Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Proiect la MAI: Centre de coordonare şi conducere pentru intervenţii în situaţii de urgenţă. La nivel judeţean, se organizează în cadrul ISU, pentru suport decizional


Publicat

pompier

În fiecare judeţ şi la nivel naţional vor fi înfiinţate centre de coordonare şi conducere a intervenţiei: Reprezintă structuri de suport decizional pentru Comitetului Naţional pentru Intemperii şi Calamităţi şi comitetele judeţene şi din Bucureşti pentru Situaţii de Urgenţă, potrivit unui proiect de HG al MAI.

Centrul Naţional de Coordonare şi Conducere a Intervenţiei (CNCCI) şi centrele judeţene/al municipiului Bucureşti de coordonare şi conducere a intervenţiei (CJCCI) „vor asigura la nivel strategic, tactic şi operaţional, acţiunile de răspuns specifice, în scopul restabilirii situaţiei de normalitate, asigurând coordonarea şi conducerea forţelor implicate în acţiunile de intervenţie operativă„, se arată în nota de fundamentare a proiectului.

CNCCI se înfiinţează, se organizează şi funcţionează în cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, ca structură interinstituţională de suport decizional al Comitetului Naţional pentru Intemperii şi Calamităţi şi va fi condus de secretarul de stat, şef al Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă iar în lipsa acestuia de inspectorul general al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, denumit în continuare IGSU sau de persoana desemnată de acesta.

CJCCI se înfiinţează şi se organizează în cadrul inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă, ca structuri interinstituţionale de suport decizional al Comitetului Judeţean/al Municipiului Bucureşti pentru Situaţii de Urgenţă.

CJCCI funcţionează în subordinea şi sub coordonarea operaţională a CNCCI.

Conducerea CJCCI este asigurată de inspectorul şef al inspectoratului pentru situaţii de urgenţă în a cărui zonă de competenţă s-a produs situaţia de urgenţă sau de persoana desemnată prin ordin al prefectului.

CNCCI şi CJCCI exercită: funcţia de conducere, prin care se asigură fundamentarea deciziilor Comitetului Naţional pentru Intemperii şi Calamităţi, respectiv ale comitetelor judeţene/al municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţă, precum şi implementarea acestora; funcţia de coordonare, prin care se asigură implicarea în acţiunile de intervenţie operativă a forţelor principale, de sprijin şi complementare; funcţia de management al informaţiilor, prin care se asigură procurarea, centralizarea, prelucrarea, analiza, protecţia şi difuzarea datelor şi informaţiilor privind situaţia operativă, precum şi evaluarea riscurilor şi ameninţărilor la adresa vieţii şi sănătăţii persoanelor şi animalelor, mediului înconjurător, precum şi a valorilor materiale sau culturale; funcţia de comunicare, prin care se asigură înştiinţarea autorităţilor şi coordonarea alarmării populaţiei; funcţia de cooperare, prin care se asigură desfăşurarea acţiunilor în comun, în conformitate cu reglementările interne şi angajamentele internaţionale asumate de autorităţile naţionale cu competenţe în domeniu situaţiilor de urgenţă, potrivit legii; funcţia de informare publică, prin care se asigură, în condiţiile legii, informarea populaţiei şi a mass-media cu privire la evoluţia situaţiei, măsurile întreprinse şi hotărârile adoptate de Comitetul Naţional pentru Intemperii şi Calamităţi sau, după caz, de Comitetul Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţă, în funcţie de tipul de risc produs, respectiv de comitetele judeţene/al municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţă.

sursa: mediafax

foto: arhivă



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Utilaj multifuncțional pentru deszăpezirea și întreținerea drumurilor din Baia de Arieș. Investiție de peste 400.000 de lei

Publicat

Primăria orașului Baia de Arieș cumpără un utilaj cu tracțiune 4×4, multifuncțional, care urmează să fie folosit pentru deszăpezirea și întreținerea drumurilor. Valoarea investiției se ridică la peste 400.000 de lei, fără TVA. 

Primăria Baia de Arieș a lansat luni în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru achiziția unei autospeciale 4×4, multifuncțională, pentru întreținerea drumurilor și a spațiilor verzi.

Valoarea totală este estimată la 420.000 de lei, fără TVA.

Potrivit caietului de sarcini, în momentul de față Primăria orașului Baia de Arieș deține doar un utilaj, un buldoexcavator dotat cu lamă de zăpadă, impropriu efectuării în condiții de calitate și costuri a activităților necesare.

Astfel, se dorește achiziționarea unui autovehicul multifuncțional de lucru  vară – iarnă, dotat cu lamă de zăpadă, răspânditor de material antiderapant și instalație de stropit și spălat, pentru a desfășura activități de deszăpezire pe perioada iernii și activități de curățenie stradală pe timpul călduros.

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Școala online: Predare multidisciplinară la clasă, ca să fie redusă perioada în care elevii stau în fața calculatoarelor

Publicat

Ministrul Educației a făcut precizări, luni, despre variante luate în calcul pentru școala online. Profesorii ar putea trece la crearea de lecții de “predare transdisciplinară sau multidisciplinară”, pentru a reduce timpul pe care elevii îl petrec în fața calculatoarelor, în timpul școlii online.

Ministrul Anisie a declarat astăzi că predarea în comun a unei lecții de mai mulți profesori poate fi o soluție, pentru școlile din scenariul roșu, scrie edupedu.ro.

”Este o variantă care se lucrează la nivelul Ministerului Educației: nu este vorba neapărat despre un tandem (între profesori – n.r.), vorbim de o predare transdisciplinară sau multidisciplinară. Se analizează și acest aspect, tocmai pentru a veni în sprijinul elevului, să nu mai stea atâtea ore în fața calculatorului, dacă este necesar. Trebuie să ne raportăm și la situația epidemiologică“, a declarat ministrul Educației, întrebată dacă profesorii va trebui să predea în tandem, pentru ca orarul să fie mai suplu, în online.

În ceea ce privește timpul concret de predare și conținuturile predate în acest an, al doilea afectat de pandemia COVID-19, Monica Anisie a declarat că, “la acest moment, am decis deja în cadrul Ministerului Educației să existe o comisie formată din specialiști care să realizeze o adaptare a programei la predarea online. Se analizează de către comisii de specialitate din cadrul Ministerului toate aspectele legate de acest lucru și luni vom avea o conferință de presă în care vom preciza toate măsurile referitoare la acest aspect. Acest aspect se află în evaluare”.

sursă: edupedu.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Când poate fi dată jos masca de protecție în spații deschise. Excepțiile, aprobate de Comitetul pentru Situații de Urgență

Publicat

Persoanele din localitățile unde este obligatorie purtarea măștii de protecție și în spațiile deschise vor putea să înlăture masca de protecție pentru scurt timp, atunci când fumează sau mănâncă pe stradă, în afara zonelor de trafic pietonal.

De asemenea, vor putea renunța la mască cei care fac jogging. Prevederile sunt cuprinse într-o hotărâre discutatată luni dimineață în ședința Comitetului pentru Situații de Urgență, potrivit Digi FM Radio.

În județul Alba masca este obligatorie pe stradă în 20 de localități: Alba Iulia, Blaj, Aiud, Abrud, Cugir, Sebeș, Ocna Mureș, Câmpeni, Ciugud, Blandiana, Cricău, Hopârta, Săliștea, Stremț, Unirea, Vințu de Jos, Cut, Daia Română, Noșlac, Cergău.

„În localitățile sau județele în care portul măștii de protecție este obligatoriu în spațiile deschise, este permisă înlăturarea acesteia pentru perioade scurte de timp în vederea fumatului, consumului de produse alimentare sau băuturi în afara teraselor, cât și pentru desfășurarea activităăților sportive individuale sau altor asemenea activități, doar dacă persoanele sunt în afara zonelor de trafic pietonal și la minim 2 metri față de alte persoane”, prevede Hotărârea CNSU.

Hotărârea prevede, de asemenea:

1. „Se aprobă lista țărilor/zonelor de risc apidemiologic ridicat pentru care se instituite măsura carantinei asupra persoanelor care sosesc în România din acestea, în vigoare începând cu data de 26 octombrie 2020.

2. Instituirea restricțiilor referitoare la persoanele care sosesc din anumite zone sau țări cu risc epidemiologic ridicat se aplică după 24 de ore de la data aprobării hotărârii prin care acestea sunt stabilite, iar ridicarea acaestora se aplică începând cu data emiterii hotărârii”.

Purtarea măștii de protecție și în spații deschise este obligatorie în Capitală, dar și în mai multe orașe unde incidența cazurilor de COVID-19 a depășit 3 la 1000 de locuitori.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Serviciul de Informații Externe angajează specialiști în diferite domenii. Condiții specifice și modalitatea de aplicare

Publicat

Serviciul de Informații Externe, SIE, angajează ofițeri operativi, specialiști în analiză strategică, specialiști în domeniile IT, limbi străine, financiar, juridic, resurse umane, psihologie, medical și agenți de protecție. 

Cerinţe specifice pentru operativ:

  • Absolvent cu diplomă de licenţă al unei instituţii de învăţământ superior acreditate.
  • Media de absolvire şi rezultatele obţinute pe parcursul anilor de studiu reprezintă criterii de departajare.
  • Vârsta limită este de 35 de ani.

Pentru angajarea în domeniul operativ candidatul trebuie să dispună de o inteligenţă peste medie, cultură generală de nivel superior, capacitate foarte bună de relaţionare, abilitate de comunicare, exprimare bogată, fluentă şi elevată, atât în vorbire cât şi în scris.
De asemenea, disponibilitatea de a lucra în străinătate este obligatorie.
Acest domeniu necesită creativitate, spontaneitate, adaptabilitate, flexibilitate, spirit organizatoric, capacitate de a evalua şi de a lua decizii, precum şi asumarea responsabilităţii.

  • Exprimarea fluentă într-o limbă de circulaţie internaţională este obligatorie, iar cunoştinţele de limbi străine rare reprezintă un avantaj.
  • Timpul de lucru este flexibil.

Cerinţe specifice pentru analiză strategică:

  • Absolvent cu diplomă de licenţă al unei instituţii de învăţământ superior acreditate.
  • Media de absolvire şi rezultatele obţinute pe parcursul anilor de studiu reprezintă criterii de departajare.

Pentru a ocupa un post în acest domeniu, candidatul trebuie să aibă inteligenţa de nivel superior, cunoştinţe foarte bune de cultură generală, capacitate de analiză, sinteză, elaborare şi interpretare a informaţiei, exprimare clară şi concisă a ideilor.

Necesitatea de perfecţionare pe acest post impune interesul persoanei pentru dezvoltarea continuă, precum şi aptitudini de învăţare şi comunicare de nivel superior.

  • Exprimarea fluentă într-o limbă de circulaţie internaţională este obligatorie.
  • Pentru anumite specializări există posibilitatea desfăşurării activităţii în ture.

Cerinţe specifice pentru specialişti (IT, limbi străine, financiar, juridic, resurse umane, psihologie, medical):

  • Absolvent cu diplomă de licenţă al unei instituţii de învăţământ superior acreditate sau după caz, cu diplomă de bacalaureat al unei instituţii de învăţământ liceal acreditate.
  • Recrutarea şi selecţia se realizează în funcţie de existenţa unor posturi vacante în Serviciu şi are la bază performanţele universitare, licenţele şi acreditările deţinute, precum şi experienţa profesională acumulată în domeniul de specialitate.
  • Domeniul impune capacitate de adaptare, rezistenţă la stres, atenţie concentrată şi distributivă, perseverenţă, dorinţa de perfecţionare continuă, un bun echilibru psihoemoţional, capacitate de a lucra pe proiecte cu asumarea responsabilităţii.
  • Exprimarea fluentă într-o limbă de circulaţie internaţională este obligatorie.

Cerinţe specifice pentru protecţie:

  • Absolvent cu diplomă de bacalaureat al unei instituţii de învăţământ liceal acreditate.
  • Vârsta limită este de 30 de ani.
  • Pentru a ocupa un post în acest domeniu, candidaţii trebuie să aibă memorie vizuală, o bună percepţie a spaţiului şi timpului, aptitudini de comunicare, capacitate de a evalua şi lua decizii, viteză bună de reacţie şi minime abilităţi tehnice.
  • Disponibilitatea de a lucra în exterior este obligatorie.
  • Candidaţii pentru încadrare trebuie să aibă o înălţime de minim 1,70 m şi să fie apţi din punct de vedere al pregătirii fizice, psihologic şi medical.
  • Activitatea se desfăşoară în ture.

Persoanele interesate pot aplica pe siteul SIE.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate