Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Un nou model de proces-verbal de contravenție va intra în vigoare la finalul lunii august


Publicat

politie amenzi

Mai multe noutăți vor intra în vigoare, de la finalul lunii august, în materia amenzilor contravenționale, noutăți aduse de un act normativ care a apărut de curând în Monitorul Oficial.

Printre acestea se numără și schimbări legate de elementele obligatorii dintr-un proces-verbal, funcționalitatea acestuia și termenul în care se poate achita amenda la jumătate din minimul legal. Pentru reflectarea acestor schimbări, un nou model de proces-verbal va fi pus în dezbatere în perioada următoare. 

Legea nr. 203/2018 privind măsuri de eficientizare a achitării amenzilor contravenționale a apărut miercuri în Monitorul Oficial și prevede noutăți privind conținutul procesului-verbal de contravenție, noutăți care vor intra în vigoare de la 24 august.

Pentru că noutățile ce vor fi aduse de această lege nu se pot aplica pe actualul model de proces-verbal, Ministerul Afacerilor Interne va trebui să aducă, până pe 24 august, un nou model de document care să poată fi folosit de la acea dată.

Ce va trebui obligatoriu trecut în viitorul proces-verbal de contravenție? Potrivit Legii nr. 203/2018, vorbim de următoarele elemente obligatorii:

-data și locul unde este încheiat;
-numele, prenumele, calitatea și instituția din care face parte agentul constatator;
-numele, prenumele, domiciliul și codul numeric personal (CNP) ale contravenientului;
-descrierea faptei contravenționale cu indicarea datei, orei și locului în care a fost săvârșită, precum și arătarea împrejurărilor care pot servi la aprecierea gravității faptei și la evaluarea eventualelor pagube pricinuite;
-indicarea actului normativ prin care se stabilește și se sancționează contravenția;
-indicarea societății de asigurări, în situația în care fapta a avut ca urmare producerea unui accident de circulație;
posibilitatea achitării, în termen de 15 zile de la data înmânării sau comunicării procesului-verbal, a jumătate din minimul amenzii prevăzute de actul normativ;
-termenul de exercitare a căii de atac și instanța la care se depune plângerea.

Așa cum se întâmplă și acum, deși toate elementele de mai sus trebuie să fie detaliate în procesul-verbal, lipsa doar a unora dintre ele va duce la nulitatea documentului.

Astfel, conform legii noi, lipsa vreunuia dintre aceste elemente va putea determina anularea procesul-verbal:

-numele și prenumele agentului constatator (dispare, așadar, obligația de a trece și calitatea agentului, acum obligatoriu de trecut);
-numele și prenumele contravenientului;
-codul numeric personal pentru persoanele care au atribuit un asemenea cod (vorbim de o noutate, CNP-ul nefiind necesar acum);
-în cazul persoanelor juridice, denumirea și sediul;
-fapta comisă și data comiterii sale;
-semnătura agentului

Exact ca acum, nulitatea documentului va putea fi constatată și din oficiu.

Noul proces-verbal va fi și înștiințare de plată
Procesul-verbal de constatare a contravenției va fi titlu de creanță și înștiințare de plată, scrie în legea care se va aplica din august, ceea ce înseamnă că unul și același document va îngloba și această din urmă funcțiune, în viitor.

„Pentru procesele-verbale întocmite anterior intrării în vigoare a prezentei legi (24 august – n.red.), aplicarea și executarea sancțiunii contravenționale se supun prevederilor legale în vigoare la momentul întocmirii actului de constatare”, mai scrie în Legea nr. 203/2018.

De asemenea, noua lege va lăsa mai mult timp la dispoziție celor amendați să plătească doar jumătate din minimul legal al amenzii. Dacă, acum, asta se poate face doar în 48 de ore, din august, se va putea face în 15 zile.

Există însă alte legi, unde sunt trecute amenzi contravenționale pentru anumite fapte și unde se face referire la plata acelor amenzi la jumătate în 48 de ore sau unde nu se specifică deloc acest lucru. Totuși, se arată în noua lege, de la 24 august, „contravenientul poate achita jumătate din minimul amenzii prevăzute de lege (în 15 zile – n.red.) și în acele situații în care actul normativ de stabilire a contravențiilor nu prevedea expres această posibilitate”.



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

Apelul ministrului educației către părinții elevilor: ”Au simptome, nu îi trimiteţi la şcoală! Rugăminte imperativă”

Publicat

Ministrul Educaţiei Naţionale, Sorin Cîmpeanu, face un apel către părinţi ca, în situaţia în care constată că fiii sau fiicele lor au „cele mai mici simptome” ale infecţiei cu SARS-CoV-2, să nu îi trimită pe copii la şcoală.

”Au simptome, nu îi trimiteţi la şcoală! Rugăminte imperativă”, a spus Sorin Cîmpeanu duminică seară, într-o o intervenţie telefonică la Digi 24.

Conform acestuia, cele peste 1000 de cazuri de COVID-19 la elevi şi peste 600 de cazuri de infectări la personalul didactic şi didactic auxiliar depistate în prima săptămână a anului şcolar nu reprezintă rezultatul infectărilor în şcoală ci în perioada dinaintea începerii cursurilor.

„Este rezultatul infectărilor din partea de final a vacanţei de vară, rezultatul infectărilor de la evenimentele sociale, din mall-uri. Nu au nicio legătură cu şcoala. Infectările care vor fi generate de deschiderea şcolilor vor fi vizibile abia la finalul lunii septembrie”, a mai declarat ministrul.

Sorin Cîmpeanu a pledat din nou pentru vaccinare, atât în rândul elevilor cât şi în rândul profesorilor, dar şi pentru respectarea măsurilor de prevenire a răspândirii infecţiei în şcoli.

Ministrul Educaţiei a arătat că, în lipsa respectării regulilor sanitare şi a vaccinării „se va confirma matematic şi este posibil ca în Bucureşti, în a doua jumătate a lunii octombrie, să ajungem la pragul de la 6 la mie, prag de la care din păcate şcolile vor trebui să treacă în online, până când rata de infectare va coborî”.

Vezi și : IȘJ Alba: Cum vor funcționa școlile și liceele din județ, în perioada 20-25 septembrie. 7 elevi și 4 angajați, depistați pozitiv

Sorin Cîmpeanu a menţionat că este important ca testarea pentru depistarea infecţiei să se facă în şcoli, arătând că aceasta este asigurată pentru elevii şi cadrele didactice care prezintă simptome, dar şi pentru contacţii din şcoli ai acestora. El a subliniat că este în discuţie şi posibilitatea testării în şcoli a celor care nu au simptome.

Conform datelor centralizate vineri, în prima săptămână a anului şcolar 795 de clase au trecut la predarea online, după ce în acestea a apărut cel puţin un caz de infectare sau dacă anchetele epidemiologice au constatat că şi elevi din alte clase au fost contacţi direcţi au unor elevi infectaţi cu coronavirus.

În județul Alba elevii din mai multe clase au trecut în online după ce au fost descoperite cazuri de elevi infectați.

În Alba au fost confirmate  52 de cazuri de COVID  în ultimele 24 de ore. AICI: Lista localităților în care au fost descoperite noile cazuri

În România duminică 19 septembrie 2021 au fost anunțate 3.817 de cazuri noi de COVID.

În unitățile sanitare de profil, numărul total de persoane internate cu COVID-19 este de 7.388. Dintre acestea, 849 sunt internate la ATI.

Din totalul pacienților internați, 201 sunt minori, 183 fiind internați în secții și 18 la ATI.

Până la această dată, la nivel național, au fost prelucrate 9.388.634 de teste RT-PCR și 2.870.487 de teste rapide antigenice. În ultimele 24 de ore au fost efectuate 14.327 de teste RT-PCR (5.174 în baza definiției de caz și a protocolului medical și 9.153 la cerere) și 21.129 de teste rapide antigenice. 12.259.121   35.456

Pe teritoriul României, 28.127 de persoane confirmate cu infecție cu noul coronavirus sunt în izolare la domiciliu, iar 6.703 persoane se află în izolare instituționalizată. De asemenea, 56.559 de persoane se află în carantină la domiciliu, iar în carantină instituționalizată se află 350 de persoane.

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Certificatul verde, folosit de astăzi. Unde este obligatoriu și cum se descarcă

Publicat

Începând de luni, 20 septembrie, certificatul verde COVID devine obligatoriu în restaurante, la nunți și pentru alte activități în spații publice închise, în localitățile cu incidență între 3 și 6 la mia de locuitori. Este una dintre noile măsuri adoptate vineri de Guvern. 

Potrivit deciziei Executivului, în județele/localitățile în care incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 3 la mia de locuitori și mai mică sau egală cu 6 la mie, activitățile sunt permise doar cu participarea următoarelor categorii de persoane:

– vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 și pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare

– care prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore

– care se află în perioada cuprinsă între a 15-a zi și a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2”, trasmite Guvernul.

Obligația de a prezenta rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, nu mai vechi de 72 de ore, sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, nu mai vechi de 48 de ore, nu se aplică în cazul copiilor sub 6 ani.

Cum se descarcă Certificatul verde

Certificatul verde care poate fi descărcat AICI.

Va atesta că persoanele sunt:

-vaccinate împotriva virusului SARS-CoV-2 şi pentru care au trecut 10 zile de la finalizarea schemei complete de vaccinare

-au un rezultat negativ al unui test RT-PCR pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 72 de ore sau rezultatul negativ certificat al unui test antigen rapid pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2 nu mai vechi de 48 de ore

-între a 15-a zi şi a 180-a zi ulterioară confirmării infectării cu virusul SARS-CoV-2.

Principalele măsuri decise de Guvern:

a) Permiterea desfășurării unor activități din anumite domenii economice, dacă incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 3/1.000 de locuitori și mai mică sau egală cu 6/1.000 de locuitori, doar pentru persoanele vaccinate, testate sau trecute prin boală, astfel:

competițiile sportive organizate în spații închise sau deschise, se pot desfășura cu participarea spectatorilor până la 30% din capacitatea maximă a spațiului, cu purtarea măștii de protecție și asigurarea unei distanțe de minimum 1 metru între spectatori;

– activitatea în cadrul cinematografelor, instituțiilor de spectacole și/sau concerte se pot desfășura cu participarea spectatorilor până la 50% din capacitatea maximă a spațiului, cu purtarea măștii de protecție;

– organizarea și desfășurarea în spații deschise a spectacolelor, concertelor, festivalurilor publice și private sau a altor evenimente culturale poate fi realizată cu participarea a cel mult 1.000 de spectatori, cu purtarea măștii de protecție;

– evenimentele private în spații închise (nunți, botezuri), în saloane, cămine culturale, restaurante, baruri, cafenele, săli/corturi de evenimente se pot desfășura cu participarea a maximum 200 de persoane, cu asigurarea unei suprafețe de min 2 mp pentru fiecare persoană;

– organizarea de cursuri de instruire și workshop-uri poate fi realizată cu participarea unui număr de maximum 150 de persoane în spații închise, respectiv maximum 200 de persoane în spații deschise, cu purtarea măștii de protecție și asigurarea unei suprafețe de min 2 mp pentru fiecare persoană;

– organizarea de conferințe în spații închise poate fi realizată cu participarea unui număr de maximum 150 de persoane, cu purtarea măștii de protecție și asigurarea unei suprafețe de min 2 mp pentru fiecare persoană;

– organizarea de mitinguri și demonstrații poate fi realizată cu participarea unui număr de maximum 100 de persoane, cu respectarea anumitor măsuri

– activitatea restaurantelor și cafenelelor, în spații închise, se poate desfășura în intervalul orar 5.00-2.00 până la 50% din capacitatea maximă a spațiului;

– activitatea sălilor de sport/fitness în spații închise, poate fi realizată cu participarea persoanelor până la 50% din capacitatea maximă a spațiului, cu asigurarea unei suprafețe de min 7 mp pentru fiecare persoană;

– activitatea operatorilor economici licențiați în domeniul jocurilor de noroc poate fi realizată cu participarea persoanelor până la 50% din capacitatea maximă a spațiului;

– activitatea operatorilor economici care administrează locuri de joacă pentru copii în spații închise poate fi realizată în intervalul orar 5.00-24.00 până la 50% din capacitatea maximă a spațiului;

– activitatea piscinelor interioare poate fi realizată până la 50% din capacitatea maximă a spațiului.

b) Permiterea desfășurării unor activități din anumite domenii economice, dacă incidența cumulată la 14 zile este mai mare de 3/1.000 de locuitori și mai mică sau egală cu 6/1.000 de locuitori, doar pentru persoanele vaccinate, astfel:

– activitatea în baruri, cluburi și discoteci poate fi realizată în intervalul orar 5.00-2.00 până la 30% din capacitatea maximă a spațiului;

– activitatea sălilor de jocuri poate fi realizată în intervalul orar 5.00-2.00 până la 50% din capacitatea maximă a spațiului.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

SONDAJ CURS: Topul îngrijorărilor care îi macină pe români: Pandemia este abia pe locul patru, iar corupția pe 7

Publicat

foto: pixabay.com/andibreit

Celui mai recent sondaj realizat de Centrul de Sociologie Urbană și Regională – CURS, în perioada 8-10 septembrie 2021, arată că românii sunt cel mai îngrijorați de creșterea prețurilor.

Asta în timp ce politicienii și media dau o mai mare importanță crizei politice și pandemiei care se află pe locul 3 și respectiv 4.

Nici corupția nu îi mai îngrijorează pe români. Aceasta a ajuns pe ultimele locuri între grijile populației.

La întrebarea „Care este principala dumneavostră îngrijorare în acest moment?”, românii răspund în felul următor:

  1. Creșterea prețurilor – 36%
  2. Întoarcerea copiilor la învățământul online – 16%
  3. Criza politică – 14%
  4. Valul 4 al pandemiei – 13%
  5. Scăderea puterii de cumpărare – 8%
  6. Sănătate, spitale – 6%
  7. Corupție – 3%
  8. Alta – 2%
  9. Nu știu/ Nu răspund – 2%

Metodologie

Universul de eşantionare: populaţia adultă rezidentă din România, în vârstă 18 ani şi peste

Volumul eşantionului: 861 respondenţi, votanţi în vârstă de 18 ani şi peste

Tipul eșantionului: probabilist, multistadial, stratificat

Marja maximă de eroare la nivelul întregului eșantion: +/-3,3% la un nivel de încredere de 95%

Metoda de culegere a datelor: metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing)

Validarea eșantionului: s-a realizat pe baza ultimelor date INS

Datele sunt ponderate în funcție de vârstă

Perioada de realizare: 8 – 10 septembrie, 2021

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Firmele de construcții vor rămâne fără facilităţile fiscale: cea mai importantă este legată de salarii. Care este motivul

Publicat

Firmele de construcții rămân fără facilități fiscale. PNRR nu mai permite mentinerea măsurilor aplicate din 2019.

Programul PNRR, prin care România poate lua 29 mld. euro de la Uniunea Europeană, va aduce şi anumite condiţii care trebuie îndeplinite de autorităţile de la Bucureşti.

Una dintre condiţii este legată de eliminarea facilităţilor fiscale din construcţii care au fost introduse de către PSD în 2019.

Cea mai importantă facilitate este legată de salariile plătite în construcţii: angajaţii au o reducere a contribuţiei de asigurări sociale de la 25% la 21,75% şi exceptarea de la plata contribuţiei la asigurărilor sociale de sanătate (10%) şi de la plata impozitului pe venit care este în cotă de 10%.

La schimb salariul minim brut în construcţii a crescut la 3.000 de lei de la 2.350 lei în restul economiei.

Aceste facilităţi au fost cuprinse în celebrera OUG/114.

Premierul Florin Cîţu şi-a exprimat de mai multe ori opoziţia faţă de această facilitate susţinând că „cum s-a creat aceea măsura din construcţii a creat numai probleme. Dacă susţii un sector creezi distorsiuni în restul economiei. Pentru companii această facilitate le-a uşurat factura de plată salarială, salariile din construcţii au crescut, dar bugetul a pierdut.”

Criză de forță de muncă în domeniul construcțiilor. Ar fi nevoie de încă 200.000 de muncitori

Creșterea prețurilor pentru materialele de construcții este dublată și de o criză a forței de muncă. În 2-3 ani va fi mai simplu să găsim un medic decât un instalator, spun constructorii.

Iar România trebuie să facă rapid rost de angajați în acest sector, dacă vrea să implementeze toate proiectele prinse în Programul Național de Redresare și Reziliență scrie digi24.ro

Pentru asta însă ar fi nevoie de încă 200.000 de muncitori în construcții, potrivit patronatelor din domeniu. Aceasta în condițiile în care sectorul se confruntă deja cu un deficit de circa 100.000 de angajați.

În prezent, pe şantierele din ţară lucrează circa 10.000 de muncitori din Asia, însă în viitor numărul acestora va crește dacă constructorii de la noi nu vor reuși să-i țină pe români în țară și să-i convingă pe tineri să se înscrie la facultățile de profil.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Partener Stiri Romania24.ro Copyright © 2021 Alba24.ro powered by Independent Media & More