Connect with us
Publicitate

Actualitate

Transalpina de Apuseni. CJ a modificat documentaţia de proiect şi o depune pentru finanţare POR în ianuarie. Investiţie de aproape 42 milioane euro

Publicat

transalpina-de-apuseni Documentaţia pentru “Transalpina de Apuseni” a fost modificată şi va fi depusă pentru finanţare în cadrul POR, în ianuarie 2017. Valoarea totală a investiţiei pentru modernizarea DJ 107 I, ce face legătura între zona Aiud – DN1 – viitoarea autostradă Sebeş-Turda şi Munţii Apuseni – Bucium sat – DN74, este de 41,99 milioane euro, inclusiv TVA.

În şedinţa din 23 decembrie, Consiliul Judeţean Alba a aprobat documentația tehnico-economică. faza Studiu de fezabilitate și indicatorii tehnici-economici ai investiției „Modernizare drum județean DJ 107 I: Aiud (DN1) – Aiudul de Sus – Rîmeț – Brădești – Geogel – Măcărești – Bîrlești Cătun – Cojocani – Valea Barnii – Bârlești – Mogoș – Valea Albă – Ciuculești – Bucium – Izbita – Coleșeni – Bucium Sat – DN 74 (Cerbu)” în vederea depunerii acestuia spre finanțare în cadrul Programului Operaţional Regional (POR) 2014-2020. De asemenea, au fost aprobate modificări referitoare la poziţionarea, rectificarea limitelor şi modificarea suprafeţelor cu referire la opt zone (de pe teritoriile unităţilor administrative Aiud, Rîmeţ, Ponor, Mogoş şi Bucium) şi a fost aprobat din nou acordul de parteneriat între CJ Alba şi unitățile administrativ-teritoriale de pe traseul drumului, în noile condiţii.

Potrivit documentaţiei, valoarea totală a investitiei (inclusiv TVA) este de 189.696.951,11 lei, echivalent 41.994.366,29 euro, din care lucrări de construcţii montaj în valoare de 164.923.114,70 lei, echivalent 36.510.031,68 euro.

Pentru modernizarea drumului în lungime totală de 78,42 km, se estimează o durată a lucrărilor de doi ani. Drumul va avea şanţuri de beton (73.885 m), de pământ (16.255 m), rigole ranforsate (3.525 m), parapeţi metalici (27.545 m), fiind necesare şi consolidări, respectiv (ziduri de sprijin, zid de gabioane, fundaţii adâncite parapet, pe o suprafaţă de 23.356 m.

Lucrările sunt împărţite în cinci sectoare:

Sector I: km 0- 3+350 (3,35 km): va avea piste de biciclete în lungime de 6.700 mp, trotuare pe 11.910 mp şi două staţii de transport public

Sector II: km 3+350–24+540 (21,19 km): va avea trotuare pe 530 mp, 5 staţii de transport public; 37 podeţe tubulare, un pod nou (podeţ dalat cu lungime de 5 metri) şi alt pod reabilitat

Sector III: km 24+540 – km 43+510 (18,97 km): trotuare pe 170 mp, două staţii de transport public; 60 de podeţe tubulare, un podeţ dalat cu lungime de 5 metri şi un pod nou

Sector IV: km 43+510 – km 56+310 (12,8 km): două staţii de transport public, 27 de podeţe tubulare, 2 podeţe dalate cu lungime de 5 metri şi 3 poduri noi

Sector V: km 56+310 – km 78+420 (22,118 km): 10 staţii de transport public, 30 de podeţe tubulare, un pod reabilitat, 12 podeţe dalate (9 cu lungimi de 2 metri; 3 cu lungimi de 3 metri, unul cu lungimea de 5 metri) şi 9 poduri noi.

transalpina de apuseni Proiectul de modernizare va fi depus în ianuarie pentru finanţare în cadrul Programului Operaţional Regional (POR) 2014-2020 (Axa prioritară 6: Îmbunătățirea infrastructurii rutiere de importanță regională, Prioritatea de investiții 6.1, Stimularea mobilității regionale prin conectarea nodurilor secundare și terțiare la infrastructura TEN-T, apel de proiecte nr. POR 2016/6/6.1/1) şi implementat în comun, printr-un parteneriat ce va fi încheiat între Județul Alba prin Consiliul Județean Alba – lider de proiect și Municipiul Aiud – partenerul 2, Comuna Bucium – partenerul 3, Comuna Mogoș – partenerul 4, Comuna Ponor – partenerul 5 și Comuna Rîmeț – partenerul 6.

Cheltuielile înaintea depunerii cererii de finanţare sunt de 599.980,66 lei (inclusiv TVA), obţinerea avizelor şi autorizaţiilor – 181.268,17 lei. Dacă proiectul va fi aprobat pentru finanţare, ulterior depunerii cererii, se pregăteşte proiectul tehnic (cheltuieli estimate la 84.678 lei inclusiv TVA), se încheie contractul de finanţare şi se organizează achiziţii publice pentru servicii de consultanţă, audit, execuţie lucrări, supraveghere lucrări, proiectare şi execuţie relocare utilităţi, informare şi publicitate (cheltuieli estimate la 20.208 lei, inclusiv TVA).

Managementul execuţiei investiţiei şi administrarea contractului de execuţie va costa 903.141 lei, iar execuţia lucrărilor, 185.291.429 lei (inclusiv TVA). Proiectarea şi execuţia lucrărilor de relocare a utilităţilor presupune cheltuieli de 831.091 lei, iar supravegherea cu diriginţi de şantier 1.431.048 lei.

În total, se va asigura cofinanţarea cheltuielilor totale ale proiectului, în valoare de 3.937.594 lei.

Pe lângă potenţialul turistic al traseului ce include zonele pitoreşti de munte, reabilitarea acestui drum ar reprezenta încă o variantă de acces mai uşor între zona celui mai aglomerat drum naţional din judeţul Alba şi ieşirea spre Abrud, Cîmpeni, Arieşeni.

Şoseaua este asfalată la extremităţi, respectiv între Aiudul de Sus şi mijlocul pădurii Sloboda (7 kilometri) şi între DN74 şi Mogoş (23 kilometri). Proiectul prevede şi modernizarea străzii Avram Iancu din Aiud, care asigură legătura din centrul oraşului cu drumul judeţean.

Pentru locuitorii din Rîmeţ şi Ponor, acest drum este singura soluţie sigură de a avea acces spre Alba Iulia. O călătorie între Ponor şi reşedinţa judeţului durează în prezent circa oră şi jumătate, în condiţiile în care chiar dacă este pietruit, drumul se prezintă în condiţii bune.

În afara beneficiilor pentru locuitorii zonei, modernizarea şoselei ar permite şi accesul facil al turiştilor. În prezent doar cei care cunosc zona şi deşin maşini de teren se încumetă să meargă pe aici, chiar dacă frumuseţea Munţilor Apuseni este cunoscută. Pădurea Sloboda este prima rezervaţie naturală întâlnită pe acest drum. Zona este o arie protejată de interes naţional de tip botanic. Se află în partea vestică a Aiudului, pe dealurile din partea estică a Munţilor Trascăului, între aceştia şi culoarul Mureşului şi se întinde pe o suprafaţă de 20 hectare. Aria protejată reprezintă un relief variat (văii, versanţi abrupţi, luminişuri, pajişti), acoperit în cea mai mare parte cu vegetaţie forestieră, alcătuită din specii arboricole în amestec de stejar sau carpen şi specii de conifere în partea superioară a dealului.

De-a lungul drumului se află Cheile Mănăstirii, Cheile Geogelului, Cheile Râmeţului, cu pereţi abrupţi ţi vârfuri ascuţite. De asemenea, pe drum sunt numeroase zone de belvedere care oferă privelişti până spre Retezat, Şureanu sau Muntele Mare. Folosind alte drumuri se poate coborî până la Sălciua, cu legătură spre drumul naţional 75. Turda – Cîmpeni. De altfel, din Ponor imaginea cea mai frumoasă este spre Muntele Mare şi culmea Bedeleu, care străjuieşte zona Sălciua – Poşaga.

Scopul proiectului este îmbunătăţirea accesului în zona de nord, nord-vest a judeţului Alba, pentru dezvoltare economică, socială şi a turismului inter-regional. Acesta priveşte reabilitarea infrastructurii de transport a DJ pe o lungime de 76,54 km, de la Aiud (DN1), km 0 până la intersecţia cu drumul naţional 74 (Cerbu).

Proiectul conectează zona Munţilor Apuseni, în dezvoltare turistică, cu reţeaua TEN-T, prin DN1 – Autostrada Sebeş.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate