Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Schimbări importante în Legea Bonelor. Ministerul Muncii modifică legea și condițiile exercitării profesiei de baby sitter


Publicat

legea bonelor

Ministerul Muncii a lansat din 8 noiembrie în dezbatere publica un proiect de OUG pentru modificarea Legii 167/20214 privind exercitarea profesiei de bonă. 

În conformitate cu prevederile Legii nr.167/2014 privind exercitarea profesiei de bonă, persoana calificată potrivit prevederilor legale să desfășoare servicii de îngrijire și supraveghere a copilului și care îndeplinește criteriile prevăzute de lege, poate acorda aceste servicii dacă se înregistrează ca persoane fizice autorizate și care încheie contract de prestări servicii cu părinții copilului/reprezentantul legal al copilului sau în baza unui contract individual de muncă încheiat cu o persoană juridică.

Legea definește serviciile de îngrijire și supraveghere a copilului, prestate de bone, ca servicii instructiv-educative prin care se asigură îngrijirea, creşterea, protecţia, educaţia şi învăţarea copilului, folosind metode variate şi alternative de educare şi asistare a copilului.

De asemenea, actul normativ stabilește și criteriile de exercitare a profesiei de bonă și obligația utilizării unui plan de activități, anexă la contract.

Modelul acestora este aprobat prin Normele metodologice de aplicare a Legii nr.167/2014, aprobate prin HG nr.652/2017.

Pe lângă contractele de prestări servicii, părinții vor putea încheia cu bonele și contracte de muncă, potrivit proiectului de ordonanță de urgență aflat acum în dezbatere la Ministerul Muncii.

Modificări în Legea bonelor, în dezbatere publică până în 21 decembrie 2021

Document: OUG Modificare lege bone

Document: Notă Fundamentare OUG modificare Lege bone

Practic, părinții vor deveni angajatori, cu toate obligațiile care decurg din această calitate. Proiectul prevede și ce documente vor trebui să aibă în permanență acasă părinții pentru fiecare bonă cu care au lucrat.

Potrivit avocatnet.ro o bonă poate lucra legal în România dacă este angajată la o firmă de bone sau dacă lucrează pe cont propriu ca persoană fizică autorizată (PFA), potrivit unei legi care reglementează încă din 2014 profesia de bonă.

Orice altă încadrare a lor este nelegală. În august, când ministrul muncii anunța modificarea Legii bonelor, spunea că doar 37 de contracte de muncă ale bonelor sunt active la acel moment.

Acum, legea nu permite angajarea bonelor de către părinți, în mod direct, singurul mod în care părinții pot contracta serviciile unei bone fiind acela al unui contract de prestări servicii.

Acest lucru ar urma să se schimbe în curând, potrivit unui proiect de ordonanță de urgență pus  în dezbatere publică in data de 8 noiembrie 2021 pe siteul Ministerului Muncii.

Părinții vor putea fi angajatori direcți pentru baby sitter

Dacă va fi adoptată și publicată în Monitor, ordonanța va modifica Legea bonelor (Legea nr. 167/2014) și va permite părinților să le facă ei înșiși contracte de muncă bonelor. Cu alte cuvinte, părinții vor putea fi angajatori pentru baby sitter.

Notă: În COR regăsim calificarea de „baby sitter” (cod 531103), cu nivelul 2 de studii medii. În proiectul de OUG însă regăsim o modificare referitoare la nivelul 3 de calificare.

Astfel, pe lângă cele două variante de lucru ale bonei pe care le prevede legea acum (angajată a unei firme sau lucrător independent – PFA), în Legea 167/2014 va mai apărea și a treia variantă de lucru: „furnizarea serviciilor în baza unui contract individual de muncă încheiat între bonă şi o persoană fizică, părinte sau, după caz, reprezentantul legal al copilului”.

Noile modificări din Legea Bonelor complică viața părinților

Desigur, niciun părinte care va opta pentru serviciile bone nu va fi constrâns să încheie el singur un contract de muncă cu aceasta, întrucât varianta contractului de prestări servicii va rămâne în continuare valabilă.

Părintele-angajator va avea, potrivit proiectului, mai multe obligații, inclusiv în raport cu autoritățile.

Concret, fiecare părinte-angajator va trebui să țină acasă dosarul personal al bonei – dacă a avut mai multe, câte unul pentru fiecare.

Ce va conține dosarul personal al bonei

”a) contractul individual de muncă, actele adiționale și celelalte acte referitoare la modificarea, suspendarea și încetarea contractului individual de muncă, precum și orice alte documente care stau la baza completării registrului general de evidență a salariaților și care certifică legalitatea și corectitudinea acestora;

b) certificatul de calificare de nivel 3 obținut în conformitate cu prevederile  Ordonanței Guvernului nr. 129/2000 privind formarea profesională a  adulților aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 375/2002, republicată, diploma, certificatul sau alt titlu de bonă recunoscut sau echivalat conform prevederilor legale în vigoare;

c) cazierul judiciar;

d) adeverința medicală care atestă că este aptă din punct de vedere medical pentru exercitarea profesiei de bonă;

e) raportul de evaluare eliberat în condițiile legii, din care să reiasă că persoana este aptă din punct de vedere psihologic să exercite profesia de bonă;

f) adeverinţa emisă de Direcţia generală de asistenţă socială şi protecţia copilului din judeţul/ sectorul municipiului Bucureşti pe a cărui rază administrativ-teritorială are domiciliul/reşedinţa bona şi, după caz, copilul,  privind dovada condiţiei prevăzute la art. 6 lit. f);

g) declarația pe propria răspundere privind dovada condiţiei prevăzute art. 6 lit. b);

h) certificat de integritate comportamentală.

(3) În situaţia în care contractul individual de muncă prevede prestarea serviciilor de îngrijire şi supraveghere a copilului pe timpul zilei la domiciliul bonei, documentele prevăzute la alin. (2) se completează, dacă este cazul, cu următoarele documente:

a) adeverinţă medicală care să ateste îndeplinirea condiţiei prevăzute la art. 6 lit. c), d) şi e) pentru persoanele cu care bona locuieşte împreună;

b) declaraţia pe propria răspundere a persoanelor cu care bona locuieşte împreună privind îndeplinirea condiţiei prevăzute la art. 6 lit. a)”.

Amenzi usturătoare pentru lipsa documentelor din dosarul bonei

Cine nu va avea acest dosar, cu toate documentele de mai sus, pentru a-l prezenta inspectorilor muncii, la nevoie, va risca amenzi între 2000 – 6.000 de lei.

Mai mult decât atât, părinților le vor reveni și obligații privind Revisal – registrul de evidență a salariaților.

În forma pe care ne-o propune Ministerul Muncii, ordonanța nu va aduce toate cele necesare din punct de vedere legislativ, scrie avocatnet.ro. Un aspect important care pare uitat în discuție este cel privind aspectele de sănătate și securitate în muncă – obligatorii pentru orice angajator.

Prevederile proiectului de OUG nu se vor aplica decât după ce aceasta apare în Monitorul Oficial, ulterior adoptării de către Guvern. Important de menționat că modificările nu vor deveni operaționale de îndată, întrucât sunt necesare și alte modificări subsecvente, ale normelor de aplicare și nu numai, pentru ca acestea din ordonanță să se aplice efectiv.

surse: avocatnet.ro, Ministerul Muncii



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Șeful Moderna avertizează: Vaccinurile actuale nu sunt la fel de eficiente împotriva Omicron precum sunt față de varianta Delta

Publicat

Șeful producătorului de vaccinuri Moderna a avertizat că este puțin probabil ca actualele vaccinuri Covid-19 să fie la fel de eficiente împotriva variantei Omicron precum sunt față de versiunea Delta. Această știre a alarmat marți piețele financiare, transmite Reuters.

Preţul futures al ţiţeiului a pierdut peste un dolar, moneda australiană a ajuns la cel mai scăzut nivel din ultimul an iar indicele Nikkei al bursei japoneze a pierdut creșterea înregistrată marți, după declarația lui Stéphane Bancel, care a provocat temeri că rezistența virusului la vaccinare ar putea provoca mai multe îmbolnăviri și spitalizări, astfel prelungind pandemia.

„Nu există o lume, cred, în care (eficiența) să fie la același nivel … pe care l-am avut cu Delta”, a declarat Bancel, directorul general al Moderna, într-un interviu pentru Financial Times.

„Cred că va fi o scădere materială. Nu știu cu cât pentru că trebuie să așteptăm datele. Însă toți oamenii de știință cu care am vorbit .. .spun <asta nu va fi bine>”, a spus Bancel.

Varianta Omicron, despre care OMS spune că are un risc „foarte mare” de creștere a numărului de infectări, a declanșat o alarmă globală, iar închiderea granițelor pune în pericol redresarea economică după doi ani de pandemie.

Informațiile despre apariția variantei Omicron au șters vineri aproape două trilioane de dolari din valoarea acțiunilor la nivel global, deși investitorii au mai fost calmați săptămâna aceasta, în contextul în care așteaptă mai multe date privind caracteristicile Omicron.

sursa: digi24.ro, reuters.com

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

LIVE VIDEO: S-a DESCHIS Lotul 2 de pe autostrada A10 între Alba Iulia și Aiud. Se circulă fără întrerupere între Sibiu și Cluj

Publicat

Ultimul tronson din A10 Sebeș-Turda a fost dat în circulație, marți chiar dacă nu toate lucrările sunt finalizate.

Este vorba despre un tronson de 24 de kilometri pe care se va circula cu restricţii până anul viitor, dar care va face legătura fără întrerupere între Sibiu și Cluj (Florești). 

În jurul orei 15.00, zeci de mașini erau prezente la nodul rutier Alba Iulia Nord. În scurt timp a fost formată o coloană, pe două benzi, în spatele mașinilor de poliție, în așteptarea deschiderii oficiale a circulației.

Deschiderea traficului s-a făcut fără oficialități și fără tăiere de panglică. ”Ar fi fost rușinoș să fie prezent vreun ministru pentru a da drumul la circulație”, a spus un șofer prezent în coloană.

Se va circula cu o restricție de viteză la 100 de kilometri la oră pe toți cei 24,25 km ai lotului pentru că gardul de protecție este instalat doar pe aproximativ 50% din suprafață.

Constructorul are la dispoziție două săptămâni pentru a finaliza această lucrare, pentru a se putea merge cu 130 de kilometri la oră.

Restricțiile se vor păstra însă în zona alunecării de teren de la Oiejdea, unde circulația se va desfășura pe un singur fir cel puțin până la primăvară.

Antreprenorul general, asocierea condusă de Aktor va executa până în primăvară soluția de stabilizare a versantului.

În aceste condiții se va circula fără întrerupere între Sibiu și Cluj. Traficul spre Cluj-Napoca se va face în continuare prin Florești, singura legătură a orașului cu autostrada.

În plus, rămâne problema podului de la Turda, aflat în reparații. Traficul este deviat prin Turda și asta va pune în continuare probleme șoferilor care doresc să ajungă în zona centrală și la aeroportul din Cluj-Napoca, din cauza timpilor lungi de așteptare mai ales pe direcția Aiud-Turda-Cluj.

A10 – prima autostradă finalizată complet de după Revoluție. Are 70 de kilometri

De Ziua Naţională, România va da în circulație prima autostradă terminată în întregime după Revoluție. Are doar 70 de kilometri, dar face legătura între două autostrăzi importante, care încă sunt neterminate.

E vorba de Autostrada 10 care ne va permite să ajungem de la Sibiu la Cluj-Napoca în două ore. Şapte ani a durat construcţia, iar probleme au fost la fiecare pas.

Pe Lotul 2 al Autostrăzii Sebeş – Turda, între Alba Iulia și Aiud a fost mobilizare generală în ultimerle zile. S-a asfaltat pe ploaie, s-a montat parapetele, s-a trasată marcaje.

Autorităţile vor ca pe 1 Decembrie să  se circule pe porţiunea de 24 de kilometri de şosea de mare viteză care leagă Alba-Iulia de Aiud ceea ce va face ca A10 Sebeș- Turda să devină prima autostradă complet finalizată din România de la Revoluție.

Deschiderea acestui lot le permite şoferilor să circule pe autostradă de la Sibiu până dincolo de Cluj-Napoca, la Nădășelu. Sunt aproape 200 de kilometri de autostradă fără întrerupere, dar cu multe restricții.

Problemele încep pe A1, între Sibiu și Sebeș unde sunt restricții în fiecare zi pe segmentele în care apar crăpături pe asfalt și unde, în 2014, autostrada s-a stricat imediat după construire și a stat închisă ani de zile.

Pe sectorul de autostradă de 22 de kilometri, de la Cunța, la scurt timp de la inaugurare au început să apară probleme în structura de rezistență a drumului din cauză că mi fost construite drenaje care să preia apele din rețeaua subterană. Astfel, la scurt timp, drumul s-a rupt iar un tronsonul de 200 de metri a luat-o la vale.

A10 Sebeș – Turda: 70 de kilometri construiți în șapte ani, iar problemele încă nu s-au terminat

Chiar şi după inaugurare, un punct critic al autostrăzii rămâne la kilometrul 20, unde, de aproape un an, constructorul se confruntă cu o mare alunecare de teren. Pe o porţiune de câteva sute de metri, şoferii vor fi nevoiţi să încetinească şi să circule din ambele direcţii doar pe un singur sens.

Cristian Pistol, director general CNAIR a declarat că lotul care se va da în circulație din 1 decembrie nu va fi și recepționat:

”Cum bine aţi spus dumneavoastră, noi dăm în circulaţie. Deci lotul de autostradă nu va fi recepţionat. Recepţia se va face după ce toate lucrările sunt finalizate. Noi estimăm că lucrările vor fi finalizate în jurul lunii aprilie a anului viitor.”

Alunecarea de teren de lângă Oiejdea nu va fi singura problemă nerezolvată la momentul deschiderii circulaţiei. Şoferii care vor circula pe autostradă şi vor avea nevoie la toaletă…trebuie să se abţină, pentru că cele două spaţii de servicii sunt departe de a fi finalizate. Si nu se va întâmpla acest lucru mai devreme de luna aprilie a anului viitor.

70 de kilometri construiți în 7 ani. A 10 – cea mai scumpă după Autostrada Bechtel (A3)

În ciuda neajunsurilor, Autostrada Sebeş – Turda este prima pe care România o construiește și o dă în circulație cap-coadă, de la Revoluţie încoace.

În 2012, A10 a fost proiectată să lege două autostrăzi pe atunci inexistente și are o lungime de 70 de kilometri.

Șapte ani pentru 70 de kilometri. În cei şapte ani cât a durat construirea ei, A10 s-a împiedicat aproape la fiecare kilometru. Că a fost vorba de alunecări de teren, de lipsa culoarelor de trecere pentru animalele sălbatice, de morminte antice descoperite pe traseu – toate acestea, plus exproprierile greoaie, au întârziat lucrările și au mărit costurile.

În actele iniţiale, fiecare kilometru urma să coste 6 milioane de euro. Cumva, a ajuns cea mai scumpă bucată de autostradă construită până acum în România, după lotul Bechtel. În medie, 10 milioane de euro am plătit pentru fiecare kilometru al şoselei dintre Sebeş şi Turda.

Greșeli de proiectare care au mărit costurile

Bogdan Ciprian s-a trezit cu un zid în dreptul porţii. A cerut în instanţă oprirea lucrărilor la autostradă, dar nu a obţinut decât drum de acces făcut de constructor. Acum e singurul om din Alba care are propriul său pasaj, pe sub un drum judeţean.

Bogdan Sandu Ciprian, proprietar pentru ObservatorNews: Mă va afecta foarte tare din partea autostrăzii că nu au pus panouri fonice în paralel cu casa mea, plus acest zid în faţa proprietăţii, care mi-a închis total accesul.

Nu a fost singura surpriză descoperită abia după începerea lucrărilor. O bretea de coborâre în nodul rutier Alba Iulia Sud a fost proiectată să treacă, aparent fără să ştie nimeni, prin mijlocul fostei gropi de gunoi a oraşului. Greşeala de proiectare nu doar ca a întârziat lucrările, dar a şi ridicat costurile, prin ecologizare, cu peste 1,2 milioane de euro.

Graba cu care s-a făcut studiul de fezabilitate a făcut ca la un moment dat autostrada să se împiedice în câţiva stâlpi de înaltă tensiune. Constructorul ceruse mutarea lor, pentru că erau fix în mijlocul căii de rulare. 4 ani a durat până când problema a fost rezolvată.

Proiectele Aiudului blocate din cauza întârzierii execuției lotului 2

În tot acest răstimp, Aiudul a stat cu marile proiecte de infrastructură blocate. În conturile oraşului zac nefolosite milioane de euro, fonduri europene, destinate înlocuirii sistemului de canalizare sau reparaţiei unor poduri. Lucrările nu s-au putut executa, pentru că oraşul ar fi fost complet paralizat din cauza traficului.

Oana Badea, primar Aiud: Contracte cu executantul care nu au putut fi puse în aplicare pentru că politia rutieră nu ne-a dat voie ar fi adus un prejudiciu şi mai mare traficului.

Au fost 7 ani în care drumul de la Sibiu la Cluj-Napoca s-a făcut şi în 4-5 ore. În cei 70 de kilometri care despart Sebeşul de Turda au apărut, între timp, 37 de cruci noi. Alţi 118 oameni au fost schilodiţi în accidente grave.

Iar România a ajuns pe primul loc în topul ţărilor cu cei mai mulţi morţi pe şosele. Cu lotul ce va fi inaugurat la 1 decembrie, vom avea 936 de kilometri de autostradă.

La cum arată planurile, abia în 2023 ne vom putea lăuda că depăşim 1000 de kilometri de şosele de mare viteză. Ungaria, o ţară cu o suprafaţă de două ori şi jumătate mai mică decât România, are peste 1500 de kilometri de autostradă.

Kilometri de autostradă pe care autoritățile au anunțat că le vor finaliza în 2021

A10 Sebeș – Turda, Lot 2 – 24,2 km ( anunțat că va fi dat în circulație în primele 6 luni)
A10 Sebeș – Turda, Lot 1 (rămas de finalizat) – 2 km
A3 Chețani – Câmpia Turzii – 15,7 km
A3 Târgu Mureș – Ungheni – 4,5 km (+ 4,7 km drum de legătură)
DX12 Craiova – Pitești, lotul 2 – 40 km

Total: 86,4 km de șosea de mare viteză

Autostrăzile din România, kilometri reali aflați în exploatare:

  • A1: București-Pitești – 110 km
  • A1: Sibiu-Sebeș-Orăștie-Simeria-Deva-Ilia 175 km
  • A1: Margina-Timișoara-Arad-Nădlac – 160 km
  • A2: București-Cernavodă-Medgidia-Constanța – 203 km
  • A3: București-Ploiești – 62,8 km
  • A3: Rășnov Cristian – 6,3 km
  • A3: Ungheni (Aeroport Tg. Mureș) – Iernut – Chețani – 31,7 km
  • A3: Câmpia Turzii – Nădășelu – 61,3 km
  • A3: Biharia – Borș – 5,3 km
  • A4: Centura Constanța – 22,2 km
  • A6: A1-Centura Lugoj – 11,4 km
  • A7: VO Bacău – 16 km
  • A10: Turda – Aiud Sud – 28,7 km *aproximativ 4 km (între nod Aiud și limita cu lotul 2) nu pot fi folosiți
  • A10: Sebeș – Alba Iulia Nord – 15 km
  • A11: Parte din Centura Arad – 2 km
    ———————————————————————
    TOTAL KM REALI ÎN EXPLOATARE: 910,7 km

Evoluția kilometrilor de autostradă deschiși circulației în ultimii 14 ani:

  1. 2004 – 97,2 km
  2. 2007 – 50,7 km
  3. 2009 – 42 km
  4. 2010 – 28 km
  5. 2011 – 57 km
  6. 2012 – 139 km
  7. 2013 – 108 km
  8. 2014 – 28,2 km
  9. 2015 – 46,6 km
  10. 2016 – 22,1 km (Lotul 3 Cunța – Săliște din A1 Sibiu – Orăștie – 22,11 km – a fost deschis inițial în noiembrie 2014, dar a fost închis în 2015 pentru reparații capitale pe o bucată. Întreg lotul a fost redeschis definitiv în octombrie 2016)
  11. 2017 – 15 km
  12. 2018 – 58,4 km
  13. 2019 – 42 km
  14. 2020 – 60,6 km

A 10 Sebeș – Turda – 4 loturi,  termen de finalizare anul 2016

Autostrada A10 face legătura dintre Autostrada A1 si Autostrada A3, pe traseul Sebes – Turda. Licitațiile au fost făcute în 2013, iar lucrările au început în 2014

Tronsonul Sebes-Turda a fost împărțit în patru loturi:

Lot 1 – 17,00 km de la intrarea pe autostrada în Sebes până la Pârâul Iovului,

constructori: asocierea SC Impresa Pizzarotti & C SpA – SC Pomponio SRL.

Cost: 541.739.137 lei fara TVA

Lot 2 – 24,25 km de la Pârâul Iovului până la intrarea în Aiud; constructori:

asocierea Aktor SA – SC Euroconstruct Trading SRL.

Cost: 549.332.494 lei fără TVA.

Lot 3 – 12,45 km de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea,

constructori: asocierea Tirrena Scavi SpA, Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A.

Cost: 420.511.921 lei fără TVA

Lot 4 – 16,30 km de la nodul Decea până în Turda,

constructori: asocierea Porr Construct SRL, Porr Bau GmbH.

Cost: 470.004.894 lei fără TVA

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

RER Vest-RETIM: Încă 500 de pubele distribuite la casele din Alba Iulia. Cum și unde colectăm deșeurile din HÂRTIE și CARTON?

Publicat

Asocierea RER Vest-RETIM preia de mâine, 01 decembrie 2021, serviciul de colectare și transport al deșeurilor din Alba Iulia, Aiud, Teiuș și Ocna Mureș, precum și localitățile limitrofe. Iată care este situația la zi a mobilizării: numărul contractelor încheiate, a pubelelor distribuite la case, precum și o regulă a colectării separate.

Contracte semnate și pubele distribuite

Până la data de 29 noiembrie 2021 au fost încheiate 14.400 de contracte la casele din mediul urban din Alba Iulia, Aiud, Teiuș și Ocna Mureș, iar până astăzi, 30 noiembrie, au fost împărțite 10.502 pubele.

Localitate Număr contracte încheiate Pubele distribuite Procent distribuire pubele
Alba Iulia 6966 5520 79%
Aiud 3234 2061 64%
Teiuș 1534 255 17%
Ocna Mureș 2666 2666 100%

O regulă de colectare pe zi

Unde colectăm deșeurile din hârtie și carton?

În mod obligatoriu, deșeurile din hârtie și carton (maculatură, ziare, reviste, carton) le depozităm la containerul albastru, amplasat stradal în toate zonele de case (urban și rural), respectiv pe platformele de colectare destinate colectării deșeurilor pentru toți cetățenii care locuiesc la blocuri.

Cum trebuie depozitate aceste deșeuri?

Hârtia trebuie să fie curată la momentul depozitării, orice fel de contaminare poate să oprească procesul de reciclare. În ce privește cartonul, acesta trebuie să fie și el curat, dar și pliat, pentru ca spațiul din container să fie eficientizat. Reciclarea cartonului poate salva milioane de copaci în fiecare an.

Cartonul rezistă, în medie, la patru cicluri de reciclare fără să îşi piardă din proprietăţi, de aceea și cartonul este un material important, precum sticla, menționată în articolul anterior de ieri.

Toate informațiile necesare despre tarife, contracte, grafice de colectare le găsiți la următoarele pagini:

  • https://rervest.ro/utile/zona-alba/

sau

  • https://retim.ro/alba

În plus ne puteți scrie pe adresa de email contracte.alba@rervest.ro   și sesizari.alba@rervest.ro  sau ne puteți suna la numărul de Call Center +40374885694, de luni până vineri, între orele 07.00 – 19.00.

Asocierea RER Vest-RETIM

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Reacția PEPCO după incidentul de la magazinul din Sebeș: Clientele nu au prezentat certificatul verde și au fost agresive

Publicat

Reprezentații lanțului de magazine PEPCO, la solicitarea reporterilor alba24.ro au transmis un punct de vedere referitor la incidentul de vineri, 26 noiembrie.

Atunci o femeie a spus că nu i-ar fi fost permis accesul în magazin, alături de sora sa, deși spune că avea certificat verde și că mai mult de atât a fost agresată de securitatea magazinului. 

Virginia S. a declarat că ea avea un certificat verde, dar sora sa, avea doar dovada vaccinării cu doza a doua anti-COVID.

Ce spun reprezentații PEPCO

”În ceea ce privește incidentul care a avut loc într-unul dintre magazinele noastre din Sebeș vineri, 26 noiembrie, dorim să subliniem că în conformitate cu Hotărârea de Guvern 1130/22.10.2021 accesul în toate magazinele PEPCO sau în orice alt magazin similar este permis doar în baza Certificatului verde valid.

Formele unui astfel de certificat sunt descrise cu exactitate în documentele oficiale, iar personalul nostru le respectă. Vineri, doi dintre clienți au insistat să intre în magazin fără să prezinte un Certificat verde valabil.

Potrivit unui raport al angajaților magazinului, clienții nu au respectat reglementările guvernamentale în vigoare și s-au comportat agresiv. Conform procedurilor noastre pentru astfel de situații, personalul de securitate a fost chemat să interzică acestor clienți să intre în magazin fără documente de siguranță adecvate.

Suntem în proces de examinare a incidentului și, dacă este necesar, suntem deschiși să cooperăm cu Poliția pentru a oferi detalii despre această situație.

Dorim să subliniem că siguranța clienților și angajaților noștri este o prioritate de vârf pentru noi și acționăm întotdeauna în conformitate cu legislația, așa cum a fost în această situație”, au transmis reprezentații magazinului, la solicitarea alba24.ro.

Varianta femeii

Potrivit femeii, Virginia S., o femeie de 55 de ani din Alba Iulia, aceasta a mers alături de sora sa care are probleme medicale, o femeie de 57 de ani și de nepoata în vârstă de 5 ani, la magazinul din Sebeș pentru câteva cumpărături.

În jurul orei 13.00, femeia a intrat în magazin, unde ar fi prezentat certificatul verde, pe care îl avea în format electornic pe telefon.

CITEȘTE ȘI: Incident la Pepco Sebeș. O femeie a reclamat la Poliție o agresiune, din cauza controverselor privind certificatul de vaccinare

Apoi, sora acesteia a vrut să prezinte unei vânzătoare, hârtia primită după vaccinare, prin care atesta că este vaccinată cu doza a doua de vaccin anti-COVID.

În acel moment, spune femeia, au început problemele. Vânzătoarea ar fi spus că nu ia în calcul hârtia respectivă și că vrea codul QR al certificatului verde.

Ulterior, vânzătoarea ar fi apelat la serviciul de pază pentru a le scoate pe cele două femei și pe copil din magazin.

Virginia mai susține că la scurt timp a apărut un agent de pază care a luat-o pe sora sa de mână și ar fi tras-o afară din magazin, iar pe ea ar fi scos-o de cot afară, folosind forța.

Cele două au apelat la numărul de urgență 112 unde au relatat cele întâmplate.

A doua zi au depus o plângere la sediul poliției din Sebeș, pentru vătămare corporală.

Potrivit reprezentaților IPJ Alba, sâmbătă a fost depusă o plângere, legată de presupusul eveniment de vineri, iar polițiștii vor face verificări.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate