Actualitate
Puntea peste Târnava Mare din Blaj ar putea fi dată în folosință până la sfârșitul anului viitor
Autoritățile din Blaj anunță într-un comunicat de presă că până la sfârșitul anului în curs, lucrările la puntea pietonală de pe râul Târnava Mare vor fi finalizate în proporție de 65%. Deși termenul de execuție este aprilie 2020, constructorul afirmă că, în ritmul actual de lucru, noua punte ar putea fi dată în folosință până la finalul anului viitor. În acest an, va fi finalizată construcția pilonilor și va fi montată structura metalică, urmând ca în 2019 să se efectueze și celelalte lucrări prevăzute.
Chiar dacă sunt mai puțin vizibile pentru locuitorii care traversează puntea veche, lucrările la noua pasarelă pietonală de pe râul Târnava Mare sunt în grafic. Se lucrează intens la structura de rezistență a podului, fiind amenajate rampe de acces la pilele pentru forat piloții.
Constructorul a realizat, până acum, patru foraje, două la 13 m adâncime și două la 9 m adâncime față de terenul existent. În această vară se vor turna pilonii până la cota de sub confecția metalică, ce va fi montată după ce structura de rezistență va fi finalizată. De altfel, structura metalică este deja comandată, aceasta urmând a fi confecționată și adusă la Blaj.
Noua punte pietonală, ce va fi amplasată în vecinătatea actualei pasarele, la o distanţă de 9 m în amonte, va fi fixă şi va fi construită pe piloni de beton. Lungimea pasarelei va fi de 122,20 m, iar lăţimea totală va fi de 2,75 m. Lăţimea este compusă din zonă de circulaţie, de 2,25 m, plus două grinzi de parapet, de câte 25 cm fiecare.
Suprafaţa punţii va fi compusă din beton armat, pe cele două laturi ale sale urmând a fi montaţi parapeţi de protecţie. Accesul pe ambele capete se va face pe scări pietonale, care vor fi prevăzute şi cu rampe, astfel încât pe puntea pietonală să poată circula atât persoanele cu dizabilităţi, cât şi cei care au copii mici.
Actuala punte pietonală, care este funcţională pe toată durata lucrărilor la noua pasarelă, a fost construită, de către Armată, după inundaţiile din anul 1977 şi se află într-o stare avansată de degradare, din această cauză oficialităţile locale excluzând din start orice reabilitare.
Vechea punte, cu lungimea de 150 m şi lăţimea de 1,50 m, cu suprafaţa din lemn, este suspendată pe cabluri de oţel, ancorate în zona coronamentului digurilor de pe cele două maluri ale Târnavei Mari.
Construirea unei punţi pietonale peste Târnava Mare, care va deservi aproximativ 6.000 locuitori, este un obiectiv care face parte din proiectul „Blaj 2016-2020”, derulat de administraţia publică blăjeană. Lucrările sunt finanţate din bugetul local al municipiului Blaj, costurile totale fiind de aproximativ 2,5 milioane de lei (fără TVA).
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News