Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Restituirea a 4 eurocenţi din acciza suplimentară la carburant. Ce condiții trebuie să îndeplinească transportatorii


Publicat

Începând cu luna iulie transportatorii rutieri pot cere restituirea a 4 eurocenţi din acciza suplimentară la carburanţi, după ce s-au înscris în prealabil la ARR, administratorul acestei scheme de ajutor de stat de care ar putea beneficia peste 20.000 de firme.

Ministerul Finanţelor Publice (MFP) a postat vineri proiectul de HG prin care se stabilesc condiţiile, procedura şi termenele de restituire ca ajutor de stat către operatorii de transport rutier licenţiaţi a sumei de 4 eurocenţi din acciza suplimentară de 7 eurocenţi, aplicată începând cu 1 aprilie 2014.

Proiectul de HG stabileşte condiţiile şi documentele necesare pentru ca operatorii economici şi vehiculele să îndeplinească criteriile de eligibilitate pentru restituirea de accize. Aceste condiţii sunt stabilite în mod diferenţiat, în funcţie de locul în care sunt stabiliţi operatorii economici, respectiv în România sau în alte state membre, precum şi în funcţie de tipul vehiculelor.

Totodată, proiectul determină baza de calcul pentru restituirea de accize, perioada de restituire de accize, respectiv trimestrul calendaristic, modul de determinare a sumelor de restituit şi condiţiile şi documentele necesare pentru restituire.

Procedura de restituire a unei părţi din acciza suplimentară este structurată în două etape.

Prima etapă presupune înregistrarea operatorilor economici care doresc să solicite restituirea de acciză, în condiţiile acestui act normativ, în Registrul vehiculelor şi al operatorilor economici eligibili pentru restituirea de accize.

Înregistrarea presupune depunerea la Autoritatea Rutieră Română (ARR), o singură dată, cu ocazia înregistrării, a unei serii de documente prin care operatorii economici fac dovada eligibilităţii lor şi a vehiculelor pe care le deţin.

ARR verifică atât eligibilitatea operatorului economic, cât şi pe cea a vehiculelor pe care le deţine (din punctul de vedere al licenţierii, tonajului, altor condiţii prevăzute de lege).

„Nu se încadrează în categoria beneficiarilor acestei scheme de ajutor de stat operatorii economici care se află în procedură de executare silită, faliment, reorganizare judiciară, dizolvare, închidere operaţională sau dizolvare, declaraţi inactivi sau care au intrat în inactivitate temporară, înscrisă în registrul comerţului, cei care au avut decizii de recuperare a ajutorului de stat, precum şi cei care se află în dificultate, conform reglementărilor Comisiei Europene. Autoritatea Rutieră Română a fost desemnată administrator al schemei de ajutor de stat, având în vedere faptul că deţine baza de date care include toate informaţiile necesare stabilirii eligibilităţii operatorilor economici şi a vehiculelor deţinute de aceştia”, se arată într-un comunicat al MFP.

În a doua etapă a procedurii, ARR verifică documentele, în sensul corelării informaţiilor dintre cantităţile de motorină menţionate în facturi şi cele pentru care se face solicitarea de restituire. Dacă aceste cantităţi corespund şi sunt îndeplinite toate condiţiile de eligibilitate prevăzute de lege, ARR emite decizia de restituire, pe care o comunică atât operatorului economic, cât şi Ministerului Finanţelor Publice.

MFP are calitatea de ordonator principal de credite şi virează suma de bani de care operatorul economic beneficiază prin această schemă de ajutor de stat.

„Cererea de restituire a accizei se depune pentru un trimestru calendaristic, începând cu prima zi a trimestrului următor celui pentru care se solicită restituirea, dar nu mai târziu de un an de la această dată”, se arată în comunicat.

Acciza a fost introdusă la 1 aprilie, iar trimestrul pentru care poate fi solicitată prima restituire începe la 1 iulie.

La cererea de restituire, operatorii economici trebuie să anexeze o serie de documente, respectiv certificat de înregistrare fiscală, documente din care rezultă că deţin card de gestiune a alimentărilor cu motorina sau, în cazul în care au staţie de alimentare proprie, să dovedească faptul că aceasta este dotată cu dispersor electronic pentru distribuţie, facturile de achiziţie a motorinei, dovada plăţii facturilor prin instrumente de plată bancare.

Restituirea de accize nu se aprobă în cazul operatorilor economici care înregistrează datorii la bugetul general consolidat, iar controalele ulterioare cu privire la realitatea informaţiilor prezentate în administrarea schemei de ajutor de stat se efectuează de către ANAF, potrivit Codului de Procedură Fiscală.

„Numărul total estimat al operatorilor economici care urmează să beneficieze de ajutor de stat, prin intermediul acestei scheme, este de 20.114, respectiv operatorii economici stabiliţi în România, care nu au datorii la bugetul de stat, la care se adaugă operatorii economici nerezidenţi. Estimarea de 20.114 operatori economici beneficiari ai ajutorului de stat poate fluctua în funcţie de numărul operatorilor care nu deţin carduri de gestiune a alimentărilor sau rezervoare proprii dotate cu dispersoare electronice pentru distribuţie şi de numărul operatorilor care îşi plătesc obligaţiile restante la bugetul de stat consolidat”, mai arată MFP.

Perioada de valabilitate a schemei de ajutor de stat este 4 aprilie 2014 – 31 martie 2019, inclusiv, iar bugetul alocat este de 3,02 miliarde lei. Pentru anul 2014, bugetul alocat acestei scheme de ajutor este de 282,5 milioane lei, cu posibilitatea suplimentării.

 

sursa: gândul.info



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

”Alba Iulia curată”, la final. Blocurile cele mai îngrijite din oraș, care au câștigat competiția lansată de primărie

Publicat

Vineri, 3 iulie 2020, a avut loc închiderea primei ediții a concursului „Alba Iulia curată”, au transmis reprezentanții Primăriei Alba Iulia.

În competiție au participat 56 de blocuri din municipiu, dar pe podium au fost doar 3 locuri. 

Toți participanții au primit diplomă de participare și câte un pachet constând în produse de curățenie și dezinfecție (detergent de pardoseli, detergen de geamuri, dezinfectanți de mâini și dezinfectanți de suprafețe).

Primele 3 locuri din concurs au fost ocupate de:

– Blocul 9B (str. Livezii) din Asociația de Proprietari Ampoi I – locul al III-lea – premiu în valoare de 2.000 lei

– Blocul V6 (B-dul Revoluției 1989) din Asociația de Proprietari Luceafarul – locul al II-lea – premiu în valoare de 3.500 lei

– Blocul L2 (str. Gheorghe Șincai) din Asociația de Proprietari CT 20 – locul I – premiu în valoare de 5.000 lei.

Conform regulamentului concursului premiile reprezintă o finanțare a municipalității pentru continuarea proiectului în folosul câștigătorilor ce va fi virată în contul asociațiilor de proprietari din care fac parte câștigătorii cu obligația utilizării sumelor strict în favoarea celor premiați.

Finanțarea va putea fi folosită pentru reparații, investiții și întreținerea spațiilor comune.

  • „Alba Iulia curată, a fost un exercițiu și un exemplu perfect de civism pur, într-o perioadă tulbure. Nu mă îndoiesc că, în condiții normale, fără amenințarea pandemiei, lucrurile ar fi stat chiar mai bine însă sunt impresionat de modul în care v-ați implicat, fiecare dintre dumneavoastră. Nu contest că mai e o cale lungă până la perfecțiune, dar drumul pe care l-am și l-ați ales e cel corect și rezultatele se văd. Mătura și fărașul vor fi mereu sfinte, totul e să fie folosite” – Voicu PAUL, viceprimar cu atribuții de primar

Campania “Alba Iulia curată” a fost derulată de Primăria Alba Iulia începând din 15 octombrie 2019, în tot orașul.

Provocarea a fost lansată majorității albaiulienilor, respectiv celor care locuiesc la bloc și care gospodăresc importante suprafețe de spații verzi, alei și trotuare aflate în vecinătatea imobilelor lor.

Intenția clară a fost să dezvoltăm implicarea socială și spiritul de comunitate, și, urmând exemplul altor administrații publice să încercăm să-i implicăm direct pe albaiulieni într-unamplu program de măsuri de curățenie și salubrizare.

Situația actuală cauzată de pandemia de COVID-19 a dus la mici schimbări în etapele proiectului propus.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Incendiu la Hopârta. Au ars puii de găină și iepurii aflați în interiorul unui grajd

Publicat

Detașamentul de pompieri Aiud a fost solicitat să intervină pentru localizarea și stingerea unui incendiu izbucnit la un grajd în localitatea Turdaș, comuna Hopârta, au transmis reprezentanții ISU Alba.

La momentul sosirii forțelor de intervenție, incendiul se manifesta generalizat pe întreaga suprafață a grajdului, care era de aproximativ 60 de metri pătrați.

”În interiorul grajdului se aflau în jur de 35 de pui de găină și 23 de iepuri care din nefericire nu au putut fi salvați”, potrivit ISU.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Situația infectărilor cu coronavirus la Alba Iulia, de la începutul epidemiei. Câte cazuri active mai sunt în oraș

Publicat

Autoritățile locale din Alba Iulia au anunțat că de la începutul epidemiei, 50 de persoane din oraș s-au infectat cu noul coronavirus. 36 dintre acestea s-au vindecat, dar s-au înregistrat și 2 decese. 

În prezent, în oraș mai există 12 cazuri active, potrivit reprezentanților primăriei Alba Iulia.

În total, sunt 474 de cazuri înregistrate de la începutul pandemiei, în judeţul Alba.

474 persoane au fost infectate de la începutul epudemiei, iar 407 persoane s-au vindecat. În județ s-au înregistrat 26 de decese cauzate de COVID.

Reprezentanții primăriei au cerut populației să respecte în continuare măsurile de protecție sanitară, să păstreze distanța socială și să poarte mască în locurile publice.

 

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Deputatul Florin Roman: Firma care a lucrat la podul de la intrarea în Alba Iulia ori repară, ori nu mai lucrează cu statul

Publicat

Podul rutier de la intrarea în Alba Iulia dinspre Sebeș este din nou un coșmar pentru navetiști și pentru șoferii care tranzitează zilnic Alba Iulia. Asta, deși în vara anului trecut au fost făcute lucrări de consolidare.

Rosturile de dilatație din bitum am cedat, iar șoferii sunt obligați sa încetinească, generând cozi de kilometri și nervi pentru șoferi.

Citește și: FOTO ȘTIREA TA: Rosturi fără rost, la podul de peste Mureș, de la intrarea în Alba Iulia. Au crăpat la un an de la reparații

Deputatul de Alba, Florin Roman, l-a contactat pe ministrul Transporturilor pentru a vedea în ce măsură lucrarea poate fi remediată. Acesta a aflat o serie de detalii din contract care arată că podul ar putea rămâne toată vara nereparat, iar constructorul nu ar păți nimic.

”Am luat legătura cu conducerea CNAIR și am înțeles ca lucrarea are termen de garanție 10 ani. Au chemat firma TKT București, care a executat lucrarea, să remedieze defecțiunile, dar cum sunt plini de lucrări, probabil de mântuială, ca și cea de la Alba Iulia, au răspuns ca au nevoie de 2 săptămâni pentru a trimite o echipă să remedieze.

De ce acționează așa la sictir, respectiva firma? Pentru ca e un contract prost făcut: garanția de execuție nu poate fi executata numai dacă nu remediază în termen de… 90 de zile, timp în care noi să așteptăm ca proștii în trafic. Mai ales ca totul se poate remedia în 4-5 nopți de lucru, dacă exista interes.

Nu voi lasa lucrurile așa. Am cerut ministrului Lucian Bode, ca CNAIR să uzitare de toate formele legale, pentru ca asemenea firme să nu mai poata da țepe romanilor! Ori repară lucrările de mântuială făcute, ori primește certificare negativă și nu mai lucrează cu statul!” a spus Roman.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate