Administrație
Rețeaua de piste de biciclete va fi extinsă la Alba Iulia. Traseu de 14 kilometri, pentru finanțare prin PNRR
Primăria Alba Iulia depune un nou proiect pentru finanțare prin PNRR, pentru construirea unei piste de biciclete pe o distanță de 14,325 kilometri. Valoarea maximă eligibilă este de 2.865.000 euro, respectiv 14.103.535,50 lei la care se adaugă TVA.
Municipiul Alba Iulia va întocmi studiul de fezabilitate, iar după aprobarea în consiliul local a indicatorilor tehnico-economici va achiziționa servicii de proiectare faze DTAC, PT și va atribui contractul de lucrări. De asemenea, va asigura cheltuielile neeligibile.
Primăria urmărește realizarea unei rețele de piste de biciclete care să permit cetățenilor municipiului să circule cu bicicleta pe o rețea continuă, potrivit documentației.
Investiția propusă este aliniată Planului General de Urbanism, Planului de Mobilitate Urbană și Strategiei Integrate de Dezvoltare Urbană aprobate și are:
- 2 benzi dus-întors
- lățime =2,50
- lungime: 14.325 m.
Traseele vor avea o zonă de protectie de 1,5 m, marcaje cu vopsea termoplastică, delimitare cu bolarzi și semnalizare
Pista pentru biciclete propusă:
- este o infrastructură cu utilizare obligatorie, atunci când există, pentru toate categoriile de bicicliști și pentru toate categoriile de biciclete. Pe pista pentru biciclete circulă şi trotinetele electrice conform prevederilor legislaţiei privind circulaţia pe drumurile publice.
- pista are continuitate și asigură conexiunea a cel puțin două puncte de interes la nivel local. Municipiul Alba Iulia va realiza investiția pe domeniul public al municipiului și va suporta cofinantarea necesară.
Situația actuală
Până la această dată Municipiul Alba Iulia a realizat piste destinate bicicliștilor pe 16,93 km:
- în zona Valea Popii – Mamut – 5,5 km
- pe DN74 str. Calea Moților – Zlatnei (de la mag. Kaufland până la ieșirea din cartierul Micești) – 3,3 km
- pe DN1-E81 – strada Al. I. Cuza – 2,76 km
- pe strada Brândușei, Pâclișa – 2,52 km
- în santurile Cetatii – 3 km
- pe străzile Cetății și Crișan – 0,7 km
- pe strada Aurel Vlaicu – 0,5 km
- pe strada Toporașilor – 0,5 km
- pe strada Viilor – 1,15 km
Se află în execuție:
- pista de biciclete din cadrul proiectului ”Reabilitare infrastructură rețea majoră de transport lotul I – respectiv: Regimentul V Vânători, b-dul Ferdinand, str. I.C.Bratianu, str. Ardealului, b-dul Tudor Vladimirescu” și ”Reabilitare infrastructură rețea majora de transport lotul II – respectiv b-dul Republicii, b-dul Revoluției, str.Nicolae Grigorescu, bdul Încoronării” – 16 km (POR 2014-2020), documentația tehnică – faza PT, în elaborare.
Lungimea totală a rețelei de cicliști aflată în implementare este de 17,15 km.
Sunt întocmite documentații DALI/SF pentru modernizarea unor străzi care includ și amenajare de piste biciclete:
- Proiectul ”Reabilitare infrastructură rețea majoră de transport lotul 3 – străzile: Tache Ionescu, str. Octavian Goga, str. Decebal, str. Calea Moților, b-dul Horea, str. Cloșca, str. Vasile Goldiș, b-dul 1 Decembrie 1918” – 4,73 km pistă biciclete
- Proiectul ”Modernizare străzi zone de dezvoltare municipiul Alba Iulia Lot 1 – Alcala de Henares, Gârda, Calistrat Hogaș, Albac” – 3,65 km pistă biciclete
- Proiectul ”Modernizare străzi zone de dezvoltare municipiul Alba Iulia Lot 2 – Mircea Eliade, Mihail Sadoveanu, Sliven, Alessandria, Viadana, Nazareth Illit” – 4,83 km pistă biciclete
- Proiectul ”Modernizare străzi zone de dezvoltare municipiul Alba Iulia Lot 3 – str. Emil Racoviță” – 1,78 km pistă biciclete.
În ședința Consiliului Local de joi, 13 octombrie, a fost propusă depunerea proiectului “Realizarea infrastructurii pentru biciclete în Municipiul Alba Iulia” având valoarea totală eligibilă în sumă de 14.103.535,50 lei (fără TVA), în cadrul PNRR – Componenta 10 – Fondul local.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Gogâie
joi, 13.10.2022 at 15:10
Nu este canalizare și toate utilitățile și nici drum și ei vor pistele de biciclete să răsară 😅🤣
Le trebuie un consult la cap 😅🤣
1. Exproprieri terenuri
2. Aducere utilități
3. Largire drumuri și asfaltat și după pistele de biciclete 😅
Dar ce știu ce-i din primărie că sunt prostii ca noaptea 😅 noaptea luminează de prostii ce sunt 😅 , si primarul fura curent 😅 e curentat din naștere 😅🤣, doar în România mai vezi așa ceva 😅😅😅
Hondola
joi, 13.10.2022 at 17:05
Și in 2020 sa cheltuit banii pe studii și prostii și nu sa schimbat nimic, acum la fel, nu este canalizare pe cele mai multe străzi, unde fac ei pistele 😅, să înceapă cu str nazaret illit și străzile secundare, nici in 2030 nu le văd gata 🤣🙃🤣.
La exproprieri terenuri, se va contesta și se va cere din grila de la notar, unde e minim 220 lei/mp 😅
Cine dracu oferă pe gratis la putorile din primărie să facă ei afaceri 😉
Stropinel 💦
joi, 13.10.2022 at 17:18
Cei ce au garduri și casele aproape de drum se vor trezi cu pistele de biciclete la ușa lor de la casă 😅
Pe unele străzi ce sunt menționate nu se mai poate modifica 😅
Sunt rupți în cur de realitate cei din primărie 😅
Oare pune și pe piste limitatoare de viteză și giratoriu că pe drumuri e plin de ele și vai de drum tot gropi și denivelări 😅
Mai bine face drumuri cu sens unic 😉
Sorin
joi, 13.10.2022 at 17:25
Poate ne oferă gratuit trotinete și biciclete dacă tot face pistele… La ce prețuri sunt mai bine umblu cu mașina să vă dau noxe în bot 😉
dolfi
joi, 13.10.2022 at 20:12
pe strazile Toporasilor, Aurel vlaicu, si cetatii din ce-am vazut exista niste cioate. Insa pe Toporasilor pana dupa biserica maranatha n-ai cum folosi pista aia ca e ocupata de masini parcate si/sau tarabe. Mai mult trotuarul e aproape inexistent pana la strada Liviu Rebreanu… intrebati-i pe cei ce-au macelarit piata cetate, stiu ei de ce!
In santurile cetatii e pista pentru turisti si carucioare de copii ca nici de relaxare nu poti circula.
Daca vreti sa le faceti „de agrement” ca si aia de la padure – si aia e chiar ok pt agrement si antrenament sportiv- mai bine nu le faceti. In mintea voastra bicicleta/trotineta sunt doar pentru a te „da” cu ele, nu ca mijloace alternative de transport.
Cunosc o gramada de oameni care folosesc biciclete/trotinete pentru simplu fapt ca in perimetrul orasului ajung rapid si foarte ieftin (bine, cu bicicleta te costa o saorma la 2 zile gen, ca sa-ti pastrezi roseata in obraji la trotineta te costa pana in 50 de lei curentu’)
Decat se le faceti in doru’ lelii doar ca sa le bifati la catastif mai bine nu le faceti.
Pe Aurel Vlaicu, daca esti mai inalt si nu esti atent risti sa-ti implanti capul in indicatoarele rutiere de circulatie.
Mai bine folositi banii in prima faza pentru a identifica si expropria zone pentru parcari publice si latirea drumurilor. Dup-aia gasiti pe unu care n-a baut cerneala in scoala ci a folosit-o sa ia notite si rugati-l sa faca un plan ca lumea pentru piste de biciclete utile.