ACTUALITATE
Valoarea obiectelor de artă de la târg, prea mare pentru buzunarele albaiulienilor
Ediţia specială de Moş Nicolae a târgului Handmade and Vintage a adus, weekend-ul acesta, la Alba Iulia, mai puţine obiecte de artă şi antichităţi decât în urmă cu câteva săptămâni. Producătorii şi anticarii au înţeles, de data trecută, că interesul albaiulienilor faţă de marfa lor este influenţat de preţ, aşa că au lăsat acasă pisele de mobilier Biedermayer şi obiectele a căror valoare depăşea câteva mii de euro: „Am observat că oamenii se limitează să privească, că prea puţini sunt cei care cumpără ceva. În general, au trecere exponatele relativ ieftine, precum bijuteriile, colecţiile de timbre sau produsele artizanale. Nu avea rost să mai aducem mobilierul masiv sau piesele de dimensiuni mari, pentru că ne costa mai mult transportul”, a explicat un colecţionar.
Plimbările prin faţa standurilor de antichităţi, amenajate în incinta centrului comercial se aseamănă mai mult cu o vizită la muzeu: grupuri de oameni care se apropie, reţinuţi, de exponate, pentru a le privi cu deosebită consideraţie faţă de valoarea pe care o simbolizează, dar care pleacă apoi, fără a îndrăzni să le atingă.
Weekend-ul acesta, albaiulienii au avut de ales între picturi, articole cusute, din lemn sau bijuterii din pietre mai puţin sau mai mult preţioase, oglinzi antichizate, lăzi de zestre, pahare şi sute de alte obiecte din colecţiile private ale comercianţilor. Piesa de rezistenţă a unuia dintre colecţionari a fost un ceas de şemineu „parigian”, datând din anul 1915, Franţa. Confecţionat din antimoniu, acesta orna în special casele regale şi imperiale şi a fost adus în România de către familiile burgheze.
Criza a afectat şi preţul obiectelor de artă
Dezechilibrele economice care au marcat ultimii doi ani nu a lăsat neafectată piaţa colecţionarilor de artă. Pentru a putea să mai vândă, aceștia au fost nevoiţi să scadă preţurile, uneori chiar sub valoarea obiectului: „Ceasul parigian din 1915 este evaluat undeva la 700 de euro, iar acum doi ani l-am scos la vânzare la pretul de 350 de euro. Astăzi il vând cu 250 de euro si nici aşa nu cred că ii voi găsi cumpărator”, a explicat Ioan Pojoni, un colecționar din Alba Iulia.
O altă problemă care influenţează foarte mult percepţia cumpăratorului asupra mărfii şi implicit vânzările este slaba prezentare pe care o fac vânzătorii produselor lor. În lipsa unui colecţionar veritabil, comercianţii de la standurile cu antichităţi ştiu prea puţin sau aproape nimic despre ceea ce vând, aşa că şansele de a convinge cumpărătorul nespecializat să plece cu ceva acasă sunt aproape nule.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Dacă ți-a plăcut articolul:
ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.