Eveniment
SUBIECTELE și BAREMELE la SIMULAREA Evaluării Naționale, la limba și literatura română: Vezi ce au avut de rezolvat elevii de a VIII-a

Rezultatele obţinute la simularea Evaluării Naționale vor fi folosite pentru verificarea stadiului de acumulare a cunoştinţelor pentru adolescenţii care, în iunie, vor susţine examenele propriu-zise şi care contează în proporţie de 75% pentru admiterea la liceu.
Citește și Elevii de clasa a VIII-a din Alba susțin SIMULAREA EVALUĂRII NAȚIONALE la MATEMATICĂ. Vezi modelul de testare
În partea a doua a primului subiect, elevii au avut de compus un text de opinie despre semnificația titlului poeziei, pe structura textului argumentativ, încadrându-se în 150-200 de cuvinte.
În partea a doua a subiectului II, elevilor li s-a cerut să redacteze o scurtă narațiune despre o vizită într-o zonă turistică, în 80-150 de cuvinte.
Potrivit profesorilor de limba română, subiectul a avut un grad mediu de dificultate și a fost accesibil pentru elevi.

„Subiectul a avut un grad mediu de dificultate, accesibil pentru elevi. A urmărit ceea ce s-a studiat în semestrul I, genul liric, ceea ce a fost foarte bine, pentru că până la examen elevii vor putea să recapituleze genul epic etc. Copiii au fost pregătiți, le-a plăcut subiectul, nu au fost probleme de interpretare la partea de gramatică. Din câte am văzut, în general elevii au un feeling pozitiv privind rezultatele”, a declarat pentru Alba24.ro prof. Adriana Furdui, de la Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” din Alba Iulia.
„A fost un subiect generos, cu un nivel mediu de dificultate, ce a respectat cerințele programei. Se insistă pe un text literar și unul nonliterar, pe palierele limbii române, pentru a pune în evidență cunoștințele de vocabular, corectitudinea înțelegerii textului și a relevării mesajului, cunoștințe dobândite în opt ani de învățământ. În ultimii ani s-a tot schimbat structura subiectelor pentru a se evita învățarea pe de rost. Acest examen este o sinteză a competențelor dezvoltate de elevi în școală”, a declarat pentru Alba24.ro inspectorul de limba și literatura română, prof. Adriana Todoran.
Din totalul de 3.298 elevi din Alba înscriși la simularea Evaluării Naționale la limba și literatura română, au fost prezenți 96,15%, adică 3.171, iar 127 au fost absenți. Niciun elev nu a fost eliminat din examen.
În școlile din Alba, pentru ca elevii să se familiarizeze cu spațiul de examen, simularea s-a desfășurat conform metodologiei de examen: cu monitorizare video, câte un elev în bancă, maxim 17 elevi în sală, în aceleași săli și cu aceeași așezare în care se va desfășura Evaluarea Națională în iunie.
Subiectele sunt alese la nivel național și elevii nu pot ieși din săli înainte de ora 10.30. Durata de rezolvare a subiectelor este de maximum două ore. Nu este permis accesul în sălile de clasă cu manuale, cărți, orice fel de materiale care pot fi folosite drept sursă de rezolvare a subiectelor ori telefoane mobile.
Lucrările vor fi corectate în centre de evaluare, care sunt organizate câte unul în fiecare oraș din județ, potrivit inspectorul școlar Dan Cherecheș, de la IȘJ Alba.
Notele nu se trec în catalog, însă rezultatele vor fi utilizate pentru adoptarea unor măsuri privind îmbunătăţirea performanţelor şcolare. Vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ, prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral. Participarea elevilor la testări este obligatorie, însă notele nu vor fi trecute în catalog, iar lucrările nu se contestă.
Simulările la Evaluarea Națională continuă miercuri și joi. Disciplinele la care se organizează simularea Evaluării Naționale pentru elevii clasei a VIII-a, în anul școlar 2013 – 2014, sunt: Limba și literatura română – 18 februarie, Matematică – 19 februarie, Limba și literatura maternă – pentru elevii aparținând minorităților naționale care au urmat cursurile gimnaziale în limba maternă – 20 februarie.
Afișarea rezultatelor este programată pentru data de 7 martie.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News