Economie
AUTOSTRADA proaspăt INAUGURATĂ a „CRĂPAT”. Primele FISURI şi RESTRICȚII de circulaţie pe tronsonul CUNȚA-SĂLIȘTE
Pe autostrada inaugurată, înainte de alegeri, pe 14 noiembrie, au apărut deja primele fisuri. La kilometrul 60, pe tronsonul Cunţa (judeţul Alba) – Sălişte (judeţul Sibiu), marți, constructorii încercau să repare o crăpătură de aproximativ 10 metri lungime şi un centimetru lăţime. Traficul era restricţionat în zona respectivă, pe mijlocul benzii întâi a autostrăzii.
Muncitorii de la Impregilo au preluat câteva probe de-a lungul fisurii și au astupat-o cu ciment iar, după trei ore, restricția de circulație a fost ridicată. Zona respectivă este cea în care drumarii au lucrat non-stop, înaintea inaugurării, pentru a termina asfaltul în timp util pentru
Reprezentanții CNADNR nu consideră, deocamdată, că fisura apărută este un semnal de alarmă. ”Am fost anunțați asupra acestui aspect, nu cred că este unul de amploare. Acea zonă, însă, trebuie ținută sub supraveghere, să vedem cum va evolua după ciclurile de îngheț-dezgheț”, au arătat reprezentanții Drumurilor Naționale, pentru Turnul Sfatului.
Fisura apărută este paralelă cu axul drumului, iar drumari independenți de această lucrare sunt sceptici în ceea ce privește calitatea lucrărilor.
”Motivele apariției unei astfel de fisuri pot fi mai multe. Este posibil ca materialul de umplutură să nu fi fost unul de calitate sau tehnologia de așternere a terasamentului să nu respecte standardele. Dar, cu siguranță este vorba de un real semn de întrebare având în vedere că această fisură a apărut după nici două săptămâni. Cât trafic să fi fost în zonă astfel încât să fi generat, deja, această problemă?”, a declarat pentru Turnul Sfatului un inginer cu experiență în construirea de autostrăzi.
Reamintim faptul că tronsonul de 22 de kilometri, între Cunţa şi Sălişte, inaugurat pe 14 noiembrie, a fost deschis cu o întârziere de un an şi jumătate, din cauza alunecărilor de teren din zona Aciliu.
Alunecările de teren au obligat constructorul să excaveze terasamentul deja construit pe o porţiune de aproximativ un kilometru lungime, să consolideze terenul şi să ridice din nou terasamentul care pe alocuri ajunge la 12 metri înălţime. Termenul scurt în care a fost executată această lucrare a ridicat semne de întrebare cu privire la calitatea lucrărilor.
Citeşte şi FOTO – VIDEO: S-a DESCHIS circulaţia pe AUTOSTRADĂ între Cunţa şi Sălişte, vineri, de la ora 15.30. Ponta a testat asfaltul cu autocarul
La acea dată, întrebat dacă şoferii pot circula în siguranţă pe Autostrada Sibiu – Orăştie, chiar dacă vor mai fi alunecări de teren, ministrul Transporturilor, Ioan Rus, a spus: „Da. Specialiştii spun că corpul autostrăzii nu va fi afectat de aceste lucruri. Zonele sensibile vor fi monitorizate 24 din 24 de ore. Vor fi utilaje în cazul în care este nevoie să se intervină, astfel încât pe cei 126 de km de autostradă, azi (vineri-n.r) de la Sibiu la Deva se poate cirula în siguranţă”.
În schimb, directorl CNADNR, Narcis Neaga, declara tot pe 14 noiembrie că: „Autostrada are aceaşi siguranţă 100%, ca pe DN7, pe Valea Oltului”.
surse: turnulsfatului.ro, mediafax.ro
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News
Bela
miercuri, 26.11.2014 at 21:09
Romania lucrului bine facut
reformistul
miercuri, 21.01.2015 at 20:13
terenurile alocate construirii autostrazilor trebuie concesionat catre firme care sa construiasca pe proprii bani si sa isi recupereze investitia in urma exploatarii acestora (taxa autostrada, inchirieri pentru amplasarea de panouri publicitare, moteluri, restaurante si benzinarii)