Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Regulamentul modificat al parcărilor rezidențiale din Alba Iulia, la aprobare în Consiliul Local. Taxa anuală și noi condiții

Publicat

alba iulia

Modificarea regulamentului de parcări de reședință în municipiul Alba Iulia intră la aprobare în ședința Consiliului Local din 27 octombrie.

Taxa anuală pentru un loc de parcare va fi de 135 de lei/an/loc (TVA inclus) pentru persoane fizice, respectiv 270 lei/an/loc (TVA inclus) pentru persoane juridice.

Închirierea locurilor de parcare rezidențiale este condiționată, printre altele, de deținerea unui autoturism cu ITP valabil.

Cei care ocupă locurile de reședință și după ora 16.00 (când expiră termenul în care acestea sunt libere și pentru alte mașini cu excepția celor pentru care locul e rezervat) au timp cel mult o oră să elibereze spațiul respectiv, din momentul în care se aplică autocolant privind înștiințarea că a parcat neregulamentar. În caz contrar, li se va ridica mașina.

Pot fi închiriate și locuri de parcare pentru aprovizionare de către persoanele juridice.

De asemenea, pot fi atribuite locuri de parcare și pentru pentru autoutilitare mici, sub 3000 kg sarcină maximă autorizată, cu condiția să încapă în spațiul respectiv.

Pot dobândi un loc de parcare și cei care nu au posibilitatea de a parca autovehiculul pe proprietatea privată deținută.

Proiectul de regulament a fost în consultare publică până în 28 septembrie, iar acum este supus la vot în Consiliul Local.

Prevederi din regulamentul parcărilor rezidențiale la Alba Iulia

Atribuirea unui loc de parcare se face pe 12 luni pe bază de abonament.

Taxa se plătește integral în cel mult 30 de zile de la data atribuirii locului de parcare, la sediul Serviciului Administrarea Domeniului Public și Privat.

Dacă se depășește acest termen, locul de parcare devine vacant și se va atribui altor persoane.

Beneficiarii locurilor de parcare au dreptul exclusiv de a folosi locul de parcare de luni până vineri între orele 16.00 – 8.00, iar sâmbăta, duminica și de sărbătorile legale, pe tot parcursul zilei.

Locurile de parcare se vor marca cu culoare albă.

Între orele 08.00 –16.00, de luni până vineri, locurile de parcare pot fi utilizate liber, de către orice persoană.

Persoanele cu dizabilități sau reprezentanții legali ai acestora, precum și persoanele juridice au dreptul de a utiliza locul de parcare permanent (24h/zi 7 zile/săptămână). Aceste locuri de parcare se vor marca cu culoare albastră.

Locurile de parcare din dreptul accesului în spațiile comerciale, unităţile hoteliere, săli spectacole, unităţi bancare, instituţii de interes public, societăţi comerciale, baze sportive etc. se pot atribui cu prioritate persoanelor fizice sau juridice care dețin/folosesc aceste spații, cu precădere pentru aprovizionare, denumită parcare aprovizionare (PA) percepându-se taxa anuală stabilită mai sus (270 lei/an – n.red).

Locurile de parcare rezidențiale – întreținere și folosire

Curățenia/deszăpezirea în parcările de reședință se asigură de către beneficiarii locurilor de parcare.

Parcările de reşedinţă se închiriază numai pentru autohevicule cu sarcină maximă autorizată mai mică de 3000 kg, înmatriculate în România, care se încadrează în limitele marcajului rutier ce delimitează locul de parcare.

Atribuirea locurilor de parcare de reședință se face prin încredințare directă.

Locurile de parcare atribuite vor fi utilizate doar de către beneficiarii acestora, subînchirierea sau utilizarea locurilor de parcare de către alte persoane cu acordul beneficiarilor fiind interzisă.

Nerespectarea acestei prevederi conduce la retragerea unilaterală a abonamentului şi se sancţionează cu pierderea locului de parcare. Locul de parcare devenit vacant va fi realocat.

Atribuirea locurilor de parcare pe bază de abonament

Locurile de parcare vacante din parcările publice de reședință vor fi atribuite pe bază de abonament:

persoanelor fizice care au domiciliul/reședința în vecinătatea parcărilor și au un autovehicul în proprietate sau folosință, fiind menționat în certificatul de înmatriculare în calitate de utilizator sau deține autovehiculul în baza unor alte acte  defolosință încheiate în formă autentică, cu excepția contractelor de leasing, care se vor prezenta în copie legalizată; autoturismul trebuie să aibă inspecția tehnică periodică în valabilitate

persoanelor juridice care au sediul/punct de lucru în vecinătatea parcărilor.

Poate fi atribuit un singur loc de parcare pentru o proprietate.

Persoanele cu handicap și reprezentanții legali ai acestora au prioritate la atribuirea locurilor de parcare. Pentru aceștia, locul de parcare se atribuie gratuit.

În cazul în care nu există locuri de parcare disponibile, cererile celor care solicită locuri de parcare vor rămâne în aşteptare, urmând ca, în momentul în care se eliberează un loc de parcare sau se creează locuri noi, să le fie atribuite acestora în ordine cronologică.

Dacă se elimină/anulează un loc de parcare deținut cu abonament valabil din motive neimputabile utilizatorului, acesta are prioritate la atribuire.

În cazul în care numărul solicitanţilor este mai mic decât numărul locurilor de parcare, repartizarea locurilor rămase libere se va face către locatarii imobilelor din apropiere care nu au primit locuri în parcarea aferentă acestora, iar în situaţia în care mai rămân totuşi locuri de parcare libere, acestea se vor putea atribui locatarilor din imobilele arondate care deţin şi al doilea autoturism, în limita locurilor disponibile, în ordinea cronologică a cererilor.

În cazul atribuirii unui loc de parcare în condițiile prevăzute mai sus, la expirare, dacă există listă de așteptare, nu se va mai prelungi dreptul de folosință al acestuia, locul de parcare urmând să fie atribuit conform listelor de așteptare.

Zonele în care se atribuie pentru prima dată locuri de parcare

În zonele unde se atribuie pentru prima dată locuri de parcare de reședință, persoanele care doresc un loc de parcare vor depune la Compartimentul presă, comunicare şi relaţii publice din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Alba Iulia, o cerere în care vor menţiona numărul locului de parcare dorit şi locul unde este situat acesta.

Perioada de depunere a cererilor este de 7 zile lucrătoare, iar data de la care doritorii pot depune solicitări în vederea atribuirii unui loc de parcare se va anunţa de către Primăria municipiului Alba Iulia prin presă și alte mijloace de informare.

Atribuirea locurilor de parcare pentru prima dată se face de o comisie formată din 3 consilieri locali, 3 reprezentanți ai primăriei și câte un reprezentant al asociației de proprietari. Atribuirea se face în ordine cronologică, în funcție de numărul de înregistrare și data la care a fost depusă cererea.

Cine nu poate primi loc de parcare de reședință

Nu vor beneficia de locuri de parcare persoanele care deţin cu orice titlu garaje amplasate pe domeniul public sau privat al municipiului Alba Iulia sau pe proprietatea privată a persoanelor fizice sau juridice, persoanele care deţin curti, copertine sau au alte posibilităţi de parcare.

Toţi solicitanţii unui loc de parcare vor da o declaraţie pe proprie răspundere din care să reiese că sunt îndeplinite condiţiile menţionate mai sus.

Prin excepție, pot dobândi un loc de parcare persoanele fizice sau juridice care nu au posibilitatea de a parca autovehiculul pe proprietatea privată deținută, dacă reprezentanți ai Primăriei Municpiului Alba Iulia constată acest fapt.

Abonamentul este netransmisibil. Schimbul de locuri de parcare între titulari se face pe baza unei cereri scrise la care se vor anexa abonamentele în original.

Cum se poate prelungi abonamentul pentru locul de parcare de reședință

Abonamentul pentru locul de parcare se va putea prelungi cu încă 12 luni cu condiţia achitării de către titular a taxei anuale aferente. În caz contrar locul de parcare devine vacant și va fi atribuit în conformitate cu prezentul Regulament.

Taxa aferentă prelungirii locului de parcare poate fi achitată de la începutul anului până în ultima zi de valabilitate al abonamentului.

Prelungirea anuală a abonamentelor se face cu respectarea condițiilor inițiale de alocare și cu prezentarea în original a următoarelor documente:

– persoane fizice:

  • cartea de identitate/buletinul de identitate al utilizatorului din care să rezulte domiciliul sau reședința în apropierea parcajului;
  • certificatul de înmatriculare al autovehiculului cu inspecția tehnică periodică în valabilitate, din care să rezulte calitatea de proprietar sau utilizator

– persoane cu handicap: dacă utilizatorul este un aparținător al acestora, se prezintă actul de identitate al persoanei cu handicap, cu domiciliul/reședința în apropierea parcajului și acte în valabilitate ce dovedesc handicapul

– persoane juridice: certificatul de înregistrare sau certificatul constatator al abonatului din care să rezulte că are sediul social/punct de lucru în apropierea parcajului.

În cazul în care utilizatorul locului de parcare nu se prezintă până în ultima zi de valabilitate trecută pe abonament pentru prelungirea valabilității abonamentului și achitarea taxei anuale pentru ocuparea locului de parcare sau nu mai îndeplineşte una sau mai multe dintre condiţiile necesare atribuirii unui loc de parcare, locul de parcare devine vacant, urmând a fi atribuit în conformitate cu prezentul Regulament, fără notificarea prealabilă și fără punerea în întârziere a titularului.

Transmiterea dreptului de folosință

În cazul în care titularul abonamentului își schimbă autovehiculul deținut, abonamentul poate fi modificat cu noul număr de înmatriculare, titularul având obligația prezentării documentelor doveditoare.

Transmiterea dreptului de folosință a locului de parcare se poate face exclusiv către persoanele fizice sau juridice care au domiciliul/ reședința/ sediul/ punct de lucru pe aceeași proprietate. (de ex.: de la părinți la copii, de la persoană fizică la persoană juridică sau invers, de la un soț la altul etc.)

Cererea de transmitere se depune la Compartimentul presă, comunicare şi relaţii publice din cadrul aparatului de specialitate al Primarului municipiului Alba Iulia în perioada de valabilitate al abonamentului.

Locurile ocupate de alte mașini

În cazurile de ocupare fără drept a locurilor de parcare de reşedinţă, se va aplica amenda contravenţională și se va aplica și măsura tehnico-administrativă a ridicării autovehiculelor staționate neregulamentar, după ora 16.00, dacă proprietarul/deținătorul legal al autovehiculului nu va elibera locul de parcare de reședință în termen de o oră, ulterior aplicării unui autocolant privind înștiințarea că autovehiculul este parcat necorespunzător.

Interzis garaje sau sisteme de blocare pe locurile de parcare atribuite

Pe locurile de parcare de reşedinţă nu este permisă amplasarea/ construirea de garaje, ţarcuri, sisteme de blocare acces şi alte asemenea.

În cazul constatării unei astfel de abateri se vor lua măsurile legale potrivit prevederilor Legii 50/1991 (privind autorizarea executării lucrărilor de construcții, republicată, cu modificările și completările ulterioare) și se va pierde dreptul de folosință asupra locului de parcare atribuit.

Dezafectarea garajelor, ţarcurilor, sistemelor de blocare etc. și aplicarea sancțiunilor legale corespunzătoare se realizează de către Serviciul Poliția Locală a municipiului Alba Iulia, din oficiu, la sesizarea Serviciului Administrarea Domeniului Public şi Privat sau la sesizarea scrisă a oricăror alte persoane.

Situații în care utilizatorii trebuie să elibereze temporar locurile de parcare

Utilizatorii locurilor de parcare au obligaţia de a elibera spaţiile de parcare în anumite zile şi intervale orare, pentru desfăşurarea unor evenimente speciale sau pentru a permite efectuarea reparaţiilor, marcajelor, intervenţiilor la reţelele de alimentare cu gaz, energie electrică, apă-canal etc, unde este cazul ori de câte ori este necesar.

În cazul în care proprietarii/utilizatorii autovehiculelor nu respectă această obligaţie, serviciile de specialitate din cadrul Primăriei municipiului Alba Iulia vor lua, în prima fază, măsura avertizării în scris a acestora, urmată de aplicarea unei amenzi contravenţionale.

În cazul unor abateri repetate se pierde locul de parcare atribuit şi se anulează abonamentul înainte de termen, cu notificarea prealabilă emisă de Serviciul Administrarea Domeniului Public şi Privat din subordinea Consiliului local al municipiului Alba Iulia cu 10 zile înainte de luarea acestei măsuri.

Intenţia de renunţare la locul de parcare atribuit, înainte de expirarea de drept a acestuia, se aduce la cunostinţă în scris Serviciului Administrarea Domeniului Public şi Privat (a fost eliminat termenul de o lună – n.red). Apoi locul de parcare devine vacant și va fi atribuit în conformitate cu prezentul Regulament.

Iniţiativa amenajării de noi locuri de parcare de reşedinţă o pot avea Primăria municipiului Alba Iulia, asociaţiile de proprietari, diverse persoane fizice sau juridice interesate.

Contravenții, amenzi

Constituie contravenţie următoarele fapte:

a) montarea ilegală a unor însemne/plăcuţe pentru rezervarea locului de parcare sau a unor sisteme de blocare acces

b) necurăţarea parcărilor de către beneficiarii locurilor de parcare (de frunze, vegetație, gunoi etc)

c) distrugerea platformei de parcare, precum şi a însemnelor/ plăcuţelor pentru rezervarea locurilor de parcare

d) neeliberarea locurilor de parcare la solicitarea angajaţilor Primăriei Municipiului Alba Iulia sau a unităţilor cu care colaborează primăria în vederea efectuării diverselor lucrări de marcare, modernizare, lucrări la  reţelele edilitare etc.

Faptele prevăzute mai sus se sancţionează cu amendă contravențională astfel:

– faptele prevăzute la lit.a), lit.b) și lit.d) cu amendă între 200-500 lei pentru persoane fizice și 500-1000 lei pentru persoane juridice

− faptele prevăzute la lit.c) cu amendă între 1000-2500 lei pentru persoane fizice și 1000-2500 lei pentru persoane juridice

Constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor se face de către angajații Serviciului Poliția Locală.

Amenzile se achită la Direcția Venituri a Primăriei Alba Iulia.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. eu

    sâmbătă, 23.10.2021 at 14:35

    Din cate vad nimic din propunerile cetatenilor nu apare in noul regulament,deci fix pix acea consulatatie publica. Ba in plus,desi au marit abonamentul,au reusit sa micsoreze cu inca cel putin 1 ora timpul abonatului,acum scrie ca dupa ora 16 au la dispozitie 1 ora sa elibereze locul ocupat de la momentul lipirii acelui autocolant,deci daca vine militai locala la ora 16..17..18 etc mai pot sta inca 1 ora pe locul ala.Bugetarilor v-ati rezolvat binsor,puteti lasa masinile pe locul prostilor pana iesiti de la job la ora 16,ca de..parcarile sunt pt voi,nu pt locuitorii din zonele de resedinta!

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate

EVENIMENT

Când vor fi plătite pensiile în luna decembrie. Ministrul Muncii spune că banii nu vor întârzia din cauza zilelor libere

Publicat

Toate pensiile românilor ar urma să fie achitate până în data de 15 decembrie, a precizat ministrul Muncii, Marius Budăi. Potrivit acestuia, poștașii vor lucra și vineri, 2 decembrie, astfel încât pensiile nu vor întârzia din cauza zilelor libere din luna decembrie. 

Plata pensiilor în luna decembrie se va face după calendarul stabilit, astfel încât toate pensiile să fie achitate până în 15 decembrie, a declarat Marius Budăi, sâmbătă seara, la Antena 3.

„Am discutat deja cu Poşta Română, am găsit înțelegere astfel încât în data de 2 se vor efectua plăţi și imediat începând de luni se vor efectua plăți, astfel încât în același calendar până în 15 decembrie să achităm toate pensiile.

Se lucrează și pe data de 2 decembrie, factorii poștali vor duce pensiile acasă, iar cei care iau pe card, în perioada 12 – 14 ale lunii vor primi banii în cont. Pensionarii care încasează pensia prin factorul poștal îl va primi începând cu 2 decembrie, apoi continuăm cu plățile”, a explicat ministrul, la Antena 3.

sursa: antena3.ro

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Gelozia și alcoolul l-au făcut pe un bărbat din Sebeș să ajungă în arest. A fost REȚINUT de polițiști după ce și-a agresat soția

Publicat

Un bărbat de 42 de ani din Sebeș a fost reținut de polițiști după ce și-a agresat soția, pe fondul geloziei și al consumului de băuturi alcoolice. 

Potrivit IPJ Alba, la data de 25 noiembrie 2022, în jurul orei 21,00, Poliția Municipiului Sebeș a fost sesizată de o femeie de 35 de ani, din Sebeș, cu privire la faptul că a fost agresată de soț.

Din primele cercetări efectuate de polițiști, a rezultat că, pe fondul geloziei și al consumului de băuturi alcoolice, bărbatul, în vârstă de 42 de ani, a devenit violent și și-ar fi lovit soția.

În urma aplicării formularului de evaluare al riscului, a rezultat că se impune emiterea ordinului de protecție provizoriu, bărbatului fiindu-i interzis să se apropie de soția sa.

Față de acesta, a fost întocmit dosar penal, pentru violență în familie și a fost reținut, pentru 24 de ore.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

ALBA: 9 cazuri COVID înregistrate în ultimele 24 de ore. Situația infectărilor în localitățile din județ, 27 noiembrie

Publicat

Au fost înregistrate 9 cazuri COVID noi în ultimele 24 de ore, în județul Alba, potrivit datelor transmise de Direcția de Sănătate Publică (DSP), duminică, 27 noiembrie. 

În județul Alba, sunt 112 cazuri active. Incidența COVID în județul Alba este de 0,3.

De la începutul pandemiei, în Alba au fost 59.636 cazuri confirmate, 58.394 persoane vindecate, 1.311 decese.

În ultimele 24 de ore, în județul Alba, au fost făcute 82 de testări: 18 PCR (la Spitalul Județean), 64 teste rapide.

Cazuri COVID raportate în ultimele 24 de ore în județul Alba

Urban

  • Alba Iulia – 2 cazuri reinfectare
  • Blaj – 1 caz
  • Cugir – 2 cazuri noi + 2 cazuri reinfectare
  • Sebeș – 2 cazuri

Numărul de cazuri active pe localități – Rata incidenței cazurilor noi COVID-19 la 14 zile

Localitate Incidență Cazuri
OCOLIŞ 2.05 1
ORAŞ CUGIR 1.15 29
ALBAC 1.03 2
ORAŞ ABRUD 0.78 4
BUCIUM 0.73 1
SĂLCIUA 0.73 1
FĂRĂU 0.68 1
ROŞIA DE SECAŞ 0.63 1
SOHODOL 0.61 1
ORAŞ BAIA DE ARIEŞ 0.54 2
HOREA 0.53 1
CRICĂU 0.51 1
MUNICIPIUL BLAJ 0.48 10
GÂRBOVA 0.47 1
BUCERDEA GRÂNOASĂ 0.44 1
MUNICIPIUL ALBA IULIA 0.4 31
METEŞ 0.37 1
VINŢU DE JOS 0.36 2
CETATEA DE BALTĂ 0.32 1
MUNICIPIUL SEBEŞ 0.3 10
ORAŞ CÂMPENI 0.28 2
ORAŞ TEIUŞ 0.28 2
ORAŞ OCNA MUREŞ 0.15 2
IGHIU 0.14 1
MUNICIPIUL AIUD 0.12 3

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Acțiunea „Foc de artificii”: Peste 1.100 de articole pirotehnice, confiscate de polițiști după un control la o societate din Sebeș

Publicat

Polițiștii din Alba au continuat controalele la societățile comerciale din județ, pentru verificarea modului în care sunt respectate condițiile legale privind comercializarea articolelor cu conținut pirotehnic.

Potrivit IPJ Alba, în urma unui control efectuat joi, 24 noiembrie, la o societate comercială din Sebeș, polițiștii Serviciului Arme, Explozivi, Substanțe Periculoase din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Alba au constatat că societatea avea expuse, spre vânzare, 1.139 de articole pirotehnice de divertisment, din categoria F1, cu o greutate de 11 kilograme, fără să dețină autorizație în acest sens.

În cauză, cercetările sunt continuate, sub aspectul săvârșirii infracțiunii de efectuarea de operațiuni cu articole pirotehnice, fără drept, faptă prevăzută și pedepsită de art. 37 lit. a din Legea 126/1995, privind regimul materiilor explozive, iar întreaga cantitate de articole pirotehnice a fost confiscată.

Inspectoratul de Poliție Județean Alba reamintește reprezentanților societăților comerciale faptul că, potrivit prevederilor legale, pentru a comercializa articole pirotehnice, de orice fel, trebuie să obțină autorizație emisă de Inspectoratul Teritorial de Muncă și Inspectoratul de Poliție Județean.

În perioada 21 noiembrie 2022 – 4 ianuarie 2023, Inspectoratul de Poliție Județean Alba desfășoară acțiunea ”Foc de artificii”, în scopul creșterii siguranței cetățeanului, prin activitățile de prevenire și combatere a evenimentelor negative (răniri de persoane, incendii sau distrugeri de bunuri) generate de nerespectarea prevederilor legale care reglementează deținerea, comercializarea, importul, depozitarea și folosirea articolelor pirotehnice de persoanele fizice și juridice în perioada sărbătorilor de iarnă 2022/2023.

În acest sens, sub coordonarea Serviciului Arme, Explozivi și Substanțe Periculoase, până în data de 4 ianuarie 2023, polițiștii vor efectua acțiuni și controale, atât la societățile comerciale autorizate să desfășoare operațiuni cu articole pirotehnice, cât și în zona piețelor, târgurilor sau centrelor comerciale, la persoanele fizice și juridice neautorizate, care comercializează ambulant articole pirotehnice.

Activitățile beneficiază și de sprijinul polițiștilor de ordine publică și investigare a criminalității economice.

În paralel cu controalele, polițiștii vor desfășura activități informativ – preventive adresate în special celor mai vulnerabile categorii, copiii și adolescenții.

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate


Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax