Eveniment
Scurtătură între DN 67C – Transalpina și Luncile Prigoanei. Acord de mediu pentru reabilitarea drumului, solicitat la APM Alba
Un drum forestier în lungime de 11,2 km, care leagă DN 67 C – Transalpina de Luncile Prigoanei, va fi reabilitat printr-o investiție de peste 5,4 milioane de lei. Traseul ar putea scurta astfel distanța parcursă în prezent pe sectorul baraj Oașa – Mănăstirea Oașa – Luncile Prigoanei. Drumul pietruit cu o bandă va asigura un acces mai bun în zonă pentru transportul forestier și va facilita și accesul populației în zona turistică Luncile Prigoanei.
Citește și Vestea bună: Romsilva face o scurtătură din Transalpina spre Luncile Prigoanei. Vestea rea: Turiștii nu vor putea circula pe ea
Potrivit memoriului de prezentare, drumul propus spre reabilitare are o lungime de 11,27 km, o suprafață de 68.400 mp și face parte din Inventarul bunurilor imobile proprietate publică a statului existente în administrarea Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva.
Modernizarea drumului forestier Valea Prigoanei va asigura un acces mai bun în zonă pentru transportul forestier, accesibilizând o suprafață mare de pădure și, de asemenea, va facilita și accesul populației în zona turistică Luncile Prigoanei.
Varianta constructivă de realizare a investiției
– (drum cu o bandă pe toată lungimea, cu structură rutieră flexibilă):
- Terasamente de pământ executate cu excavatorul, și transportul pământului în depozite
- Terasamentele de stâncă se execută cu găuri de mână forate manual sau mecanizat şi explodare pirotehnică. Găurile sunt în cea mai mare parte forate cu perforatorul rotativ pneumatic şi numai în condiţii speciale cu ciocanul de abataj. Adâncimea găurilor este în funcţie de grosimea stratului ce urmează a fi derocat, de 1 – 3 m.
- Reprofilarea platformei drumului prin scarificare la adâncimea de 10 cm, urmată de nivelare și compactare
- Structura rutieră flexibilă din două straturi de 10 cm piatră spartă în amestec optimal (0-63 mm), 10 cm material mărunt de carieră, așezat pe o zestre proprie de piatră spartă și balast în grosime de 30 cm. Piatra și balastul se procură din cariera aflată în apropriere. Drum cu o bandă de circulație și stații de încrucișare pe toată lungimea;
- Șanturile executate în teren categoria a treia pe toată lungimea, cu descărcarea în camere de cădere.
- Podeţe tubulare cu diametre de 800 mm, 1000 mm, 1500 mm, utilizând tuburi tip METALIC, transportate pe şantier cu autovehicule specializate; Racordarea podețelor cu terasamentele se va face prin timpane și cameră de cădere cu fundații și elevații din zidarie de piatră cu mortar de ciment.
- Se prevăd construirea a două podețe dalate unul la km 1+259 cu L=3,00m, și la km 3+611 și 4+813 cu L=4,00m, și la km 5+053,00, L=6,00m
- Ziduri de sprijin din zidărie din piatră cu mortar de ciment M100Z . Fundațiile zidurilor sunt din beton clasa C16/20, cota de fundare sub adâncimea de îngheț. Agregatele pentru
prepararea betonului și mortarului se vor procura din balastierele Sebeș, cu transport auto pe distanța de 75 km. Lucrările de apărări consolidări sunt reprezentate de ziduri de sprijin cu o lungime de 265 m și un volum de 766 mc. - Lucrări accesorii: parapet metalic, indicatoare de circulație, borne kilometrice
Potrivit documentului citat, proiectul va genera următoarele efecte sociale:
- îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi de protecţie a muncii în lucrările forestiere;
- dezvoltarea turismului;
- satisfacerea intereselor în perimetrul forestier ale altor sectoare de exploatare;
- asigurarea legăturii, pentru unele aşezări omeneşti, cu reţeaua de drumuri publice;
- asigurarea intervenţiilor în timp optim în caz de incendiu şi de calamităţi.
Valoarea investiției este estimată la 5.410.006 de lei.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Aristica
vineri, 20.08.2021 at 08:16
Cind au fost executate excavatiile la versantul sting al barajului Oasa s a circulat pe acest traseu, acum de ce nu se poate ?
sebesanliviu
duminică, 22.08.2021 at 20:46
CE PACAT CA NU PERMITE SA CIRCULAM PE ACEST DRUM CELALALT ESTE DESTUL DE PROST SI MULT MAI LUNG