Connect with us
Publicitate

Actualitate

Transportatorii au protestat la Ambasadele Franţei şi Germaniei faţă de legea salariului minim de 9,61 euro/oră pentru şoferi. Susţin că este o măsură abuzivă

Publicat

protest transportatori alba iulia Reprezentanţi de la aproape 50 de companii de transport rutier din ţară au protestat, miercuri, la ambasadele Germaniei și Franței, privind introducerea salariului minim pentru companiile din România care desfășoară operațiuni de transport internațional spre sau dinspre, în tranzit sau pe teritoriul celor două țări. Susţin că impunerea unui salariu minim de 9,61 euro/oră pentru transportatorii români este o măsură abuzivă, înseamnă personal suplimentar pentru raportare, costuri mai mari, fără ca șoferii să câștige suplimentar și creează pericolul pentru firmele româneşti de a fi excluse din competiție.

România este cea de-a doua țară din UE unde se organizează un astfel de protest, după Polonia.

UNTRR transmite că va continua demersurile la nivel național și european în vederea anulării efectelor acestor legi asupra transportatorilor români.

Uniunea Națională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) a mai realizat demersuri la nivel național, european și internațional, împotriva aplicării legilor salariului minim din Germania (MiLoG) și Franța (Macron) transportatorilor români, avertizând că acestea afectează libera circulație a serviciilor în cadrul Uniunii Europene.

Delegația UNTRR a fost primită în audiență atât de Ambasada Republicii Federale Germania în România, cât și de Ambasada Franței în România. În cadrul întrevederii de la Ambasada Republicii Federale Germania în România, reprezentanții UNTRR s-au întâlnit cu ambsadorul Werner Hans Lauk, cu Sebastian Gromig, şeful Secției Economice și Comerciale, și cu Cristina Raiciu, oficial Secția Economică. Delegația UNTRR a reclamat faptul că legea salariului minim creează un precedent periculos, deoarece se aplică și altor țări, dar și faptul că modul de prezentare a fost incomplet, nefiind făcut în limba fiecărui stat membru UE deși efectele le vizau și pe acestea și fără a se înțelege clar nici astăzi cerințele autorităților germane către transportatorii români.

”MiLoG este o lege generală care se aplică și frizerilor din Germania și transportatorilor din România. Credem că transportatorii români sunt victime colaterale și de aceea MiLoG nu ar trebui să li se aplice. Am vorbit cu Excelența Sa Domnul Werner Hans Lauk și i-am explicat că cerem Republicii Federale Germania să suspende aplicarea legii salariului minim și pentru operațiunile de transport de destinație și origine în Germania până clarificăm toate aspectele la nivel european. Suntem de acord ca Germania să stabilească orice lege, dar efectele să nu depășească granițele țării. Pentru firmele românești de transport măsura înseamnă personal suplimentar pentru raportare, costuri mai mari, fără ca șoferii să câștige suplimentar și pericolul de a fi excluse din competiție”, a declarat Radu Dinescu, secretar General UNTRR.

Ambasadorul Ambasadorul Republicii Federale Germania în România a promis că va face toate demersurile pentru ca UNTRR să primească răspunsuri concrete, dar și să faciliteze întâlnirea cu reprezentanții Ministerului Muncii din Germania pentru a stabili dacă diurna intră în calculul salariului minim, tranmite UNTRR.

O hotărâre a Curții Europene de Justiție (CEJ) din data de 12 februarie 2015 privind soluționarea unui litigiu de muncă la nivel european arată că diurna destinată să asigure protecția socială a lucrătorilor detașați dintr-un Stat Membru A, compensând inconvenientele cauzate de detașare, care constau în îndepărtarea persoanelor interesate de mediul lor obișnuit – este parte a salariului minim din Statul Membru B în care a avut loc detașarea.
UNTRR consideră că același principiu se poate aplica și în calcularea diurnei acordate șoferilor români ca parte a salariului minim al acestora pentru transporturile internaționale efectuate în Germania.

În cadrul întâlnirii de la Ambasada Franței în România, delegația UNTRR s-a întâlnit cu Catherine Suard, Consiler de Rang I în cadrul ambasadei. La fel ca în cazul Germaniei, UNTRR a semnalat faptul că impunerea unui salariu minim de 9,61 euro/oră pentru transportatorii români este o măsură abuzivă, cu consecințe grave în cadrul pieței de transport europene. Delegația UNTRR și-a arătat și nemulțumirea asupra deciziei autorităților franceze de a aplica amenzi șoferilor estici pentru efectuarea perioadei de repaus săptămânal normale în cabina vehicului, deși nu au fost publicate normele de aplicare ale legii publicate în iulie anul trecut, dar și a violențelor de anul trecut din parcări asupra camioanelor din România și Polonia.

Oficialul francez a recunoscut faptul că există o interdependență economică între Franța și România și că va transmite solicitările mai departe, astfel încât să se facă evaluări asupra impactului acestor legi asupra operatorilor economici din afara Franței, mai precizează UNTRR.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Praf

    joi, 19.03.2015 at 13:22

    Daaa sigurrrrrr. Asa si trebuie sa ca toti transportatorii isi bat joc de soferi .

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate