Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

30 ianuarie: Şedinţă la Consiliul Local Alba Iulia. Salarii pentru funcţionari, regulament parcări, cotizaţii


Publicat

Consilierii locali din Alba Iulia se reunesc marţi, 30 ianuarie, de la ora 13.00, în şedinţă ordinară, cu 39 de proiecte pe ordinea de zi. Vor avea de aprobat, printre altele, stabilirea salariilor de bază ale funcționarilor publici și personalului contractual din primărie şi Clubul Sportiv Municipal Alba Iulia, modificarea regulamentului pentru parcări, protocoale Smart City şi alte proiecte de colaborare, cotizaţii, dar şi vânzări de locuinţe ANL.

Proiectul ordinii de zi:

1. Propunerea Consiliului local al municipiului Alba Iulia privind evaluarea performanțelor profesionale individuale, pentru anul 2017, al Secretarului municipiului Alba Iulia (iniţiatori: Jidveian Ovidiu Viorel, Popescu Antoniu Emil, Trifu Mircea Marian)

2. Constituirea și aprobarea regulamentului de organizare și funcționare a Consiliului Consultativ pe Probleme de Tineret (iniţiatori: Ignat Ion Alin Dan, Tudorașcu Raul Sebastian)

3. Modificarea statului de funcții al aparatului de specialitate al Primarului municipiului Alba Iulia și al Direcției de asistență socială

4. Planul de perfecţionare al funcţionarilor publici din cadrul aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Alba Iulia şi din cadrul serviciilor publice aflate în subordinea Consiliului Local al Municipiului Alba Iulia, pentru anul 2018

Citește și 1,8 milioane de lei pentru formarea ”all inclusive” a angajaților Primăriei Alba Iulia. Dublu față de 2017

5. Stabilirea salariilor de bază ale funcționarilor publici și personalului contractual din aparatul de specialitate al Primarului municipiului Alba Iulia și din serviciile publice aflate în subordinea Consiliului local al municipiului Alba Iulia, începând cu data de 1 ianuarie 2018

Citește și NOI CREȘTERI SALARIALE la Primăria Alba Iulia. Șefii vor lua de 4,5 ori mai mult decât media pe județ

6. Modificarea Statului de funcții al Clubului Sportiv Municipal Alba Iulia, precum și stabilirea nivelului salariilor lunare pentru această categorie de personal în contextul transferului contribuțiilor sociale obligatorii în totalitate la salariați conform OUG nr. 79/2017 privind modificarea Codului fiscal

7. Acordarea de facilități fiscale unor asociații și fundații

8. Neacordarea de facilități fiscale unei persoane juridice

9. Modificarea și completarea Hotărârii Consiliului local al muncipiului Alba Iulia nr. 454/2017 privind stabilirea costului mediu lunar de întreţinere şi a contribuţiei lunare de întreţinere a persoanelor vârstnice instituţionalizate în Căminul pentru persoane vârstnice Alba Iulia şi/sau a susţinătorilor legali ai acestora

Citeşte şi Contribuțiile lunare de întreținere mai mari, la Căminul pentru persoane vârstnice din Alba Iulia

10. Aprobarea statului de funcții al Căminului pentru persoane vârstnice Alba Iulia și a nivelului salariilor de bază pentru personalul contractual al căminului, altul decât personalul de specialitate

11. Cotizația Municipiului Alba Iulia la Asociaţia „Apa Alba”

12. Înfrăţirea între Municipiul Alba Iulia –România şi oraşul Haunoldstein (Austria)

13. Înfrăţirea între Municipiul Alba Iulia –România şi oraşul Türnitz (Austria)

14. Majorarea valorii de inventar a mijloacelor fixe create și recepționate pe raza Municipiului Alba Iulia, prin implementarea proiectului major ”Extinderea și reabilitarea infrastructurii de alimentare cu apă și canalizare în județul Alba, Romania”

15. Costul mediu lunar de întreținere și a contribuției părinților/reprezentanților legali pentru copii care frecventează creșele din municipiul Alba Iulia, pentru anul 2018

Citeşte şi Vești bune pentru părinții din Alba Iulia. Costuri mai mici pentru întreținerea copiilor la creșele din oraș

16. Îndreptarea erorii materiale din cuprinsul Hotărârii nr. 447/2017 a Consiliului local al municipiului Alba Iulia

17. Aprobarea unui protocol de cooperare între Municipiul Alba Iulia și SC QUESTO GLOBAL SRL în cadrul proiectului pilot ”Alba Iulia Smart City 2018”

Citeşte şi Alba Iulia Smart City 2018: Tururi digitale la obiective din Cetatea Alba Carolina direct pe telefonul mobil

18. Participarea Municipiului Alba Iulia la proiectul  Alba Iulia ISO Smart finanţat în cadrul Programului Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020, Obiectivul Specific 2.1. Introducerea de sisteme și standarde comune în administrația publică locală ce optimizează procesele orientate către beneficiari în concordanță cu SCAP, Cererea de proiecte CP4/2017

19. Aprobarea unui protocol de cooperare între Municipiul Alba Iulia și SC XISOFT SERVICII SRL Cluj Napoca în cadrul proiectului pilot ”Alba Iulia Smart City 2018”

Citeşte şi Alba Iulia Smart City 2018: Soluție online pentru asociațiile de proprietari și locatarii din municipiu

20. Aprobarea proiectului cadru ”Alba Iulia are Skepsis 2018”

21. Participarea Municipiului Alba Iulia în cadrul proiectului ”Start-up Plus –Antreprenoriat Urban în Centrul Țării”, cod proiect 104643

22. Participarea Municipiului Alba Iulia în cadrul proiectului Start-up@CENTRU, cod proiect 105851

23. Participarea Municipiului Alba Iulia în cadrul proiectului “Transition of EU cities towards a new concept of Smart Life and Economy” acronym –mySMARTLife, finanțat deUniunea Europeană în cadrul apelului Oraşe inteligente şi sustenabile (H2020-SCC-2016-2017) prin programului european HORIZON 2020

24. Participarea Municipiului Alba-Iulia în cadrul proiectului  SliceNet –Rețea completă de secționare cognitivă și cadru de gestionare a secțiunilor în rețele virtualizate  multi-domeniu, multi-utilizator 5G (End-to-End Cognitive Network Slicing and Slice Management Framework in Virtualised Multi-Domain, Multi-Tenant 5G Networks) –SliceNet, finanțat în cadrul programului ORIZONT 2020.

25. Planul de acțiuni/lucrări de interes local pentru anul 2018

26. Modernizare drumuri în zona Dealul Furcilor –străzile Izvorului, Nicolae Labiș și Barbu Catargiu

27. Aprobarea unor documentaţii de urbanism:

Art.1: Avizează „Reamplasare post trafo PTZ109, Alba Iulia, str. Petru Maior – modificare HCL nr. 261/30.09.2016, art. 1, solicitant SC Electrica Distribuţie Transilvania Sud SA – Sucursala Alba”.

Art.2: Avizează Planul Urbanistic Zonal „Reglementare zonă de locuinţe individuale şi realizare drum acces, Alba Iulia, str. Nazareth Illit, nr. 70-72, solicitant Ciugudean Maria (Ionuţ Maria), Opriţa Lucian, Opriţa Cristina, Tudor Olivia Cristina, Tudor Gabriel Octavian, Tudor Adrian, Tudor Maria Dorina”.

Art.3: Aprobă Planul Urbanistic Detaliu „Construire locuinţe colective şi spaţii comerciale la parter – modificare PUD aprobat prin HCL nr. 213/23.6.2017, art. 8, Alba Iulia, str. Emil Racoviţă, nr. 38, solicitant S.C. Selcan Tour S.R.L”.

Art.4: Aprobă Planul Urbanistic Detaliu „Construire locuinţe colective şi spaţii alimentaţie publică la parter, Alba Iulia, str. Mitropolit Al. Şterca Şuluţiu, nr. 1, solicitant Vădan Valerica Emilia”.

Art.5: Aprobă Planul Urbanistic Detaliu „Construire locuinţe semicolective în regim înşiruit, amplasare totem şi împrejmuire, Alba Iulia, str. Calea Labului, nr. 22 A, solicitant SC Royal Passion SRL”.

Art.6: Aprobă Planul Urbanistic Detaliu „Construire locuinţă unifamilială – a doua locuinţă pe parcelă, Alba Iulia, str. Măceşului, nr. 16, solicitant Anghel Ovidiu Ioan”.

Art.7: Aprobă Planul Urbanistic Zonal „ Construire 2 tronsoane locuinţe colective P+2, Alba Iulia – Miceşti, str. Nazareth Illith, nr. 38A, solicitant Pleşa Claudia Andreea”.

Art.8: Aprobă Planul Urbanistic Zonal „Construire ansamblu locuinţe unifamiliale, Alba Iulia, str. Reteag, FN, solicitant Câmpian Călin Ilie şi Câmpian Dina Maria”.

Art.9: Revocă Planul Urbanistic Detaliu „Construire pensiune turistică, magazie şi împrejmuire, Alba Iulia, str. Francisca, nr. 10C – aprobat cu HCL nr. 188, art. 6 din 26.05.2017, solicitant Mihali Ştefana Maria”.

28. Înființarea, funcționarea și organizarea comisiei speciale pentru întocmirea și modificarea inventarului bunurilor care alcătuiesc domeniul public al municipiului Alba Iulia

29. Unele măsuri pentru punerea in aplicare a unor prevederi ale HG nr. 715/2017, OG nr. 59/2000 si Legii nr. 46/2008 (volumul și prețul lemnului de foc pentru anul de producție 2018)

Citeşte şi 170 mc de lemn din fondul forestier al municipiului Alba Iulia, valorificat prin vânzare directă, în 2018

30. Achiziționarea unui imobil (locuință) situat în municipiul Alba Iulia, str. Arnsberg, nr.20, bl.G2, ap.2

31. Modificarea și completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a parcărilor publice de reşedinţă aflate pe raza municipiului Alba Iulia

Citește și Parcările publice din Alba Iulia: Firmele vor putea utiliza locul permanent. Taxa anuală, majorată

32. Încheierea contractului de vânzare-cumpărare a unei locuinţe construite din fonduri A.N.L., situate administrativ în municipiul Alba Iulia, str.Vânătorilor, nr.38, bl.D1C, ap.3

33. Încheierea contractului de vânzare-cumpărare a unei locuinţe construite din fonduri A.N.L., situate administrativ în municipiul Alba Iulia, str.Livezii, nr.46-48, bl.ANL,  ap.6

34. Încheierea contractului de vânzare-cumpărare a unei locuinţe construite din fonduri A.N.L., situate administrativ în municipiul Alba Iulia, str.Arieșului, nr.37, bl.235, sc.C, ap.21

35. Încheierea contractului de vânzare-cumpărare a unei locuinţe construite din fonduri A.N.L., situate administrativ în municipiul Alba Iulia, str.Bucovinei, nr.1, bl.32D, ap.5

36. Modificarea și completarea Hotărârii nr. 54/2017 a Consiliului local  al municipiului Alba Iulia

37. Parcelarea imobilului (teren) situat în Alba Iulia, strada Tudor Vladimirescu, nr. 143

38. Încunviințarea cererii ce se va adresa Ministerului Transporturilor cu privire la transmiterea unui imobil (stradă) din domeniul public al statului Român și administrarea Ministerului Transporturilor în domeniul public al municipiului Alba Iulia

39. Atribuirea în proprietate solicitanților, proprietari ai apartamentelor, terenul aferent locuinței, în cotă indiviză deținută din construcții



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Cum te poți angaja la SRI în 2022: GHIDUL candidatului. Condiții pentru cei care vor o carieră în domeniu

Publicat

sri

Serviciul Român de Informații a pus la dispoziția celor interesați Ghidul candidatului pentru o carieră în domeniu.

Potrivit SRI, Ghidul Candidatului aduce răspunsuri și clarificări pentru cele mai comune dintre întrebările pe care le-a primit în ultimii ani de la candidați.

Despre Serviciul Român de Informații

Serviciul Român de Informații desfășoară activități de culegere și valorificare a informațiilor privind securitatea națională în mai multe modalități, din care rezultă și multitudinea de specializări din instituție.

SRI este o instituție publică, dar bună parte din activitate este secretă.

”Credem în oameni inteligenți, bine pregătiți, discreți și integri. Corectitudinea, seriozitatea și responsabilitatea sunt valori pe care SRI le cultivă în fiecare zi și pe care le caută la viitorii săi ofițeri”, potrivit SRI.

Profilul angajatului la SRI

Criteriile generale pentru angajarea la SRI sunt următoarele:

  • cetățenie română și domiciliul stabil în România;
  • să nu fii în curs de cercetare, urmărire sau judecată sau să nu fi fost condamnat penal;
  • să nu faci parte din partide, formațiuni sau organizații politice, din momentul încadrării în SRI;
  • să nu participi ca asociat unic sau direct la administrarea ori conducerea unei organizații sau societăți comerciale, din momentul încadrării în SRI;
  • să fii absolvent de studii universitare, cu licență, al unei instituții de învățământ superior acreditată; pentru anumite posturi sunt necesare și studii post-universitare, iar pentru altele se cer doar studii liceale;
  • să nu fii consumator de substanțe stupefiante, psihotrope sau susceptibile a avea efecte psihoactive ori dopante, aflate sub control național ori prevăzute în convențiile internaționale la care România este parte sau să nu fi desfășurat activități ilegale cu astfel de produse; SRI precizează că, în interviurile de selecție și de securitate, sunt evaluate punctual și cu atenție interacțiunile anterioare cu astfel de substanțe. Lipsa sincerității cu privire la orice aspect, pe parcursul oricărei etape de selecție, reprezintă motivul principal al respingerii candidaturilor.
  • să fii dispus ca, după încadrare, să desfășori activități în orice zonă a României, potrivit nevoilor instituției.

Criterii specifice

În raport cu fiecare tip de post vacant, candidații trebuie să facă dovada, pe parcursul procesului de selecție, că îndeplinesc anumite criterii specifice:

  • pregătire profesională într-un domeniu de interes actual pentru Serviciu (experiența efectivă de lucru în domeniul respectiv reprezintă, după caz, un avantaj sau o cerință obligatorie), inteligență peste medie, nivel de cultură generală peste medie și competențe lingvistice, interes pentru dezvoltare continuă și capacitate ridicată de învățare, o stare de sănătate, atât fizică, cât și psihică, bună (apt medical și psihologic, conform baremelor stabilite de SRI).
  • anumite posturi necesită abilități ridicate de relaționare și comunicare, de analiză și sinteză, adaptare, creativitate, spontaneitate, responsabilitate, rezistență crescută la condiții de stres.
  • alte posturi specializate implică deținerea unei pregătiri universitare/postuniversitare strict în domeniul corespunzător postului, a unor atestate de liberă practică care permit exercitarea unor profesii și/sau a unor certificări care indică atestarea competențelor specifice într-un anumit domeniu.

Categorii de posturi

Ofițer operativ

Ofițerul operativ identifică persoanele, relațiile sau organizațiile ce pot genera vulnerabilități pentru securitatea națională și își creează acces în aceste medii. La baza activității se află abilitatea de a dezvolta și menține relații validate de încredere, pentru a gestiona surse secrete umane (agenți) deja existente sau de a recruta unele noi.

Pentru a performa în această activitate trebuie să dai dovadă de inteligență socială și comunicațională superioară, atenție distributivă, calm, echilibru, curiozitate, creativitate, atenție la detalii, cunoaștere a limbajul non-verbal și o înțelegere fină a psihologiei umane.

Ofițer analist

Ofițerul analist privește lumea, îi înțelege tendințele, îi descifrează relațiile de cauzalitate și îi anticipează evoluțiile. Mai exact, analistul evaluează datele culese de ofițerii operativi ori din alte surse secrete sau deschise, din perspectiva relevanței lor, sesizează schimbări și tendințe în manifestarea amenințărilor, schițează scenarii alternative de evoluție, evidențiază implicații și îi informează pe beneficiarii legali în raport cu fiecare scenariu prognozat, astfel încât să se prevină manifestarea riscurilor să se adopte măsuri adecvate pentru gestionarea acestora.

Pentru a performa în această activitate trebuie să ai o inteligență peste medie, o capacitate dezvoltată de înțelegere, gândire critică și creativitate, capacitatea de a identifica ușor esențialul, relevantul, dar și o foarte bună cunoaștere și înțelegere a domeniului analizat.

Dacă ești interesat să ocupi un post de ofițer operativ sau ofițer analist trebuie să îndeplinești condițiile de încadrare în Serviciul Român de Informații și să promovezi toate etapele specifice de selecție. După ce vei promova toate probele de selecție, vei susține examen de admitere pentru a urma cursurile de licență, master profesional sau cursuri postuniversitare de formare și dezvoltare continuă organizate de către Academia Națională de Informații „Mihai Viteazul”, care îți vor asigura formarea competențelor specifice rolului pentru care ai optat.

Specialist IT&C

Ofițerul specialist IT&C are misiunea de a identifica, în funcție de rolul pe care îl îndeplinește, soluții pentru o serie de provocări tehnologice, de la dezvoltarea unor instrumente software, a sistemelor informatice enterprise și oferirea de soluții bazate pe platforme hardware, până la proiectarea, administrarea și întreținerea rețelelor de comunicații în conformitate cu cele mai noi standarde existente pe piață.

Se lucrează în echipe mixte constituite din dezvoltatori, administratori de infrastructuri, specialiști în securitate IT&C și beneficiari, pentru toate liniile de activitate ale Serviciului, precum și pentru parteneri externi.

Pentru că tehnologia la nivel mondial evoluează într-un ritm alert, ofițerul specialist IT&C se adaptează și inovează permanent, contribuția lui fiind vitală într-un angrenaj sofisticat și eficient, așa cum este Serviciul Român de Informații, cu implicații directe în protejarea securității naționale

Specialist lingvist

Resurse importante în activitatea de securitate națională, specialiștii lingviști își folosesc cunoștințele valoroase și curiozitatea prin implicarea în activități de analiză a unor evenimente, culturi și tradiții sau activități de traducere a unor materiale (audio, video, scrise) dintr-o limbă străină în limba română. În plus, după caz, oferă suport lingvistic colegilor din alte structuri.

Dacă cunoști la nivel minim B2 o limbă străină de interes (așa cum este indicat pe site-ul oficial) și tot la nivel minim B2 o limbă străină de circulație internațională, ai absolvit studii superioare cu diplomă de licență sau ești absolvent de studii medii și îndeplinești condițiile de încadrare în Serviciul Român de Informații, poți opta pentru încadrare directă ca lingvist (ofițer sau subofițer).

Luptător antiterorist

SRI este autoritate națională în prevenirea și combaterea terorismului, iar luptătorul antiterorist are misiunea de a proteja România de amenințările teroriste, asigurând următoarele componente:

  • securitatea aeroportuară a aviației civile din România;
  • intervenția antiteroristă pentru reducerea/eliminarea vulnerabilităților factorilor umani și materiali, prin desfășurarea unor activități specifice de prevenire și combatere a acțiunilor teroriste;
  • intervenție antiteroristă/contrateroristă pirotehnică ce presupune control tehnic antiterorist, investigarea, ridicarea, securizarea și neutralizarea dispozitivelor explozive improvizate.

Activitatea luptătorului antiterorist presupune, pe lângă excelente abilități de natură acțională, și un efort psihologic intens. Dacă îți dorești să îndeplinești acest rol, trebuie să fii o persoană activă, dinamică, determinată și rezistentă, cu un autocontrol comportamental dezvoltat și cu o capacitate de mobilizare și adaptare rapidă la diverse situații. Mai mult, trebuie să deții abilități de comunicare dezvoltate, autocontrol al stărilor emoționale, toleranță la stres, responsabilitate și să dovedești spirit de echipă și dorință de autoperfecționare.

Poți opta pentru încadrarea ca luptător antiterorist dacă:

  • ai absolvit minim studiile liceale cu diplomă de bacalaureat
  • ai vârsta maximă 29 ani
  • practici sau ai practicat sport de performanță
  • ai înălțimea de minim 165 cm, dacă ești femeie, și minim 175 cm, dacă ești bărbat.

Personal care îndeplinește atribuții administrative (ofițeri, subofițeri, salariați civili)

Personalul care îndeplinește atribuții administrative este încadrat în compartimente specializate, cu rol de a asigura suport dedicat misiunilor de bază ale instituției. Astfel, în structurile administrative avem specialiști în domeniile: financiar-logistic, juridic, resurse umane, psihologie, medical, transport.

Încadrarea în zona administrativă se realizează punctual în funcție de nevoile instituției, pe baza unor criterii specifice ce vizează nivelul de competență profesională în domeniul respectiv, fiind obligatorii deținerea unei pregătiri universitare/postuniversitare strict în domeniul corespunzător postului, experiență profesională pe roluri similare și, după caz, deținerea unor atestate de liberă practică care permit exercitarea profesiei sau deținerea unor certificări care indică validarea competențelor specifice domeniului.

Procesul durează aproximativ 6-9 luni și presupune parcurgerea mai multor etape:

  • evaluare cv
  • interviuri de selecție
  • evaluarea cunoștințelor și/sau aptitudinilor
  • evaluarea psihologică
  • examinarea medicală
  • verificări de securitate

Angajare la SRI – procesul de selecție

Toți candidații care îndeplinesc cumulativ criteriile stabilite pot parcurge etapele procesului de selecție. Fiecare post se ocupă în sistem concurențial.

Cum aplici?

Informațiile legate de nevoile de încadrare ale instituției sunt postate pe site-ul SRI (www.sri.ro) și popularizate pe paginile oficiale de LinkedIn, Facebook, Instagram.

Pe site-ul instituției, la secțiunea Cariere, vei găsi o listă a posturilor disponibile, actualizată periodic, cu detaliile aferente fiecăruia.

Candidatura ta va fi evaluată și vei fi contactat doar în situația în care profilul tău este potrivit funcției vizate și organizației.

Ce probe de selecție trebuie să parcurgi și de ce?

Pentru ocuparea oricărui post în organizație, vei parcurge un proces de selecție complex, care poate cuprinde, în funcție de tipul postului, următoarele probe:

  • evaluarea candidaturii
  • interviuri de selecție (interviu telefonic, video interviu, interviu de selecție)
  • probe psihologice
  • probe de evaluare a cunoștințelor de cultură generală, a cunoștințelor de limbă străină, evaluarea competențelor profesionale, evaluarea aptitudinilor
  • evaluare medicală
  • verificări de securitate.

În situația în care postul vizat se ocupă prin încadrare directă, la finalul procesului de selecție rezultatele obținute de toți candidații care au parcurs procesul pentru acel post sunt analizate și ierarhizate iar angajatorul stabilește care candidat corespunde în cea mai mare măsură cerințelor postului.

Pentru candidatul care face obiectul încadrării pe acel post, conform deciziei finale a beneficiarului, se formulează propunerea de chemare în activitate la Serviciul Român de Informații.

În situația în care procesul de selecție s-a derulat pentru un post de ofițer operativ sau ofițer analist, fapt care presupune parcurgerea unui program dedicat de formare a competențelor anterior debutului în activitate (studii de licență, master sau curs postuniversitar), la finalul procesului, în perioada stabilită de Academia Națională de Informații „Mihai Viteazul” și publicată în oferta de școlarizare, doar candidații care au promovat acest proces de selecție susțin examen de admitere pe locurile scoase la concurs.

AICI, GHIDUL candidatului SRI (integral).

sursă: sri.ro

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Taxe și impozite locale 2022 la Sebeș. Primăria: se păstrează nivelul minim. Exemplu de calcul

Publicat

sebes

La Sebeș se va păstra nivelul minim prevăzut de Codul Fiscal pentru impozitele și taxele locale, a anunțat primăria. Acestea se indexează cu rata inflației, de 2,6%.

”Pentru anul 2022, la fel ca și în anii anteriori, primarul Municipiului Sebeș, Dorin Nistor, a propus ca pentru persoanele fizice să se păstreze nivelul minim al impozitelor și taxelor locale prevăzute în Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare.

Potrivit art.491 alin.(1) din Codul fiscal, impozitele și taxele locale se indexează anual cu rata inflației, comunicată pe site-urile oficiale ale Ministerului Finanțelor Publice și Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice.

Rata inflației, publicată pe site-ul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, a fost de 2,6 %, acesta fiind procentul de creștere a impozitelor și taxelor locale, stabilit de lege”, a anunțat primăria.

Exemplu de calcul

Exemplu privind nivelul impozitelor și taxelor locale în anul 2022, comparativ cu anul 2021, pentru un contribuabil cu domiciliul în Sebeș, str. Mihail Kogălniceanu, jud. Alba, zona de impozitare “B”, care deține în proprietate următoarele bunuri mobile și imobile:

– clădire cu destinația locuință, compusă din:

  • corp principal, în suprafață de 60 mp, din cărămidă arsă, cu instalații de apă, canalizare și încălzire, an construcție 1994
  • pivniță, în suprafață de 12 mp, din cărămidă arsă, cu instalații de apă, canalizare și încălzire, an construcție 1994
  • anexă, în suprafață de 85 mp, din cărămidă arsă, cu instalații de apă, canalizare și încălzire, an construcție 1994

– teren cu construcții (curte) în suprafață de 245 mp

– grădină, în suprafață de 1.005 mp., categoria de folosință “teren arabil”

– teren extravilan, în suprafață de 10.400 mp., categoria de folosință “teren arabil”

– autoturism, cu capacitate cilindrică de 1.896 cmc

Categorie impozit Impozit 2021 Impozit 2022 Creștere
Impozit clădiri 168 lei 172 lei 2,4 %
Impozit teren cu construcții (curte) 114 lei 117 lei 2,6 %
Impozit teren grădină 9 lei 9 lei 0,0 %
Impozit teren extravilan 115 lei 118 lei 2,6 %
Impozit pe mijloacele de transport 198 lei 203 lei 2,6 %
TOTAL 604 lei 620 lei 2,6 %

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Simulare BACALAUREAT și EVALUARE NAȚIONALĂ 2022: Când începe simularea probelor la examen în acest an. Calendar

Publicat

Sesiunile de simulare a probelor la examenul de Bacalaureat 2022, respectiv Evaluare Națională 2022 ar urma să se desfășoare în perioada martie-aprilie.

Simularea probelor la Bacalaureat 2022 se desfășoară în perioada 28-31 martie, iar cele pentru Evaluare Națională în 4-6 aprilie, potrivit unor surse citate de edupedu.ro.

Aceste testări ar urma să fie susținute cu prezență fizică.

Simulare BACALAUREAT 2022 – CALENDAR (provizoriu):

28 martie 2022 – Simulare proba E a) – Limba și literatura română

29 martie 2022 – Simulare proba E c) – Matematică sau Istorie

30 martie 2022 – Simulare proba E d) – disciplina la alegere a profilului și specializării

31 martie 2022 – Simulare proba E b) – Limba și literatura maternă

14 aprilie – afișarea rezultatelor

Vezi BACALAUREAT 2022: Modele de subiecte pentru examenul de anul viitor, publicate de Ministerul Educației

Calendar BACALAUREAT 2022 (examen)

Sesiunea iunie – iulie 2022:

23 – 27 mai 2022 – Înscrierea candidaților la prima sesiune de examen

27 mai 2022 – Încheierea cursurilor pentru clasa a XII-a/a XIII-a

6 – 8 iunie 2022 – Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A

8 – 9 iunie 2022 – Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B

9 – 10 iunie 2022 – Evaluarea competențelor digitale – proba D

13 – 15 iunie 2022 – Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională – proba C

20 iunie 2022 – Limba și literatura română – proba E.a) – proba scrisă

21 iunie 2022 – Proba obligatorie a profilului – proba E.c) – proba scrisă

22 iunie 2022 – Proba la alegere a profilului și specializării – proba E.d) – proba scrisă

23 iunie 2022 – Limba și literatura maternă – proba E.b) – proba scrisă

27 iunie 2022 – Afișarea rezultatelor la probele scrise (până la ora 12:00) și depunerea contestațiilor în intervalul orar 12:00—18:00

28 – 30 iunie 2022 – Rezolvarea contestațiilor

1 iulie 2022 – Afișarea rezultatelor finale

Simulare EVALUARE NAȚIONALĂ 2022 – CALENDAR (provizoriu):

4 aprilie 2022 – Simulare proba Limba şi literatura română

5 aprilie 2022 – Simulare proba Matematică;

6 aprilie 2022 – Simulare proba Limba maternă;

14 aprilie 2022 – Afişarea rezultatelor

Vezi și EVALUARE NAȚIONALĂ 2022: Modele de subiecte pentru examenul de clasa a VIII-a, publicate de minister

CALENDAR EVALUARE NAȚIONALĂ 2022 (examen)

30 mai – 3 iunie 2022: Înscrierea la evaluarea națională

3 iunie 2022: Încheierea cursurilor pentru clasa a VIII-a

14 iunie 2022 Limba și literatura română — probă scrisă

16 iunie 2022 Matematica — probă scrisă

17 iunie 2022 Limba și literatura maternă — probă scrisă

23 iunie 2022 (până la ora 14.00): Afișarea rezultatelor înaintea contestațiilor

23 iunie 2022 (ora 16:00 – ora 19.00): Depunerea contestațiilor

24 iunie 2022 (ora 8:00 – ora 12.00): Depunerea contestațiilor

24 iunie – 29 iunie 2022: Soluționarea contestațiilor

30 iunie 2022: Afișarea rezultatelor finale după soluționarea contestațiilor

Structura anului școlar 2021-2022 – Semestrul al II-lea (17 ianuarie 2022 – 10 iunie 2022)

Cursuri: luni, 17 ianuarie 2022 — joi, 14 aprilie 2022

Vacanță de primăvară: vineri, 15 aprilie 2022 — duminică, 1 mai 2022

Cursuri: luni, 2 mai 2022 — vineri, 10 iunie 2022

Vacanță de vară: sâmbătă, 11 iunie 2022 — data din septembrie 2022 la care încep cursurile anului școlar 2022—2023.

Anul școlar 2021 – 2022 a început la data de 1 septembrie 2021, se încheie la data de 31 august 2022 și are 34 de săptămâni de cursuri.

Cursurile anului școlar 2021 – 2022 au început la data de 13 septembrie 2021.

Prin excepție de la prevederile acestea, se stabilesc următoarele:

  • pentru clasele a XII-a zi, a XIII-a seral și frecvență redusă, anul școlar are 32 de săptămâni de cursuri, care se încheie la data de 27 mai 2022;
  • pentru clasa a VIII-a, anul școlar are 33 de săptămâni de cursuri, care se încheie la data de 3 iunie 2022
  • pentru clasele din învățământul liceal — filiera tehnologică, cu excepția claselor prevăzute la lit. a), și pentru clasele din învățământul profesional, anul școlar are 37 de săptămâni de cursuri, care se încheie la data de 1 iulie 2022.

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

OPC Alba, dat în judecată de supermarket-ul Penny: Amendă de 10.000 de lei contestată în instanță. Motivul procesului

Publicat

Reprezentații unui supermarket din Alba Iulia s-au trezit cu un control OPC, iar apoi cu o amendă de 10.000 de lei, pentru eticheta unui produs care se afla la vânzare. A fost vorba despre eticheta unei sticle de apă plată, pe care inspectorii OCP au clasat-o ca fiind practică înșelătoare. 

Este vorba despre magazinul Penny din Alba Iulia care în data de 6 iulie 2021 a fost controlat de OPC Alba, iar produsul pentru care magazinul a fost amendat este apa Aqua Carpatica. 

Conducerea lanțului de magazine nu a fost de acord cu amenda primită din simplul motiv că nu ei dețin produsul ci doar îl comercializează. Drept urmare au contestat amenda primită din partea inspectorilor OPC.

Un proces s-a desfășurat pe rolul Judecătoriei Alba Iulia, iar o primă decizie a venit la sfârșitul anului 2021. În urma cu câteva zile, motivarea instanței a fost făcută public.

Ce s-a întâmplat

Potrivit motivării instanței, ”în fapt, la data de 06 iulie 2021, în baza unui control al CJPC Alba la punctul de lucru al subscrisei, magazinul Penny din Alba Iuliaa emis Procesul verbal sus indicat prin care petenta a fost sancționată contravențional cu amenda în cuantum de 10.000 lei (3.500 lei in 15 zile), fiind formulată și propunerea de emitere a unei decizii de încetare a practicilor comerciale înșelătoare solicitat.

Controlul a vizat produsele AOUA CARPATICA. Apa minerala plata kids si AQUA CARPATICA. Apa minerală plată 500 ml fiind constatate presupuse abateri de etichetare, respectiv înscrierea pe eticheta produselor a mențiunii ”microbiologic pura”.

De asemenea, comisarii ANPC au constatat faptul că mențiunea prezentă pe eticheta produsului ”microbiologic pură” reprezintă o practica comercială înșelătoare”, se arată în motivarea instanței.

Reprezentații market-ului au spus, în linii mari, că ei nu dețin marca respectivă și că scopul lor este acela de a pune produsul spre vânzare exact cum acesta vine de la producător. Automat nu se considera vinovați pentru că au pus produsul la vânzare.

În replică, reprezentații legali ai OPC Alba au spus că amenda a fost dată în baza legală.

Ce a decis instanța

”Distribuitorul nu i se pot imputa aspecte ce țin de strategia de marketing a producătorului, neavând nici în fapt și nici în drept prerogativa cenzurării modului de etichetare al produselor, în raport cu care nu deține calitatea de producător.

Obligația comerciantului de a se asigura că produsele oferite spre comercializare sunt sigure și respectă condițiile prescrise și declarate se referă la obligația acestuia de a verifica produsele comercializate pentru conformitate și că acestea respectă normele de siguranță.

Faptul că eticheta produselor Aqua Carpatica Kids și apă Aqua Carpatica 500 ml, au inscripționat pe ambalajul/pet produselor mențiunea „microbiologic pură”, caracteristică deținută atât de prezentele produse cât și de celelalte tipuri de ape minerale naturale de pe piață, care sunt pure din punct de vedere microbiologic, chiar dacă nu au înscrisă această mențiune pe ambalajul acestora, nu revin comerciantului.

Responsabilitatea conținutului și a modalității de redactare a etichetelor aparține societății care a îmbuteliat și aplicat etichetele, aceasta fiind cea care a stabilit și configurat forma acestora și informațiile corespunzătoare produsului, respectiv Carpathian Springs, în cazul de față”, se arată în motivarea instanței.

Drept urmare, aceștia au anulat procesul verbal întocmit de inspectorii OPC și automat au exonerat de la plata amenzii pe reprezentații magazinului.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate