Connect with us
Publicitate

Actualitate

Se modifică prețul ROVINIETEI. Va crește semnificativ pentru unele categorii de vehicule

Publicat

rovinieta-control Prețul rovinietei va crește pentru anumite tipuri de vehicule. Proiectul pentru aceste modificări a fost lansat în dezbatere publică de Ministerul Transporturilor.

Preţul rovinietei va creşte semnificativ pentru anumite vehicule de transport de marfă cu masă totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone, potrivit proiectului de ordonanţă pentru modificarea OG nr. 15/2002, care a fost lansat recent în dezbatere publică de MT.

În cazul vehiculelor de transport de marfă care au MTMA cuprinsă între 3,5 şi 7,5 tone, rovinieta va fi mai scumpă. Mai exact, tariful pentru o zi va fi de 11 euro (faţă de 4 euro, cât este în prezent), cel pentru şapte zile; 27 de euro (faţă de 20), cel pentru 30 de zile; 55 de euro (faţă de 52), cel pentru 90 de zile; 155 de euro (faţă de 120) şi cel pentru 12 luni -550 de euro (faţă de 320).

 

Tipul vehiculului Durata de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România Tarif [euro] (TVA inclus)
A Autoturisme 7 zile 3,0
30 zile 7,0
90 zile 13,0
12 luni 28,0
B Vehicule de transport marfă cu MTMA mai mică sau egală cu 3,5 tone 7 zile 6,0
30 zile 16,0
90 zile 36,0
12 luni 96,0
C Vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare de 3,5 tone și mai mică sau egală cu 7,5 tone 1 zi 11,0
7 zile 27,0
30 zile 55,0
90 zile 155,0
12 luni 550,0
D Vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare de 7,5 tone și mai mică decât 12,0 tone 1 zi 11,0
7 zile 31,0
30 zile 63,0
90 zile 180,0
12 luni 635,0
E Vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare sau egală cu 12,0 tone, cu maximum 3 axe (inclusiv) 1 zi 11,0
7 zile 36,0
30 zile 72,0
90 zile 205,0
12 luni 720,0
F Vehicule de transport marfă cu MTMA mai mare sau egala cu 12,0 tone, cu minimum 4 axe (inclusiv) 1 zi 11,0
7 zile 60,0
30 zile 121,0
90 zile 350,0
12 luni 1.210,0
G Vehicule de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune (inclusiv conducătorul auto) și maximum 23 de locuri pe scaune (inclusiv conducătorul auto) 1 zi 4,0
7 zile 20,0
30 zile 52,0
90 zile 120,0
12 luni 320,0
H Vehicule de transport persoane cu mai mult de 23 de locuri pe scaune (inclusiv conducătorul auto) 1 zi 7,0
7 zile 35,0
30 zile 91,0
90 zile 210,0
12 luni 560,0

În proiectul aflat în dezbatere publică până în 18 august, se arată că „modificările aduse Ordonanței nr. 15/2002 au în vedere transpunerea prevederilor art. 7a din Directiva 2011/76/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 27 septembrie 2011.

Un aspect important vizat de transpunere constă în stabilirea unor proporţii între nivelul anual şi intermediar al tarifului de utilizare cu valabilitate de 1 zi, 7 zile si 30 zile.

Prin modificarea tarifelor existente în conformitate cu prevederile Directivei 2011/76/UE se vor aplica următoarele proporții:

– tariful lunar va fi maximum 10% din tariful anual,

– tariful săptămânal va fi maximum 5% din tariful anual,

– tariful zilnic va avea valoare de 11 Euro, dar nu mai mult de 2% din tariful anual, rezultând următoarele tarife și procente față de tariful anual

Modificarea tarifelor se va aplica numai pentru vehiculele pe care le reglementează Directiva 2011/76/UE, respectiv vehiculele de transport marfă cu masa totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone.

Tarifele pentru celelalte categorii de vehicule (pentru transport persoane și pentru transport marfă cu MTMA de până la 3,5 tone) rămân la același nivel și nu se aplică modul de calcul prevăzut de Directiva 1999/62/CE de aplicare a taxelor la vehiculele grele de transport marfă pentru utilizarea anumitor infrastructuri, modificată prin Directiva 2011/76/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 27 septembrie 2011.

Având în vedere că modificarea tarifelor nu se aplică şi la vehiculele de transport persoane, vor apărea în această situaţie două noi categorii de vehicule, H şi G, care reprezintă vehiculele de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune (inclusiv conducătorul auto) şi maximum 23 de locuri pe scaune (inclusiv conducătorul auto), vehicule cuprinse în prezent în categoria C şi vehiculele de transport persoane cu mai mult de 23 de locuri pe scaune (inclusiv conducătorul auto), vehicule cuprinse în prezent în categoria D.

Asigurarea unei achitări corespunzătoare, din punct de vedere al tarifelor de utilizare intermediare, va conduce pe termen mediu şi lung la scăderea cheltuielilor de exploatare a parcului auto aparţinând operatorilor/ întreprinderilor de transport rutier precum şi a celorlaltor categorii de utilizatori, la creşterea competitivităţii şi concurenţei între operatorii de transport şi implicit la reducerea cheltuielilor acestora, fapt ce va contribui la creşterea per ansamblu a economiei”.

Astfel, la articolul 1, după alineatul (74) se introduce un nou alineat, alineatul (75), cu următorul cuprins:

”(75) Pentru tipurile de vehicule prevăzute la lit. C – F din Anexa nr. 1, tariful de utilizare cu valabilitate de 30 de zile nu trebuie să depăşească 10 % din tariful de utilizare cu valabilitate de 12 luni, tariful de utilizare cu valabilitate de 7 zile nu trebuie să depăşească 5 % din tariful de utilizare cu valabilitate de 12 luni, iar tariful de utilizare cu valabilitate de o zi este de 11 EURO și nu trebuie sa depăşească 2 % din tariful de utilizare cu valabilitate de 12 luni.”

După articolul 122 se introduce un nou articol 123, cu următorul cuprins:

”Art. 123 – (1) Ministerul Transporturilor va comunica Comisiei Europene cu cel puţin șase luni înainte de punerea în aplicare a unui nou sistem de taxare a utilizării infrastructurii:

a)pentru alte sisteme de taxare decât cele care implică tarifele de concesiune:

(i)valorile unitare și alți parametri folosiți la calcularea diferitelor elemente de cost ale infrastructurii;

(ii)informații privind vehiculele reglementate prin sistemele de taxare și întinderea geografică a rețelei sau a părții rețelei, folosită pentru calculul fiecărui cost și proporţia din costurile pe care intenționează să le recupereze;

b)pentru sistemele de taxare care implică tarife de concesiune:

(i)contractele de concesiune sau modificările importante ale acestor contracte;

(ii)traficul prognozat defalcat pe tipuri de vehicule, nivelurile preconizate pentru tarifele aplicate și extinderea geografică a rețelei reglementate de contractul de concesiune, pe care concedentul a fundamentat avizul de concesiune.

(2)O dată la fiecare patru ani, Ministerul Transporturilor elaborează un raport privind tarifele de trecere și tarifele de concesiune, pe care îl transmite Comisiei Europene.

(3)Raportul prevăzut la alin. (2) cuprinde informații privind:

a)sumele specifice percepute pentru fiecare tip de vehicul, categorie de drum și perioadă de timp;

b)variația tarifelor de trecere și tarifelor de concesiune, în funcție de tipul de vehicul și de perioadă;

c)tariful de trecere mediu ponderat, precum și veniturile totale provenite din perceperea acestuia;

d)destinația sumelor încasate.”

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate