Actualitate
Recomandări ANPC pentru cei care fac cumpărături online în această perioadă. Ce reguli trebuie să respecte comercianţii
În România, reducerile de „Black Friday” au început în weekend-ul recent încheiat. Magazinele online continuă promoțiile și săptămâna aceasta, în timp ce alți comercianți vor oferi reduceri produselor în weekendul care urmează. În acest sens, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) are câteva recomandări pentru cei care doresc să facă cumpărături pe internet.
Fenomenul „Black Friday”, numit şi „Vinerea Neagră” sau „Vinerea Reducerilor”, a ajuns pe piaţa românească în urmă cu cinci ani şi a devenit rapid extrem de popular, ca urmare a reducerilor considerabile de preţuri oferite de comercianţi prin intermediul magazinelor online.
În mod normal, ofertele de „Black Friday” se fac în ultimul weekend al lunii noiembrie, însă mulţi agenţi economici au ales şi în 2015 să ofere reduceri produselor în devans, începând cu weekendul recent încheiat.
În majoritatea magazinelor însă, promoţiile continuă şi săptămâna aceasta, fiind valabile până duminică, inclusiv.
Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor îi sfătuieşte pe cei care cumpără online să se informeze, înainte de achiziţionarea unui produs, asupra caracteristicilor acestuia, preţutilor afişate, costurilor de livrare, informaţiilor despre comerciant sau modalităţilor de plată disponibile. Totodată, reprezentanţii ANPC recomandă şi compararea preţurilor pe site-urile care oferă această posibilitate, pentru a afla unde se poate găsi cea mai avantajoasă ofertă.
Potrivit informaţiilor furnizate recent de ANPC, vânzările cu preţ redus, indiferent de tipul acestora (soldare, lichidare, promoţionale, etc.) trebuie să respecte următoarele reguli de fixare şi publicitate a preţurilor:
– orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse identice; preţul redus trebuie să fie inferior preţului de referinţă
– pretul de referinţă reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 de zile, înainte de data aplicării preţului redus.
Înainte de încheierea contractului, consumatorii trebuie să verifice dacă pe site comerciantul informează corect si complet privind:
– datele sale de identificare (denumirea, adresa poștală și electronică, numărul de telefon, numărul de înregistrare în registrul societăților comerciale și cel de înregistrare fiscală etc);
– caracteristicile esenţiale ale produsului;
– preţul cu toate taxele incluse;
– cheltuielile de livrare, dacă este cazul;
– modalităţile de plată şi de livrare;
– perioada de valabilitate a ofertei sau a preţului;
– durata minimă a contractului, în cazul contractelor care prevăd furnizarea curentă sau periodică a unui produs;
– existenţa şi modul de exercitare a dreptului de denunţare unilaterală a contractului.
sursa: realitatea.net
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News