Connect with us
Publicitate

Uncategorized

SURSE: BAZINUL OLIMPIC din Alba Iulia ar putea fi deschis începând de JOI, dacă rezultatul analizelor probelor de apă va fi transmis în timp util


Publicat

În doar câteva zile, mult așteptatul moment al deschiderii Bazinului Olimpic din Alba Iulia ar putea sosi. Potrivit unor surse, singurul aspect care mai împiedică inaugurarea bazinului este rezultatul analizelor probelor de apă. Probele de apă vor fi recoltate marți, 15 iulie, iar bazinul va fi deschis imediat după ce rezultatul analizelor chimice și bacteriologice va fi transmis.

Practic, începând de joi, bazinul olimpic poate să fie deschis oricând. Există șanse mari ca acesta să fie deschis în weekend, însă dacă buletinul de analiză a apei întârzie, inaugurarea va mai fi amânată cu câteva zile.

Pe lângă rezultatele analizelor de apă, în bazin mai trebuie lipite câteva indicatoare autocolante de siguranță.

Ultimele echipamente ce au fost instalate în urmă cu câteva săptămâni sunt camerele de supraveghere, aparatura de la intrare și cea din interiorul bazinului, cu indicatori termici, cronometre etc.

PROGRAMUL BAZINULUI:

CSS Liceul Sportiv Alba Iulia: luni – vineri, orele 11.00- 17.00, sâmbătă, orele 9.00- 11.00

– iniţieri: luni-vineri, orele 11.00-17.00, sâmbătă, orele 9.00-13.0ş0

agrement: luni-duminică, orele 6.30 – 21.00

Citiți și: VIDEO: Bazinul Olimpic Alba Iulia. Consiliul Local a făcut modificări în regulamentul de funcționare. Ultimele detalii până la inaugurare

TARIFE:

Intrare bazin pentru copii, elevi, studenţi la zi, pensionari, şomeri: 5 lei/şedinţa de 2 ore

Intrare bazin pentru adulţi: 12 lei/sedinţa de 2 ore

Intrare saună pentru elevi, student la zi, pensionari, şomeri: 5 lei/15 minute

Intrare saună pentru adulţi: 10 lei/15 minute

Abonament intrare bazin pentru copii, elevi, student la zi, pensionari, şomeri (durata unei sedinţe fiind de 2 ore):

– pentru 10 sedinţe: 42 lei (85%)

– pentru 20 sedinţe: 75 lei (~75%)

– pentru 30 sedinţe: 105 lei (70%)

Abonament intrare bazin pentru adulţi (durata unei şedinţe fiind de 2 ore):

– pentru 10 şedinţe: 100 lei/ 2 ore

– pentru 20 şedinţe: 180 lei/2 ore

– pentru 30 şedinţe: 250 lei/2 ore

Abonament saună elevi, studenţi la zi, pensionari, şomeri (durata unei şedinţe fiind de 15 minute):

– pentru 10 şedinţe: 40 lei

– pentru 20 şedinţe: 75 lei

– pentru 30 şedinţe: 100 lei.

Tarif închiriere culoar bazin program iniţiere (maxim 15 persoane): 80 lei/oră

Tarif închiriere locaţie cafenea (preţ pornire licitaţie): 8 lei/mp/zi

Tarif închiriere sală forţă (preţ pornire licitaţie): 6 lei/mp/zi

Tarif închiriere cabinet masaj (preţ pornire licitaţie): 6 lei/mp/zi

Tarif închiriere spaţii antrenori, arbitri: 2 lei/mp/lună

Tarif închiriere magazie: 1 leu/mp/lună.

Din regulamentul privind funcționarea și utilizarea Bazinului Olimpic Alba Iulia

Accesul în incinta bazinului se face contra cost, doar pe bază de brățară magnetică. Beneficiarii sunt obligați să aibă asupra lor în permanență brațara magnetică și dovada achitării taxei de utilizare a Bazinului Olimpic.

Brățările magnetice se eliberează pe zile și pe interval orar (ședință), în ordinea solicitărilor, durata unei ședințe fiind de 2 ore, nedepășind numărul maxim de utilizatori: 152 persoane simultan.

Brățările magnetice (eliberate doar după achitarea taxei de utilizare) au valabilitate o singură ședință sau regim de abonament (pentru mai multe ședințe).  Abonaților li se vor elibera carduri magnetice.

Este obligatorie purtarea brățării magnetice primite și utilizarea acesteia la toate porțile magnetice din bazin. Angajații bazinului sunt îndreptățiți să verifice oricând biletele de intrare, iar clienții sunt obligați să le prezinte.

Brățările magnetice vor fi predate de către beneficiari la expirarea perioadei pentru care s-au achitat taxele de utilizare a Bazinului Olimpic. În cazul în care beneficiarii nu predau brățările magnetice sau produc stricăciuni acestora au obligația să plătească contravaloarea lor.

Competițiile, programul de pregătire și manifestările sportive au prioritate abonamentelor pentru public sau contractelor de închiriere, momentul și data de desfășurare ale acestora fiind afișate sau comunicate în prealabil.

Este interzis accesul în ținută de stradă pe suprafețele destinate exclusiv desfășurării activității sportive sau de agrement.

Orice persoană care beneficiază de serviciile oferite are obligația de a respecta îndrumările și instrucțiunile personalului angajat, profesorilor și instructorilor sportivi.

Înaintea intrării în apă beneficiarul este obligat să urmeze circuitul igienico-sanitar necesar, astfel încât prima și ultima etapă să fie spălarea la duș.

Beneficiarii își vor asigura prosop/halat și gel de duș.

În bazin se va folosi numai echipament adecvat și acceptat de normele și reglementările în vigoare: accesorii de baie (slip/șort (bărbați), costum de baie (femei), papuci (șlapi), ochelari de înot, cască șamd)

Accesul în bazin se face exclusiv pe baza analizelor epidemiologice, respectiv o dată la șase luni. Administratorul își rezervă dreptul de a solicita actualizarea analizelor medicale indiferent de data emiterii acestora, la existența oricăror suspiciuni cu privire la starea de sănătate a persoanei respective și interzicerea accesului în bazin, până la prezentarea acestora.

Beneficiarii sunt obligați să: păstreze ordinea și curățenia în incinta bazinului.

Intrarea publicului în interiorul bazinului olimpic (tribune) este permisă doar în situația organizării de competiții sportive și la testul de încheiere a ciclurilor de inițiere-învățare a înotului.

Sunt interzise în incinta bazinului:

a. Introducerea și consumul de alimente și băuturi;

b. Fumatul, cu excepția locurilor special amenajate;

c. Accesul minorilor neînsoțiți sau nesupravegheați;

d. Accesul persoanelor cu plăgi deschise;

e. Prezența persoanelor în stare de ebrietate sau sub influența substanțelor halucinogene;

f. Introducerea obiectelor contondente și periculoase;

g. Accesul cu animale de companie;

h. Săritul, stropitul sau jocul cu mingea în bazin, sau orice alte activități care produc disconfort altor beneficiari;

i. Blocarea căilor de acces;

j. Folosirea saunelor de către copiii sub 14 ani;

k. Statul pe delimitatoarele culoarelor (frânghia cu plutitoare);

l. Este interzisă satisfacerea nevoilor fiziologice în apa din bazin sau în incinta bazinului, cu excepția locurilor special amenajate.

Beneficiarii au obligația ca, în cazul producerii unui eveniment ieșit din comun – accident, incendiu, prezența unor obiecte periculoase etc. – să anunțe personalul bazinului pentru a putea interveni.

În cazul utilizării dotărilor în mod neadecvat, fără respectarea instrucțiunilor, administratorul nu își asumă responsabilitatea pentru accidentele provocate de către beneficiari.

Răspunderea pentru obiectele personale cade exclusiv în sarcina beneficiarului.

În cazuri excepționale, defecțiuni tehnice, administratorul poate întrerupe activitatea parțial sau în totalitate și poate schimba programul afișat (stabilit inițial).

Pentru eliberarea brățărilor magnetice sunt necesare următoarele:

– abonamentele procurate (cardurile magnetice)

– adeverința medicală eliberată de medicul de familie și analizele medicale epidemiologice conform Ordinului Ministerului Sănătății nr. 1030/2009

– dovada achitării taxei de acces stabilită.

Sancţiuni:

Nerespectarea de către beneficiari a obligațiilor prevăzute în regulament se sancționează, în cazul săvârșirii pentru prima dată a unei abateri, cu avertisment, iar în caz de repetare a abaterii sau a săvârșirii unei alte abateri într-un interval de 7 zile, cu anularea abonamentului sau a dreptului de folosință, după caz și cu interzicerea dreptului de utilizare a Bazinului Olimpic pentru o perioadă de până la 3 luni.

În cazul producerii de pagube din culpă sau din cauza exploatării defectuoase a bunurilor din dotare, persoanele stabilite vinovate vor suporta integral paguba produsă.

Refuzul de a suporta pagubele produse prin utilizarea defectuoasă, producerea de distrugeri dotărilor, echipamentelor, spațiilor sau oricăror bunuri puse la dispoziție atrage după sine consecințele prevăzute de reglementările și legislația în vigoare.

Nerespectarea oricăror altor reglementări, norme și prevederi legale în vigoare atrage după sine suportarea consecințelor de către făptuitori.

Administratorul bazinului nu își asumă responsabilitatea pentru nerespectarea prezentului Regulament de către beneficiari, repectiv nu va acorda despăgubiri morale sau financiare în cazul producerii de accidente sau pagube materiale.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

VIDEO Ministrul Sănătății: Avem mai puține doze de vaccin decât am avea nevoie. Controale la centrele unde se sare peste rând

Publicat

Ministrul Sănătății, Vlad Voiculescu, a declarat că există suspiciunea că un număr mare de persoane care ar fi trebuit vaccinate în etapa a III-a, au fost de fapt vaccinate mai repede, respectiv în a doua etapă.

Asta, spune ministrul, în contextul în care în România sunt mai puține vaccinuri decât este nevoie. 

Declarațiile ministrului Voiculescu: 

”În momentul acesta avem mai puține doze de vaccin decât am avea nevoie. E necesar ca autoritățile să nu rămână pasive la inechități. În principiu și în practică trebuie să îi protejăm pe cei vulnerabili.

Se vor face echipe de control MS-DSP pentru a vedea cum stau lucrurile în fapt la centrele de vaccinare. România nu poate să fie un sat fără câini.

Am vorbit cu premierul pentru introducerea de sancțiuni, dacă strategia de vaccinare nu este respectată la centre. În acest moment putem să îi asigurăm de avertismente disciplinare, în curând vom putea vor de sancțiuni (…).

Nu au fost puţine exemplele semnalte în presă de organizări separate pentru diverse instituţii ale statului. Cred că este jenant.

Acest lucru a fost discutat cât se poate de onest cu toată lumea, inclusiv cu premierul României, care împărtăşeşte pe de-a întregul această opinie şi această îngrijorare.

Vulnerabilități: 30% din vaccinări sunt în afara platformei de vaccinare. Sunt oameni care merg în centre sau centre care nu sunt bine informatizate.

Faptul că oamenii nu se programează în platformă și merg direct la centru reprezintă o vulnerabilitate pe care i-am semnalat-o dr Gheorghiță care trebuie remediată cât mai rapid. 30% este mult”.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

DOCUMENT: Măsuri decise de CJSU Alba pentru Galda de Jos, Săsciori, Șibot, Șona, Sohodol, Ohaba. Ce trebuie respectat

Publicat

Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba a decis miercuri măsuri ce trebuie respectate în șase localități din județ.

Decizia intră în vigoare de joi, 28 ianuarie, ora 00.00.

Pentru comunele Galda de Jos, Săsciori, Șibot și Șona sunt măsuri de scenariul galben, iar Sohodol și Ohaba sunt în scenariul verde.

HOTĂRÂREA nr. 19 din 27.01.2021 privind stabilirea unor măsuri de limitare și prevenire  a răspândirii virusului SARS-CoV-2 pe raza unităților administrativ-teritoriale Galda de Jos, Ohaba, Săsciori, Sohodol, Șibot și Șona

HOTĂRÂREA NR. 19 – CJSU ALBA

Art. 1 (1) La nivelul comunelor Galda de Jos, Săsciori, Șibot și Șona unde rata de incidență cumulată în ultimele 14 zile a cazurilor de îmbolnăvire cu SARS-CoV-2 este între 1,5 și 3 cazuri la 1.000 de locuitori, începând cu data de 28.01.2021, ora 0000, se instituie măsuri pentru diminuarea impactului riscului, astfel:

a) Organizarea și desfășurarea activității în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte este permisă, cu participarea publicului până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;

b) Se interzice organizarea și desfășurarea în aer liber a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private, sau a altor evenimente culturale;

c) Se interzice organizarea de evenimente private (nunți, botezuri, mese festive, etc.) atât în spații deschise cât și închise (saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente, terase, etc.);

d) Se interzice desfășurarea de reuniuni cu prilejul unor sărbători, aniversări, petreceri în spații închise și/sau deschise, publice și/sau private;

e) Se interzice circulația în interiorul localităților pentru persoanele aflate în grupuri pietonale mai mari de 6 persoane care nu aparțin aceleiași familii, precum și formarea unor asemenea grupuri;

f) Se interzice circulația persoanelor în afara locuinței/gospodăriei în intervalul orar 2300-0500, cu următoarele excepții:

  • deplasarea în interes profesional, inclusiv între locuință/gospodărie și locul/locurile de desfășurare a activității profesionale și înapoi;
  • deplasarea pentru asistență medicală care nu poate fi amânată și nici realizată de la distanță, precum și pentru achiziționarea de medicamente;
  • deplasarea în afara localităților ale persoanelor care sunt în tranzit sau efectuează călătorii al căror interval orar se suprapune cu perioada interdicției, cum ar fi cele efectuate cu avionul, trenul, autocare sau alte mijloace de transport de persoane și care poate fi dovedit prin bilet sau orice altă modalitate de achitare a călătoriei;
  • deplasarea din motive justificate, precum îngrijirea/însoțirea copilului, asistența persoanelor vârstnice, bolnave sau cu dizabilități, ori decesul unui membru de familie;

g) Activitatea cu publicul a operatorilor economici care desfășoară activități de preparare, comercializare și consum al produselor alimentare și/sau băuturilor alcoolice și nealcoolice, de tipul restaurantelor și cafenelelor în interiorul clădirilor, este permisă în intervalul orar 0600-2300, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

h) Activitatea restaurantelor și a cafenelelor din interiorul hotelurilor, pensiunilor sau altor unități de cazare este permisă în intervalul orar 0600-2300, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului;

i) Măsurile stabilite la lit. g) și lit. h) se aplică și operatorilor economici care desfășoară activități în spațiile publice închise care au un acoperiș, plafon sau tavan și care sunt delimitate de cel puțin 2 pereți, indiferent de natura acestora sau de caracterul temporar sau permanent;

j) Pe perioada în care activitatea operatorilor economici menționați anterior este restricționată sau închisă, este permisă prepararea hranei și comercializarea produselor alimentare și a băuturilor alcoolice și nealcoolice care nu se consumă în spațiile respective;

k) Prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice sunt permise în spațiile special destinate dispuse în exteriorul clădirilor, în aer liber, cu excepția celor prevăzute la lit. i), cu asigurarea unei distanțe de minimum 2 m între mese și participarea a maximum 6 persoane la o masă, dacă sunt din familii diferite, și cu respectarea măsurilor de protecție sanitară stabilite prin ordin comun al ministrului sănătății, ministrului economiei, energiei și mediului de afaceri și al președintelui Autorității Naționale Sanitare Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor;

l) Nu este permisă activitatea în baruri, cluburi și discoteci;

m) Activitatea cu publicul a operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc este permisă, fără a depăși 30% din capacitatea maximă a spațiului, cu obligația respectării orarului de lucru cu publicul între orele 0600-2300;

Măsurile dispuse la aliniatul (1) se aplică operatorilor economici/instituțiilor menționate, acolo unde acestea există.

Măsurile stabilite la aliniatul (1) se aplică pentru o perioadă de 14 zile, urmând a fi reevaluate la finalul acesteia, sau în funcție de modificările intervenite la nivelul unităților administrativ–teritoriale în ceea ce privește rata de incidență.

Art. 2 La nivelul comunei Ohaba, unde s-a înregistrat  o rată de incidență de 0 cazuri la 1000 de locuitori, respectiv în comuna Sohodol, unde s-a înregistrat  o rată de incidență de 1,19 cazuri la 1000 de locuitori de îmbolnăvire cu noul coronavirus SARS-CoV-2, începând cu data de 28.01.2021, ora 0000, încetează aplicarea măsurilor stabilite pentru diminuarea riscului, prin Hotărârea C.J.S.U. Alba nr. 13/19.01.2021, respectiv Hotărârea C.J.S.U. Alba nr. 12/17.01.2021.

Hotărârile adoptate de Comitetul Județean pentru Situații de Urgență Alba până la data adoptării acestei hotărâri își mențin aplicabilitatea în măsura în care prevederile acestora nu contravin măsurilor stabilite în prezenta hotărâre.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

LISTA Manualele pentru clasele I-VIII valabile în anul școlar 2021-2022, aprobate de Ministerul Educației

Publicat

Centrul Național de Politici și Evaluare în Educație (CNPEE) a publicat lista manualelor școlare valabile în clasele I-VIII în anul școlar 2021-2022. “Catalogul manualelor școlare valabile în învățământul preuniversitar clasele I-VIII, an școlar 2021-2022” este un document ce poate fi descărcat și care prezintă volumele în tabele pentru fiecare clasă în parte.

Tabelele includ șase rubrici – titlul, clasa la care poate fi folosit manualul, editura, anul aprobării și modul de achiziție.

În total:

  • La clasa I sunt 42 de manuale aprobate
  • La clasa a II-a – 43 de manuale aprobate
  • La clasa a III-a – 48 de manuale aprobate
  • La clasa a IV-a – 61 de manuale aprobate
  • La clasa a V-a – 122 de manuale aprobate
  • La clasa a VI-a – 96 de manuale aprobate
  • La clasa a VII-a – 89 de manuale aprobate
  • La clasa a VIII-a – 56 de manuale aprobate

Lista pentru fiecare clasă în parte poate fi descărcată  din linkurile de mai jos:

Catalog_manuale_scolare_invatamant_preuniversitar_2021-2022_clasele_VIII Catalog_manuale_scolare_invatamant_preuniversitar_2021-2022_clasele_VII Catalog_manuale_scolare_invatamant_preuniversitar_2021-2022_clasele_VI Catalog_manuale_scolare_invatamant_preuniversitar_2021-2022_clasele_V Catalog_manuale_scolare_invatamant_preuniversitar_2021-2022_clasele_IV Catalog_manuale_scolare_invatamant_preuniversitar_2021-2022_clasele_III Catalog_manuale_scolare_invatamant_preuniversitar_2021-2022_clasele_II Catalog_manuale_scolare_invatamant_preuniversitar_2021-2022_clasa I

Majoritatea școlilor se vor redeschide fizic din 8 februarie, odată cu începerea semestrului al doilea, care are 17 săptămâni de cursuri. Se va ține cont însă de situația epidemiologică din fiecare județ/localitate, urmând să se revină la variantele diferențiate pe scenarii.

Scenariul verde –incidența sub 1 la mie:  toate școlile se redeschid fizic. Toți elevii merg la școală

Scenariul galben –incidența între 1- 3 la mie:  merg la școală elevii din ciclul primar ( clasele I- IV) și cei din clasele terminale clasa a VIII-a și Clasa a XII-a și a XIII-a. NU merg la scoală clasele V, VI, VII și IX, X, XI. La aceste clase NU se fac cursuri în sistem hibrid. Numai online.

Scenariul roșu –  incidența peste 3 la mie: continuă să meargă la școală copiii de grădiniță și elevii din ciclul primar. Ceilalți elevi nu merg la școală.

Rata de infectare peste 6 la mie: Când se ajunge la rata de infectare peste 6 la mie, localitatea se carantinează, școlile de închid. Nimeni nu mai merge la școală

Vezi și Când se termină semestrul și câte zile de școală mai au elevii. Structura anului școlar 2020-2021 cu detalii despre examene

Pentru Evaluare Națională 2021, noua programă urmează să fie publicată la începutul semestrului al doilea, iar după 15 februarie vor fi disponibile și teste de antrenament.

Citește și EVALUARE NAȚIONALĂ 2021: Modele de subiecte pentru examen, publicate de Ministerul Educației. Care sunt cerințele

Reamintim că Federaţia Naţională a Părinţilor – EDUPART a propus, în colaborare cu profesori, o serie de modificări ale programei pentru Evaluarea Națională 2021 – clasa a VIII-a, la limba și literatura română.

Părinții cer eliminarea unor conținuturi din cerințele la Limba și literatura română și implicit modificări la subiectele de examen. Mai solicită ministerului publicarea în fiecare săptămână a câte trei teste de antrenament pentru elevi

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Declarațiile premierului legate de creșterea pensiilor în 2021: Cele de anul acesta vor fi mai mari decât cele de anul trecut

Publicat

Premierul Florin Cîțu a evitat un răspuns clar la întrebările jurnaliștilor legate de creșterea pensiilor în acest an.

În timpul conferinței de presă de miercuri, acesta a spus doar că ”pensiile vor fi mai mari față de anul trecut”, evitând alte precizări clare.

Declarațiile legate de pensii pot fi urmărite mai jos, începând de la minutul 5:50.

„Cheltuielile cu pensiile cresc în acest an cu aproape 8 miliarde de lei, de la majorarea punctului de pensie din septembrie și alocațiile cu 2,3 miliarde de lei.

Suplimentăm bugetul de anul acesta fără să facem nimic cu aproape 11 miliarde de lei adică 1,1 la sută din PIB.

Pensiile anul acesta vor fi mai mari decât cele de anul trecut și asta este cert, iar bugetul se contruiește pe legislația în vigoare.

Citește și: Cea mai mare pensie din România: 78.634 de lei. Fără criterii favorizante, pe baza contributivității, ar fi fost de 5300 de lei

Noi am anunțat că legislația în ceea ce privește pensiile va fi modificată. Noi, ca și coaliție, avem o misiune clară, pensiile să fie calculate pe bază de contributivitate, și de aici pornim.

Repet, anul acesta punctul de pensie este mai mare decât anul trecut”, a declarat Cîțu.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate