Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

Rechizitoriul „Pomponio”: Rambursare ilegală de TVA de 1.000.000 de lei pentru SC „Fotbal Club Unirea 2006”


Publicat

Numele SC „Fotbal Club Unirea 2006” se regăseşte în rechizitoriul întocmit de procurorii DIICOT alături de alte firme, „protejate” de angajaţii DGFP Alba judecaţi în Dosarul „Pomponio”. Din datele reunite de procurori reiese că Ioan Dobra şi Dorin Conţan ar fi aprobat pe numele clubului sportiv o restituire ilegală de TVA şi au omis să sesizeze oamenii legii cu privire la neregulile identificate . Cum a început această poveste, vă prezentăm mai jos.

În cursul anului 2010, la dispoziţia directorului DGFP Alba, Ioan Dobra, Dorin Conţan şi Ioan Lazăr au efectuat la SC „Fotbal Club Unirea 2006 SA” un control pe tema rambursărilor de TVA. Cu această ocazie, procurorii arată că, s-au constatat mai multe ilegalităţi ce îmbrăcau forme penale, ce nu au fost sesizate instituţiilor de resort, aşa cum aveau obligaţia în calitate de funcţionari publici cu atribuţii de control.

Din paginile rechizitoriului reiese că SC Fotbal Club Unirea 2006 SA- societate privată care deţine în proprietate echipa de fotbal a municipiului Alba Iulia – folosea în principal, pentru desfăşurarea activităţii, bani publici proveniţi din sponsorizări de la Consiliul Judeţean Alba şi Consiliul Local Aba Iulia. Procurorii mai precizează că, la această societate, împreună cu alte persoane, era cenzor şi Ioan Dobra. Printre asociaţii SC Fotbal Club Unirea 2006 SA se află potrivit datelor de la Registrul Comerţului TRIFAN VASILE, ACHIM NICOLAE, VUSCAN VOICU, SARMES MARIAN IONEL, TAMAS DOREL CRISTIAN, IANCU AUREL GELU, BURLAN DOREL, POPA FLORIN MARIUS, OANCEA NICOLAE, FENESAN OLIVIU şi  F. C. APULUM UNIREA ALBA IULIA ca persoană juridică. Date complete despre firma- acționari, administratori, cifră de afaceri  puteti găsi aici.

Consiliul Local şi Consiliul Judeţean finanţau Asociatia Sportivă FC Unirea 1924 dar sumele ajungeau  în conturile  SC „Fotbal Club Unirea 2006” SA

Din verificările efectuate, reiese că sumele de bani provenite de la Consiliul Judeţean Alba şi Consiliul Local erau primite însă de o altă entitate, respectiv asociaţia sportivă „Fotbal Club Unirea 1924”, persoană juridică înfiinţată fără scop patrimonial, în vederea desfăşurării de activităţi sportive proprii şi suportarea cheltuielilor aferente activităţii echipei de fotbal proprii. „Astfel, aşa cum reiese din prevederile legii sportului, activităţile sportive şi cluburile de fotbal sunt gestionate de astfel de asociaţii sportive fără scop patrimonial, dar, în Alba Iulia, activităţile sportive şi echipa de fotbal a municipiului, inclusiv cea de juniori, întreţinute din bani publici, sunt însă în proprietatea unei persoane juridice cu scop patrimonial, respectiv a unei socităţi comerciale private, cu acţionariat format din persoane fizice”, susţin procurorii.

În rechizitoriu se mai specifică faptul că sumele de bani primite cu titlu de sponsorizare a activităţilor sportive aparent derulate de „Asociaţia Fotbal Club Unirea 1924”, ce proveneau din fonduri publice nu au fost folosite însă de asociaţia respectivă pentru derularea de activităţi sportive proprii, deoarece asociaţia nu deţine nimic în ceea ce priveşte desfăşurarea acestor activităţi (jucători, antrenori, etc), iar sumele de bani erau transferate către SC „Fotbal Club Unirea 2006” SA, persoană juridică privată cu scop patrimonial, care deţinea jucătorii echipelor de fotbal, antrenorii şi tot ceea ce presupunea desfăşurarea activităţilor sportive.

„În ambele variante – prestări servicii ori finanţare, operaţiunile derulate în baza celor două contracte nu sunt legale, deoarece asociaţia nu deţinea echipele de fotbal de seniori şi juniori, iar societatea comercială nu putea presta servcii pentru că nu avea pentru ce. În cazul finanţării, aceasta nu era legală, fiind folosiţi bani publici, care trebuiau să fie utilizaţi de asociaţie conform scopului prevăzut, pentru care i-a primit şi nu pentru a finanţa o activitate privată, a unei societăţi comerciale”, arată procurorii.

Oamenii legii mai arată că există indicii privind întocmirea în fals a contractelor prevăzute anterior, în condiţiile în care acestea sunt întocmite în 2005 între Asociaţia „Fotbal Club Unirea 1924” şi SC „Fotbal Club Unirea 2006” SA, deşi ultima poartă această denumire doar din 2006. Prin urmare, în 2005 nu exista SC „Club Unirea 2006” şi nici o ştampilă cu această amprentă, aşa cum este aplicată pe contract.

Rambursare de TVA în valoare de peste 1.000.000 de lei, aprobată ilegal de Ioan Dobra

La sfârşitul anului 2009, SC „Fotbal Club Unirea 2006” a solicitat DGFP Alba o rambursare de TVA în valoare de 1.015.876 lei, după ce, potrivit procurorilor, anterior a stornat toate facturile emise către Asociaţia „Fotbal Club Unirea 1924”, în perioada 2006-2009, sub justificarea de prestări servicii. Pentru aprobarea rambursării de TVA a fost dispus de către Ioan Dobra un control la această societate comercială, ce a fost efectuat de către Dorin Conţan şi Ioan Lazăr, „cei care făceau echipă acolo unde lucrurile nu erau legale”, spun procurorii.

Controlul precizat, se arată în rechizitoriu, s-ar fi efectuat subiectiv, cu intenţia de a favoriza SC „Fotbal Club Unirea 2006”. „Membrii echipei de control au aprobat rambursarea de TVA, printr-un raport aprobat de Ioan Dobra, deşi au constatat că existau ilegalităţile prezentate anterior, aspecte cu privire la care nu au fost sesizate organele judiciare, deşi evident acestea îmbrăcau forme penale. Aşa cum am arătat mai sus şi cum reiese din fişele postului, Dobra, Conţan şi Lazăr aveau obligaţia certă de a sesiza organele de urmărire penală, precum şi a pune sechestre pentru garantarea recuperării prejudiciului şi în nici un caz să aprobe restituirea de TVA”, precizează procurorii.

DIICOT sugerează DNA sa cerceteze posibile fraude cu bani publici la Clubul de Fotbal Unirea

În ceea ce priveşte utilizarea banilor publici , crearea unor prejudicii bugetului statului şi întocmirea în fals a documentelor precizate anterior, procurorii consideră că dosarul ar putea întruni elementele constitutive ale infracţiunilor de abuz în serviciu contra intereselor publice şi a altor infracţiuni de corupţie. Faptele au fost săvârşite cu implicarea unor funcţionari publici cu atribuţii de control sau funcţii de conducere, iar competenţa ar reveni D.N.A., Serviciului Teritorial Alba.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comment

  1. Pingback: Consiliul Local Alba Iulia nu se constituie parte civilă în dosarul finanţărilor “Fotbal Club Unirea 1924″ | alba24

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

Uniforma, obligatorie în școli. Senatul a aprobat propunerea legislativă și a stabilit suma pe care o vor primi părinții

Publicat

Propunerea legislativă ce prevede ca uniforma să devină obligatorie în școli, a fost aprobată marți de Senat, cu 87 de voturi pentru, 41 contra și nicio abținere. Elevii din învăţământul general obligatoriu de stat ar urma să primească câte 350 de lei anual pentru uniforma stabilită de şcolile unde învaţă.

”Pentru acoperirea costurilor uniformelor şcolare se acordă o sumă de 350 de lei/ an şcolar pentru fiecare elev, sumă care se atribuie în cote egale în fiecare semestru. Fondurile necesare pentru aplicarea prezentei legi se asigură din bugetul Ministerului Educaţiei şi Cercetării”, potrivit unui amendament al senatorului PSD Ecaterina Andronescu, scrie Agerpres.

Propunerea legislativă urmează să fie votată și de Camera Deputaților, în calitate de for decizional, în procedură de urgență. Dacă va trece și de Camera Deputaților, uniforma ar deveni obligatorie începând cu anul școlar 2021-2022.

În Legea 35/2007 se prevede că unitățile de învăţământ îşi pot stabili pentru elevii lor cel puțin un semn distinctiv – ecuson, uniformă, eșarfă sau alte asemenea.

Uniforma școlară va fi obligatorie pentru toți elevii, din anul școlar 2020-2021, prevede un nou proiect de lege. Introducerea uniformei ar creste siguranța elevilor în scoli, considera inițiatorii proiectului. Aceștia propun ca părinții sa primească anual 350 de lei de la stat pentru cumpărarea uniformei.

Consiliile profesorale, cu acordul consiliului reprezentantiv al părinţilor şi cu consultarea reprezentanţilor elevilor, stabilesc pentru elevii unităţii de învăţământ respective cel puţin un semn distinctiv cum ar fi: ecuson, uniformă, eşarfă sau alte asemenea”, este specificat în raportul de adoptare al proiectului depus de senatorul PSD Liviu-Marian Pop.

„Consiliile profesorale, cu acordul consiliului reprezentantiv al părinţilor şi cu consultarea reprezentanţilor elevilor, pot stabili modelul uniformei şcolare pentru elevii unităţii de învăţământ respective din învăţământul general obligatoriu de stat.

Dacă acest proiect de lege va trece și de Camera deputaților, Legea Educatiei se va modifica astfel:

„Lege pentru modificarea art. 5 din Legea nr. 35/2007 privind creșterea siguranței în unitățile de învățământ

Art. I — Articolul 5 din Legea nr. 35/2007 privind creșterea siguranței în unitățile de învățământ, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 165 din 8 martie 2007, cu modificările ulterioare, se modifică și va avea următorul cuprins:

„Art. 5 — (1) Consiliile profesorale, cu acordul consiliului reprezentativ al părinților și cu consultarea reprezentanților elevilor, stabilesc modelul uniformei școlare pentru elevii unității de învățământ respective din învățământul general obligatoriu de stat.

(2) Pentru acoperirea costurilor uniformelor școlare, se acordă o suma de 350 de lei/anul școlar pentru fiecare elev, suma care se atribuie în cote egale în fiecare semestru.

(3) Fondurile necesare pentru aplicarea prezenței legi se asigura din bugetul Ministerul Educației și Cercetării.

(4) Modelul uniformelor școlare se comunica inspectoratului județean de poliție și inspectoratului județean de jandarmi sau, după caz, Direcției Generale de Poliție a

Municipiului București și Direcției Generale de Jandarmi a Municipiului București.”

Art. II — Prezența lege intră în vigoare începând cu anul școlar 2020 — 2021″, prevede documentul.

„În România, uniformele școlare au o tradiție neîntreruptă încă din secolul al XIX-lea și până în zilele noastre. Primele uniforme școlare de pe teritoriul României au apărut la Turnu Severin în 1897. Ulterior, prin reforma la scară largă a învățământului, implementată de Spiru Haret, obligativitatea purtării uniformelor școlare s-a extins la nivel național.

În perioada interbelică, purtarea uniformei școlare era un motiv de mândrie pentru elevii români, datorită sentimentului de apartenența la o comunitate prestigioasă de tineri studioși. Acestui sentiment i se răspundea, din partea societății, cu respect și admirație.

Ulterior, că efect al introducerii uniformelor școlare inspirate din modelul sovietic, sentimentele de mândrie și de apartenența la o comunitate studioasă s-au degradat în timp, astfel că, la sfârșitul anilor 80, elevii aveau o atitudine ostilă față de uniformă și conformism.

În țară noastră nu au fost efectuate studii sociologice și pedagogice pe tema uniformelor școlare. De altfel, chestiunea nu a fost tratată științific în studii de specialitate pedagogică.

Studiile și sondajele finanțate și efectuate de-a lungul timpului în țările vest-europene și în Statele Unite ale Americii au pus în evidență cu predilecție avantajele purtării uniformei școlare, cu deosebire pentru elevii din clasele mici.

În acest sens, specialiștii în pedagogie școlară consideră că această ar diminua diferențele de statut economic și social și ar contribui la eliminarea situațiilor penibile în care copiii se simt frustrați de modul în care se îmbracă. Conform unui studiu american, 83% dintre profesorii chestionați consideră că o uniformă școlară bine aleasă poate preveni bullying-ul pe tema înfățișării sau a situației economice.

Un alt avantaj economic pentru părinți îl constituie faptul că cheltuielile legate de procurarea uniformei școlare au loc, de regulă, o dată pe an, astfel că părinții nu vor mai fi nevoiți să reînnoiască frecvent garderoba de școală a copiilor.

La această se adaugă faptul că este eliminat astfel stresul copiilor (dar și al părinților) de a decide zilnic cu ce să se îmbrace, precum și a tentației de a purta la școală o vestimentație excentrică, din tendința specifică vârstei de a epata în față colegilor sau de a se impune în față acestora.

Profesorii apreciază că portul uniformei școlare contribuie la disciplinarea elevilor și la creșterea capacității de concentrare a acestora”, este menționat în expunerea de motive a proiectului de lege.

În prezent, uniformă școlară pentru elevi nu este obligatorie prin lege, însă fiecare unitate de învățământ poate impune purtarea ei prin includerea acestei prevederi în regulamentul școlar. Totuși, elevii nu pot fi privați de dreptul la educație, astfel că interzicerea intrării în școală fără purtarea uniformei le-ar încalcă acest drept.

Pentru că elevii să poarte uniformă din septembrie 2020 proiectul de lege va fi adoptat și de camera deputaților și promulgat de președinte.

surse: portalinvatamant.ro, adevarul.ro ( foto)

 

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

România a cerut 10 milioane de doze de vaccin anti-COVID-19. Cine vor fi primii beneficiari și pe ce criterii vor fi selectați

Publicat

România a cerut 10 milioane de doze de vaccin anti-COVID-19 pentru a acoperi „măcar jumătate din populație, cu referire specială pentru tot ce înseamnă vârstele extreme, personal medical direct implicat și pentru tot ce înseamnă comorbidități și patologii conexe în cadrul infecției cu coronavirus”, a declarat ministrul Sănătății, Nelu Tătaru.

Un vaccin anti-coronavirus ar putea să fi gata în prima jumătate a anului viitor, iar în a doua jumătate a anului acesta să fie disponibil pentru populație, a anunțat Tătaru.

„Noi la nivelul UE, a Comisiei Europene, avem discuții cu tot ce înseamă firmă care în acest moment se află într-un studiu, fază 1 sau fază 2, pentru acele vaccinuri împotriva COVID-19. În măsura în care vom avea rezultate patentate vă vom ține la curent. Din ce știu eu, până la finalul anului vom avea și o fază trei, iar în primul trimestru al anului viitor vom avea pe piață și aceste vaccinuri anti-COVID, rămânând ca din a doua jumătate a anului viitor să-l avem în masa mare a populației”, a declarat sursa citată/.

Ministrul Sănătății a anunțat că România a cerut 10 milioane de doze pentru a acoperi „măcar jumătate din populație, cu referire specială pentru tot ce înseamnă vârstele extreme, personal medical direct implicat și pentru tot ce înseamnă comorbidități și patologii conexe în cadrul infecției cu coronavirus. Surplusul vrem să-l facem efectiv în măsura evoluției pentru tot ce înseamnă patologie coexistentă în a preveni infecția cu coronavirus”

Referindu-se la tratamentul cu Remdesivir, Nelu Tătaru a spus că prima tranşă este de 7.000 de doze.

„În acest moment, noi avem o primă tranşă în care au venit aproape 7.000 de doze, urmează în septembrie să ne mai vină 10.000 de doze, iar în octombrie să ne mai vină şi restul de 8.000 de doze până la 25.000. Ele sunt necesarul pentru 4.000 de pacienţi cu tratamentul standard de 5 zile”, a arătat ministrul.

Potrivit acestuia, 6% din persoanele infectate cu noul coronavirus au vârste mai mici de 19 ani.

„La evaluările noastre, ce am putut vedea per total, 6% din numărul de cazuri sunt la pacienţi sub 19 ani”, a mai spus Tătaru.

Citeste mai mult
Publicitate

CUGIR

Două străzi din localitatea Vinerea, orașul Cugir, vor fi asfaltate și modernizate. Investiții de peste 3 milioane de lei

Publicat

Două străzi aflate în Vinerea, localitate componentă a orașului Cugir, în lungime totală de 1,48 km, vor fi asfaltate și modernizate printr-o investiție de peste 3 milioane de lei. 

Primăria Cugir a lansat luni, 10 august, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru modernizarea a două străzi din oraș, respectiv strada Zăvoiului și strada Morilor.

Valoarea totală estimată este de 3.092.596,48 de lei, fără TVA. 

Străzile propuse spre modernizare au o lungime totală de 1.482 de metri.

Denumire stradă / lot – lungime – lățime

– strada Zăvoiului – 173 de metri lungime – 4 metri lățime

– strada Morilor 1 – 518 de metri lungime – între 4 și 5,5 metri lățime

– strada Morilor 2 – 660 de metri lungime – 5,5 metri lățime

– strada Morilor 3 – 131 de metri lungime – 5,5 metri lățime

Potrivit documentației, sistemul rutier va fi un sistem rutier semirigid cu îmbrăcăminte din mixtura asfaltică:

– 4 cm strat de uzură BA16

– 6 cm strat de legătură

– 20 cm strat de fundație superior din balast stabilizat

– 35 cm strat de fundație inferior din balast

– 8 cm strat din nisip rol anticontaminant și izolator

Încadrarea părții carosabile se va realiza cu borduri prefabricate, cu dimensiunile secțiunii de 15 x 25cm, montate cu o gardă sau oglindă de 10 – 15cm pe o fundație din beton monolit. Lungimea totală a bordurilor de încadrare a părții carosabile este de 7.634 m.

La sistematizarea, proiectarea și realizarea trotuarelor se vor prevedea lucrările necesare pentru siguranța circulației și pentru dirijarea fluxurilor de pietoni. Structura constructivă a trotuarelor va fi alcatuită din: 6 cm dale de beton vibropresat, 5 cm nisip pilonat, 15 cm balast.

Accesele la proprietăți vor face legătura între partea carosabilă și portile imobilelor adiacente, vor avea o lățime medie de 4 m și vor fi încadrate de borduri de beton prefabricate de 10 x 15 cm pozate pe o fundație din beton monolit. Structura constructiva a acceselor va fi alcătuită din: 8 cm dale de beton vibropresat 5 cm nisip pilonat, 15 cm balast stabilizat, 20 cm balast.

Pe străzile unde distanța dintre fronturile construite permite deplasarea în plan a trotuarelor față de partea carosabilă, se vor amenaja zone verzi delimitate de borduri din beton de ciment 15 x 25 cm spre carosabilă respectiv 10 x 15 cm spre trotuare, pozate pe un strat de beton de ciment.

Sistemul de canalizare pluvială îngropată va fi alcătuit din rețea colectoare, cămine de vizitare și guri de scurgere.

Canalizația pentru rețeaua subterană pentru telecomunicații va fi realizată cu tuburi corugate de 90 și 110 mm. Lățimea șanțului este de maxim 0,45 m. Tubulatura va fi pozată conform planurilor de situatie la o adâncime de 70-80 cm, pe un pat de nisip de 10 cm. La distanțe nu mai mari de 100 m în linie dreaptă la schimbări de direcție sau intersecții s-au prevazut camine de tragere. Fiecare cămin de tragere este prevăzut cu electrod de împământare. Au fost prevăzute branșamente pentru fiecare imobil în parte, realizat din țeavă corugată cu diametrul de 50 mm.

Se vor reloca 11 stâlpi ai rețelei electrice pentru care se va întocmi documentația tehnică necesară inclusiv, executarea lucrărilor.

Potrivit caietului de sarcini, execuția va dura 11 luni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

VIDEO: Cascadele uimitoare care curg „în sens invers”, filmate în Australia. Cum se produce fenomenul

Publicat

Foto: captură BBC

Rafalele puternice de vânt și ploile torențiale din statul australian New South Wales au produs un fenomen rar. Cascadele din Royal National Park au fost suprinse curgând „în sens invers”, scrie BBC.

Meteorologii spun că acest fenomen se produce când vântul bate puternic dinspre ocean și lovește stâncile, forțând apa să se deplaseze în sens invers.

Vântul a atins 74 km/oră în această zonă din Australia, iar furtunile și ploile torențiale s-au abătut asupra orașului Sydney și statului New South Wales în ultimele zile.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate