Connect with us
Publicitate

EDUCAȚIE

Scumpirea rechizitelor pune presiune pe salariile părinților. Cât este bugetul de început de an școlar

Publicat

Arhivă foto

Cu începutul noului an școlar, părinții se confruntă cu o povară financiară suplimentară legată de pregătirea copiilor pentru școală.

În contextul dificultăților financiare cauzate de inflație și creșterea costului vieții, aproape 60% dintre părinți se străduiesc să se încadreze într-un buget de maximum 500 de lei pentru achiziționarea rechizitelor, conform cel mai recent sondaj realizat pe platforma de recrutare online bestjobs.

VIDEO: Cât costă ghiozdanul, penarele și caietele necesare copilului în prima zi de școală. Prețuri din Alba Iulia

În plus, peste 70% dintre cei chestionați exprimă preocupare în privința găsirii unor soluții care să reducă impactul cheltuielilor școlare asupra bugetului familiei.

Astfel, 72% dintre cei preocupați de presiunile financiare au declarat că urmăresc ofertele de la magazine pentru produsele școlare, 25% vor folosi rechizite rămase din anii anteriori, iar 17% se vor orienta către produse mai ieftine.

În plus, 10% apelează la economii și 13% se vor împrumuta pentru diferențele de bani necesari, iar alți 23% au luat în calcul să ceară salariul în avans pentru a diminua impactul achizițiilor asupra bugetului familiei.

„Începerea anului școlar reprezintă o presiune suplimentară pe bugetele românilor, în contextul în care avansul prețurilor a erodat puternic puterea de cumpărare în ultimul an.

Indiferent dacă au avut creșteri salariale sau nu în acest an, achizițiile de la început de an școlar, în contextul scumpirilor, nu trec neobservate în planurile financiare ale familiei.

Unii dintre ei vor fi nevoiți să se împrumute pentru a face față noilor achiziții, iar o parte dintre ei speră la un ajutor din partea angajatorilor, sub forma unui salariu în avans, a mici bonusuri sau zile libere”, a declarat Ana Vișian, Marketing Manager bestjobs.

Căutarea flexibilității în munca de la distanță

Odată cu apropierea începutului noului an școlar, angajații cu copii își pun speranțele în flexibilitatea oferită de angajatori.

Aceasta este concluzia unui recent sondaj realizat pe platforma de recrutare online bestjobs.

Căutările candidaților în ultimele luni au arătat o preferință crescută pentru joburile remote sau hibrid, nu doar în rândul tinerilor cu vârsta între 18 și 24 de ani, ci și în rândul candidaților mai în vârstă.

În luna august, au fost efectuate 35.000 de căutări după cuvântul cheie „remote” și au fost înregistrate peste 110.000 de aplicări la joburile care promovează munca de la distanță.

Amânarea cumpărăturilor pentru școală

Cu toate acestea, 38% dintre părinții care au participat la sondaj au declarat că au amânat cumpărăturile pentru școală în acest an, așteptând să se consulte cu învățătorii sau profesorii pentru a ști exact care sunt nevoile copiilor lor. Aceasta este o măsură luată pentru a cheltui mai eficient.

Presiuni asupra bugetului

Comparativ cu anul trecut, doar 15% dintre părinți au declarat că alocă un buget mai mare pentru cumpărăturile școlare.

Ceilalți părinți încearcă fie să reducă costurile, fie să se încadreze într-o sumă similară celei alocate în anii precedenți.

Cu toate acestea, 40% se tem că vor depăși bugetul alocat, 62% sunt îngrijorați din cauza prețurilor mai mari, iar 16% se gândesc că vor fi nevoiți să facă compromisuri la calitatea produselor sau la așteptările copiilor pentru a se menține în planul inițial.

Creșterea prețurilor și diversificarea cerințelor

Principalul semnal de alarmă al celor care au început deja să cumpere este că prețurile au crescut semnificativ față de anul trecut (62%).

Totodată, 37% observă că cerințele școlare s-au diversificat, iar 25% remarcă că au mai multe opțiuni la dispoziție și pot alege în funcție de bugetul lor.

Achiziții pentru școală

Bugetul părinților pentru începutul de an școlar include achiziții precum caiete și pixuri (opțiune selectată de toți respondenții), ghiozdan (65%), penar (55%), hărți și atlase (30%), manuale școlare (30%), și haine noi pentru copii.

Preferința pentru magazinele fizice și online

Cinci din cinci părinți au declarat că preferă să facă cumpărături în magazinele fizice pentru a-și alege mai ușor produsele necesare. Totuși, 20% dintre părinți aleg să cumpere online pentru a evita aglomerația.

Sondajul a fost realizat în perioada august-septembrie pe un eșantion de 640 de părinți din România.

Despre bestjobs

Bestjobs este una dintre cele mai importante platforme de recrutare online din România.

Cu o experiență de peste 22 de ani în domeniu, bestjobs se implică permanent în transformarea și inovarea industriei de recrutare online și integrează astăzi tehnologii digitale de ultimă generație și servicii conexe recrutării.

Bestjobs sprijină candidații în găsirea jobului potrivit, oferindu-le informații salariale actualizate constant, și îi susține pe angajatori în procesul de recrutare prin serviciul de tip agenție – HIRE, care contribuie semnificativ la optimizarea costurilor și la reducerea timpului de căutare.

În orice moment, pe bestjobs sunt peste 35.000 de joburi și 4,6 milioane de profesioniști conectați la piața muncii.

 

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax