Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

UPDATE: Şedinţă a Consiliului Judeţean Alba, la Ocna Mureş. S-a aprobat documentaţia pentru amenajarea bazei de agrement din oraş


Publicat

Ocna Mures air7Consilierii judeţeni din Alba au fost „în delegaţie”, pentru şedinţa ordinară, joi, 24 septembrie, de la ora 11.00. Întâlnirea a avut loc la Ocna Mureş, la Casa de Cultură ” Ion Sângerean”. Au avut de votat, printre altele, acordul de asociere între CJ Alba şi CL Ocna Mureş, în vederea întocmirii studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic pentru obiectivul de interes comun ”Amenajare bază de tratament și agrement în Ocna Mureș”.

UPDATE: Toate proiectele de pe ordinea de zi au fost aprobate de consilieri. S-a discutat despre nodul Decea din proiectul Autostrăzii Sebeş-Turda, care va permite mobilitatea locuitorilor din Ocna Mureş spre alte locaţii din judeţ, unde lucrează, dar şi despre faptul că autostrada va permite dezvoltarea economică a zonei.

De asemenea, s-a vorbit despre planurile administraţiei locale pentru baza de agrement, cu ştrand, parc de agrement, infrastructură pentru biciclete, dar şi trasee mountain-bike.

Primăria doreşte şi amenajarea lacurilor cu apă sărată din oraş, însă trebuie reglementată situaţia juridică a terenurilor pentru a fi posibilă accesarea fondurilor de finanţare.

Reamintim că, din precizările de anul trecut ale administraţiei locale de la Ocna Mureş, investiţia pentru băile sărate de la Ocna Mureş se ridică la 7,5 milioane de euro. „Este un proiect foarte fumos, care include bazine, săli de tratament, pentru că se doreşte îmbinarea agrementului cu tratamentul. Include inclusiv amenajarea unui drum de 1,5 km până la aceste băi”, declara primarul Silviu Vinţeler.

Citeşte şi Investiţii la Ocna Mureş. Milioane de euro din fonduri europene pentru construirea băilor sărate. LISTA obiectivelor finanţate din bugetul local

Proiectul ordinii de zi:

1.Proiect de hotărâre privind aprobarea constituirii dreptului de administrare al Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Alba asupra bunului-spațiu ”sală de ședințe” , în suprafață utilă de 171,60 mp, situat la parterul imobilului din municipiul Alba Iulia, B-dul. 1 Decembrie 1918, nr.68, precum și a încetării dreptului de administrare al acestei instituții asupra bunului-spațiu, în suprafață utilă de 24,70 mp, situat în imobilul ”clădire birouri” din municipiul Alba Iulia, str. Mihai Viteazul, nr.2-4.

2. Proiect de hotărâre privind aprobarea retragerii dreptului de administrare al Direcției Generale de Asistență Socială și Protecția Copilului Alba asupra bunului imobil în care funcționează Centrul de tip familial Teiuș, situat administrativ în orașul Teiuș, str. Clujului, nr. 141, proprietate publică a Județului Alba.

3. Proiect de hotărâre privind însușirea noilor valori de inventar ale unor bunuri culturale, rezultate ca urmare a clasării sau restaurării acestora, precum și a Listei cu bunurile culturale care vor fi exportate temporar în Muzeul Universității din Bergen – Norvegia, în cadrul Proiectului Museikon.

4. Proiect de hotărâre privind aprobarea asocierii Județului Alba prin Consiliul Județean Alba, în vederea constituirii Asociației pentru Dezvoltare Socio-Economică Alba (va asigura sustenabilitatea Proiectului „Oportunități sporite pentru șomeri și persoanele în căutarea unui loc de muncă în regiunile Centru și Nord-Vest, pentru participarea viitoare pe o piață a muncii modernă, flexibilă și inclusivă”, selectat pentru finanţare POSDRU pe doi ani; 300 lei din bugetul propriu aport la patrimoniul Asociaţiei; membri: CJ Alba, UAB, Universitatea Politehnică Timişoara, Parcul Industrial Cugir; sediul va fi la Cugir, pe strada Victoriei nr. 8A; asociaţia va realiza proiecte pentru finanţare din fonduri europene; patru membri AGA, preşedinte Emil Muntean)

5. Proiect de hotărâre privind aprobarea Planului de ocupare a funcțiilor publice pe anul 2016 pentru aparatul de specialitate al Consiliului Județean Alba și instituțiile publice din subordine.

6. Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării Organigramei și a Statului de funcții ale Spitalului Județean de Urgență Alba Iulia.

7. Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării Regulamentului de organizare și funcționare al Teatrului de păpuși ”Prichindel” Alba Iulia.

8. Proiect de hotărâre privind aprobarea modificării Organigramei, Statului de funcții și Regulamentului de organizare și funcționare ale aparatului de specialitate al Consiliului Județean Alba.

9. Proiect de hotărâre privind abrogarea Hotărârii Consiliului Județean Alba nr. 169 din 25 septembrie 2013.

10. Proiect de hotărâre privind aprobarea unor măsuri de urgență pentru asigurarea continuității serviciului de transport public județean de persoane prin curse regulate, având în vedere Sentința civilă nr. 16711 din 17.12.2013, pronunțată de către Tribunalul Cluj în Dosarul nr. 10400/117/2013 (se prelungeşte valabilitatea licenţelor de transport şi contractele de delegare până în 31 decembrie 2015).

11. Proiect de hotărâre privind aprobarea suplimentării cotizației Județului Alba la Asociația” Clubul Sportiv de Volei Alba-Blaj”, pe anul 2015 (200.000 lei)

12. Proiect de hotărâre privind aprobarea suplimentării cotizației Județului Alba la Asociația ”Handbal Club Alba-Sebeș”, pe anul 2015 (100.000 lei)

13. Proiect de hotărâre privind aprobarea suplimentării cotizației Județului Alba la Asociația ”Clubul Sportiv de Tenis Alba-Cugir”, pe anul 2015 (20.000 lei)

14. Proiect de hotărâre privind aprobarea standardului minim de cost/zi pentru serviciile sociale acordate în comunitate, organizate ca adăposturi de noapte (pentru perioada 1 aprilie – 31 octombrie: 21 lei/zi/beneficiar x 214 zile = 4.494; pentru perioada 1 noiembrie – 31 martie 27 lei/zi/beneficiar x 151 zile = 4.077 lei)

15. Proiect de hotărâre privind aprobarea Acordului de asociere între Județul Alba prin Consiliul Județean și Orașul Ocna Mureș prin Consiliul Local, în vederea întocmirii Studiului de Fezabilitate și a Proiectului Tehnic pentru obiectivul de interes comun ”Amenajare bază de tratament și agrement în Ocna Mureș ” (valoarea estimată a Acordului de asociere este 150.000 lei, reprezentând cheltuielile necesare realizării Studiului de fezabilitate şi Proiectului tehnic pentru obiectivul de interes comun „Amenajare bază de tratament şi agrement în oraşul Ocna Mureş”).

16. Proiect de hotărâre privind aprobarea de către Consiliul Județean Alba a modificării prevederilor clauzei 3 și a clauzei 8 din Acordul de asociere nr.7231/7851/2015, între Județul Alba prin Consiliul Județean și Municipiul Blaj prin Consiliul Local, în vederea realizării în comun a obiectivului ”Amenajare bază de agrement în Municipiul Blaj” (valoarea acordului de asociere este de 4.630.988 lei fără TVA reprezentand toate cheltuielile necesare realizarii obiectivului “Amenajare baza de agrement în Municipiul Blaj”, incepand cu proiectare, dirigentia de santier si cotele catre Inspectoratul de Stat in Constructii, inclusiv valoarea efectiva a realizarii investitiei rezultata in urma procedurii de achizitie publica , alte cheltuieli legale, legate de realizarea obiectivului de investitii)

17. Proiect de hotărâre privind aprobarea Actului Adițional nr.8 la Acordul de Participare nr.14307/5104/499/06.07.2006, încheiat între Direcția Generală de Asistență Socială și Protecția Copilului Alba, Municipiul Alba Iulia prin Direcția de Asistență Socială Alba Iulia și Asociația Filantropia Ortodoxă Alba Iulia (acordul se prelungeşte cu o lună)

18. Proiect de hotărâre privind aprobarea garantării împrumutului bancar ce se va contracta de către Societatea ”Parcul Industrial Cugir” S.A. (credit de 800.000 de lei de la BCR pentru modernizarea unei hale cu trei nivele; se pune în garanţie sediul administrativ PIC)

19. Proiect de hotărâre privind rectificarea bugetului general al Județului Alba, a bugetului propriu al Județului Alba, a bugetului fondurilor externe, nerambursabile și a bugetelor instituțiilor publice și activităților finanțate integral sau parțial din venituri proprii pe anul 2015.


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


TOP articole in ultimele zile

Publicitate

ACTUALITATE

Comunicat Sorin Bumb: Statul sprijină companiile afectate de COVID cu ajutoare directe în valoare de 30 de miliarde de lei

Publicat

Deputatul PNL de Alba, Sorin Bumb, a declarat într-un comunicat de presă că: ”guvernul României a adoptat un pachet complex de măsuri menite a sprijini companiile afectate de criză. Valoarea directă a ajutoarelor este de 30 de miliarde de lei, dar impactul total ala cestora ajunge la circa 100 de miliarde de lei.

În perioada martie – aprilie, guvernul și-a asumat deja următoarele angajamente, menite să susțină economia: rambursări TVA de 9 miliarde de lei, plata concediilor medicale scadente în valoare de 2,7 miliarde de lei, alocarea a 200 de milioane de lei pentru susținerea procedurilor de carantină și izolare, precum și decontarea facturilor pentru lucrări de construcții angajate de autoritățile locale în valoare de 1,5 miliarde de lei.

Un program multianual este dedicat exclusiv IMM-urilor si prevede garantarea de credite și subvenționarea dobânzilor, efectul de multiplicare în economie fiind estimat la 70 de miliarde de lei. În plus, IMM-urile au posibilitatea de a solicita amânarea la plată pentru serviciile de utilități și chirie, iar toate firmele care își plătesc impozitele primesc bonificații. În plus, a fost prorogat termenul de plată pentru impozitele pe clădiri și mijloace de transport, s-au suspendat executările silite pentru creanțe bugetare și nu se calculează dobânzi și penalități de întârziere pentru obligațiile fiscale din perioada de urgență la acre se adaugă alte 30 de zile.

Pentru angajații loviți de criză, statul plătește șomajul tehnic pentru perioada stării de urgență, iar pentru categoriile profesionale care nu au calitatea de angajați a fost stabilită o indemnizație de sprijin. Este cazul PFA-urilor, întreprinderilor individuale, profesiilor liberale și celor care obțin drepturi de autor, care vor primi o indemnizație în valoare de 75% din câștigul salarial mediu brut, pe baza unei declarații făcute pe propria răspundere. De asemenea, pentru perioada suspendării temporare a contractului de activitate sportivă pe perioada stării de urgență, sportivii beneficiază de o indemnizație de 75% din drepturile în bani aferente contraprestației activității sportive, dar nu mai mult de 75% din salariul mediu brut pentru anul 2020. Pentru angajații care beneficiază de tichete de vacanță, valabilitatea tichetelor emise în anul 2019 a fost prelungită automat până la 31 mai 2021, iar tichetele de vacanță aferente anului 2020 vor fi emise doar electronic.

Una dintre cele mai importante măsuri luate de Guvernul Orban este amânarea ratelor la creditele bancare ale populației dar și ale PFA-urilor,  IMM-urilor și companiilor. Ratele pot fi amânate cu până la 9 luni, până la 31 decembrie 2020, pe baza solicitării făcute în termen de 45 de zile și cu îndeplinirea unor condiții minimale.

Guvernul României a alocat importante sume de bani și către instituțiile statului aflate în prima linie a luptei cu epidemia. Ministerul sănătății a primit o suplimentare de 350 de milioane de lei pentru pregătirea unităților sanitare și pentru asigurarea tratamentului, precum și alte 42 de milioane de lei pentru susținerea centrelor de carantină. Alte 100 de milioane de lei au mers către Ministerul Afacerilor Interne pentru achizițiile necesare structurilor din subordine, între care și Departamentul pentru Situații de Urgență.

Prioritatea absolută rămâne protejarea sănătății populației, salvarea de vieți, limitarea extinderii pandemiei și eradicarea acestui flagel, în paralel cu menținerea mersului economiei și protejarea locurilor de muncă.

Toți trebuie să fim solidari și responsabili în această perioadă de grea încercare și să contribuim la limitarea efectelor epidemiei respectând, în primul rând, regulile și recomandările emise de instituțiile statului” a declarat deputatul PNL de Alba, Sorin Ioan Bumb.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Scrisoare deschisă: Mai multe cadre medicale din țară, cer pensie de urmaș pentru copiii lor, dacă vor muri la datorie

Publicat

Într-o scrisoare deschisă adresată autorităților, ONG-ul Alianța Medicilor cere o lege prin care copiii cadrelor medicale să beneficieze de pensie de urmaș, în cazul în care, aceștia vor muri la datorie, în lupta cu noul coronavirus.

De asemenea, în scrisoarea respectivă, cadrele medicale, mai arată că bonusul de 500 de euro, promis de președintele țării, Klaus Iohannis, nu va rezolva problema, ci că au nevoie de echipamente de protecție, circuite corecte și camere de decontaminare.

” Scrisoare deschisă pentru toți decidenții,

Dacă nu ni se vor da asigurări și o lege clară, potrivit căreia copiii noștri (indiferent de vârsta acestora, aflați la studii sau încă sugari) vor avea asigurată toată viața pensie de urmaș în caz de deces (din cauza COVID-19), ne rezervăm dreptul de a demisiona.

Suntem foarte mulți în situația soț-soție care lucrează în domeniul sănatății (medic – medic; asistent – asistent; medic – asistent; asistent – infirmieră și toate celelalte relații posibile).

Nu avem nevoie de bani în plus ca să muncim și să ne facem datoria!

Este revoltător! Avem nevoie de echipamente de protecție, de circuite corecte, de camere de decontaminare la ieșirea din zona roșie și, mai ales, avem dreptul să ne știm copiii la adăpost, în caz de îmbolnăvire.

Echipament corespunzător de protecție înseamnă:

1) Pentru ATI și specialități chirurgicale: mască ffp2/ffp3, viziere, bonetă, PPE, cizme de cauciuc, două perechi de mănuși chirurgicale;
2) Pentru restul personalului din specialitățile medicale: măști ffp2/ ffp3, vizieră, bonetă, halat chirurgical impermeabil, două perechi de mănuși și botoși lungi.

Subliniem că toți cei care lucrăm în spitale, de la portar, brancardier și până la medicii cei mai expuși – ATI-iști, ORL-iști, infectioniști, chirurgi – ne dorim să muncim în condiții de deplină siguranță pentru că, odată infectați, reprezentăm un pericol pentru pacienții noștri, colegi și pentru toți cei cu care venim în contact.

Pericolul de a ne transforma în vectori este mare și un singur infectat în spital ne poate infecta pe toți, iar cei infectați nu pot folosi nimănui, nici măcar celor pe care ar trebui să îi trateze.

Ne întrebăm: rezolvă cei 500 de euro promiși problemele personalului medical? Evident, nu. Ei se adresează unei presupuse nevoi financiare care nu există. Toți am cerut echipamente de protecție, teste, circuite, protocoale și nu am primit decât foarte puțin. Și le cerem nu pentru că ne e teamă pentru noi, ci pentru că odată infectați suntem un pericol, o bombă cu ceas pentru pacienți, pentru colegi și, nu în ultimul rând, pentru familiile noastre. Asta vrem: siguranță pentru toată lumea!

Nu este admisibil să avem protocoale pentru cei decedați și nicio asigurare pentru urmașii personalului din sănătate ce poate fi afectat de pandemie .
Nu suntem datori numai față de pacienți, ci si față de urmașii noștri.
Găsiți soluții viabile pentru ca toți cei ce lucrăm în domeniul sanitar să o putem face protejați, în condiții de siguranță și, dacă se poate, sustineți-ne cu tot ce puteți ca să ne putem trata pacienții și să fim sănătoși!

În cazul în care se va ajunge la primirea celor 500 de euro, fără posibilitate de refuz, donarea lor către o cauză pe care o susținem este de dorit, în contextul în care nu acesta este sprijinul pe care îl solicităm!”, se arată în scrisoarea postată pe pagina Alianța Medicilor.

Scrisoarea este semnată de doctor Bogdan Tănase, președinte al ONG-ului, Alianța Medicilor.

Alianţa Medicilor pentru Modernizarea Sistemului Medical este o organizaţie nonprofit constituit dintr-o mişcare spontană pe Facebook, la care au participat în jur de 30.000 de cadre medicale şi membrii ai societăţii civile din toată ţara. Alianţa Medicilor pledează pentru o creştere a finanţării sistemului medical, venituri comparabile cu cele din ţările Uniunii Europene, militează împotriva managementului defectuos al sistemului medical şi promovează eforturile deosebite ale corpului medical pentru un act medical responsabil şi de calitate.

 

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Câte persoane se află în izolare și în carantină în județul Alba. Amenzi de peste 250.000 de lei date de autorități în 24 de ore

Publicat

În județul Alba se află 345 persoane în carantină şi 1.298 persoane izolate la domiciliu. Au ieşit din carantină 94 de persoane, iar din izolare la domiciliu 2.582 persoane, potrivit celor mai recente date transmise de reprezentanții Prefecturii Alba.

Polițiștii din Alba continuă să acționeze integrat, împreună cu celelalte structuri teritoriale cu atribuții în domeniul ordinii și siguranței publice, pentru impunerea normelor legale în timpul stării de urgență prin verificarea persoanelor și societăților comerciale, fluidizarea traficului rutier și escortarea autovehiculelor care tranzitează județul nostru cu persoane care revin din afara granițelor țării.

În ultimele 24 de ore, 236 de polițiști din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Alba au desfășurat misiuni specifice în contextul prevenirii și combaterii răspândirii COVID – 19.

Astfel, s-a verificat modul de respectare a măsurii de izolare în cazul a 1.555 de persoane, iar echipaje mixte de polițiști, jandarmi, polițiști locali și lucrători MApN au intensificat activitățile pentru asigurarea unui climat optim de siguranță publică, care a avut ca scop verificarea respectării măsurilor dispuse prin Ordonanțele Militare.

Ca urmare a acțiunii au fost aplicate 211 de sancțiuni contravenționale, în valoare de 256.100 lei, pentru nerespectarea dispozițiilor Ordonanțelor Militare.

De la debutul epidemiei, polițiștii din Alba au aplicat 2.260 sancțiuni contravenționale, în valoare de 1.985.450 de lei.

În ultimele 24 de ore, 123 de efective din cadrul Inspectoratului de Jandarmi Județean Alba au desfășurat misiuni specifice în contextul prevenirii și combaterii răspândirii COVID – 19, astfel:

Misiuni de escortare a convoaielor auto
Asigurarea măsurilor de ordine publică în zona centrelor de carantină
Misiuni desfășurate în vederea verificării modului de respectare a prevederilor ordonanțelor militare.
În urma acțiunilor specifice au fost aplicate desfășurate de echipajele de jandarmi, au fost aplicate 5 sancțiuni contravenționale, în valoare totală de 500 de lei, pentru nerespectarea prevederilor ordonanțelor militare.

sursă foto: Prefectura Județului Alba, imagine de arhivă, rol reprezentativ.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Proiect: Permisele de conducere reținute de Poliție nu vor mai fi predate personal de către șoferi

Publicat

politia-rutiera

Un proiect de ordonanță de urgență prevede că șoferii nu vor mai fi obligați să predea personal permisele de conducere, în situația în care polițiștii rutieri au dispus suspendarea acestora.

Actul de modificare a Codului Rutier propune ”derogarea de la obligativitatea contravenientului de a preda permisul de conducere personal ori prin reprezentant convenţional, în termen de 30 de zile de la data rămânerii definitive a hotărârii judecătoreşti prin care instanţa a respins plângerea împotriva procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei şi reglementarea predării acestuia exclusiv prin servicii de curierat, cu aviz de primire”.

De asemenea, ”permisul de conducere reţinut se restituie titularului la adresa de corespondenţă precizată cu ocazia transmiterii dovezii înregistrării plângerii contravenţionale”.

Derogările ar urma să fie aplicate în perioada stării de urgență, pentru a evita prezenţa conducătorilor de autovehicule, de tractoare agricole sau forestiere ori de tramvaie la sediul poliţiei rutiere.

Cererile de restituire, la încetarea cauzelor pentru care au fost reţinute, ar urma să fie transmise prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului şi confirmarea primirii acestora, precum fax, e-mail, curier rapid, iar restituirea documentelor să se realizeze la adresa de corespondenţă precizată de către titular în cuprinsul cererii.

”În cazul contestării procesului-verbal de constatare și sancționare a contravenției la regimul rutier, contravenientului îi revine obligația de a prezenta la unitatea de poliție din care face parte agentul constatator, personal sau prin reprezentant convențional, dovada înregistrării plângerii la judecătoria în a cărei rază de competență a fost constatată fapta. Astfel, este necesară stabilirea unei derogări, pe întreaga durată a stării de urgență, în sensul că dovada înregistrării plângerii contravenționale se realizează printr-un document emis de către instanța de judecată sau printr-un extras de pe portalul instanțelor de judecată w.w.w.portal.just.ro, iar transmiterea la unitatea din care face parte agentul constatator să se realizeze prin orice mijloace ce asigură transmiterea textului și confirmarea primirii acestora, precum fax, e-mail, curier rapid. Subsecvent, permisul de conducere reținut se restituie titularului la adresa de corespondență precizată cu ocazia transmiterii dovezii înregistrării plângerii contravenționale”, se mai arată în nota de fundamentare a proiectului.

AICI, proiectul integral.

AICI, nota de fundamentare.

surse: digi24.ro, mai.gov.ro

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate