Actualitate
Proiect la MAI: Centre de coordonare şi conducere pentru intervenţii în situaţii de urgenţă. La nivel judeţean, se organizează în cadrul ISU, pentru suport decizional
În fiecare judeţ şi la nivel naţional vor fi înfiinţate centre de coordonare şi conducere a intervenţiei: Reprezintă structuri de suport decizional pentru Comitetului Naţional pentru Intemperii şi Calamităţi şi comitetele judeţene şi din Bucureşti pentru Situaţii de Urgenţă, potrivit unui proiect de HG al MAI.
Centrul Naţional de Coordonare şi Conducere a Intervenţiei (CNCCI) şi centrele judeţene/al municipiului Bucureşti de coordonare şi conducere a intervenţiei (CJCCI) „vor asigura la nivel strategic, tactic şi operaţional, acţiunile de răspuns specifice, în scopul restabilirii situaţiei de normalitate, asigurând coordonarea şi conducerea forţelor implicate în acţiunile de intervenţie operativă„, se arată în nota de fundamentare a proiectului.
CNCCI se înfiinţează, se organizează şi funcţionează în cadrul Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, ca structură interinstituţională de suport decizional al Comitetului Naţional pentru Intemperii şi Calamităţi şi va fi condus de secretarul de stat, şef al Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă iar în lipsa acestuia de inspectorul general al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă, denumit în continuare IGSU sau de persoana desemnată de acesta.
CJCCI se înfiinţează şi se organizează în cadrul inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă, ca structuri interinstituţionale de suport decizional al Comitetului Judeţean/al Municipiului Bucureşti pentru Situaţii de Urgenţă.
CJCCI funcţionează în subordinea şi sub coordonarea operaţională a CNCCI.
Conducerea CJCCI este asigurată de inspectorul şef al inspectoratului pentru situaţii de urgenţă în a cărui zonă de competenţă s-a produs situaţia de urgenţă sau de persoana desemnată prin ordin al prefectului.
CNCCI şi CJCCI exercită: funcţia de conducere, prin care se asigură fundamentarea deciziilor Comitetului Naţional pentru Intemperii şi Calamităţi, respectiv ale comitetelor judeţene/al municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţă, precum şi implementarea acestora; funcţia de coordonare, prin care se asigură implicarea în acţiunile de intervenţie operativă a forţelor principale, de sprijin şi complementare; funcţia de management al informaţiilor, prin care se asigură procurarea, centralizarea, prelucrarea, analiza, protecţia şi difuzarea datelor şi informaţiilor privind situaţia operativă, precum şi evaluarea riscurilor şi ameninţărilor la adresa vieţii şi sănătăţii persoanelor şi animalelor, mediului înconjurător, precum şi a valorilor materiale sau culturale; funcţia de comunicare, prin care se asigură înştiinţarea autorităţilor şi coordonarea alarmării populaţiei; funcţia de cooperare, prin care se asigură desfăşurarea acţiunilor în comun, în conformitate cu reglementările interne şi angajamentele internaţionale asumate de autorităţile naţionale cu competenţe în domeniu situaţiilor de urgenţă, potrivit legii; funcţia de informare publică, prin care se asigură, în condiţiile legii, informarea populaţiei şi a mass-media cu privire la evoluţia situaţiei, măsurile întreprinse şi hotărârile adoptate de Comitetul Naţional pentru Intemperii şi Calamităţi sau, după caz, de Comitetul Naţional pentru Situaţii Speciale de Urgenţă, în funcţie de tipul de risc produs, respectiv de comitetele judeţene/al municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţă.
sursa: mediafax
foto: arhivă
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News