Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Statut special pentru funcţia publică specifică de inspector social. Autoritate de stat în control şi noi atribuţii, aprobate de Guvern


Publicat

ajpis

AJPIS sigla noua 2014Guvernul a adoptat, în ședința de miercuri, Ordonanța de Urgență pentru aprobarea Statutului special al funcţiei publice specifice de inspector. Acesta va avea autoritate de stat în exercitarea atribuțiilor de serviciu, pentru îmbunătăţirea activităţii de control, evaluare, monitorizare şi investigare socială a Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială (ANPIS) şi a structurilor sale teritoriale.

Actul normativ aprobat introduce și noi atribuții pentru inspecția socială, stabilește un set de sancțiuni referitoare la beneficiile de asistență socială și clarifică atribuțiile serviciilor publice de asistență socială în ceea ce privește acordarea și administrarea beneficiilor și a serviciilor.

Agenţia este unica instituţie de control care verifică respectarea drepturilor sociale ale cetăţenilor, iar funcţia de inspector social trebuie exercitată de persoane ale căror cunoştinţe (polivalente şi pluridisciplinare) şi experienţă profesională, dobândite prin pregătire continuă, le asigură competenţa necesară exercitării atribuţiilor stabilite pentru îndeplinirea misiunilor de inspecţie.

Inspectorii sociali dețin o funcție esențială în combaterea erorilor, fraudelor și corupției în sistemul național de protecție socială, iar noul statut asigură o mai mare vizibilitate a activității de control. De asemenea, sunt prevăzute măsuri care să descurajeze intenția de eludare a legii cu scopul de a acorda sau de a primi beneficii sociale necuvenite, transmite AJPIS Alba, într-un comunicat.

Totodată, actul normativ prevede o serie de drepturi și obligații specifice ale inspectorului social, cu scopul de a stopa migrarea specialiștilor către alte instituții cu recunoaștere socială și profesională, dar și pentru asigurarea obiectivității în misiunile efectuate.

Funcţia de inspector social face parte din categoria funcţiilor publice specifice cu statut special şi cuprinde ansamblul atribuţiilor şi responsabilităţilor specifice misiunii de inspecţie, respectiv control, evaluare, monitorizare, precum şi activități de investigare socială în domeniul protecției sociale, conform prevederilor legale.

Exercitarea atribuţiilor de serviciu se realizează numai în baza legitimaţiei, insignei şi a ordinului de deplasare semnat de către conducătorul instituţiei centrale şi/sau teritoriale, cu consemnarea misiunii de inspecţie în Registrul Unic de Control al entităţii inspectate.

Inspectorul social beneficiază de stabilitate în funcţie şi de protecţia legii, fiind apărat de orice ingerinţă de natură să îi influenţeze libertatea de execuţie, de apreciere şi de decizie sau de

alte influenţe care pot îngrădi realizarea misiunii de inspecţie sau, după caz, a activității de investigare socială.

Inspectorul social are dreptul să aibă acces liber, permanent în sediul oricărei entități care desfășoară activități în domeniul protecției sociale, precum și în a celor care stabilesc modul de încadrare în grad și tip de handicap, în grad de invaliditate sau în grad de dependență.

Misiunile de inspecţie şi activitatea de investigare socială se vor putea desfăşura şi în afara orelor de program, în zilele de sâmbătă şi duminică sau în zilele de sărbătoare legală, în funcţie de specificul activităţii entităţii supuse controlului şi/sau de programul de lucru al acesteia, la solicitarea conducătorului instituției.

Ținând cont de migrația externă a forței de muncă și de evenimentele de natură economică sau socială ce pot să apară în cadrul comunităților de români din afara granițelor, inspectorii sociali primesc în premieră competențe de evaluare a cazurilor sociale cu care se confruntă comunitățile românești de peste hotare. În acest fel, statul român va fi la curent cu privire la situația cetățenilor săi din străinătate și va putea adopta măsuri relevante, de prevenire și control, cu respectarea jurisdicției internaționale și a acordurilor bilaterale.

Activitatea inspectorului social implică verificarea modului de acordare a beneficiilor de asistență socială, pentru cele aproximativ 6 milioane de plăți lunare efectuate de ANPIS, dar și asigurarea calității serviciilor sociale, prin controalele efectuate la nivelul celor aproximativ 3.000 de furnizori, respectiv peste 7.000 de servicii sociale publice și private.

Actul normativ introduce un sistem unitar de sancționare a neregulilor identificate, până în prezent acest lucru fiind realizat în mod fragmentat și diferențiat, deoarece sancțiunile erau stabilite neunitar de fiecare lege specială în parte. OUG stabilește că pentru aceeași încălcare a legii se va aplica aceeași sancțiune, indiferent unde se înregistrează aceasta sau despre ce beneficiu este vorba.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Două care de stingere din anii 1880-1910, recondiționate la aniversarea a 84 de ani de existență a pompierilor albaiulieni

Publicat

Pe fondul aniversării a 84 de ani de existență a pompierilor militari în Alba Iulia, au fost recondiționate două „autospeciale de stingere” folosite anii 1880 – 1910.

Aceste care de stingere, trase de cai, au o însemnătate aparte pentru pompierii militari, deoarece erau singurele „autospeciale” de care se puteau folosi în acei ani, pentru a putea veni în sprijinul cetățenilor.

În data de 1 Decembrie 2020 pompierii militari din Alba Iulia au sărbătorit 84 de ani de existență. Existența breslei pompierilor în Alba Iulia datează încă din anul 1821, prima mențiune documentară fiind făcută atunci când primăria orașului încheie un contract cu Fabrica de aparate de stins incendii din Sibiu.

În anul 1936, în baza Legii pentru organizarea pompierilor militari și al Ordinului Comandantului Corpului Pompierilor militari se înființează începând cu data de 01.12.1936, Secția de pompieri Alba Iulia.

Acest Ordin (foto) cuprinde:

1. Pe data de 1/XII/1936 se înființează Secția Pompieri Alba Iulia cu un efectiv bugetar de:

– 1 Plutonier major – Comandant;

– 20 oameni trupă.

2. În acest scop se detașează la comanda secției plutonierul Costache Ion de la Secția de pompieri București.”

Secția de pompieri militari era înzestrată cu următoarea tehnică:

– 5 arme;

– 8 măști;

– 3 pompe de mână cu cazan, tip austriac, model 1884;

– 1 pompă hidrofor, tip austriac, model 1884;

– 1 scară mecanică de 15 metri, model 1897;

– 2 sacale cu o capacitate de 3000L.

Secția de pompieri a avut ca sediu clădirea din centrul municipiului cunoscută ca „Turnul Pompierilor”, situată în Piața Națiunii, unde a funcționat până în anul 1970 când a fost relocată în locația unde funcționează și astăzi.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Aproape 30.000 de doze de vaccin antigripal, repartizate de DSP Alba către medicii de familie din județ, începând de joi

Publicat

Direcția de Sănătate Publică Alba va repartiza, începând de joi, 3 decembrie, cele 29.696 de doze de vaccin antigripal primite de la Ministerul Sănătății și aflate în magazia instituției.

Potrivit reprezentanților DSP Alba, medicii de familie vor fi anunțați să se prezinte să le ridice.

La nivel județean au fost solicitate în total 59.221 de doze. O primă tranșă, de 6.480 de doze a sosit la mijlocul lunii septembrie, urmată de o a doua – 9.840 de doze, la finalul lunii octombrie 2020.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Marea Britanie, prima țară din lume care aprobă folosirea vaccinului anti-COVID Pfizer/BioNTech. Când ar putea începe vaccinarea

Publicat

Marea Britanie a devenit prima țară din lume care a aprobat folosirea vaccinului anti-COVID dezvoltat de Pfizer/BioNTech pe scară largă.

Autoritatea de reglementare britanică MHRA spune că vaccinul, care oferă o protecție de până la 95% împotriva COVID-19, este sigur, iar imunizările ar putea începe în câteva zile pentru persoanele din grupuri cu prioritate ridicată. Marea Britanie a comandat deja 40 demilioane de doze – suficient pentru a vaccina 20 de milioane de oameni.

Aproximativ 10 milioane de doze ar trebui să fie disponibile în curând, primele unități urmând să sosească în Marea Britanie în următoarele zile.

Acesta este vaccinul care a trecut cel mai rapid de la concept la realitate, având nevoie de doar 10 luni pentru a urma aceiași pași de dezvoltare care durează în mod normal un deceniu.

Deși vaccinarea poate începe, oamenii trebuie să rămână vigilenți și să respecte regulile pentru a opri răspândirea, spun experții.

Marți, Agenţia Europeană pentru Medicamente a anunţat că vaccinul dezvoltat de companiile Pfizer și BioNTech va primi sau nu undă verde pentru comercializare cel mai târziu pe 29 decembrie.

sursa: digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Comunicat dr. Adrian Bara: Noul PSD are soluții concrete pentru îmbunătățirea sistemului de sănătate (P)

Publicat

Noul PSD are soluții concrete pentru reducerea numărului de îmbolnăviri cu noul coronavirus SARS-CoV-2 și îmbunătățirea sistemului medical, astfel încât toți cetățenii, indiferent de locul în care trăiesc, să aibă acces sigur și echitabil la servicii de calitate. Este obligatoriu ca sistemul medical să asigure accesul neîngrădit al pacienților la testare pentru depistarea COVID-19, în mod gratuit. În prezent, sunt foarte multe persoane care plătesc pentru efectuarea testelor, iar nivelul de testare este mai redus față de țările mai dezvoltate.

Sistemul medical trebuie să pună pacientul pe primul plan! M-am alăturat echipei de profesioniști din domeniul sănătății a noului PSD, între care se numără profesorii Adrian Streinu-Cercel, Alexandru Rafila și Leonard Azamfirei, pentru că îmi doresc tot ce e mai bun pentru Alba. Prioritățile pacienților sunt și prioritățile Partidului Social Democrat:

I. Prioritate imediată: Combaterea Pandemiei COVID-19!

1) Acces neîngrădit la testare acolo unde și atunci când este nevoie;

2) Creșterea capacității de răspuns a sistemului public de sănătate;

3) Protejarea prioritară și susținerea personalului medical;

4) Recâștigarea încrederii și parteneriat cu populația printr-o informare corectă, completă și rapidă.

II. Prioritate strategică: Acces sigur și echitabil la servicii de sănătate de calitate pentru toți cetățenii, fără a-i împovăra financiar!

1) Înființarea a 800 de centre comunitare medicale – cheia accesului sigur și rapid al cetățenilor la servicii de sănătate!

2) Spitale publice la standarde europene, pentru garantarea siguranței pacienților!

3) Acces neîngrădit la medicamentele esențiale, compensarea lor și a vaccinurilor ori a tratamentelor pentru pacienții din programele naționale, prin reevaluarea politicii medicamentului și încurajarea producției autohtone de produse farmaceutice.

4) Îmbunătățirea stării de sănătate a femeii și a copilului, inclusiv prin dezvoltarea medicinei școlare.

5) Refacerea structurilor de sănătate publică și aplicarea de programe și strategii pentru ca România să aibă comunități sănătoase, comunități educate, comunități sigure! Plan concret de dezvoltare pe termen scurt și pe termen mediu/lung.

Pe 6 decembrie, la alegerile parlamentare, votați Partidul Social Democrat, pentru siguranța accesului la sănătate.

Dr. Adrian Bara,

Candidat PSD Alba la Senat

– Comandat de PARTIDUL SOCIAL DEMOCRAT – Organizația Județeană Alba

– Executat de SC INDEPENDENT SRL – portal https://alba24.ro/

– CUI mandatar financiar județean 11200020

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate