Connect with us
Publicitate

AIUD

AUTOSTRADA SEBEŞ-TURDA: Circulaţia pe loturile 3 şi 4, între Aiud şi Turda, ar putea fi deschisă după 15 iunie

Publicat

Nu este tocmai o surpriză, dar deschiderea loturilor 3 şi 4 ale Autostrăzii Sebeş-Turda se amână. Până la sfârşitul lunii iunie, a anunţat ministrul Transporturilor, Lucian Şova, potrivit Radio România Actualităţi (RRA). Ar fi necesare teste suplimentare.

Reamintim că anteriorul anunţ privind deschiderea circulaţiei pe cele două tronsoane finalizate din Autostrada Sebeş-Turda era cu termen luna mai.

Citeşte şi ALTĂ AMÂNARE: Inaugurarea loturilor 3 și 4 de pe AUTOSTRADA Sebeș-Turda nu va avea loc nici în luna mai

„Luni am început o nouă procedură de evaluare a calităţii lucrărilor – mă refer la rugozitate, la planeitate şi chiar la structura de rezistenţă a autostrăzii”, a declarat ministrul, pentru RRA, cu referire la lotul 3, între Aiud şi Decea.

Ministrul a mai spus că în jurul datei de 15 iunie vor avea rezultatul acestor teste.

“Dacă acestea vor fi pozitive, nu ne va împiedica nimic ca într-o săptămână să deschidem circulaţia. Obligatoriu vor fi deschise la pachet (cele două loturi, 3 şi 4 – n.r.), pentru că lotul patru nu poate fi utilizat fără lotul trei”, a mai precizat Şova pentru sursa citată.

Citeşte şi CNAIR a publicat stadiul lucrărilor de pe Autostrada Sebeș-Turda. Pe loturile 1 și 2 nu s-a ajuns la 50%sz

Citeşte şi Noi ALUNECĂRI de teren, pe AUTOSTRADA Sebeş-Turda, lângă Alba Iulia. Probleme și pe lotul 4, între Decea și Turda

Vezi şi FOTO-VIDEO: Lucrări în ritm „de melc” pe Autostrada Sebeș-Turda, între Alba Iulia și Aiud

Stadiul lucrărilor pe loturile 3-4:

Lot 3 (12,45 km Aiud, Mirăslău/Decea, km 41+250 – km 53+700) – stadiu lucrări: 100%.

Contract lucrări (tip Fidic Galben), antreprenor Asocierea Tirrena Scavi SpA – Societa Italiana per Condotte D’Acqua SpA (420.511.921,44 lei fără TVA din care 357.435.133,22 lei – fonduri coeziune 85% şi 63.076.788,22 lei – Guvernul României 15%). Data începere lucrări conform contract: 20 mai 2014, cu termene iniţiale 4 luni pentru realizarea proiectului tehnic, până la 20 septembrie 2014, 18 luni pentru execuţia lucrărilor, până la 19 martie 2016. Perioada de garanţie: 48 luni. Contract supervizare: DRDP Cluj – Inginer FIDIC Temporar. Proiectant: Aecom Ingineria SRL.

Observaţii/probleme: avizare proiect ITS (siguranţa circulaţiei) CNAIR

Pe acest tronson sunt două noduri rutiere, inclusiv bretele de acces, la Aiud (km 44+700) şi Unirea (km 53+200).

Lot 4 (16,3 km, zona Mirăslău – Turda; de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda; km 53+700 – km 70+000) – stadiu lucrări: 99%.

Contract lucrări (tip Fidic Galben): antreprenor Asocierea PORR Construct SRL – PORR Bau GmbH (470.004.894,83 lei fără TVA din care 399.504.160,60 lei – fonduri coeziune 85% şi 70.500.734,23 lei – Guvernul României 15%). Data începere lucrări conform contract: 20 mai 2014, cu 4 luni proiect tehnic până la data 20 septembrie 2014, 18 luni pentru execuţie, până la 20 martie 2016 (date iniţiale). Perioada de garanţie: 48 luni. Contract supervizare: inginer Asocierea TECNIC Consulting Engineering România S.R.L. – SPEA Ingegneria Europea SpA (3.980.826,20 lei fără TVA). Proiectant: Asocierea Viaponte – Projectos e Consultoria de Engenharia SA – Viaponte Rom SRL.

Observaţii/probleme: AC zona lacului Stejăriş, AC pentru reţele utilităţi, eliberare amplasament zona nodului rutier Turda (plantatie PAWLONIA), avizare proiect ITS şi stabilire costuri suplimentare echipamente solicitate în CTE; avizare Proiect Semnalizare rutiera CTE Siguranta Circulaţiei.

A primit autorizaţiile de construire pe sectoare, ultima în august 2016.

Pe acest lot se va face joncţiunea între A10 şi Autostrada Transilvania (A3).

sursă: romania-actualitati.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate

EVENIMENT

Cancelarul Nehammer spune NU aderării României la Schengen. Deputat PNL: Austria este un hub al serviciilor secrete ale Moscovei

Publicat

Cancelarul austriac Karl Nehammer a declarat că Ministerul de Interne din țara sa vrea un nou calendar de aderare la Spațiul Schengen pentru România și Bulgaria. Asta ar fi abia la primăvară. 

Cancelarul motivează prin faptul că Austria are o problemă cu imigranții care trec nevăzuți prin România.

Totuși, România nu se află pe „Ruta Balcanică” a migrației. Oficialii austrieci știu și ei acest lucru și de aceea gestul lor poate fi interpretat drept un motiv pentru a respinge candidatura României pentru Schengen.

Declarația a fost făcută după o întâlnire cu șeful popularilor din Parlamentul European, Manfred Weber.

Karl Nehammer, a evitat să spună direct miercuri seară, că țara sa va vota împotriva aderării României la Schengen la Consiliul JAI de joi.

Dar a refuzat și întrebările pe acest subiect.

Pe de altă parte, Parlamentul olandez a adoptat tot miercuri poziția favorabilă a guvernului Țărilor de Jos, în sprijinul aderării României la spațiul Schengen.

Declarații dure și acuzații directe ale unui deputat PNL

Poziția Austriei era anticipabilă. Cu câteva ore înainte de anunțul cancelarului, Cristian Băcanu, un deputat PNL din România, a făcut o serie de declarații foarte dure, legate de legăturile Austriei cu Rusia și de jocul pe care îl face această țară pentru Moscova.

”Trebuie să spunem lucrurilor pe nume: Austria este un hub al serviciilor secrete ale Moscovei şi, atunci când refuză accesul României la spaţiul Schenghen, nu face nimic altceva decât să satisfacă interesul Rusiei.

O Rusie care îşi doreşte o Europă slabă şi divizată, măcinată de suveranism şi de mişcări politice de extremă dreapta, cu eterne probleme în lanţurile de aprovizionare şi lipsită de o reală capacitate de a se adapta noilor realităţi geopolitice.

Unii pot considera afirmaţia mea hazardată dar, dacă ne facem temele şi răsfoim informaţiile publice pe internet, descoperim că BVT (fostul serviciu de intelligence al Austriei) a fost considerat o vulnerabilitate majoră a Europei în materie de securitate printr-un raport de audit al Clubului de la Berna (comunitatea de intelligence europeană)…

Este chiar atât de greu să înţelegem cât de mare era şi este breşa de securitate austriacă?

De altfel, BVT a fost şi desfiinţat la finalul lui 2021, fiind înlocuit de GDföS – Directoratul de Stat pentru Securitate şi Intelligence, după ce nu a reuşit să prevină atacul de la Viena din 2 noiembrie 2020, atunci când au murit 5 oameni şi alţi 23 au fost răniţi.

Nu mai devreme de 5 iulie anul curent, prestigioasa publicaţie Washington Post titra „O cuantificare a influenţei ruse în Austria după invadarea Ucrainei” şi descria cazul lui Egisto Ott, 60 de ani, lucrător în serviciile secrete austriece, suspectat de procurori că a vândut secrete de stat şi informaţii despre inamicii Rusiei către Kremlin.

L-au prins la percheziţie în timp ce încerca să distrugă propriul telefon mobil astfel încât să nu fie găsite mesajele cu ruşii.

Se arată în articolul citat că, în realitate, cazul lui Ott este emblematic pentru situaţia în care se află azi autorităţile de la Viena, adânc penetrate de serviciile ruseşti şi situate zi de zi în siajul Moscovei” a scris Cristian Băcanu, pe contul său de Facebook.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

O casă din Meteș a luat foc. Intervin pompierii din Alba Iulia și voluntarii din zonă

Publicat

Detașamentul de pompieri Alba Iulia în cooperare cu Serviciu de Voluntari pentru Situații de Urgență Zlatna și voluntarii din Meteș intervin pentru localizarea și stingerea unui incendiu izbucnit la o gospodărie din Meteș.

Din informațiile preliminare ar fi vorba despre un incendiu izbucnit la acoperisul unei case, au transmis reprezentanții ISU Alba.

La fața locului a fost trimisă de la Alba Iulia o autoutilitară de stins incendii, care ajută alte două mașini de pompieri ale voluntarilor.

A ars o zonă de acoperiș din zona hornului.

Foto: Arhivă, rol ilustrativ

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: Accident GRAV la Presaca Ampoiului. Două persoane au fost rănite, iar traficul spre Munții Apuseni, blocat

Publicat

Un accident grav s-a produs miercuri seară pe DN74, la Presaca Ampoiului, au transmis reprezentanții ISU Alba. Două persoane au fost rănite, iar traficul a fost blocat temporar. 

Detașamentul de pompieri Alba Iulia intervine pentru acordarea primului ajutor medical și descarcerare la un accident rutier produs pe raza localității Presaca Ampoiului, DN74.

În accident au fost implicate două autoturisme și un camion.

Victimele au fost asistate medical la locul producerii evenimentului de către echipajele medicale și ulterior urmau să fie transportate la spital.

Traficul era oprit pe DN 74, în jurul orei 19, din cauza accidentului rutier, au transmis ulterior și reprezentanții IPJ Alba.

Forte alocate: 1 ASAS, 1 Descarcerare, 1 EPA și 1 ambulanță SAJ cu medic.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

RECORDER: Anchetă despre mafia balastierelor care au împânzit râurile. Cum închid ochii autoritățile la metoda ”bazinul piscicol”

Publicat

Recorder a publicat o nouă anchetă care arată cum funcționează, pe lângă lege și cu complicitatea autorităților, una dintre cele mai bănoase afaceri din România: cea cu balastiere.

Jurnaliștii au descoperit și o metodă mai sigură de avizare a unor asemenea exploatări: mascarea lor sub titlul de bazin piscicol. Una care funcționează și în Alba, arată investigația.

Construcțiile private și publice, șoselele și autostrăzile înghit cantități mari de pietriș și nisip exploatat din albiile râurilor.

Așa s-a ajuns la un interes major pentru această afacere și tot așa s-a ajuns la ilegalități comise de adevărate structuri mafiote, din care nu lipsesc reprezentanții instituțiilor statului.

În acest context, pe parcursul investigației, jurnaliștii s-au confruntat cu tentative de intimidare, cu patroni stăpâni pe administrațiile locale și conectați la instituțiile publice care ar fi trebui să îi controleze.

YouTube video

”Balastul se găsește în special pe lângă albiile râurilor și este, de fapt, o resursă naturală care aparține statului român.

Teoretic, nu poate fi exploatată oricum și oricât, ci numai după reguli stricte care au grijă ca mediul să nu fie afectat.

Prea mult balast scos din albia unui râu poate destabiliza malurile, provocând eroziuni, surpări și inundații” scriu jurnaliștii de la Recorder.

În România au apărut sute de balastiere care folosesc tertipuri legislative pentru a ocoli normele de mediu, care sapă direct în albiile râurilor și care profită de pasivitatea autorităților.

Unul dintre tertipurile folosite este acela prin care pescuitul a ajuns un pretext pentru ocolirea normelor de mediu în afacerile cu balast.

Practic, firmele iau avize pentru construirea unor bazine piscicole, dar în realitate acestea sunt niște balastiere. Evident, nimeni nu vede timp de ani întregi.

Dacă toate bazinele piscicole ar exista în realitate, România ar fi unul dintre cei mai mari producători de pește din România.

Fenomenul este extins la nivel național, inclusiv în județul Alba, unde balastierele mascate în acte în ”bazine piscicole” se întind de-a lungul Mureșului.

Peste 1.300 de asemenea avize au fost acordate în România în ultimii 10 ani.

 

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate


Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax