Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

POSTURI la Direcţia Copilului, Bazinul Olimpic, primării, şcoli şi alte instituţii publice din judeţul Alba


Publicat

munca birou

În perioada februarie-martie, sunt organizate mai multe concursuri pentru ocuparea unor posturi vacante în instituţii publice din judeţul Alba. Candidaţii interesaţi de aceste locuri de muncă trebuie să îndeplinească anumite condiţii, privind studii sau vechime în muncă sau alte cerinţe.

Posturi vacante şi condiţii de participare la concurs:

Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Alba

consilier, clasa I, gradul superior – Biroul Evidenţă Plată şi Prestaţii Sociale

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diploma de licenţă sau echivalentă, în domeniul informatică, specializarea informatică; vechime în specialitate studiilor necesare exercitării funcţiei publice – minimum 9 ani.

Data limită pentru depunerea dosarelor: 6 martie 2018, ora 16:00

Concurs: 19 martie 2018, ora 11.00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare: la sediul Direcţiei Generale de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Alba, Bulevardul 1 Decembrie 1918, nr, 68, Alba Iulia, tel. 0258/818.266, interior 115, mobil 0755.069.660.

Primăria Municipiului Alba Iulia

– consilier, clasa I, gradul profesional superior – Serviciul Protecție Civilă, Securitate și Sănătate în Muncă

Condiţii: studii de specialitate – studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul fundamental (D.F.I.) – ştiinţe inginerești; vechimea în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 9 ani; cunoştinţe de operare PC – nivel mediu.

Termen limită de depunere a dosarelor: 19 februarie 2018, ora 15:00

Concurs: 5 martie 2018 2018, ora 11.00: proba suplimentară eliminatorie de testare a cunoştinţelor de operare PC – la sediul Primăriei Municipiului Alba Iulia, Calea Moţilor nr. 5A, Alba Iulia; 6 martie 2018, ora 11.00: proba scrisă – la Centrul de resurse ,Academia Doamnelor“, Str. Gladiolelor nr. 3A, Alba Iulia; data şi ora interviului va fi comunicată ulterior.

Serviciul public „Administrarea patrimoniului local“ – Serviciul baze sportive şi agrement – Compartiment Bazin Olimpic Alba Iulia

– salvator ştrand

Condiţii: studii medii absolvite cu diplomă de bacalaureat; curs de înot; curs de prim ajutor.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 23 februarie 2016, ora 15:00

Concurs: 5 martie 2018, ora 10.00: proba scrisă; 7 martie 2018, ora 10.00: proba practică; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relații suplimentare: la Primăria Municipiului Alba Iulia, Calea Moţilor nr. 5A, județul Alba, telefon 0258.819.462.

Primăria Comunei Vinţu de Jos

– consilier asistenţă socială (post temporar, perioadă determinată) – expert în cadrul proiectului „CCI SIBISENI – Creşterea calităţii vieţii şi incluziunii sociale – ID 103385“

Condiţii: studii superioare finalizate cu licenţă, specializarea asistenţă socială, experienţă bazată în realizarea consilierii de asistenţa socială, expertiză în gestionarea demersurilor de rezolvare a problemelor de ordin social din cadrul comunităţii, prin acţiuni specifice de asistenţă socială – 1 an.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 26 februarie 2018, ora 16:00

Concurs: 5 martie 2018, ora 10.00: proba scrisă; 7 martie 2018, ora 10.00: proba interviu.

consilier psiho-social (post temporar, perioadă determinată) – expert în cadrul proiectului „CCI SIBISENI – Creşterea calităţii vieţii şi incluziunii sociale-ID 103385“.

Condiţii: studii superioare finalizate cu licenţă, specializarea psihologie – 4 ani; experienţă în realizarea consilierii psiho-sociale, expertiză minimală în construirea şi implementarea demersului de consiliere psiho-socială în comunităţile defavorizate, alături de gestionarea documentelor aferente – 2 ani.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 26 februarie 2018, ora 16:00

Concurs: 5 martie 2018, ora 10.00: proba scrisă; 7 martie 2018, ora 10.00: proba inteviu.

Relații suplimentare: sediul Primăriei Comunei Vinţu de Jos, tel/fax 0258.739.234, interior 24.

Şcoala Gimnazială „Iuliu Maniu” din Vinţu de Jos

(3 posturi perioadă determinată, temporar vacante, în cadrul proiectului CCI Sibişeni – Creşterea Calităţii Vieţii şi a Incluziunii Sociale în Vinţu de Jos – POCU/18/4/4.1/103385):

expert profesor informatică – 2 ore/săptămână;

expert profesor geografie/orientare turistică – 4 ore/săptămână;

expert psiholog – logoped – 2 ore/zi.

Condiţii: studii superioare finalizate cu licenţă în specialitatea postului; vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului – fără vechime.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 26 februarie 2018

Concurs: 6 martie 2018, ora 15.00: proba interviu și evaluarea CV-ului.

Relații suplimentare: la sediul Şcolii Gimnaziale „Iuliu Maniu” din Vinţu de Jos, judeţul Alba, str. Mihai Eminescu nr. 12, judeţul Alba, telefon 0741/330.734, 0258/739.118.

Primăria Municipiului Sebeş

– inspector, clasa I, grad profesional superior – Biroul Executări Silite şi Control Fiscal

Condiţii: candidatul trebuie să îndeplinească condiţiile generale prevăzute de art. 54 din Legea nr. 188/1999 – privind Statutul funcţionarilor publici cu modificările şi completările ulterioare; studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în specialităţile – economice sau juridice; vechime în specialitatea studiilor – minimum 9 ani.

inspector, clasa I, grad profesional asistent – Biroul Executări Silite şi Control Fiscal

Condiţii: candidatul trebuie să îndeplinească condiţiile generale prevăzute de art. 54 din Legea nr. 188/1999 – privind Statutul funcţionarilor publici cu modificările şi completările ulterioare; studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în specialităţile – economice sau juridice; vechime în specialitatea studiilor – minimum 1 an.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 12 martie 2018, ora 14:00

Concurs: 19 martie 2018, ora 11.30: proba scrisă; 22 martie 2018, ora 14.00: proba interviu.

Relaţii suplimentare. la sediul Primăriei Sebeş.

Primăria Oraşului Ocna Mureş

– inspector, clasa I, grad profesional superior – Compartimentul Organizarea şi Amenajarea Teritoriului, Protecţia Mediului

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în unul din următoarele domenii: în ramura „arhitectură şi urbanism“ domeniul „urbanism“, specializarea, „proiectare şi planificare urbană“, „urbanism şi administrarea teritoriului“, „amenajarea şi planificarea peisajului“; în ramura „inginerie civilă“ domeniul „inginerie civilă“ specializarea „construcţii civile, industriale şi agricole“, „căi ferate, drumuri şi poduri“, „amenajări şi construcţii hidrotehnice“, „inginerie sanitară şi protecţia mediului“, „îmbunătăţiri funciare şi dezvoltare rurală“, „inginerie civila“, „inginerie urbană şi dezvoltare regională“; cunoaşterea legislaţiei în vigoare care reglementează administraţia publică locală, responsabilitate, eficienţă, competenţă, politeţe, iniţiativă, punctualitate, disponibilitate, abilitate în gestionarea situaţiilor conflictuale; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice – minimum 9 ani.

Concurs: 19 martie 2018, ora 11.00 – proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare: la sediul Primăriei Oraş Ocna Mureş, judeţul Alba, strada Nicolae lorga nr. 27, telefon 0258.871.217.

ALTE POSTURI

Primăria Municipiului Aiud

director executiv (concurs organizat de ANFP) Direcţia de Asistenţă socială

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în asistenţă socială sau sociologie/ psihologie sau ştiinţe ale educaţiei/ drept/ ştiinţe administrative/ sănătate / economie sau management, finanţe, contabilitate; pot participa la concursul organizat pentru ocuparea funcţiei publice de conducere de director executiv şi absolvenţi cu diplomă de licenţă ai învăţământului universitar de lungă durată în alte domenii decât cele prevăzute mai sus, cu condiţia să fi absolvit studii de masterat sau postuniversitare în domeniul administraţiei publice, management ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, în condiţiile art. 13 alin. (3) din Anexa nr. 2 la HG nr. 797/2017 pentru aprobarea regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare ale serviciilor publice de asistenţă socială şi a structurii orientative de personal; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 3 ani; studii de masterat sau postuniversitare absolvite în domeniul administraţiei publice, management, ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, în condiţiile legii.

director executiv (concurs organizat de ANFP) Direcţia Economică

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată, absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în ştiinţe economice; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 3 ani; studii de masterat sau postuniversitare absolvite în domeniul administraţiei publice, management, ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, în condiţiile legii.

arhitect şef

Condiţii: studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă, respectiv studii superioare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă în domeniul arhitectură sau în domeniul urbanism cu studii de masterat sau postuniversitare în domeniul urbanismului şi amenajării teritoriului conform art. 36 indice 1 lit. b) din Legea nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismului, cu modificările şi completările ulterioare; vechime în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice: minimum 3 ani; studii de masterat sau postuniversitare absolvite în domeniul administraţiei publice, management, ori în specialitatea studiilor necesare exercitării funcţiei publice, în condiţiile legii; atestat eliberat de Registrul Urbaniştilor din România.

Termenul limită pentru depunerea dosarelor: 28 februarie 2018

Concurs: 13 martie 2018, ora 10:00: proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare cu privire la acest concurs se pot obţine la sediul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici din bd. Mircea Vodă, nr. 44, bloc M17, tronsonul III, sectorul 3, Bucureşti, precum şi la numărul de telefon 0374/112.726.

 

Colegiul Tehnic „Dorin Pavel” Alba Iulia

– secretar

Condiţii: studii medii, vechime în specialitatea studiilor necesare ocupării postului: 10 ani.

Termenul limită de depunere a dosarelor: 20 februarie 2018

Concurs: 28 februarie 2018, ora 09:00: proba scrisă; 28 februarie 2018, ora 13:00: proba practică; 28 februarie 2018, ora 15:00: proba interviu.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Colegiului Tehnic „Dorin Pavel” din Alba Iulia, str. Tudor Vladimirescu nr. 39, județul Alba, telefon 0258/816.938.

Primăria Comunei Arieşeni

– inspector, grad profesional debutant – Compartimentul Administrativ

Condiţii: studii universitare de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă, curs de arhivar; vechime – nu este cazul

Termen limită pentru depunerea dosarelor, 22 februarie.

Concurs: 27 februarie 2018, ora 12.00 proba scrisă; 1 martie 2018, ora 12.00 proba interviu.

inspector, clasa I, grad profesional debutant – Compartimentul situaţii de urgență

Condiţii: studii universitare tehnice de lungă durată absolvite cu diplomă de licenţă; vechime: nu este cazul

Termen limită pentru depunerea dosarelor, 1 martie 2018.

Concurs: 9 martie 2018, ora 12:00 – proba scrisă; data și ora interviului vor fi comunicate ulterior.

Relaţii suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei Comunei Arieşeni, nr. 19, telefon 0358.402.989. 0358.816.290, e-mail primariaarieseni@yahoo.com.

Primăria comunei Lunca Mureşului

– referent, clasa III, grad profesional debutant – Compartimentul Agricol, Fond Funciar şi Cadastru

Condiţii: studii medii finalizate cu diplomă de bacalaureat în domeniul agricol, specialitatea agronomie, zootehnie, necesare ocupării postului; cunoştinţe medii de operare pe calculator.

Termen limită pentru depunerea dosarelor de înscriere, 20 februarie.

Concurs: 27 februarie, ora 10:00: proba scrisă;data și ora interviului va fi comunicată ulterior.

Relații suplimentare se obțin la sediul Primăriei Lunca Mureşului, comuna Lunca Mureşului nr. 303. judeţul Alba, telefon 0258 878121, fax 0258 878347, e-mail primlunca@yahoo.com.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. Rika devine Teroris !

    marți, 20.02.2018 at 05:35

    doar cu pile si relati merge treaba , panarame de penalii la conducerii !

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Operațiunea „Masca” în județul Alba: Peste 200 de cetățeni care nu aveau mască sau o purtau necorespunzător, amendați de Poliție

Publicat

Inspectoratul de Poliție Județean Alba a continuat activitățile de verificare a modului în care se respectă prevederile Legii nr 55 din 2020, privind unele măsuri pentru prevenirea și combatere a prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19.  În ultimele 24 de ore au fost depistate 211 persoane care nu purtau sau purtau necorespunzător masca de protecție sanitară.

Potrivit IPJ Alba, în ultimele 24 de ore, sub coordonarea Instituției Prefectului, au fost desfășurate în sistem integrat, noi acțiuni de verificare în zone aglomerate, centre comerciale, piețe, târguri, restaurante, terase, spații publice dar şi în mijloacele de transport în comun, cu privire la  respectarea măsurilor impuse în contextul stării de alertă, scopul vizat fiind prevenirea răspândirii virusului Covid 19.

La activitățile desfășurate au participat 218 polițiști, polițiști locali, jandarmi, lucrători ISU, ITM, DSVSA precum și reprezentanți de la Protecția Consumatorului, Ministerului Sănătății și autorității publice locale.

În cadrul acțiunilor de control au fost verificate 172 de societăți comerciale/persoane fizice autorizate, 154 de mijloace de transport, din care 94 de mijloace de transport în comun și au fost legitimate 2.650 de persoane.

Echipele de control au depistat 211 persoane care nu au respectat măsurile de protecție individuală, acestea fiind sancționate contravențional, conform Legii 55/2020, cu amenzi în valoare de 2.500 de lei.

Au fost organizate 5 acțiuni punctuale, la care au fost folosite efective suplimentare.

De exemplu, la Aiud a fost organizată o acțiune cu efective suplimentare, pentru verificarea modului în care sunt respectate măsurile de prevenire a răspândirii virusului. Au fost legitimate 185 de persoane și au fost aplicate 78 de amenzi pentru nerespectarea masurilor de protecție individuală, conform Legii 55/2020.

La Alba Iulia polițiștii au verificat 9 societăți comerciale, au legitimat 142 de persoane și au aplicat 36 de sancțiuni contravenționale, conform Legii 55/2020, unor persoane care nu au folosit masca de protecție sanitară.

La Blaj au fost verificate 9 societăți comerciale, au fost legitimate 298 de persoane și au aplicat 53 de sancțiuni contravenționale, conform Legii 55/2020, unor persoane care nu au folosit masca de protecție sanitară.

Acțiunile de verificare a modului de respectare a regulilor privind prevenirea răspândirii noului coronovirus vor continua, iar în cazul în care vor fi constatate abateri, vor fi luate măsuri.

„Stimați cetățeni, este important ca fiecare dintre noi să avem un comportament responsabil, să conștientizăm că acțiunile noastre îi pot afecta pe ceilalți și să respectăm efortul comun pentru limitarea răspândirii SARS-COV-2”, au transmis reprezentanții IPJ Alba.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Un bărbat din Baia de Arieș și-a agresat fosta iubită. S-a ales cu ordin de protecție și dosar penal

Publicat

politie, IPJ, masina politie

Un bărbat din Baia de Arieș este cercetat de polițiști pentru violență în familie și distrugere. Pe numele său a fost emis și un ordin provizoriu de protecție după ce și-ar fi agresat fosta concubină.

Potrivit IPJ Alba, la data de 27 octombrie 2020, la Poliția Orașului Baia de Arieș s-a prezentat o femeie în vârstă de 47 de ani, din comuna Sălciua, care a sesizat faptul că a fost agresată de fostul concubin.

Din primele cercetări a rezultat faptul că, în seara zilei de 24 octombrie 2020, între femeie și fostul său partener ar fi avut loc discuții contradictorii, context în care aceasta ar fi fost agresată cu palmele peste față. În timpul agresiunii, femeia și-ar fi scăpat din mână telefonul mobil, care a fost distrus.

Polițiștii continuă cercetările sub aspectul săvârșirii infracțiunilor de violență în familie și distrugere și au emis, față de bărbatul în vârstă de 46 de ani, un ordin provizoriu de protecție, prin care i s-a interzis să se apropie la o distanță mai mică de 200 de metri față de fosta sa parteneră și de membrii familiei acesteia.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

ATENȚIE ȘOFERI: Cod Galben de ceață în județul Alba. Viziblitate redusă local sub 200 m și izolat sub 50 m. LOCALITĂȚI vizate

Publicat

Meteorologii au emis atenționări Cod Galben de ceață valabile pentru județul Alba și alte județe din țară, miercuri dimineață. 

În județul Alba, până la ora 12.00, sunt vizate localitățile: Cugir, Vințu de Jos, Pianu, Șibot, Săliștea și zonele joase ale județului.

Potrivit ANM, se va semnala local ceață care determină reducerea vizibilității sub 200 m și izolat sub 50 m.

 

Citeste mai mult
Publicitate

ECONOMIE

Ministrul Finanțelor: România trece prin cea mai mare CRIZĂ din ultimii 100 de ani. Deficitul bugetar este de trei ori mai mare

Publicat

sursa foto: newmoney.ro

Ministrul Finanţelor Publice, Florin Cîţu, a anunţat marţi că România trece alături economia globală prin cea mai mare criză din ultimii 100 de ani, iar deficitul bugetar pe primele 9 luni ale acestui an este de 6,36% din PIB, sau 67,27 miliarde lei.

“România trece, alături de economia globală, prin cea mai mare criză din ultimii 100 de ani. Nu o spun eu, o spun toţi cei care se uită azi la economiile globale.

Şi totuşi, tot ei spun, şi din ce în ce mai mulţi vin şi confirmă, România va trece peste această perioadă cu o situaţie mult mai bună decât o estimau toţi analiştii, Comisia Europeană şi alţii.

Şi scenariul de bază, revenirea în V, este un scenariu care va fi confirmat şi este confirmat de date. După 9 luni de zile, execuţia bugetară arată un deficit de 6,36% din PIB, sau dacă vreţi în cifre 67,27 miliarde lei”, a declarat ministrul Finanţelor, potrivit Agerpres.

Conform datelor ministerului, execuţia bugetului general consolidat în primele 8 luni ale anului 2020 a înregistrat un deficit de 54,77 miliarde lei (5,18% din PIB), din care mai mult de jumătate este rezultat din măsurile de combatere a crizei cauzate de epidemia COVID-19.

În primele 9 luni din 2019, execuţia bugetului general consolidat a consemnat un deficit de 26,97 miliarde de lei, respectiv 2,6% din PIB.

Mai mult de jumătate din deficitul înregistrat în primele nouă luni ale anului, respectiv 37,12 miliarde de lei (3,51% din PIB), reprezintă sumele lăsate în mediul economic prin facilităţi fiscale, investiţii şi cheltuieli excepţionale adoptate pentru combaterea efectelor epidemiei de COVID-19, informează Ministerul Finanţelor Publice, în raportul privind execuţia bugetului general consolidat în perioada ianuarie-septembrie 2020, consultat de Agerpres.

Deficit bugetar de trei ori mai mare față de anul trecut

În primele nouă luni ale anului 2020, execuţia bugetară indică un deficit bugetar de 67,27 miliarde de lei (6,36% din PIB), de aproape trei ori mai mare faţă de deficitul de 26,97 miliarde de lei, respectiv 2,6% din PIB, consemnat în perioada similară a anului trecut.

În condiţiile în care după primele opt luni ale acestui an deficitul bugetar se cifra la 54,77 miliarde de lei (5,18% din PIB), numai în luna septembrie soldul negativ a urcat cu 12,5 miliarde de lei, un sfert din deficitul înregistrat în tot anul 2019 (48,3 miliarde de lei).

“Creşterea deficitului bugetar aferent primelor nouă luni ale anului curent, comparativ cu cel înregistrat în perioada similară a anului trecut, este explicată, pe partea venituri, de evoluţia nefavorabilă a încasărilor bugetare în perioada martie-septembrie din cauza crizei, precum şi ca urmare a amânării plăţii unor obligaţii fiscale de către agenţii economici pe perioada crizei (16,15 miliarde de lei), de creşterea cu 3,22 miliarde de lei a restituirilor de TVA, faţă de nivelul aferent perioadei ianuarie-septembrie 2019, pentru susţinerea lichidităţii în sectorul privat, precum şi de bonificaţiile acordate pentru plata la scadenţă a impozitului pe profit şi a celui pe veniturile microîntreprinderilor, în valoare de 0,57 miliarde de lei”, se arată în raportul MFP.

De asemenea, pe partea de cheltuieli, faţă de creşterea bugetară prin efectul legilor, s-a înregistrat o creştere a cheltuielilor de investiţii cu 6,83 miliarde de lei faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, precum şi plăţi cu caracter excepţional generate de epidemia COVID-19 de aproximativ 10,35 miliarde de lei.

„De unde vine acest deficit bugetar? Păi jumătate, 3,51% din PIB sau 37,12 miliarde de lei sunt sume care au rămas la agenţii economici.

Sunt sume pe care aceştia le-au folosit, vorbim de 37,12 miliarde de lei, care nu au ajuns la buget, dar sunt la companii să le folosească după cum doresc şi au rămas acolo prin facilităţi fiscale sau au ajuns prin investiţii, cheltuieli excepţionale adoptate pentru combaterea efectelor epidemiei de Covid 19.

Şi avem 16,15 miliarde de lei ca urmare a amânării plăţilor pentru obligaţii fiscale, şi astea le ştiţi, care expirau pe 25 (octombrie, n.r.) şi bineînţeles că am prelungit o poarte din aceste facilităţi, 3,22 miliarde de lei sunt TVA restituiţi mai mult decât anul trecut pentru aceeaşi perioadă, ianuarie – septembrie 2019. Deci ca să fie şi pe înţelesul socialiştilor.

Am eliminat toate acele taxe pe care le-aţi introdus voi, suntem în cea mai mare criză economică şi am reuşit să rambursăm mai mult decât aţi rambursat voi anul trecut TVA cu 3,22 miliarde de lei. Acesta înseamnă că firmele beneficiază de mai mulţi bani”, a afirmat Florin Cîţu.

Potrivit MFP, veniturile bugetului general consolidat au însumat 227,72 miliarde de lei în primele nouă luni ale anului 2020, în scădere cu 0,4% faţă de nivelul încasat în perioada corespunzătoare a anului trecut. Exprimate ca pondere în PIB estimat, veniturile bugetare au înregistrat o reducere marginală de 0,05 puncte procentuale (an/an), cauzată cu precădere de contracţia încasărilor nete din TVA.

În ce priveşte evoluţia lunară, dinamica veniturilor totale se menţine şi în septembrie în teritoriul pozitiv (7,6% an/an), fiind determinată în principal de avansul veniturilor din fonduri europene, al celor nefiscale, precum şi de cel al contribuţiilor de asigurări. Volatilitatea crescută a încasărilor lunare, începând din martie, este explicată de facilităţile fiscale acordate în conjuctura actuală.

Cîțu a precizat că 570 de milioane de lei reprezintă sume aferente bonificaţiilor pentru plata la scadenţă a impozitului pe profit. Ministrul Finanţelor a menţionat că s-a investit mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut cu 6,83 miliarde de lei, iar 10,35 miliarde de lei reprezintă plăţi care au apărut cu caracter excepţional de pe urma crizei generate de coronavirus.

Veniturile totale în luna septembrie sunt cu 7,6% mai mari decât în septembrie anul trecut.

Pe partea de cheltuieli, ministrul a menţionat cel mai mare nivel de plăţi aferente unei luni din anul 2020, respectiv 38,9 miliarde de lei, faţă de o medie lunară de 32 miliarde de lei.

Miliarde de lei băgați în plățile legate de COVID-19

În ce ceea ce priveşte plăţile, el a declarat că 1,1 miliarde de lei sunt sume suplimentare aferente majorării punctului de pensie cu 177 de lei începând de la 1 septembrie 2020. 840 de milioane de lei sunt sume pentru despăgubirea producătorilor agricoli pentru culturile afectate de secetă.

Plăţile cu caracter excepţional legate de covid se ridică la 10,4 miliarde de lei, din care 6,4 miliarde de lei sumă pentru măsuri active, precum şomaj tehnic şi plata a 41% din salariul brut al angajaţilor menţinuţi în muncă. Bunurile şi serviciile au totalizat 1,1 miliarde de lei constând în medicamente şi produse sanitare.

„Am păstrat la final cheltuielile pentru investiţii pentru că anul acesta este un an record pentru investiţii. Sunt deja 30 de miliarde de lei cheltuiţi la 9 luni de zile pentru investiţii. Este cea mai mare sumă din ultimii 10 ani şi mai am două informaţii importante. Este mai mult decât s-a cheltuit în tot anul 2016, adică 28,7 miliarde de lei”, a spus Florin Cîţu.

Potrivit ministrului Finanţelor, administraţia locală a investit anul acesta cu 77,5% mai mult faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

De asemenea, ministrul Finanţelor a precizat că în 2020 a fost modificată structura investiţiilor, iar după nouă luni 19,2 miliarde de lei sunt investiţii finanţate din fonduri naţionale de la bugetul de stat şi 10,5 miliarde sunt fonduri externe nerambursabile.

Performanțe la investiții

Florin Cîţu a menţionat şi care sunt primii 10 ordonatori de credite care au avut performanţe foarte bune în ceea ce priveşte investiţiile.

Pe primul loc se află Ministerul Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor cu 3,98 miliarde de lei, dar aproape 3,6 miliarde de lei sunt din fonduri externe nerambursabile.

El a mai nominalizat Ministerul Apărării Naţionale cu 2,5 miliarde de lei, Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării şi Administraţiei cu 900 de milioane, Ministerul Afacerilor Interne cu 335 de milioane de lei, Ministerul Sănătăţii cu 202 milioane de lei, Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor cu 98 de milioane.

Totodată el e menţionat şi câteva dintre proiectele care au fost finanţate: reabilitarea linei de cale ferată Curtici – Simeria, legătura reţelei de metrou cu Aeroportul Internaţional Henri Coandă – Otopeni, drumul expres Craiova – Piteşti, Magistrala 5 Drumul Taberei – Pantelimon, podul suspendat peste Dunăre în zona Brăila.

Analiștii economici trag un semnal de alarmă

Adevărata criză economică provocată de pandemie ne va lovi abia la finalul anului. Este avertismentul analiștilor economici, care spun că executivul ar trebui să aplice cât mai rapid măsurile de sprijin adoptate în ședințele de guvern. Multe afaceri s-au închis deja definitiv, ceea ce înseamnă că multe persoane au rămas fără un loc de muncă. Iar pentru românii care și-au amânat ratele sau pentru companiile care au amânat plata taxelor, sfârșitul acestui an va fi foarte împovărat.

Analiștii economici trag un semnal de alarmă și spun că adevarata criză generată de pandemia de coronavirus se va resimți abia la iarnă. Tot atunci se va vedea și impactul majorarii pensiilor și alocațiilor. Iar măsurile anunțate de Guvern pentru companii nu ajută cu nimic dacă acestea rămân doar pe hârtie.

Veștile nu sunt bune și avem foarte multe riscuri la orizont. Pe finalul acestui an ne așteptăm la probleme pentru companii, de aceea există riscul ca salariile să scadă sau chiar șomajul să crească și în acest context, din păcate gospodăriile din România, familiile, nu sunt pregătite pentru că nu au investiții care să producă pentru ele”, spune analistul economic Iancu Guda, la Digi24.

sursa: agerpres, digi24.ro

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate