Eveniment
Viaductul Aciliu de pe Autostrada A1 Sebeș-Sibiu va intra în reparații. Cum va fi afectată circulația auto și cât costă lucrările
![](https://alba24.ro/wp-content/uploads/2025/02/viaductul-aciliu-cnair-e1739471563587.jpg)
Viaductul Aciliu de pe Autostrada A1 Sebeș-Sibiu va intra în reparații. Agenția pentru Protecția Mediului (APM) Sibiu a anunțat recent depunerea solicitării de emitere a acordului de mediu pentru proiectul „Reabilitare construcție existentă, infrastructură – lucrări de artă, poduri, pasarele existente – Autostrada Orăștie – Sibiu, lot 3, km 62+475 – km 63+485”, titular Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) SA.
În cadrul proiectului se vor realiza repararea, remedierea, limitarea și eliminarea degradărilor și deficiențelor actuale precum și punerea în siguranță a podului rutier de autostradă (viaductul Aciliu) de pe Autostrada A1 Sebeș – Sibiu. Lucrările sunt estimate la peste 66,5 milioane de lei, cu TVA inclus.
Potrivit memoriului de prezentare, viaductul a fost construit în anul 2014 și are suprastructura alcătuită din metal (în conlucrare cu placă din beton armat). Este una dintre cele mai mari structuri de-a lungul autostrăzii A1 si totodată, cel mai înalt viaduct rutier din România.
Viaductul Aciliu are o lungime de aproximativ 1.010 m cu un traseu în plan sub forma unui arc de cerc cu raza de 1.850 m. Structura se regăsește în întregime între comuna Apoldu de Jos și orașul Săliște, în apropierea localității Aciliu de unde provine și numele acestuia.
![](https://alba24.ro/wp-content/uploads/2025/01/Tobimar-Angajari.gif)
Potrivit CNAIR, degradările apărute pe parcursul exploatării de 10 ani, unele dintre acestea fiind constatate chiar din faza de execuție, impun luarea unor măsuri precum repararea și consolidarea elementelor afectate, precum și eliminarea cauzelor.
Viaductul Aciliu de pe Autostrada A1 Sebeș-Sibiu va intra în reparații. Lucrările propuse
Potrivit CNAIR, pentru aducerea podului la parametrii normali de exploatare corespunzători normelor la care acesta a fost proiectat şi pentru ca circulația auto să se desfăşoare în condiții de siguranță şi confort, este necesar a se executa o serie de lucrări, printre care se numără:
- Lucrări la suprastructură
- decaparea căii pe viaduct, inclusiv a hidroizolației;
- demontarea grătarelor metalice ale gurilor de scurgere și revizuirea conductelor (desfundare acestora dacă este cazul) și înlocuirea grătarelor metalice cu unele noi, montate corespunzătoar la nivelul căii cu o racordare corespunzătoare între gura de scurgere și calea podului;
- curățarea elementelor de beton cu peria de sârmă mecanică și înlăturarea prafului cu jet de aer sub presiune, atât la extrados cât și la intrados;
- injectarea fisurilor descoperite la curățare cu rășini poliuretanice cu modul de elasticitate redus;
- prevederea și aplicarea unui nou strat de hidroizolație, asigurarea evacuării apei din condens și racordarea corespunzătoare a acesteia la gurile de scurgere;
- așternerea unei îmbrăcăminți asfaltice noi;
- aplicarea la intrados, dar și pe fețele laterale și superioară a grinzii parapetului a unei protecții anticorozive pe suprafața intradosului predalelor din beton;
- refacerea semnalizării rutiere, orizontale și verticale;
- repararea parapetului de siguranță pe tronsoanele degradate accidental, respectiv înlocuirea liselor îndoite;
- proiectarea și executarea unei pasarele la intradosul suprastructurii (între contravântuiri) pe fiecare sens cu acces de pe culei astfel încât să fie asigurat accesul pentru inspecție și revizie la întreg intradosul suprastructurii
- prevederea unei plase de protecție la marginea suprastructurilor- antiaruncare, anticădere.
- Lucrări la pile
- curățarea suprafețelor tuturor elevațiilor (local pe elevațiile casetate, fețe laterale și superioare ale riglelor și cuzineții) cu peria de sârmă mecanică și suflarea impurităților cu aer sub presiune;
- injectarea fisurilor descoperite la curățare cu rășini poliuretanice cu modul de elasticitate redus;
- aplicarea unui strat de protecție anticorozivă pe toate suprafețele expuse.
- Lucrări de remediere/ consolidare a cuzineților și aparatelor de reazem
- Lucrări de remediere/ consolidare la riglele pilelor
- Lucrări de remediere/ consolidare la elevațiile pilelor
- Lucrări la culee
- Lucrări la racordarea cu terasamentele
Cum va fi afectată circulația pe Autostrada A1, între Sebeș și Sibiu
Potrivit CNAIR, lucrările prevăzute se pot executa fără restricții ale traficului (în măsura în care se poate asigura accesul personalului, respectiv al utilajelor și aprovizionarea cu materiale).
![](https://alba24.ro/wp-content/uploads/2025/02/artinstall4.gif)
Cu toate acestea, în cazul anumitor lucrări vor fi luate următoarele restricții:
- Închidere pe jumătate de cale
- Limitare viteză la 50 km/h
- Închidere pe sens de circulație
Cât costă lucrările și cât vor dura
Potrivit memoriului de prezentare, valoarea lucrărilor este estimată la 55.951.458,19 de lei, fără TVA (66.507.153,02 de lei, cu TVA).
Durata de execuție a proiectului este de 22 de luni.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
![](https://alba24.ro/wp-content/uploads/2021/09/sigla_alba24_300-x-92-1.png)