Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

AUTOSTRADA SEBEŞ-TURDA: Al doilea termen de amânare la Curtea de Apel Bucureşti pentru lotul 2. Instanţa se pronunţă pe 5 iunie


Publicat

Curtea de Apel Bucureşti a amânat din nou pronunţarea în cazul plângerilor înregistrate pentru lotul 2 al autostrăzii Sebeş-Turda. Este vorba despre contestaţii legate de licitaţia pentru execuţia tronsonului de la Pârâul Iovului (ieşirea din Alba Iulia) până la intrarea în municipiul Aiud. Decizia va fi anunţată joi, 5 iunie. Tot prin decizie a instanţei CNADNR a trebuit să reevalueze oferta câştigătoare pentru lotul 1. Pe segmentele 3 ş 4, au început deja lucrările doar în faza de proiectare. În zona Aiud, oamenii care au terenuri vizate de construcţia autostrăzii şi-au exprimat deja nemulţumiri legate de recuperarea investiţiilor în culturi de trandafiri sau pomi fructiferi şi aşteaptă informaţii exacte legate de expropriere. Termenul pentru finalizarea autostrăzii este februarie 2016, însă ministrul Transporturilor, Dan Şova, a declarat anterior că acestea ar putea fi terminate mai repede, în 2015.

Citeşte şi AUTOSTRADA SEBEŞ-TURDA: Au început lucrările pe loturile 3 şi 4, faza de proiectare, de la intrarea în Aiud până la Turda

Pentru lotul 2, firmele RCM Construzioni SRL (declarată iniţial câştigătoare la licitaţie, ca reprezentant al unei asocieri de firme, cu oferta de 460.019.270 lei) şi Asocierea Aktor SA – Euroconstruct Trading 98 SRL au contestat în instanţă decizia CNSC. Consiliul a admis în totalitate contestaţia formulată pentru acest lot de către Strabag SRL şi în parte pe cele formulate de asocierea Aktor SA – Euroconstruct Trading 98 SRL şi SC Teloxim Con SRL, respectiv a anulat raportul procedurii de atribuire în partea ce priveşte oferta desemnată câştigătoare şi ofertele contestatoarelor amintite. De asemenea, CNSC a obligat autoritatea contractantă la reevaluarea ofertelor depuse pentru lotul 2 de contestatoarele menţionate şi asocierea RCM Costruzioni SRL, cu respectarea celor din motivare, a documentaţiei de atribuire şi a dispoziţiilor legale în materia achiziţiilor publice. A respins şi capătul de cerere privind reevaluarea ofertelor admisibile cu propuneri inferioare ofertei sale, din contestaţia asocierii Aktor SA – Euroconstruct Trading 98 SRL, ca nefondat. Această asociere a atacat în instanţă faptul că CNSC i-a acceptat doar în parte contestaţia.

Pe acelaşi lot, Teloxim Con SRL (în cadrul asocierii Lena Engenharia e Construcoes SA – Teloxim Con SRL – Consitrans SRL) a dat în judecată CNADNR.

Curtea de Apel Bucureşti a conexat toate plângerile legate de acest lot într-un singur dosar.

Lotul 2 are 24,25 km, de la Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud. Include un spaţiu de servicii la km 22+800 (stânga), km 23+400 (dreapta), nodul rutier Teiuş la km 26, inclusiv bretele de acces şi un centru de întreţinere şi monitorizare la km 26+000 amplasat în interiorul nodului rutier Teiuş.

În ceea ce priveşte celelalte loturi, pentru segmentele 3 şi 4 au fost semnate contractele cu firmele constructoare şi a fost semnat ordinul de începere a lucrărilor cu data de 20 mai. Pentru cei 12,45 km ai lotului 3 al autostrăzii Sebeș – Turda, CNADNR a semnat contract cu asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana Per Condotte D’Aqua SpA, cu suma de aproximativ 421 milioane de lei fără TVA.

Cei 16,3 km de la lotul 4 al autostrăzii Sebeș – Turda vor fi executaţi de asocierea SC Porr Construct SRL – Porr Bau BmbH, pe baza unui contract de aproximativ 470 de milioane de lei fără TVA.

Tronsonul vizat are 28,75 kilometri, de la Turda până la intrarea în Aiud.

În legătură cu lucrările din zona Aiud, în această săptămână a avut loc o întâlnire la primărie între proprietarii de terenuri vizaţi, reprezentanţii constructorului şi ai CNADNR. Oamenii au fost nemulţumiţi că, în unele cazuri, firma a început deja lucrări de forare a terenului fără a-i înştiinţa. De asemenea, au ridicat problema despăgubirilor pentru culturile de trandafiri (în special zona Ciumbrud) şi pomi fructiferi, aşteptând să le fie comunicate condiţiile în care îşi pot recupera investiţiile.

Citeşte şi Exproprierea imobilelor pe traseul Autostrăzii Sebeş-Turda: Guvernul a aprobat 36,5 milioane lei despăgubiri pentru peste 4000 de imobile

În cazul lotului 1 din Autostrada Sebeş-Turda, Curtea de Apel Bucureşti a admis în parte plângerea formulată de Impresa Pizzarotti şi a dispus reevaluarea ofertei câştigătoare a Salini Impregilo SpA.

Autostrada care va face legătura între Autostrada Orăștie-Sibiu și Autostrada Transilvania este împărţită în patru loturi.

Potrivit ministrului Dan Şova, preţul mediu pentru tronsonul 3 (12,4 km) va fi de 7,5 milioane de euro/km, iar pentru tronsonul 4 (16,3 km) este de 6,4 milioane, urmând ca pentru tronsonul 1 (17 km) preţul să fie de 8,2 milioane de euro/km, în timp pentru tronsonul 2 (24 km) preţul să fie de 6,7 milioane de euro/km.

Ministrul Dan Şova a mai spus că termenul de execuţie este de 22 de luni, din care patru luni sunt pentru proiectare, dar speră ca lucrările să fie încheiate până pe 31 decembrie 2015, cel mai târziu în aprilie 2016.

Valoarea totală a investiţiei pentru construcţia celor 70 de kilometri ai Autostrăzii Turda-Sebeş se ridică la aproximativ 500 de milioane de euro.

Proiectul este finanţat în proporţie de 85% din Fondul de Coeziune, iar 15% din bugetul de stat. Autostrada Turda-Sebeş va traversa de cinci ori râul Mureş, ceea ce presupune realizarea mai multor lucrări – poduri, viaducte etc.

Lucrările la tronsonul Sebeș-Turda erau anunţate să înceapă în primăvara anului 2014. În aprilie, Comisia Europeană a anunțat că a acceptat includerea autostrăzii Sebeș – Turda în programul de finanțare nerambursabilă. Odată construită, autostrada ce a primit indicativul A10 potrivit CNADNR va lega autostrada A1 ce trece pe lângă Sebeș și autostrada Transilvania A3 aproape de Turda. CNADNR intenţiona să dea autostrada în concesiune la pachet cu autostrada de la Cluj la Borş.

Autostrada A10 Sebeş – Turda (potrivit proiectului tehnic, autostradă cu 2 benzi de circulaţie pe sens, lăţimea platformei de 26 metri şi acostamentul de 1,75 m pentru a permite amplasarea parapeţilor)

Lotul 1 – 17 km – de la intrarea pe autostradă de la Sebeș până la Pârâul Iovului (km 0+000 – km 17+000); inclusiv nodul direcţional Sebeş, o parcare de scurtă durată la km 4+200 (stânga), km 4+500 (dreapta); două noduri rutiere inclusiv bretele de acces: nodul rutier Alba Iulia Sud la km 8, nodul rutier Alba Iulia Nord la km 16.

Lotul 2 – 24,25 km – de la Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud (km 17+000 – km 41+250), inclusiv un spaţiu de servicii tip S3 la km 22+800 (stânga), km 23+400 (dreapta); nodul rutier Teiuş la km 26, inclusiv bretele de acces; un centru de întreţinere şi monitorizare la km 26+000 amplasat în interiorul nodului rutier Teiuş.

Lotul 3 – 12,45 km – de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea (km 41+250 – km 53+700), cu două noduri rutiere inclusiv bretele de acces: nodul rutier Aiud la km 44+700, nodul rutier Unirea la km 53+200; un spaţiu de servicii tip S1 la km 46+800 (stânga), km 47+700 (dreapta).

Lotul 4 – 16,3 km – de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda (km 53+700 – km 70+000), inclusiv o parcare de scurtă durată la km 60+030 (stânga), km 60+280 (dreapta); un centru de întreţinere şi coordonare la km 61+375.

Proiectul autostrăzii Sebeș- Turda a intrat în atenția guvernului  în ianuarie 2013 după ce Consiliul Județean Alba au reactivat un proiect mai vechi – drumul expres Sebeș – Turda. În 11 februarie 2013, vicepreședintele CJ Alba Florin Roman anunța că studiul de fezabilitate al drumului expres a fost aprobat în ședință de guvern. Proiectul inițial a suferit mai multe modificări, iar din septembrie 2013 ”drumului expres” a fost transformat în ”autostradă” în urma unei analize de trafic făcută de CNADNR şi avizată de ministrul Dan Șova.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Marcel Vela: Redeschiderea restaurantelor pe 15 iulie nu ar fi exclusă dacă, printr-o minune, ar scădea numărul de cazuri

Publicat

Ministrul Afacerilor Interne, Marcel Vela, a declarat că toate instituţiile cu atribuţii de control şi verificare vor fi în teren, în contextul epidemiei de COVID-19, el arătând că acei operatori economici care nu respectă regulile vor fi sancţionaţi. Șeful MAI a mai adăugat că dacă „printr-o minune ar scădea numărul de cazuri de infectări cu coronavirus”, redeshiderea restaurantelor pe 15 iulie nu ar fi exclusă, potrivit Agerpres.

Ministrul a mai spus că se bazează pe angajaţii Ministerului de Interne în aplicarea legii, precizând însă că are încredere în faptul că cetăţenii vor fi responsabili şi că numărul de cazuri nu va mai creşte foarte mult.

„Cei care nu respectă legea, fie că sunt operatori economici, magazine, supermarketuri, cluburi, terase, trebuie să ştie că Ministerul Afacerilor Interne, împreună cu alte instituţii, direcţiile de sănătate publică, direcţiile sanitar-veterinare, oficiile pentru protecţia consumatorului, ITM-urile, toată zona de control şi de verificare va fi în teren. (…) Toţi vom fi atenţi în această perioadă, există un plan de măsuri (…), toate forţele sunt în teren şi vom fi atenţi ca cei care nu respectă regulile să fie sancţionaţi. Din păcate, sunt şi asemenea oameni care nu respectă regulile, dar, din fericire, majoritatea, 80-85% dintre cetăţeni respectă, sunt atenţi şi analizează, cântăresc fiecare acţiune, fiecare măsură pe care o pot respecta şi aplica”, a spus Marcel Vela.

Potrivit ministrului, prefecţii vor trebui să raporteze zilnic ceea ce se întâmplă în teren, menţionând, totodată, să autorităţile locale şi judeţene au un rol important în reducerea numărului de cazuri de noi infectări cu COVID-19.

sursa: agerpres.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Reparații la Colegiul Militar „Mihai Viteazul” din Alba Iulia, în perioada vacanței de vară. Investiții de peste 100.000 de lei

Publicat

Trei pavilioane ale Colegiului Național Militar „Mihai Viteazul” din Alba Iulia vor intra în reparații, în perioada vacanței de vară. Reprezentanții instituției au transmis pentru Alba24 că se vor efectua reparații curente la balustradele de pe holurile de acces la sălile de clasă și dormitoare, se va monta tarkett și se vor renova spațiile destinate infirmeriei. Valoarea investiției este de peste 100.000 de lei, fără TVA.

Ministerul Apărării – U.M. 02036 a lansat vineri, 10 iulie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru achiziţia de lucrări de reparaţii curente la construcţiile şi instalaţiile aferente pavilioanelor A, B și C – din Unitatea Militară 02401 Alba Iulia – Colegiul Național „Mihai Viteazul”.

Valoarea totală estimată a lucrărilor este de 105.934,4 lei, fără TVA.

Lucrările necesare a fi executate la pavilioanele A, B și C cuprind următoarele categorii:

  • curăţire pereţi de vopsea în culori de ulei, în vederea aplicării stratului de glet și a unui nou strat de vopsea în culori (culoarea va fi aleasă de beneficiar în momentul predării amplasamentului);
  • spălare pereți în vederea aplicării zugrăvelii lavabile cu vopsea antibacterină cu ioni de argint pentru infirmerie (culoarea va fi aleasă de beneficiar în momentul predării amplasamentului);
  • reparații la plintă existentă (la trepte);
  • turnarea șapei autonivelantă de 3 cm în vederea aplicării covorului pvc, inclusiv repararea deficiențelor existe la trepte;
  • se va realiza pardoseala din covor PVC pe trepte, podeste și holurile aferente pavilionului C (în cazul pavilionului C, locația infirmerie, se va aplica pardoseală din covor PVC antibacterian)
  • se vor monta profile de protecție la treptele scărilor;
  • vopsirea în culori de ulei a balustradelor, un strat aplicat peste cel existent;
  • înlocuire mână curentă la balustradele scărilor, din lemn masiv de stejar, complet finisată (baiț și lac de protecție), și demontarea mâinii curente existente.

Potrivit caietului de sarcini, termenul execuţie este de maxim 45 zile calendaristice de la primirea ordinului de începere a lucrărilor, dar nu mai târziu de 10 septembrie 2020.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Rețea de distribuție a gazelor naturale, în Șugag, Dobra și Mărtinie. Studiu de fezabilitate, achiziționat de Primărie

Publicat

Locuitorii din localitățile Șugag, Dobra și Mărtinie ar putea beneficia în curând de un sistem de distribuție a gazelor naturale. Rețeaua va oferi cetățenilor o alternativă la actualele soluții de încălzire. 

Primăria Șugag a cumpărat recent, prin Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), un studiu de fezabilitate pentru înființarea unui sistem de distribuție gaze naturale în comună. Contractul în valoare de 120.000 de lei (aproximativ 24.804,66 de euro), a fost atribuit, prin achiziție directă, către SST Grup Termo S.R.L. din județul Iași.

Studiul de fezabilitate – înființare distribuție gaze naturale în localitățile Șugag, Dobra și Mărtinie – va cuprinde următoarele puncte:

  • A. Date generale
  • B. Necesitatea și oportunitatea investiției
  • C. Datele tehnice ale investiției
  • D. Durata de realizare și etape principale
  • E. Costul estimativ al investiției
  • F. Analiza cost-beneficiu
  • G. Finanțarea investiției
  • H. Estimări privind forța de muncă ocupată prin realizarea investiției
  • I. Anexe și Piese desenate
    • I. 1. Plan de amplasare în zonă (1:25000 – 1: 5000)
    • I. 2. Plan general (1:2000 – 1:500)

Potrivit documentației, studiul nu va include avizele deținătorului de utilități, studiul Topo și studiul Geo. 

Consilierii locali din comună au aprobat, în ședința din 25 iunie, un proiect de hotărâre (nr. 45/2020) privind aprobarea implementării proiectului de investiţie: Studiu de fezabilitate „Înființare sistem de distribuţie gaze naturale în comuna Șugag, județul Alba”.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO-VIDEO: Peisaj de poveste, în Alba. Iezerul Ighiel, cel mai mare lac de baraj natural pe calcare din România

Publicat

lacul iezer ighel drona 1

La aproximativ 25 de kilometri de Alba Iulia se află cel mai mare lac de baraj natural pe calcare din România. Aflat la capătul unui drum anevoios și înconjurat de munți împăduriți, lacul Iezerul Ighiel oferă turiștilor un peisaj de un pitoresc aparte.

Rezervaţia naturală Iezerul Ighiel este o arie protejată din judeţul Alba, aparţinând, administrativ, de satul Ighiel din comuna Ighiu. Este o rezervaţie de tip mixt, situată în partea de sud a Munților Trascăului, la obârșia Văii Ighielului, numită aici Valea Iezerului, fiind înscrisă în cea de-a patra categorie a Uniunii Internaţionale pentru Conservarea Naturii. Rezervația Naturală Iezerul Ighiel constituie cel mai mare lac de baraj natural pe calcare din România, pădurea din jur având o biodiversitate ridicată, alcătuind împreună un ansamblu peisagistic foarte pitoresc.

lacul iezer ighel drona 1

Acces: Accesul se face pe DN74 din Alba Iulia până la Șard, apoi pe DJ107H până la Ighiu și mai apoi, pe DJ106H, până în localitatea Ighiel. Aici se termină și drumul asfaltat, urmând apoi un drum forestier, îngust și anevoios, paralel cu pârâul Ighielului, până la lac.

Descriere: Rezervația Naturală Iezerul Ighiel are o suprafață de 5,5 ha, lacul propriu-zis respectiv zona tampon pe o suprafață de 365 ha. Rezervația a fost constituită în 1969, prin Decizia 175/1969 a Comitetului Executiv al Consiliului Popular Județean Alba.

Lacul este situat la o altitudine de 925 metri. Acesta s-a format în calcare jurasice masive dispuse peste un fundament de roci eruptive bazice (diabaze și diabaz-porfirite).

Între calcarele jurasice se interpun șisturi negre barremiene și un depozit de filiș grezon cu intruziuni de andezite banatitice.

Relieful major este reprezentat de platoul calcaros Ciumerna, care domină lacul în părțile de vest, nord-vest și nord-est, cu vârfurile Grohotul Pragului (1.238 m), Podul Horai (1.224 m) și Vârful Serghii (1.276 m).

Pe platoul calcaros Ciumerna se întâlnesc numeroase doline iar marginal se găsesc o serie de peșteri de diferite dimensiuni.

Vegetația inițială a fost constituită din păduri de fag, în care apărea diseminat carpenul și bradul. În ultimii 80 de ani s-au plantat pini și molid în câteva mici areale la nord de lac și pe Valea Iezerului, cu scopul fixării versanților. În pătura erbacee a pădurilor de fag se întâlnește o floră bogată.

Iezerul Ighiel are o adâncime maximă de peste 9 metri și o adâncime medie de 4,3 metri. Lungimea maximă a lacului este de 440 metri, în timp ce lățimea maximă este de 140 metri. Între linia oglinzii apei și fundul chiuvetei se acumulează un volum de aproximativ 225.0o0 metri cubi de apă.

Urcând spre lac se observă că în fața lui există o pantă bruscă cu relief haotic care barează valea pe întreaga lățime și de la baza căreia izvorăște apa ce se scurge din lac.

Acesta este barajul natural rezultat al unei alunecări de teren ce a închis valea determinând acumularea apei în spatele lui.

Apele curgătoare care se varsă în Iezerul Ighiel sunt temporare deoarece străbat o regiune calcaroasă și în același timp sunt foarte scurte (1,5 – 2 km) având bazinul de recepție redus.

Lacul nu are scurgere de suprafață și se drenează subteran, dând naștere pârâului Ighiel.

Pe malul lacului se află o cabană a direcției silvice. Scăldatul, lansarea pe lac a oricăror ambarcațiuni sau pescuitul sunt interzise.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate