Connect with us
Advertisement

Actualitate

Transportatorii români nu mai trebuie să aducă acasă mașinile din UE la fiecare 2 luni, dar dormitul în cabină rămâne interzis

Publicat

Curtea de Justiție a Uniunii Europene dă dreptate transportatorilor români. Instituția a anunțat vineri că a anulat obligația ca vehiculele să se întoarcă la fiecare opt săptămâni la centrul operațional al companiei. Această prevedere era prevăzută în Pachetul Mobilitate.

Totuși, rămân o serie de alte restricții, impuse prin același pachet: șoferii nu vor putea dormi în mașină sau clasificarea conducătorilor auto ca „lucrători detașați”.

Ei sunt considerați „lucrători detașați” atunci când efectuează operațiuni de cabotaj, operațiuni de transport dintr-un stat membru în altul în care nici unul nu este statul membru de stabilire al întreprinderii de transport (așa-numitele operațiuni „cross trade”) sau anumite operațiuni de transport combinat, astfel încât să beneficieze de condițiile de angajare în vigoare în statul membru gazdă, în special în ceea ce privește remunerația.

CJUE spune că legiuitorul Uniunii nu a stabilit că dispunea de suficiente informații care să îi permită să evalueze proporționalitatea acestei măsuri, drept urmare a decis să o anuleze.

România, Lituania, Bulgaria, Cipru, Ungaria, Malta și Polonia au introdus acțiuni în anulare la Curtea de Justiție împotriva Pachetului Mobilitate adoptat de legiuitorul Uniunii Europene, și anume Parlamentul și Consiliul în 2020.

VIDEO INTERVIU cu Ilie ”Omul Șoselelor” la Alba Iulia: Cum sunt văzuți șoferii români de TIR în UE. Cât îi afectează cursele lungi

Întoarcerea camioanelor în statul membru în care au primit autorizaţia, la fiecare opt săptămâni, urma să conducă, potrivit celor 9 state, la creșterea numărului de „curse goale”, scrie Economedia.

„Operatorii de transport români sunt obligați să parcurgă 1.300 km în plus pentru a se conforma noilor reguli, în timp ce polonezii, slovacii și ungurii ar trebui să parcurgă jumătate din distanță sau chiar mai puțin.

Revenirea la țara de origine la fiecare 8 săptămâni ar însemna 1.000 de camioane în plus zilnic pe drumurile europene și la frontiere, fără nicio justificare economică.

Aceasta ar putea duce la 1.160 de tone de emisii de CO2/zi sau 418.000 tone CO2/an”, acuzau statele membre.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement