Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

REZULTATE TITULARIZARE 2016 în ALBA: Două note de 10, însă aproape 30% dintre candidaţi nu au reuşit să obţină minimum 5. Detalii de la IŞJ Alba


Publicat

titularizareDoi candidaţi din judeţul Alba, la examenul de Titularizare din acest an, au reuşit performanţa notei maxime la proba scrisă. Ambii au dat testarea pentru specializarea Matematică. Din datele centralizate de IŞJ Alba, din totalul de 353 de candidaţi, 29,74% au luat note sub 5, 35,69% au obţinut note între 5 şi 6,99, iar cei cu note peste 7 şi acces direct la posturile titularizabile reprezintă 34,56%.

Cei doi candidaţi de nota 10 din această sesiune, pentru posturi din Alba, sunt Nicolae Petru Furdui, din Sohodol (Munţii Apuseni) şi Antoanela Emilia Mateiu, cu domiciliul în Simeria. Cei doi au susţinut proba scrisă la Matematică, au 17 ani vechime, au obţinut note mari în sesiuni anterioare, însă nu au prins posturi pe perioadă nedeterminată.

Potrivit inspectorului şcolar general ISJ Alba Marcela Dărămuş, din totalul de 353 de candidaţi, 105 au luat note între 1 şi 4,99 (29,74%). Majoritatea sunt absolvenţi din promoţii recente, iar unul dintre subiectele de la proba scrisă a fost de metodică, fiind necesară astfel experienţa în sistemul de învăţământ, potrivit inspectorului şcolar general. Aceştia nu mai pot preda la disciplina la care au fost profesori la clasă, anul acesta, însă pot participa la şedinţele de repartizare.

Note între 5 şi 6,99 au fost 126. Aceşti candidaţi pot intra în sistemul de învăţământ ca profesori suplinitori calificaţi.

Au fost 122 de note peste 7 (34,56% din total). Aceşti candidaţi pot intra în sistemul de învăţământ pe locuri vacante rezervate sau, dacă nu găsesc posturi pe specialitatea dorită, pe alte rezervate.

În total, au fost 248 note peste 5 (70,25%).

Când şi unde se pot depune contestaţii

Candidaţii pentru posturile din Alba pot depune contestaţii la sediul IŞJ Alba, miercuri, 27 iulie, până la ora 21.00 şi joi, 28 iulie, între orele 8.00 – 15.00.

Potrivit IŞJ Alba, candidaţii pot depune contestaţii referitoare la rezultatul probei scrise a concursului, la secretariatul Inspectoratului Şcolar Judeţean Alba. Candidaţii depun contestaţiile personal sau printr-un reprezentant împuternicit cu procură notarială în original.

Programul înregistrării contestaţiilor:

În data de 27 iulie 2016, până la ora 21:00;

În data de 28 iulie 2016, în intervalul orar: 8.00 – 15.00.

În contestaţie, candidatul precizează următoarele informaţii:

– nr. şi denumirea centrului de concurs;

– numele, iniţiala tatălui, prenumele;

– codul numeric personal;

– denumirea exactă a disciplinei la care a susţinut proba scrisă în cadrul concursului;

– nota contestată;

– nr. fişă de înscriere la concurs.

Se foloseşte tipizatul (model – contestaţie) existent la secretariatul ISJ Alba şi postat pe site la adresa http://personal.albanet.ro.

Peste 380 de candidați din Alba s-au prezentat în 20 iulie la proba scrisă din cadrul concursului de ocupare a posturilor didactice și catedrelor în învățământul preuniversitar – Titularizare 2016. Unul dintre candidați a fost eliminat din concurs pentru fraudă după ce a fost prins cu un telefon mobil. Alți 28 de candidați s-au retras din concurs, din motive personale.Astfel, au fost 353 de candidaţi care au susţinut proba scrisă, potrivit datelor prezentate de inspector şcolar general Marcela Dărămuş.

Reamintim că, din cele peste 700 de posturi disponibile în județul Alba, sunt 299 cu normă întreagă, însă doar 57 titularizabile.

Citește și TITULARIZARE 2016 în Alba: Un candidat, ELIMINAT pentru fraudă. Peste 380 de cadre didactice s-au prezentat miercuri la proba scrisă

La concursul de Titularizare 2016 în județul Alba s-au înscris 452 de candidați, dintre care 29 nu s-au prezentat să își valideze fișele și nu au avut dreptul să participe. Dintre cei 423 de candidați rămași, 385 candidați s-au prezentat la concurs iar 38 au fost absenți. Dintre cei prezenți, 28 de persoane s-au retras din motive personale.

Au fost organizate două centre de examen la Alba Iulia: Colegiul Naţional „Horea, Cloşca şi Crişan” şi Colegiul Tehnic “Apulum”.

Potrivit Ministerului Educaţiei, concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar presupune promovarea unei probe practice sau inspecţii speciale la clasă şi a probei scrise. Astfel, doar candidaţii care au obţinut minimum nota 5 (cinci) la inspecţia specială la clasă sau la proba practică au putut participa la proba scrisă. În vederea ocupării posturilor didactice/catedrelor vacante pe perioadă nedeterminată (titularizabile), candidaţii trebuie să obţină minimum nota 7 atât la proba practică în profilul postului, cât şi la proba scrisă.

Repartizarea candidaţilor pentru angajare pe perioadă nedeterminată se realizează în şedinţe publice organizate de inspectoratele şcolare în zilele de 8 şi 9 august. Transformarea posturilor şi actualizarea listei posturilor didactice/catedrelor pentru angajare pe perioadă determinată rămase neocupate va avea loc pe 10 august.

Repartizarea candidaţilor pentru angajare pe perioadă determinată are loc în perioada 26-29 august 2016. Emiterea şi comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră sunt programate în perioada 11-29 august.

În perioada 16-25 august se desfăşoară detaşarea la cerere sau în interesul învăţământului, etapă de mobilitate la care poate participa doar personalul didactic titular (anagajat pe perioada nedeterminată). Cadrele didactice care, în perioada 13-20 mai 2016, nu au depus cereri de înscriere pentru detaşare la cerere, au această posibilitate în zilele de 16 şi 17 august, prin concurs specific.

În judeţul Alba, din totalul de 747 posturi disponibile, 299 sunt cu normă întreagă, însă doar 57 sunt titularizabile.

AICI, Lista posturilor pentru concurs, perioadă nedeterminată din ALBA ordonate după localitate, unitate de învăţământ disciplină.

AICI, Lista posturilor pentru concurs, perioadă determinată din ALBA ordonate după localitate, unitate de învăţământ disciplină.

Potrivit inspectorului şcolar de specialitate în resurse umane de la IŞJ Alba, Constantin Negucioiu, cele mai căutate posturi sunt cele de educatoare şi învăţători (profesori de învăţământ primar). Cei mai mulţi candidaţi înscrişi (96) sunt pentru posturi de educatoare, 80 pentru profesori de învăţământ primar, 42 pentru predarea limbii engleze, 38 pentru posturi de profesor de limba română şi 27 pentru educaţie fizică şi sport.

Alţi 22 au ales Istoria, 21 Matematica, 17 Religia ortodoxă şi 14 Limba franceză.

Vezi şi REZULTATE TITULARIZARE 2016: Notele la examen, publicate de Ministerul Educaţiei. Când se pot depune contestaţii

Şedinţe publice pentru repartizarea candidaţilor:

8-9 august 2016

Repartizarea candidaţilor cu media de repartizare minimum 7 (şapte), conform art. 61 alin. (8) din Metodologie, pe posturi didactice/catedre vacante publicate pentru angajare cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată, la nivelul judeţului în care au susţinut proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, indiferent de judeţul în care au susţinut proba scrisă, ierarhizați pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare

Pentru angajarea pe perioadă nedeterminată, candidații trebuie să obțină minimum nota 7 (șapte) atât la proba scrisă, cât și la proba practică/inspecția specială la clasă în profilul postului sau cel puțin media 8 (opt) la inspecțiile la clasă în profilul postului, în cadrul examenului național de definitivare în învățământ, sesiunea 2016, conform alin. (6), iar media de repartizare se calculează astfel: [(nota obținută la proba scrisa)*3+(nota obținută la proba practică/inspecția specială la clasă)

19 și 22 august 2016

Repartizarea posturilor didactice/ catedrelor rămase vacante/rezervate, la nivelul inspectoratului școlar, în vederea angajării pe perioadă determinată a candidaţilor cu media de repartizare minimum 7 (șapte) la concursul din sesiunea 2016.

26 și 29 august 2016

Repartizarea pe perioadă determinată a posturilor didactice/catedrelor rămase vacante/rezervate, la nivelul inspectoratului școlar, conform art. 90 din Metodologie.

Ordinea de prioritate în care se face repartizarea pe posturi a candidaţilor este stabilită de prevederile art. 90, alin. (1) din Metodologie (OMECS nr. 5559/2015).

Extras din Metodologie (OMECS nr. 5559/2015):

Art. 90 (1) Repartizarea candidaţilor cu studii corespunzătoare postului, după etapa de detaşare a personalului didactic titular, pe perioadă determinată la nivel judeţean/nivelul municipiului Bucureşti, în baza datelor existente în sistemul informatizat, se realizează în şedinţă publică, organizată de comisia de mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar, în perioada prevăzută de Calendar, în ordine, astfel:

-candidaţi cu media de repartizare minimum 7 (șapte) la concursul din sesiunea 2016, conform art. 61 alin. (9), în vederea încheierii unui contract individual de muncă pe perioadă determinată, la nivelul judeţului în care au susţinut atât proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, cât şi proba scrisă ori în alte judeţe în care au susţinut proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, cu respectarea prevederilor prezentei Metodologii;

– candidaţi care beneficiază de prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2016-2017;

– candidaţi cu media de repartizare minimum 5 (cinci) la concursul naţional din sesiunea 2016, conform art. 61 alin. (9), în vederea încheierii unui contract individual de muncă pe perioadă determinată, la nivelul judeţului în care au susţinut atât proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, cât şi proba scrisă ori în alte judeţe în care au susţinut proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, cu respectarea prevederilor prezentei Metodologii.

– candidaţi rămaşi nerepartizaţi după concursul naţional din sesiunea 2016, cu media de repartizare minimum 5 (cinci), conform art. 61 alin. (9), care au susţinut atât inspecţiile speciale la clasă/probele practice, cât şi proba scrisă în cadrul concursului în alte judeţe, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, cu respectarea prezentei Metodologii;

– candidaţi care au participat la concursuri de titularizare din 2015 şi/sau 2014 în judeţul/municipiul Bucureşti în care solicită postul/catedra vacant(ă) şi au obţinut cel puţin media 5 (cinci), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare;

– candidaţi care au participat la concursuri de titularizare din 2015 şi/sau 2014 în alte judeţe şi au obţinut cel puţin media 5 (cinci), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare;

– candidaţi rămaşi nerepartizaţi după concursul naţional din sesiunea 2016, care au susţinut proba scrisă în profilul postului în judeţul/municipiul Bucureşti şi proba practică/orală în profilul postului conform art. 89 alin. (4), în ordinea descrescătoare a notelor;

– candidaţi rămaşi nerepartizaţi după concursul naţional din sesiunea 2016, care au susţinut proba scrisă în profilul postului în alte judeţe şi proba practică/orală în profilul postului conform art. 89 alin. (4), în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare;

– candidaţi care au participat la concursuri de titularizare din 2015 şi/sau 2014 în judeţul/municipiul Bucureşti în care solicită postul/catedra vacant(ă) şi au obţinut cel puţin nota 5,00 (cinci) la proba scrisă în profilul postului din iulie 2015 şi/sau iulie 2014 şi proba practică/orală în profilul postului conform art. 89 alin. (4), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare;

– candidaţi care au participat la concursuri de titularizare din 2015 şi/sau 2014 în alte judeţe şi au obţinut cel puţin nota 5,00 (cinci) la proba scrisă în profilul postului din iulie 2014 şi/sau iulie 2015 şi proba practică/orală în profilul conform art. 89 alin. (4), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare;

– candidaţi cu a doua specializare, alta decât aceea la care au participat la concursul naţional din sesiunea 2016 în judeţul/municipiul Bucureşti în care solicită postul/catedra vacant(ă) şi care au obţinut cel puţin media 5 (cinci), conform art. 61 alin. (9), în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare;

– candidaţi cu a doua specializare, alta decât aceea la care au participat la concursuri de titularizare din 2015 şi/sau 2014 în judeţul/municipiul Bucureşti în care solicită postul/catedra vacant(ă) şi care au obţinut cel puţin media 5 (cinci), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare;

– absolvenţi ai colegiilor universitare de institutori cu a doua specializare, care au participat concursul naţional din sesiunea 2016 şi au obţinut cel puţin media 5 (cinci), conform art. 61 alin. (9), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, în judeţul/municipiul Bucureşti în care solicită postul didactic/catedra vacant(ă) în a doua specializare: limbă modernă/maternă, educaţie plastică, educaţie muzicală, educaţie fizică, religie, posturi în specialitate din palatele şi cluburile copiilor şi elevilor;

– absolvenţi ai colegiilor universitare de institutori cu a doua specializare, care au participat la concursuri de titularizare din 2015 şi/sau 2014 şi au obţinut cel puţin media 5 (cinci), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, în judeţul/municipiul Bucureşti în care solicită postul didactic/catedra vacant(ă) în a doua specializare: limbă modernă/maternă, educaţie plastică, educaţie muzicală, educaţie fizică, religie, posturi în specialitate din palatele şi cluburile copiilor şi elevilor;

– candidaţi cu a doua specializare, alta decât aceea la care au participat la concursul naţional din sesiunea 2016 în alte judeţe şi care au obţinut cel puţin media 5 (cinci), conform art. 61 alin. (9), în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare;

– candidaţi cu a doua specializare, alta decât aceea la care au participat la concursuri de titularizare din 2015 şi/sau 2014 în alte judeţe şi care au obţinut cel puţin media 5 (cinci), ierarhizați pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare;

– absolvenţi ai colegiilor universitare de institutori cu a doua specializare, care au participat la concursul naţional din sesiunea 2016 şi au obţinut cel puţin media 5 (cinci), conform art. 61 alin. (9), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, în alte judeţe şi care solicită postul didactic/catedra vacant(ă) în a doua specializare: limbă modernă/maternă, educaţie plastică, educaţie muzicală, educaţie fizică, religie, posturi în specialitate din palatele şi cluburile copiilor şi elevilor;

– absolvenţi ai colegiilor universitare de institutori cu a doua specializare, care au participat la concursuri de titularizare din 2015 şi/sau 2014 şi au obţinut cel puţin media 5 (cinci), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, în alte judeţe şi care solicită postul didactic/catedra vacant(ă) în a doua specializare: limbă modernă/maternă, educaţie plastică, educaţie muzicală, educaţie fizică, religie, posturi în specialitate din palatele şi cluburile copiilor şi elevilor;

– candidați care au obținut cel puțin media 5 (cinci) la concursul de titularizare, sesiunea 2013 (minimum 5 atât la proba scrisă, cât şi la proba practică sau inspecţia la clasă), care nu au mai participat ulterior la alte concursuri de titularizare sau care nu au obținut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri de titularizare în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e), în ordinea descrescătoare a mediilor;

– candidaților care au obținut cel puțin nota/media 7 (şapte) la concursurile de titularizare, sesiunile 2012, 2011 sau 2010 care nu au mai participat ulterior la alte concursuri de titularizare sau care nu au obținut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri de titularizare în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor/mediilor de repartizare;

– candidaţi care au renunțat la posturile didactice/catedrele pe care au fost repartizaţi în etapele anterioare, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare.


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


TOP articole in ultimele zile

Publicitate

ACTUALITATE

FOTO: Centru cultural cu sală de festivități și sală expozițională, construit la Daia Română. Cum va arăta clădirea

Publicat

Un Centru cultural ce va include printre altele o sală de festivități cu scenă și o sală expozițională va fi construit la Daia Română, printr-o investiție de peste 1,5 milioane de lei.

Compania Națională de Investiții (CNI) a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație privind execuția lucrărilor pentru obiectivul de investiții „Construire și dotate Centru cultural, sat Daia Română, comuna Daia Română, județul Alba”.

Valoarea totală estimată este de 1.562.540,24 de lei, fără TVA.

Clădirea va fi construită pe un teren în suprafață de 375 mp. Imobilul va avea o suprafață utilă de 292,03 mp și un regim de înălțime P + M.

Din punct de vedere funcțional, Centrul cultural propus va avea patru zone:

  • Zona principală ce va fi alcătuită din:
    • o zonă de acces exterioară cu podest și rampă de acces pentru persoanele cu dizabilități, dimensionată conform normativelor în vigoare;
    • un hol de unde se realizează accesul atât în sala de festivități, cât și în zona secundară și mansardă;
    • o sală de festivități și scenă.

  • Zona secundară ce va fi alcătuită din:
    • un grup sanitar, compartimentat pe sexe și dimensionat corespunzător persoanelor cu dizabilități;
    • un vestiar, dotat cu grup sanitar propriu.
  • Mansardă ce va fi alcătuită din:
    • scara de acces și sala expozițională, cât și spații pentru depozitare.
  • Zona tehnică ce va avea acces separat și va fi dimensionată și echipată corespunzător pentru funcționarea unei centrale pe combustibil solid.

Capacitatea Centrului cultural va fi de 100 de persoane.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

UPDATE: Șeful DSP Alba contrazice anunțul oficial cu privire la două cadre medicale din Alba, INFECTATE cu coronavirus

Publicat

coronavirus

UPDATE: Bâlbe ale autorităților naționale și locale pe subiectul cadrelor medicale din Alba, despre care Grupul de Comunicare Strategică anunțase că sunt infectate cu coronavirus.

Șeful DSP Alba, Alexandru Sinea, a transmis că informația furnizată de Grupul de Comunicare Strategică, singura instituție care comunică știri oficiale legate de COVID, este ERONATĂ. 

”În județul Alba nu avem personal auxiliar din spitale confirmat pozitiv. Este cel mai probabil o greșeală, am transmis INSP și am cerut remedierea erorii” a transmis Sinea, după apariția articolului.

Știrea inițială:

Grupul de Comunicare Strategică a comunicat miercuri seară că din datele centralizate până la această oră, un număr de  357 cadre medicale sunt infectate cu noul coronavirus.

Sunt 99 de medici, 127 de asistenți medicali, 35 de infirmiere, 11 îngrijitori și 85 de angajați – personal auxiliar. 

Printre  cei din urmă, două persoane din Alba. Autoritățile județene nu au anunțat însă situația, ba mai mult, au dat asigurări că rezultatele au fost negative.

Testele pentru personalul secției ATI (27 de cadre medicale) și pentru 11 pacienți au ieșit negative. Analizele au fost făcute după ce pe acolo a trecut un bolnav infectat cu COVID.

Situația pe județe, prezentată oficial miercuri seara:

Alba total 2
Personal auxiliar 2

Arad total 24
Medici 9
Asistenți medicali 5
Infirmiere 1
Personal auxiliar 9

București total 60
Medici 19
Asistenți medicali 16
Infirmiere 6
Personal auxiliar 19

Bistrița Năsăud total 3
Personal auxiliar 3

Botosani total 19
Medici 6
Asistenți medicali 10
Infirmiere 3

Cluj total 3
Personal auxiliar 3

Constanța total 1
Asistenți medicali 1

Covasna total 8
Medici 5
Asistenți medicali 3

Galați total 6
Medici 3
Asistenți medicali 1
Personal auxiliar 2

Hunedoara total 16
Medici 5
Asistenți medicali 9
Îngrijitoare 1
Personal auxiliar 1

Iași total 3
Medici 2
Asistenți medicali 1

Mehedinți total 1
Personal auxiliar 1

Neamț total 7
Medici 2
Asistenți medicali 3
Infirmiere 1
Personal auxiliar 1

Suceava total 200
Medici 45
Asistenți medicali 77
Infirmiere 24
Îngrijitoare 10
Personal auxiliar 44

Timiș total 2
Medici 1
Asistenți medicali 1

Vrancea total 2
Medici 2

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Primăria Alba Iulia scoate la licitație terenuri pentru construirea unor întreprinderi sociale în cartierul Lumea Nouă

Publicat

Primăria Alba Iulia intenționează să organizeze licitațiile pentru concesionarea pe 10 ani a două terenuri pe care să fie amenajate întreprinderi de inserție în cartierul Lumea Nouă. Acestea fac parte din proiectul de revitalizare a zonei, ce ar urma să fie finanțat din fonduri POR.

Cele două terenuri, în suprafață de aproximativ 2000 mp fiecare, se află pe strada Gheorghe Șincai 14 și vor fi utilizate pentru construirea de spații de producție/prestări servicii (întreprinderi sociale de inserție). Vor fi concesionate prin licitație publică, pe o perioadă de 10 ani.

Vezi și FOTO Se-nnoiește „Lumea Nouă” din Alba Iulia. 150 de locuinţe sociale, teren de sport plus alte facilități

Valoarea de inventar este de circa 300.000 de lei pentru fiecare lot. Prețul minim de pornire al licitației publice este de 1,19 euro/mp/an.

La licitație pot participa persoane fizice sau juridice, române sau străine.

Concesionarul va avea obligația ca, în termen de cel mult 12 luni de la semnarea contractului de concesiune, să obțină autorizațiile și să termine construcția.

De asemenea, va trebui să asigure dotarea construcțiilor cu mobilier, utilaje și echipamentele necesare desfășurării activității, pe cheltuiala sa.

Va avea de suportat cheltuielile cu utilitățile, taxele și impozitele pentru locație și nu o poate închiria sau subconcesiona.

Va angaja personal, fără criterii discriminatorii, din rândul locuitorilor din cartierul Lumea Nouă și împrejurimi. Pentru participarea la licitație va trebui depusă o garanție de participare ce reprezintă contravaloarea redevenței minime pe 6 luni.

Strategia de revitalizare a zonei ”Lumea Nouă”, cu o valoare nerambursabilă de 7 milioane de euro, a fost aprobată în februarie 2018, fiind inițiată de Asociația FAL Alba Iulia Incluzivă (fondator Municipiul Alba Iulia). Strategia includea acțiuni de finanțat prin POR 2014-2020 sau POCU 2014-2020, printre care: creare/reabilitare/modernizare spații publice urbane, extindere rețea transport public cu noi rute și stații de autobuz, zone verzi, facilități pentru recreere (zone pentru sport, locuri de joacă), modernizarea pieței Talcioc, construirea unor locuințe sociale, a unor întreprinderi de inserție, a unui centru multifuncțional (sală spectacole, activități, întâlniri comunitare), servicii de dispensar, after-school, microcantină socială, voluntariat, ucenicie, informare și consiliere, mentorat, formare profesională, programe educaționale.

Potrivit documentației proiectului HCL aprobat luni, la data depunerii și aprobării strategiei nu existau ghiduri de condiții specifice, însă informațiile disponibile sugerau că orice investiție era condiționată de dreptul de proprietate, astfel că a fost emis Certificat de urbanism (în 2017), aprobat PUZ pentru zona Gheorghe Șincai (în 2018). În 2019 a fost licitată și realizarea documentațiilor pentru studiul de fezabilitate, însă între timp a apărut ghidul solicitantului potrivit căruia solicitanții eligibili sunt doar întreprinderile sociale de inserție cu sediul/punct de lucru în zona respectivă.

Prin urmare, este necesară concesionarea terenurilor, pentru a putea fi obținute fondurile de finanțare. Suma alocată pentru construirea acestora este de 400.000 de euro, potrivit ghidului citat.

În documentație se mai explică faptul că în zona Lumea Nouă încadrarea în muncă cu forme legale a locuitorilor este scăzută (55,8% dintre tinerii cu vârste între 16 și 24 de ani nu sunt angajați sau integrați în sistemul de învățământ, 38,1% dintre cei cu vârste între 15 și 64 de ani nu au loc de muncă legal).

De asemenea, locurile de muncă accesibile acestora sunt cele de pe piața secundară a muncă (menaj, reciclare fier vechi, servicii apă-canal și salubritate, munci necalificate), iar principala sursă de venit este reprezentată de alocațiile pentru copii (56%), pe lângă salarii (44%), ajutoare sociale (30,7%).

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

În ce condiții pot ieși din casă minorii și cine trebuie să le completeze declarația pe proprie răspundere. Precizări oficiale

Publicat

politie amenzi 1

Grupul de Comunicare Strategică a realizat un material prin care încearcă să răspundă la o serie de întrebări transmise de cetățeni, în contextul epidemiei de coronavirus și a măsurilor speciale prevăzute de ordonanțele militare.

Spre exemplu, cele legate de circulația minorilor. Redăm mai jos răspunsurile oficiale ale autorităților.

Întrebare: Este permisă circulația persoanelor care nu au împlinit vârsta de 18 de ani în afara locuinței/gospodăriei, pentru activităţile menţionate la pct. 5 şi 6?

Răspuns: În ceea ce privește minorii cu vârsta cuprinsă între 0 și 16 ani, deplasarea acestora în afara locuinței trebuie efectuată sub supravegherea sau cu încuviințarea părinților sau a tutorelui legal. În contextul epidemiologic actual, recomandăm limitarea la minim a acestor deplasări.

Întrebare: Dacă da, cine trebuie să completeze declaraţia pe propria răspundere în cazul minorilor care nu au împlinit 16 ani şi, respectiv, în cazul minorilor între 16-18 ani?

Răspuns: În cazul minorilor sub 16 ani declarația trebuie completată și semnată de unul dintre părinți sau de tutorele legal.

Minorii cu vârste cuprinse între 16 și 18 ani completează și semnează singuri declarația pe propria răspundere, cu mențiunea că aceștia trebuie să respecte condițiile individuale de deplasare și că le este interzisă participarea la activități fizice colective.

De asemenea, minorii cu vârste cuprinse între 16 și 18 ani vor avea asupra lor și documentele de identitate.

Alte întrebări la care au răspuns autoritățile:

Întrebare: Pot merge la serviciu, în această perioadă, şi persoanele care fac naveta? Care locuiesc în Ilfov, de pildă, şi muncesc în Bucureşti?

Răspuns: În conformitate cu prevederile Ordonanței militare nr. 3 din 24.03.2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19, art. 1, pct. a „Se interzice circulația tuturor persoanelor în afara locuinței/gospodăriei, cu următoarele excepții…deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoiˮ.

Astfel, actul normativ stipulează că este permisă deplasarea între locuință și locul de muncă. Nu se face mențiunea că localitatea în care se defășoară activitatea profesională trebuie să fie aceeași cu cea de domiciliu.

În conformitate cu exemplul oferit de dumneavoastră, un cetățean care locuiește în Ilfov se poate deplasa la locul de muncă din București, cu condiția să aibă asupra sa documentele prevăzute la art. 4 al ordonanței menționate mai sus, respectiv legitimația de serviciu, adeverința eliberată de angajator sau o declarație pe propria răspundere.

Întrebare: Cât de departe de domiciliul nostru poate fi situat cabinetul medicului specialist? Putem merge pentru acest consult de la Cluj la Bucureşti, de pildă?

Răspuns: Nu este prevăzută o limită de distanță la care trebuie să fie situat cabinetul medical, dar recomandăm cetățenilor să facă deplasări în scopuri medicale, altele decât urgențele majore, doar după verificarea disponibilității medicilor.

Întrebare: La ce distanţă maximă de domiciliu poate fi amplasată unitatea comercială la care putem face cumpărături? Putem merge la cumpărături, de pildă, din cartierul Berceni într-un hipermarket din Militari?

Răspuns: Prevederile Ordonanței militare nr. 3 din 24.03.2020 privind măsuri de prevenire a răspândirii COVID-19 nu menționează o distanță cuantificabilă, însă recomandarea pentru cetățeni este să se deplaseze la cele mai apropiate magazine unde sunt comercializate produsele care le sunt necesare.

Întrebare: Ce înseamnă în kilometri, de pildă, „deplasare scurtă, lângă domiciliu”? Cei care fac jogging ar trebui să alerge doar în jurul blocului sau şi pe străzile alăturate? Care e distanţa maximă permisă?

Răspuns: Activitățile fizice, sportive, trebuie realizate în jurul domiciliului sau al locului în care cetățenii locuiesc în fapt, în jurul gospodăriei, casei, blocului și nu în parcuri, locuri de joacă, terenuri de sport, etc. De asemenea, reamintim că sunt interzise activitățile fizice colective.

Întrebare: Animalele de companie trebuie plimbate doar în jurul blocului sau proprietarii lor pot merge şi în parcurile din apropiere? Cât au voie să se îndepărteze de domiciliu?

Răspuns: Plimbarea zilnică a animalelor de companie trebuie realizată în jurul domiciliului sau al locului în care cetățenii locuiesc în fapt, în jurul gospodăriei, casei, blocului și nu în parcuri, locuri de joacă, terenuri de sport, etc.

Întrebare: Pot să-mi transport cu mașina soția/soțul la/de la serviciu?

Răspuns: Dacă apreciați că motivul deplasării este unul justificat, puteți face acest lucru completând declarația pe proprie răspundere raportat la prevederea din art.1 lit.d (deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități ori deces al unui membru de familie).

După cum se poate constata, situațiile cuprinse în normă au caracter exemplificativ, dar presupun temeiuri de o anumită importanță.

O astfel de situație ar putea fi justificată dacă nu există mijloace de transport în comun sau dacă riscul expunerii la infectare este mai mare (deplasarea la locul de muncă ar presupune schimbarea mai multor mijloace de transport în comun, timpii de așteptare în stații, etc).

Pentru conducătorul auto cu vârsta de peste 65 de ani este recomandabil să evite inclusiv aceste deplasări în afara perioadei de timp 11.00-13.00.

Întrebare: Pot să transport în mașina mai mult de 3 persoane?

Răspuns: Prevederea din art.3 din Ordonanța militară nr.3 vizează doar deplasarea pietonală și nu transportul public. Este important însă să respectați măsurile generale de prevenire a răspândirii COVID 19, inclusiv prin păstrarea unui loc liber între pasageri.

Explicația este valabilă și pentru transportul organizat de operatorii economici pentru deplasarea salariaților la/de la locul de muncă.

Întrebare: Dacă am un prieten care vine cu avionul din altă țară pot să îl iau de la aeroport?

Răspuns: Acest motiv nu este prevăzut ca excepție în textul Ordonanței Militare nr. 3. Dar, în cazul în care persoana nu are cu ce să se deplaseze de la aeroport către locul de domiciuliu sau locul în care urmează să locuiască, atunci deplasarea este permisă, completând declarația pe propria răspundere, având motiv ajutorarea persoanelor. Trebuie avut în vedere că cetățenii care sosesc din zonele roșii intră în carantină instituționalizată, deci aceștia nu pot fi luați de la aeroport de aparținători, rude sau prieteni, iar cei care vin din zonele galbene intră în autoizolare. Acest fapt presupune că persoana care intră în contact cu ei trebuie să respecte aceeași procedură de autoizolare.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate