Connect with us
Publicitate

Eveniment

SUBIECTELE și BAREMELE la SIMULAREA Evaluării Naționale, la limba și literatura română: Vezi ce au avut de rezolvat elevii de a VIII-a

Publicat

Peste 3.000 de elevi de clasa a VIII-a din județul Alba au susținut marți dimineața simularea examenului de final de gimnaziu, Evaluarea Națională. Comprehensiune de text la prima vedere, vocabular, exprimare în scris, dar și gramatica au fost competențele evaluate la elevii de clasa a VIII-a.

Rezultatele obţinute la simularea Evaluării Naționale vor fi folosite pentru verificarea stadiului de acumulare a cunoştinţelor pentru adolescenţii care, în iunie, vor susţine examenele propriu-zise şi care contează în proporţie de 75% pentru admiterea la liceu.

Citește și  Elevii de clasa a VIII-a din Alba susțin SIMULAREA EVALUĂRII NAȚIONALE la MATEMATICĂ. Vezi modelul de testare

Subiectul a fost structurat în două părți. La primul subiect, elevii au avut în față o poezie de patru strofe scrisă de Anatol E. Baconski, intitulată Zăpada sărută întinderile. Pe baza acestui text, elevilor li s-a cerut să găsească sinonime pentru mai multe cuvinte subliniate („merg”, „destul” și „încremenire”), să precizeze diftongii din cuvintele „Doamne”, „dealuri” și „mereu”, să exemplifice un epitet și o repetiție din text, să menționeze două trăsături ale genului liric și să explice, în mai multe fraze, semnificația mai multor versuri.

În partea a doua a primului subiect, elevii au avut de compus un text de opinie despre semnificația titlului poeziei, pe structura textului argumentativ, încadrându-se în 150-200 de cuvinte.

Subiectul al doilea a adus în fața elevilor un text descriptiv despre cultură, tradiții și locuri din regiunea geografică Maramureș. Pentru a obține punctajul maxim, elevii au avut de rezolvat mai multe subpuncte în care să facă precizări, pe baza textului, despre zona geografică descrisă și formele ei de relief, dar și câteva exerciții gramaticale în care să specifice partea de vorbire a mai multor cuvinte și tipuri de propoziții subordonate.

În partea a doua a subiectului II, elevilor li s-a cerut să redacteze o scurtă narațiune despre o vizită într-o zonă turistică, în 80-150 de cuvinte.

Potrivit profesorilor de limba română, subiectul a avut un grad mediu de dificultate și a fost accesibil pentru elevi.

„Subiectul a avut un grad mediu de dificultate, accesibil pentru elevi. A urmărit ceea ce s-a studiat în semestrul I, genul liric, ceea ce a fost foarte bine, pentru că până la examen elevii vor putea să recapituleze genul epic etc. Copiii au fost pregătiți, le-a plăcut subiectul, nu au fost probleme de interpretare la partea de gramatică. Din câte am văzut, în general elevii au un feeling pozitiv privind rezultatele”, a declarat pentru Alba24.ro prof. Adriana Furdui, de la Școala Gimnazială „Mihai Eminescu” din Alba Iulia.

„A fost un subiect generos, cu un nivel mediu de dificultate, ce a respectat cerințele programei. Se insistă pe un text literar și unul nonliterar, pe palierele limbii române, pentru a pune în evidență cunoștințele de vocabular, corectitudinea înțelegerii textului și a relevării mesajului, cunoștințe dobândite în opt ani de învățământ. În ultimii ani s-a tot schimbat structura subiectelor pentru a se evita învățarea pe de rost. Acest examen este o sinteză a competențelor dezvoltate de elevi în școală”, a declarat pentru Alba24.ro inspectorul de limba și literatura română, prof. Adriana Todoran.

Baremele de corectare au fost făcute publice în jurul orei 15.00, când a început și corectarea (vedeți detalii în foto).

Din totalul de 3.298 elevi din Alba înscriși la simularea Evaluării Naționale la limba și literatura română, au fost prezenți 96,15%, adică 3.171, iar 127 au fost absenți. Niciun elev nu a fost eliminat din examen.

În școlile din Alba, pentru ca elevii să se familiarizeze cu spațiul de examen, simularea s-a desfășurat conform metodologiei de examen: cu monitorizare video, câte un elev în bancă, maxim 17 elevi în sală, în aceleași săli și cu aceeași așezare în care se va desfășura Evaluarea Națională în iunie.

Subiectele sunt alese la nivel național și elevii nu pot ieși din săli înainte de ora 10.30. Durata de rezolvare a subiectelor este de maximum două ore. Nu este permis accesul în sălile de clasă cu manuale, cărți, orice fel de materiale care pot fi folosite drept sursă de rezolvare a subiectelor ori telefoane mobile.

Lucrările vor fi corectate în centre de evaluare, care sunt organizate câte unul în fiecare oraș din județ, potrivit inspectorul școlar Dan Cherecheș, de la IȘJ Alba.

Notele nu se trec în catalog, însă rezultatele vor fi utilizate pentru adoptarea unor măsuri privind îmbunătăţirea performanţelor şcolare. Vor fi analizate la nivelul fiecărei unități de învățământ, prin discuții individuale cu elevii, dezbateri la nivelul clasei, ședințe cu părinții, precum și la nivelul consiliului profesoral. Participarea elevilor la testări este obligatorie, însă notele nu vor fi trecute în catalog, iar lucrările nu se contestă.

Simulările la Evaluarea Națională continuă miercuri și joi. Disciplinele la care se organizează simularea Evaluării Naționale pentru elevii clasei a VIII-a, în anul școlar 2013 – 2014, sunt: Limba și literatura română – 18 februarie, Matematică – 19 februarie, Limba și literatura maternă – pentru elevii aparținând minorităților naționale care au urmat cursurile gimnaziale în limba maternă – 20 februarie.

Afișarea rezultatelor este programată pentru data de 7 martie.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate