Actualitate
Atenție la mesajele de „phishing”: Reprezentanții băncilor reamintesc clienților să nu transmită nimănui datele conturilor
Mesajele de „phishing” de la bănci, tot mai frecvente în ultima perioadă, îi atrag în capcane pe tot mai mulți naivi, deținători de conturi bancare. Este vorba despre emailuri, mesaje pe telefon sau chiar apeluri telefonice, prin care clienții băncilor sunt „informați” în legătură cu anumite modificări din interiorul instituției și, ca urmare a acestora, li se solicită să se „logheze” într-o nouă bază de date, prin introducerea informațiilor contului. Astfel, cei care lansează mesajele au acces la banii celor care și-au transmis coordonatele. Reprezentanții băncilor îi asigură pe clienți că nu solicită astfel de informații nici prin internet, nici prin telefon, iar acestea nu sunt altceva decât „mesaje-capcană”.
„Peste tot, când semnează un contract de Internet Banking, clienții sunt avertizați să nu transmită datele nimănui, nici prin telefon, nici prin alte canale, pentru că aceste informații sunt confidențiale. În ultima perioadă sunt din ce în ce mai frecvente mesajele de phishing la bănci. Este un fenomen general, se întâmplă la toate băncile. Sunt infractori care creează înadins adrese de email noi, cu nume reprezentative pentru o anumită bancă, pentru a atrage clienții în capcană și a le sparge conturile. Le transmitem clienților să nu dea curs mesajelor de acest gen și să anunțe banca, pentru a putea semnala autoritățile competente. Băncile au luat măsuri la nivel central”, au precizat reprezentanții Banca Transilvania pentru Alba24.ro.
Ce înseamnă „phishing”?
În domeniul securității calculatoarelor, înșelăciunea, denumită în engleză phishing reprezintă o formă de activitate infracțională care constă în obținerea unor date confidențiale, cum ar fi date de acces pentru aplicații de tip bancar, aplicații de comerț electronic sau informații referitoare la carduri de credit, folosind tehnici de manipulare a datelor identității unei persoane sau a unei instituții.
Așa arată un mesaj de „phishing” trimis de o adresă fictivă a Băncii Transilvania:
„*Stimate Client Banca Transilvania,*
Datorită numeroaselor cereri de activare a serviciului Banca Transilvania Online din ultima săptămână, Banca Transilvania a închiriat un al doilea server, cu scopul de a construi o punte de comunicare între cele două pentru o mai ușoara accesare a portalului Banca Transilvania Online.
Din această cauză, 50% din conturile Banca Transilvania Online au fost mutate în noua bază de date dar totodată limitate în acelasi timp. Pentru a vă debloca contul Banca Transilvania Online tot ceea ce trebuie să faceți este să vă re-logați pe portalul Banca Transilvania Online.
În momentul logării, adresa IP unică pe care o folosiți împreună cu parola criptată vor fi transmise în mod automat către serverul nostru. Contul va fi deblocat instant.
Am decis să limităm o parte din conturi tocmai pentru a îmbunătăți securitatea oferită de Banca Transilvania prin înregistrarea IP-ului unic folosit de fiecare utilizator în parte.
Vă rugăm să vă logați folosind link-ul de mai jos :
https://www.bancatransilvania.ro/eBankingWeb/login?Lang=ro
https://host217-41-9-90.in-addr.btopenworld.com/www.bancatransilvania.ro/index.html>_
Vă mulțumim pentru înțelegere și pentru timpul acordat!”
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News