Connect with us
Publicitate

Economie

Autostrada Sebeș-Turda: Care sunt termenele de finalizare ale loturilor neterminate. Stadiul lucrărilor la începutul anului

Publicat

Anul acesta ar urma să fie terminate lucrările la Autostrada Sebeș-Turda, loturile 1 și 2, cel puțin așa arată datele ”pe hârtie” de la CNAIR.

Mai exact, potrivit celei mai recente situații privind stadiul proiectelor în derulare publicate de Compania de Autostrăzi, termenele estimate pentru finalizare sunt luna mai 2020 pentru lotul 1 Sebeș – Alba Iulia și iulie 2020 pentru lotul 2 Alba Iulia – Aiud.

Dacă este să vorbim însă despre situația din teren, lucrurile sunt mai complicate. De la întârzieri la plata subcontractanților, la probleme în instanță sau operațiuni suplimentare, toate acestea pot fi repere pentru întârzierea lucrărilor deja amânate față de termenele contractuale inițiale.

Aflat în control pe șantierele de autostradă din Alba, ministrul Lucian Bode a spus în 10 ianuarie că s-a ajuns la peste 80% pe lotul 1 (stadiul lucrărilor contractate de asocierea condusă de antreprenorul Impresa Pizzarotti) și puțin peste 60% pe lotul 2 (unde contractul a fost încheiat cu asocierea condusă de grecii de la Aktor).

Vezi VIDEO: Întâlnirea ministrului Transporturilor cu antreprenorii care construiesc Loturile 1 și 2 ale Autostrăzii Sebeș-Turda

În ceea ce privește stadiul financiar (adică facturi plătite), acesta este de aproximativ 70% pentru lotul 1 și doar de 50% pentru lotul 2.

Sunt în continuare probleme la Nodul Rutier Alba Iulia Sud, acolo unde lucrările sunt blocate de o groapă de gunoi dezafectată dinainte de 1990, dar descoperită pe șantier la începutul anului 2019. Reprezentanții CNAIR susțin că problema va fi rezolvată prin scoaterea, selectare și transportul deșeurilor la un depozit autorizat, pe cheltuiala companiei de stat.

Vezi și Autostrada Sebeș-Turda: Groapa de gunoi care blochează construcția Nodului Rutier Alba Iulia Sud va fi curățată de CNAIR

Una dintre cele mai complexe lucrări rămâne nodul rutier de la Lancrăm (lotul 1), ce va face conexiunea Autostrăzii Sebeș-Turda (A10) cu A1 Sibiu-Deva și DN1.

Aici sunt prevăzute șase bretele. Patru dintre acestea vor asigura legătura dintre autostrăzile A10 şi A1, iar celelalte două bretele vor face conexiunea cu DN1.

În octombrie anul trecut au fost montate tablierele metalice de pasaj pentru breteaua 2 (peste autostrada A1, care face conexiunea între autostrăzile A 10 și A1, sens de mers Orăștie-Turda) și 5 (peste autostrada A1, care face conexiunea între autostrada A 10 cu DN 1 prin sensul giratoriu existent al Nodului Rutier Sebeș Nord – Lancrăm).

Tot în zona acestui nod rutier, luni seara, se fac operațiuni de relocare a aducțiunii de apă.

Alte lucrări complexe sunt podul peste râul Mureș în zona Oarda-Limba (lotul 1) și cel peste râul Mureș de la Rădești (lotul 2).

Stadiul lucrărilor la Autostrada Sebeș-Turda (decembrie 2019, sursa CNAIR):

Lotul 1 Sebeș – Alba Iulia (Lancrăm – Sântimbru) – 17 km

Proiectant și constructor: Asocierea Impresa Pizzarotti & C SPA Pomponio Constructii SRL

Valoare contract, fără TVA:  541.739.137,21 lei (460.478.266,63 lei – Fondul de Coeziune 85% şi 81.260.870,58 lei – Guvernul României 15%)

Data de începere lucrări potrivit contract: 2.12.2014, cu 4 luni realizare proiect tehnic şi 18 luni execuţie lucrări. Termenul inițial de finalizare din proiect: octombrie 2016

Contract supervizare: inginer Egis Romania SA (5.156.196 lei fără TVA).

Data finalizării lucrărilor (estimat): mai 2020

Stadiu fizic: 82,6% (comparativ, în iulie 2019 – 73,50%); 85%, potrivit Pizzarotti

Stadiu financiar: 69,82%

Observații / probleme: Necesitatea îndepărtării deșeurilor identificate pe amplasamentul unei bretele a Nodului Rutier Alba Iulia SUD

Lot 2 (de la Sântimbru/Alba Iulia la Aiud/Rădești) – 24,25 km

Proiectant: D.P CONSULT S.R.L

Consultant: Asocierea S.C. KAPPA – Architects & Engineers S.R.L – SALFO & Associates S.A.

Constructor: Asocierea AKTOR TECHNICAL SOCIETE ANONYME (AKTOR S.A.) – S.C. EURO CONSTRUCT TRADING 98 S.R.L.

Valoare contract, fără TVA: 549.332.493,62 lei fără TVA, din care 466.932.619,58 – lei Fonduri Coeziune 85% şi 82.399.874,04 lei Guvernul României 15%.

Data începerii lucrărilor: 2 decembrie 2014

Data începere lucrări din contract 2.12 2014, perioada execuţie iniţială: 4 luni pentru realizarea Proiectului Tehnic, pana la data de 2.04.2015, 18 luni pentru execuţie, până la 2.10.2016

Data finalizării lucrărilor (estimat): iulie 2020

Stadiu fizic: 61,50% (comparativ, iulie 2019 – 51,84%)

Stadiu financiar: 49,70%

Observații / probleme: Eliberarea amplasamentului în zona km 40+000 prin procedura de executare silită. Slaba monitorizare a antreprenorului.

sursa foto: forum.peundemerg.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate