Connect with us
Publicitate

Actualitate

STADIUL lucrărilor de modernizare a căii ferate în judeţul Alba, tronson din Coridorul IV Pan-European. Întârzieri în proiecte de sute de mii de euro

Publicat

cale ferata blaj craciunelu De trei ani, 90 de kilometri de cale ferată din județul Alba sunt în lucrări de modernizare, tronsoane incluse pe traseul Coridorului IV paneuropean feroviar. Investițiile pentru cei peste 210 kilometri de cale ferată din Transilvania sunt de peste 2,1 miliarde dolari, din care pentru loturile din Alba, de peste 630 milioane de euro. Majoritatea banilor vin de la Uniunea Europeană, iar investiția ar urma să permită trenurilor să circule la viteze până la 160km/h, iar a celor de marfă cu maximum 120 Km/h. Cu toate acestea, lucrările înregistrează întârzieri, cel mai mare decalaj fiind pe tronsonul Vinţu de Jos – Coşlariu.

O situaţie a contractelor publicată de CFR în 11 februarie, cu date valabile la 31 decembrie 2015, arată stadiul lucrărilor în cadrul proiectului de interes naţional “Reabilitarea liniei CF Braşov-Simeria, componentă a Coridorului IV paneuropean, pentru circulaţia trenurilor cu viteza maximă de 160 km/h”.

Din totalul de 212 kilometri incluşi în această investiţie, aproximativ 90 sunt pe teritoriul judeţului Alba, în cadrul a trei loturi: o parte din secţiunea Simeria – Vinţu de Jos, tronsonul Vinţu de Jos – Coşlariu, respectiv Coşlariu – Micăsasa.

Lucrările cele mai întârziate sunt pe lotul 2, Vinţu de Jos – Coşlariu, pe care lucrează Impressa Pizzarotti &C S.p.A, cu o valoare a contractului semnat în 2011 de 766,92 milioane lei. Lucrările trebuiau finalizate în 2014, apoi s-a dat alt termen la finele lunii noiembrie şi încă investiţia nu este gata.

Referitor la această situaţie, fostul ministrul al Transporturilor, Ioan Rus, a declarat acum doi ani la Alba Iulia că lucrările “au fost întârziate dintr-o mie de motive, unele ce ţin de minister, expropierea, altele ce ţin de contracte, altele au ţinut de proiectanţi, altele de studii geo insuficient de bine făcute”.

Finanţarea pentru acest program este de 85% din fonduri europene nerambursabile şi a fost depăşită deja perioada exerciţiului financiar european 2007 – 2013. Proiectele au fost astfel etapizate pentru noul exerciţiu european 2014 – 2020. Vor “ocupa” astfel o parte din noile fonduri europene ce ar fi putut fi utilizate pentru proiecte noi.

Situaţia lucrărilor de modernizare a căii ferate în judeţul Alba, parte a Coridorului IV paneuropean:

Tronson Simeria – Vinţu de Jos

Lungime: 42,7 km (aproximativ 20 km în judeţul Alba)

Stadiu: 33,57% (14,9% în noiembrie 2015)

Valoare contract: 1.350.520 lei (aprox. 304 milioane euro), semnat în 5 decembrie 2013

Constructor: Asocierea dintre Swietelsky – Strabag – Alstom – Arcada – Euro Construct – Transferoviar Grup

Termen contract: 30 luni

Tronson Vinţu de Jos – Coşlariu

Lungime: 33,1 km

Stadiu: 63,12% (55,08% în noiembrie 2015)

Valoare contract: 766.925.000 lei (aprox. 173 milioane euro), semnat în 12 decembrie 2011

Constructor: Impressa Pizzarotti & C S.p.A

Termen iniţial contract: 30 de luni

Tronson Coşlariu – Micăsasa

Lungime: 37 km

Stadiu: 86,68% (80,06% în noiembrie 2015)

Valoare contract: 721.852.000 lei (aprox. 162 milioane euro), semnat în 26 aprilie 2012

Constructor: Asocierea “Aktor – Arcada”, adică Aktor Tehnical Societe Anonyme (Aktor SA) –Arcada Company SA

Termen: 36 luni

Vezi şi Stadiul lucrărilor la calea ferată din judeţul Alba, la sfârşitul lunii iulie 2014. Modernizări pentru circulaţia trenurilor cu 160 km/h

În judeţul Sibiu

Tronson Micăsasa – Aţel:

Lungime: 29,7 km

Stadiu: 65,30% (63,46% în noiembrie 2015)

Valoare contract: 747.498.000 lei (aprox. 168 milioane euro), semnat la 21 mai 2012

Constructor: Asocierea FCC Alpine AZVI Straco (FCC Construccion SA – Alpine Bau Gmbh – Azvi SA –Straco Grup SRL)

Termen: 36 luni

Tronson Ațel – Sighișoara (Braşov)

Lungime: 28,22 km

Stadiu: 64,8% (56,3% în noiembrie 2015)

Valoare contract: 872.643.737,73 lei (aprox. 196 milioane euro), semnat la 15 februarie 2012

Constructor: Asocierea FCC Construccion SA – Alpine Bau GmbH –AZVI SA.

Termen: 36 luni

Pe tronsonul 1: „Frontieră – Curtici – Arad – km 614”, cu lungime de 41,2 km stadiul lucrărilor de construcţii şi instalaţii era de 93,4% (faţă de 92,5% în noiembrie 2015), contractul fiind în valoare de 1.080.484.729,25 lei (aprox. 243 milioane euro), pe 27 de luni, semnat cu Asocierea Alstom Transport SA – Swietelsky Bau Gesell Sachaft M.B.H – Astaldi S.P.A – Euro Construct Trading’98 S.R.L – Dafora S.A.

Proiectul total include atât execuţia lucrărilor de modernizare a liniei de cale ferată, cât şi lucrări la instalaţiile de semnalizare şi la sistemele de comunicaţii şi control. Acestora li se adaugă şi serviciile de consultanţă.

În 30 aprilie 2014 a fost semnat contract cu consorţiul Alstom Transport – Alcatel Lucent România – PAS 97 pentru lucrări la instalaţiile de semnalizare şi sistemele de comunicaţii şi control la calea ferată pe tronsonul Coşlariu (Alba) – Simeria (Hunedoara) şi Coşlariu – Sighişoara (Mureş).

Execuţia lucrărilor, cu o durată de 40 de luni, depende de celelalte contracte aflate încă în execuţie. Valoarea contractului este de 498 297.984,32 lei (aprox. 112 milioane euro)

Până în prezent, pe Coridorul IV paneuropean feroviar au fost realizate modernizările pentru viteza de 160 km/h între Bucureşti şi Constanţa (225 km), precum şi între Bucureşti şi Predeal (139 km). Singura porţiune din Coridorul IV aflată încă în pregătire este Predeal – Braşov – Sighişoara.

surse: cfr.ro, hotnews.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate