Actualitate
SEAP crește tarifele. Modificări de preţ şi perioadă maximă pentru publicarea în catalog a produselor și serviciilor aferente achizițiilor directe
Autoritățile doresc majorarea de la maximum 2 lei la 10 lei a tarifului plătit de un operator pentru publicarea în catalogul electronic din SEAP a produselor și serviciilor aferente achizițiilor directe, catalog pe care autoritățile publice îl pot consulta și pot face achiziții, potrivit unui proiect de Hotărâre de Guvern, inițiat de Ministerul pentru Societatea Informațională (MSI).
Totodată, proiectul prevede modificarea duratei pentru care operatorul SEAP pune la dispozitie oricărui operator economic o poziție în catalog care permite operatorului publicarea în catalog a unui produs, serviciu sau lucrare de la doi ani la un an.
În nota de fundamentare a actului normativ supus dezbaterii publice, se propun următoarele:
– comasarea tarifului de participare pentru publicarea în catalog aplicabil operatorilor economici cu tariful de participare la o procedura de atribuire aplicabil operatorilor economici;
– majorarea tarifului de participare pentru publicarea în catalog de la maximum 2 lei pentru o poziție din catalog la maximum 10 lei pentru o poziție din catalog;
– modificarea duratei pentru care operatorul SEAP pune la dispoziție oricărui operator economic o poziție în catalog care permite operatorului publicarea în catalog a unui produs, serviciu sau lucrare de la doi ani la un an; pentru pozițiile de catalog achiziționate până la data intrării în vigoare a prezentului act se păstrează valabilitate de 2 ani
„Avand în vedere faptul că ultima evaluare a costurilor aferente asigurării serviciului de achiziții publice online în vederea stabilirii tarifului de utilizare a fost realizată la nivelul anului 2006, în urma reevaluării acestor costuri s-a ajuns la concluzia că este necesară o reașezare a tarifelor orientate pe costurile actuale. Tarifele propuse sunt orientate pe costuri fiind identificate ținându-se cont de analiza pe costuri generată de funcționarea, operarea și dezvoltarea SEAP”, se mai precizează în Nota de Fundamentare.
Potrivit inițiatorilor, în prezent, costurile operaționale minime de funcționare, reprezentate de energie electrică, utilități sunt estimate la o cota de 380 mii lei/an la care se adaugă costurile aferente personalului ce întreține sistemul SEAP (personal callcenter, personal suport operational și personal tehnic – 16 persoane) în cuantum de aproximativ 880 mii lei (salarii și contribuții aferente). Modificările legislative permanente și necesitatea de a adapta permanent sistemul generează necesitatea dezvoltărilor anuale; din estimările anilor precedenți rezultă un necesar financiar pentru dezvoltări anuale în cuantum de aproximativ 3500 mii lei/an. La aceste cheltuieli se adaugă cheltuielile aferente întreținerii hardware ce necesita atât operatiuni de întreținere periodică cât și schimbări totale de echipament, costurile estimate fiind în cuantum de 2000 mii lei/an. Cheltuielile aferente climatizării, întreținerii acestora sunt în cuantum de aproximativ 40 mii lei/an. Total cheltuieli aferente întreținerii și operării SEAP sunt în cuantum de aproximativ 6000 mii lei/an.
Astfel, veniturile estimate a se realiza ca urmare a modificărilor tarifare sunt în cuantum de aproximativ 4000 mii lei/an.
„Prezentul proiect are drept scop asigurarea resurselor financiare necesare pentru administrarea și operarea, de către AADR, a sistemului electronic de achiziții publice, în condițiile în care AADR functionează în regim de autofinanțare”, se mai arată în Nota de fundamentare.
sursa: hotnews.ro
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News