Aiud
AUTOSTRADA SEBEŞ-TURDA: Circulaţia pe loturile 3 şi 4, între Aiud şi Turda, ar putea fi deschisă după 15 iunie
Nu este tocmai o surpriză, dar deschiderea loturilor 3 şi 4 ale Autostrăzii Sebeş-Turda se amână. Până la sfârşitul lunii iunie, a anunţat ministrul Transporturilor, Lucian Şova, potrivit Radio România Actualităţi (RRA). Ar fi necesare teste suplimentare.
Reamintim că anteriorul anunţ privind deschiderea circulaţiei pe cele două tronsoane finalizate din Autostrada Sebeş-Turda era cu termen luna mai.
„Luni am început o nouă procedură de evaluare a calităţii lucrărilor – mă refer la rugozitate, la planeitate şi chiar la structura de rezistenţă a autostrăzii”, a declarat ministrul, pentru RRA, cu referire la lotul 3, între Aiud şi Decea.
Ministrul a mai spus că în jurul datei de 15 iunie vor avea rezultatul acestor teste.
“Dacă acestea vor fi pozitive, nu ne va împiedica nimic ca într-o săptămână să deschidem circulaţia. Obligatoriu vor fi deschise la pachet (cele două loturi, 3 şi 4 – n.r.), pentru că lotul patru nu poate fi utilizat fără lotul trei”, a mai precizat Şova pentru sursa citată.
Vezi şi FOTO-VIDEO: Lucrări în ritm „de melc” pe Autostrada Sebeș-Turda, între Alba Iulia și Aiud
Stadiul lucrărilor pe loturile 3-4:
Lot 3 (12,45 km Aiud, Mirăslău/Decea, km 41+250 – km 53+700) – stadiu lucrări: 100%.
Contract lucrări (tip Fidic Galben), antreprenor Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte D’Acqua SpA (420.511.921,44 lei fără TVA din care 357.435.133,22 lei – fonduri coeziune 85% şi 63.076.788,22 lei – Guvernul României 15%). Data începere lucrări conform contract: 20 mai 2014, cu termene iniţiale 4 luni pentru realizarea proiectului tehnic, până la 20 septembrie 2014, 18 luni pentru execuţia lucrărilor, până la 19 martie 2016. Perioada de garanţie: 48 luni. Contract supervizare: DRDP Cluj – Inginer FIDIC Temporar. Proiectant: Aecom Ingineria SRL.
Observaţii/probleme: avizare proiect ITS (siguranţa circulaţiei) CNAIR
Pe acest tronson sunt două noduri rutiere, inclusiv bretele de acces, la Aiud (km 44+700) şi Unirea (km 53+200).
Lot 4 (16,3 km, zona Mirăslău – Turda; de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda; km 53+700 – km 70+000) – stadiu lucrări: 99%.
Contract lucrări (tip Fidic Galben): antreprenor Asocierea PORR Construct SRL – PORR Bau GmbH (470.004.894,83 lei fără TVA din care 399.504.160,60 lei – fonduri coeziune 85% şi 70.500.734,23 lei – Guvernul României 15%). Data începere lucrări conform contract: 20 mai 2014, cu 4 luni proiect tehnic până la data 20 septembrie 2014, 18 luni pentru execuţie, până la 20 martie 2016 (date iniţiale). Perioada de garanţie: 48 luni. Contract supervizare: inginer Asocierea TECNIC Consulting Engineering România S.R.L. – SPEA Ingegneria Europea SpA (3.980.826,20 lei fără TVA). Proiectant: Asocierea Viaponte – Projectos e Consultoria de Engenharia SA – Viaponte Rom SRL.
Observaţii/probleme: AC zona lacului Stejăriş, AC pentru reţele utilităţi, eliberare amplasament zona nodului rutier Turda (plantatie PAWLONIA), avizare proiect ITS şi stabilire costuri suplimentare echipamente solicitate în CTE; avizare Proiect Semnalizare rutiera CTE Siguranta Circulaţiei.
A primit autorizaţiile de construire pe sectoare, ultima în august 2016.
Pe acest lot se va face joncţiunea între A10 şi Autostrada Transilvania (A3).
sursă: romania-actualitati.ro
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News