Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

VESTE BUNĂ pentru şoferii de transporturi rutiere: Din 9 februarie, amenzile vor fi mai mici. Pentru ce fapte se vor aplica şi care este cea mai mare sancţiune

Publicat

TIRuri Din data de 9 februarie, amenzile contravenţionale aplicabile şoferilor care efectuează transporturi rutiere se vor micşora, potrivit unui act normativ publicat recent în Monitorul Oficial. Totodată, noutăţi sunt şi în privinţa controalelor autorităţilor. În prezent, amenzile contravenţionale pentru şoferi încep de la 1500 de lei şi pot ajunge, în anumite cazuri, chiar la 12.000 de lei. De la începutul săptămânii viitoare acestea vor fi mai mici.

Noul COD RUTIER: De vineri, vorbitul la telefon „costă” cât un smartphone. Ce trebuie să respecte şoferii şi pasagerii

Concret, din 9 februarie, cele mai mari amenzi contravenţionale aplicabile şoferilor care se ocupă de transporturi rutiere vor fi cuprinse între 4000 şi 6000 de lei, acestea urmând să fie date pentru următoarele fapte:

  • folosirea necorespunzatoare sau operarea de intervenţii abuzive asupra echipamentului/aparaturii de înregistrare, precum şi folosirea unei cartele tahografice care nu este valabilă;
  • deţinerea de către şofer a mai mult de o cartelă tahografică valabilă;
  • folosirea unei cartele tahografice defecte/expirate;
  • folosirea incorectă a diagramei tahografice sau a cartelei tahografice;
  • scoaterea neautorizată a diagramei tahografice/cartelei tahografice din echipamentul/aparatura de înregistrare, care are impact asupra înregistrării datelor relevante;
  • folosirea diagramei tahografice/cartelei tahografice pentru o perioadă mai lungă decât cea pe care acestea pot înregistra date, rezultând pierderea/alterarea datelor;
  • lipsa numelui de familie sau a prenumelui şoferului de pe diagrama tahografică;
  • şoferul n-a menţionat toate informaţiile necesare legate de activităţile desfăşurate în perioadele de timp în care echipamentul/aparatura de înregistrare n-a făcut înregistrări deoarece a fost neutilizabilă sau a funcţionat defectuos;
  • numărul cartelei tahografice sau numele şi prenumele şoferului sau numărul permisului de conducere nu sunt menţionate pe raportul imprimat de tahograful digital;
  • nedeclararea furtului/pierderii cartelei tahografice la autoritatea competentă din statul membru în care a avut loc evenimentul.

De asemenea, o amendă cuprinsă între 4000 şi 6000 de lei se va putea aplica şoferului şi în cazul în care va instala, calibra, repara ori verifica tahograful şi apoi va refuza controlul activităţii desfăşurate în acest sens.

Următorul prag îl reprezintă amenzile cuprinse între 600 şi 1000 de lei. Acestea se vor aplica şoferilor pentru următoarele fapte:

  • folosirea unei diagrame tahografice sau a hârtiei pentru imprimarea rapoartelor de către echipamentul/aparatura de înregistrare care nu este omologată sau corespunzatoare tipului de echipament/aparatură de înregistrare instalat/ă la bordul vehiculului;
  • nedepunerea în cel mult şapte zile calendaristice a cererii de înlocuire a unei cartele tahografice deteriorate, defecte, pierdute sau furate;
  • neintroducerea/neînregistrarea manuală a datelor atunci când acest lucru se impune;
  • nefolosirea diagramei tahografice corecte sau neintroducerea cartelei tahografice în slotul corect, în cazul conducerii autovehiculului în echipaj;
  • ora înregistrată de echipamentul/aparatură de înregistrare nu corespunde cu ora oficială a ţării în care este înmatriculat vehiculul;
  • folosirea incorectă a mecanismului de comutare a tahografului;
  • data începutului/data sfârşitului utilizării diagramei tahografice nu este înscrisă pe aceasta;
  • valoarea indexului kilometric al vehiculului la inceputul folosirii diagramei tahografice nu este înscrisă pe aceasta;
  • lipsa semnăturii conducătorului auto de pe raportul imprimat de tahograful digital.

Cele mai mici amenzi pe care le vor putea primi şoferii care se ocupă de transporturi rutiere vor fi cuprinse între 250 şi 500 de lei, iar acestea se vor aplica pentru următoarele fapte:

  • scoaterea neautorizată a diagramei tahografice/cartelei tahografice din echipamentul/aparatura de înregistrare, dar care n-are impact asupra înregistrării datelor relevante;
  • folosirea diagramei tahografice/cartelei tahografice pentru o perioadă mai lungă decât cea pe care acestea pot înregistra date, fără a rezulta pierderea/alterarea datelor;
  • locul unde a început sau cel unde s-a sfârşit folosirea diagramei tahografice nu este menţionat pe aceasta;
  • numărul de înmatriculare al autovehiculului nu este înscris pe diagrama tahografică;
  • valoarea indexului kilometric al vehiculului la sfârşitul folosirii diagramei tahografice nu este înscrisă pe aceasta;
  • ora schimbării vehiculului nu este înscrisă pe diagrama tahografică;
  • simbolul ţării nu este introdus în echipamentul/aparatura de înregistrare.

În altă ordine de idei, de constatarea şi sancţionarea contravenţiilor se vor ocupa, conform OG nr. 8/2015, personalul de control din cadrul Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier (ISCTR), personalul de control din cadrul Inspecţiei Muncii, personalul de control din cadrul Ministerului Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, dar şi poliţiştii rutieri.

Mai exact, în locul Autorităţii Rutiere Române (ARR), va fi împuternicit pentru controale ISCTR-ul.

sursa: avocatnet

 

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax