Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Cât timp vor mai putea călători românii în Marea Britanie doar cu buletinul și cum vor putea obține statutul de rezident


Publicat

Românii care nu au obţinut statutul de rezident în Regatul Unit şi doresc să meargă în vizită la familie sau prieteni ori în scop turistic vor putea folosi cartea de identitate ca document de călătorie până la 30 septembrie 2021, dată de la care călătoriile în această ţară vor fi posibile doar cu paşaportul.

La modul general, cetăţenii români vor putea călători în scop turistic, de vizită sau pentru studii de scurtă durată pe o perioadă de până la 6 luni dintr-un an în Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord fără a avea nevoie de viză, în baza paşaportului sau a cărţii de identitate aflate în curs de valabilitate.

Citește și Exod fără precedent din Regatul Unit. Mai rentează să muncești în Marea Britanie? Reguli pentru sezonieri de la 1 ianuarie

„Cu privire la documentele de călătorie, subliniem că cetăţenii români care nu au obţinut statutul de rezident în Regatul Unit şi vor dori să vină în vizită la cei dragi, membri de familie sau prieteni sau în scop turistic vor putea folosi cartea de identitate ca document de călătorie doar până la data de 30 septembrie 2021. După această dată, călătoria în Regatul Unit pentru aceste categorii de persoane va fi posibilă doar cu paşaportul”, se menţionează într-un răspuns al Ambasadei României la Londra la solicitarea Agerpres.

Ambasada României în Regatul Unit le recomandă tuturor românilor care plănuiesc să călătorească în această ţară în 2021 să aplice pentru paşaportul electronic la serviciile publice comunitare de paşapoarte din România.

Românii cu statutul de rezident obţinut în cadrul procedurii EU Settlement Scheme vor putea folosi până la 31 decembrie 2025 cartea de identitate ca document de călătorie în Regatul Unit. Mai multe informaţii privind condiţiile de călătorie de la 1 ianuarie 2021 sunt disponibile la https://www.gov.uk/guidance/visiting-the-uk-after-brexit.

Un alt aspect important este cel al asigurărilor medicale. Turiştii români, la fel ca toţi cei care provin din statele membre UE, nu vor mai beneficia pe perioada vizitei în Regatul Unit de servicii de sănătate gratuite din partea sistemului medical britanic. De aceea, tuturor celor care doresc să vină în vizită în Regatul Unit li se recomandă să îşi procure în prealabil o asigurare medicală/de călătorie personală corespunzătoare.

La 1 ianuarie 2021 se încheie perioada de tranziţie de după retragerea din Uniunea Europeană şi Regatul Unit al Marii Britanii şi Irlandei de Nord devine ţară terţă, ceea ce înseamnă că vor interveni schimbări în relaţiile de călătorie, muncă, studiu, comerţ şi alte domenii.

Procedura de înregistrare a cetățenilor UE (EU Settlement Scheme/ EUSS)

Guvernul britanic, a operaționalizat noua schemă de înregistrare (EU Settlement Scheme) a statutului de rezident (settled si pre-settled) a cetățenilor UE post-Brexit. Scopul schemei este de a asigura drepturile cetățenilor europeni de a continua să locuiască și să muncească în Marea Britanie post-Brexit. Noul sistem de înregistrare a devenit operațional pentru publicul larg la data de 30 martie 2019, iar cetățenii europeni vor putea să aplice până în data de 30 iunie 2021. Ca urmare, cetățenii europeni care doresc să continue să locuiască în Marea Britanie după data de 31 decembrie 2020, trebuie să aplice pentru EU Settlement Scheme.

Există două tipuri de statut pentru cetățenii europeni, care se raportează la perioada de ședere continuă petrecută în Marea Britanie, în funcție de care se va determina statutul dumneavoastră:

1. Statutul de settled (Settled Status)

Cetățenii europeni care au avut reședința în Marea Britanie pentru 5 ani de zile consecutivi sau mai mullt, vor fi eligibili pentru Settled Status. Dacă obțineți Settled Status, vă veți păstra aceleași drepturi pe care le aveți și în prezent: dreptul de a lucra, dreptul de a studia, dreptul de a accesa sistemul medical britanic și cel de securitate socială pe teritoriul Marii Britanii pe o perioadă nelimitată.

2. Statutul de pre-settled (Pre-Settled Status)

Cetățenii europeni care au avut reședința în Marea Britanie pentru mai puțin de 5 ani de zile consecutivi, vor fi eligibil pentru Pre-Settled Status. Dacă primiți Pre-Settled Status, veți putea să locuiți în Marea Britanie pentru o perioada de 5 ani de zile, care o să vă acorde timpul necesar pentru a fi eligibil pentru a obține Settled Status. Daca obțineți pre-Settled Status, vă veți păstra aceleași drepturi pe care le aveți și în prezent:dreptul de a lucra, dreptul de a studia, dreptul de a accesa sistemul medical britanic și cel de securitate socială pe teritoriul Marii Britanii. Însă, dupa cei 5 ani de ședere continuă trebuie să aplicați pentru Settled Status, care NU va fi acordat automat.

Perioada de implementare

Perioada de implementare începe la data retragerii Marii Britanii din UE, și se va încheia în data de 31 decembrie 2020. Pe durata perioadei de tranziție, drepturile cetăţenilor europeni  vor fi neschimbate, garantate şi protejate, cu condiția să se fi stabilit în Marea Britanie până la 31 decembrie 2020.

Care este procesul de aplicare pentru noul statut de resident (Eu Settlement Scheme)?

Noul statut o să le permită cetățenilor UE care se află în prezent pe teritoriul Marii Britanii sau care vor sosi înainte de data de 31 decembrie 2020, să locuiască și să lucreze în Marea Britanie post-Brexit.

Cetățenii europeni și membrii familiilor acestora (inclusiv membrii de familie non-UE) care sosesc în Marea Britanie nu mai târziu de data de 31 decembrie 2020,  vor trebui să solicite noul statut de resident (settled sau pre-settled), în Marea Britanie ca o precondiție legală în funcție de circumstanțe.

Membrii familiei pot include: soți sau parteneri civili, parteneri de viață, copii, nepoți sau strănepoți cu varsta  până la 21 de ani, persoane sub tutelă/ aflate în grija cetățeanului EU resident, cu vârsta de peste 21 de ani; părinți, bunici sau străbunici sub tutelă/ aflați în grija cetățeanului EU.

Copiii născuți unui părinte care a obținut statutul Settled vor obține cetățenia britanică automat, iar copiii născuți unui părinte care a obținut statutul Pre-Settled vor fi eligibili pentru statutul Pre-Settled în mod automat.

În aplicațiile pentru noul statut va trebui să furnizați informații generale despre dumneavoastră, nume, adresă, număr pașaport și NINo pentru a dovedi rezidența.

Va trebui să declarați istoricul infracțional – mentionăm că doar istoricul infracțional serios și/sau persistent o să vă afecteze aplicația.

Aplicația este gratuită pentru toate persoanele care doresc să obțină noul statut de rezident.

Pentru mai multe informații cetățenii sunt rugați să trimită un email la londra.brexit@mae.ro.

sursa: agerpres.ro, londra.mae.ro



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

FOTO VIDEO: PERCHEZIȚII în Alba și alte 3 județe, la o grupare de falsificatori de Euro și traficanți de droguri

Publicat

Polițiștii Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate Brașov, împreună cu procurori D.I.I.C.O.T. – S.T. Brașov, au efectuat 28 de percheziții în Alba, Brașov, Craiova și Ploiești.

Operațiunile acestora vizează un dosar penal în care se efectuează cercetări pentru constituirea unui grup infracțional organizat, falsificare de monede, punerea în circulație de valori falsificate, deținerea de instrumente în vederea falsificării de valori și trafic de droguri de risc și de mare risc.

Perchezițiile au avut loc miercuri, 27 ianuarie.

În fapt, în cursul lunii iulie 2020, polițiștii Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate Brașov s-au sesizat din oficiu cu privire la faptul că, în județul Brașov, s-ar fi constituit o grupare infracțională organizată, ai căror membri ar fi implicați în falsificarea de monedă străină, respectiv euro, de diferite cupiuri.

În urma colaborării cu EUROPOL, s-a stabilit faptul că falsurile produse de membrii acestei grupări au fost semnalate pe teritoriul a 10 state din cadrul Uniunii Europene.

Din investigații a reieșit faptul că o parte a membrilor grupării ar fi întrevăzut o oportunitate și din contrafacerea de bancnote emise de statul român, respectiv bancnote din cupiura de 100 de lei, sens în care ar fi efectuat mai multe activități, în vederea obținerii unei calități a bancnotei cât mai apropiată de original.

Un alt palier abordat ar fi fost reprezentat de implicarea în activități de trafic de droguri de risc și de mare risc, sens în care ar fi oferit/vândut droguri de risc și de mare risc (cannabis și cocaină) mai multor persoane.

Aparatură de falsificare

În perioada 25 – 31 ianuarie 2021, membrii grupării ar fi intenționat să pună în circulație 50.000 de euro, compusă din bancnote din cupiura de 50 de euro falsificate.

În urma perchezițiilor, a fost identificată aparatura folosită în activitățile de falsificare (imprimante, scanere, calculatoare, cerneluri speciale), documente de identitate ce par a fi contrafăcute, suma de 445.770 de euro, formată din bancnote de diferite cupiuri, susceptibile a fi falsificate, aproximativ 1.250 de grame de cannabis, 10 grame de cocaină, precum și 11.670 de euro, 800 de dolari și 42.780 de lei.

21 de persoane au fost conduse la sediul D.I.I.C.O.T. – S.T. Brașov și B.C.C.O. Brașov, în vederea audierii și dispunerii măsurilor legale ce se impun.

Polițiștii Brigăzii de Combatere a Criminalităţii Organizate Braşov au fost sprijiniți în activități de polițiști din cadrul Direcției de Combatere a Criminalității Organizate – Oficiul Național Central pentru Combaterea Falsului de Monedă, Inspectoratului de Poliție Județean Brașov, alături de polițiști ai structurilor de combatere a criminalității organizate din Craiova, Ploiești, Alba și București, cu sprijinul jandarmilor din cadrul G.M.J. Burebista Brașov.

Acțiunea a beneficiat de suportul de specialitate al Direcției Operațiuni Speciale din cadrul Poliției Române.

Sursă: BCCO Brașov

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Ministerul Sănătății intenționează utilizarea testelor rapide în școli. Declarațiile secretarului de stat, Andreea Moldovan

Publicat

Secretarul de stat în Ministerul Sănătății, Andreea Moldovan, a anunțat miercuri că ministerul vrea să crească numărul de teste pentru depistarea infecțiilor cu coronavirus.

De asemenea, testarea se va face și în școli.

Declarații: 

”Am discutat mult despre testarea din școli, pentru că ne dorim cu toții să reînceapă școlile. Dar acest lucru trebuie făcut în siguranță. Pentru acest lucru avem în vedere testarea rapidă cu teste antigen. Testarea se va adresa și cadrelor didactice.

În paralel cu modificarea indicilor de raportare e esențial să creștem capacitatea de testare, ca să știm incidența reală în țară.

În toate statele numărul infecțiilor crește alarmant, noile tulpini încep să fie circulante, țările adoptă măsuri suplimentare, ne obligă și pe noi să fim cu garda sus și să știm exact ce avem de făcut”.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Situațiile în care elevii și profesorii pot face cursuri online și după deschiderea școlilor. Precizările ministrului Educației

Publicat

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a anunțat, miercuri, că elevii și profesorii care au vulnerabilităţi pot învăţa, respectiv preda online, dar trebuie să aibă un certificat medical.

„În primul rând, cu toţii ne dorim revenirea la normalitate. Normalitate înseamnă şcoală cu prezenţă fizică, componente de online în perioada ce va urma. Elevii care au vulnerabilităţi, certificatul medical, cu siguranţă vor avea acces la învăţarea online. Elevii care au vulnerabilităţi şi care au certificate medicale vor putea învăţa online.

Aparţinătorii: părinţi, bunici ai acestor copii care au vulnerabilităţi generate de boli cronice certificate medical şi ei vor avea acces la învăţământ online.

Cadrele didactice pot avea vulnerabilităţi şi cu certificat medical vor putea să predea online, asta în cazul în care nu vor exista – şi în cea mai mare parte nu există – cadre didactice care să înlocuiască aceşti colegi care au vulnerabilităţi medicale. În acest fel vom asigura accesul la învăţământ online oricui are o motivare solidă, o certificare medicală”, a declarat Sorin Cîmpeanu, întrebat miercuri despre faptul că unii părinţi au semnat o petiţie în care cer ca şcolile să fie deschise din luna februarie în sistem hibrid, în contextul noii tulpini de coronavirus apărută şi în România.

El a adăugat că riscul nu poate fi eliminat, ci gestionat, iar dacă specialiştii vor spune pe 2 februarie că riscul poate fi gestionat, atunci şcolile pot fi deschise cu prezenţă fizică.

„Teama este un lucru normal, riscul nu poate fi eliminat, riscul poate să fie gestionat. Dacă cei cu compentenţă în domeniul medical ne vor spune pe data de 2 februarie că acest risc, din perspectivă sanitară, poate fi gestionat, atunci şcolile se vor deschide cu prezenţă fizică.

  • prezenţa fizică în scenariul verde, rata de infectare sub 1 la mie,
  • toate şcolile deschise, prezenţă fizică pentru grădiniţe, învăţământ primar, clase terminale, la rata de infectare între 1 şi 3 la mie,
  • prezenţă fizică doar în grădiniţe şi în învământ primar în scenariul roşu, rată de infectare de peste 3 la mie, dar nu mai mult de 6 la mie, caz în care întreaga localitate intră în carantină.

Acolo unde există prezenţă fizică se poate spune că ne-am întors la normalitate. Întoarcerea la normalitate înseamnă întoarcere la regulile care nu dădeau posibilitatea de a alege fără motiv dacă vrei sau dacă nu vrei să mergi la şcoală. Această alegere nu exista nici pentru elevi, nici pentru cadre didactice”, a completat Cîmpeanu.

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, afirmă că 1,4 milioane de elevi din totalul de 2,9 milioane ar putea merge la şcoală din 8 februarie.

Datele se pot schimba (…) vom vedea fotografia momentului în data de 2 februarie (…) O estimare făcută acum câteva zile era de 1,4 milioane de elevi din cei 2,9 milioane de elevi”, a declarat Cîmpeanu, sâmbătă, la un post de televiziune, potrivit Agerpres.

El a precizat că pentru cei 500.000 de studenţi există un alt regim, fiecare universitate urmând să decidă dacă aceştia vor face cursurile în sistem fizic, online sau hibrid.

“Am constituit un grup de monitorizare a acţiunilor necesare pentru pregătirea şcolilor la nivelul Ministerului Educaţiei.

Acest grup a cerut raportări cu o cadenţă săptămânală cu privire la stocurile de substanţe sanitare, de măşti şi la toate celelalte elemente necesare asigurării protecţiei în şcoli în momentul deschiderii acestora.

În fiecare zi de vineri, din toată ţara există obligativitatea raportării către ministrul Educaţiei a situaţiei până în data de 8 februarie şi după 8 februarie, pentru a putea să ne asigurăm că nu se produc sincope în elementele necesare protecţiei stării de sănătate a celor care vor merge în şcoli.

E vorba, de toate şcolile – acolo unde rata de infectare e sub 1 la mia de locuitori, între 1 şi 3 la mie – de grădiniţe, învăţământ primar şi clase terminale şi să sperăm cât mai puţine zone vor fi în scenariu roşu, acolo unde se deschid cu prezenţă fizică doar grădiniţele şi clasele I – IV”, a adăugat Sorin Cîmpeanu.

Câți bani vor primi profesorii pentru recuperarea orele pierdute din cauza restricțiilor

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, doreşte iniţierea unui program de ore remediale pentru elevi în valoare de 240 de milioane lei, sumă din care să fie plătiţi profesorii ce vor susţine aceste ore.

„Am estimat un număr mediu de pregătire remedială de 5 ore pe săptămână pentru aceia care au nevoie, pentru care cadrele didactice vor decide că pierderile se pot compensa prin cinci ore pe săptămână vreme de 16 săptămâni.

Atât durează programul pe care dorim să-l iniţiem prin ordonanţă de urgenţă – 16 săptămâni, începând din februarie pentru cei care revin la şcoală. (…)

Programul prevede o sumă de 240 milioane de lei împărţită în felul următor: 144 milioane de lei din POCU, destinat învăţământului primar şi gimnazial, la care se adaugă 96 de milioane de lei prin programul Romanian Second Reeducation, derulat împreună cu Banca Mondială, care are ca obiectiv principal reducerea abandonului şcolar”, a spus Cîmpeanu, sâmbătă, la Digi 24.

Potrivit acestuia, pierderile generate de predarea online sunt „evidente”, „mari” şi „foarte neuniforme”, diferă de la o zonă la alta, de la o şcoală la alta, în funcţie de accesul la echipamente şi internet şi de predarea online în sine.

Ministrul a precizat că orele remediale presupun prezenţa fizică a elevilor şi că anterior profesorii trebuie să identifice pierderile elevilor.

El a explicat că, în prezent, nu există obligaţia legală a cadrului didactic de a ţine ore remediale, însă se are în vedere un tarif orar motivant de 100 de lei.

„240 de milioane de lei înseamnă că 2,4 milioane de ore pot fi făcute, în medie, luând în considerare cele 6.396 de şcoli în România, înseamnă 375 de ore pe şcoală, numărul mediu de ore remediale. (…)

Sigur că vor fi şcoli care vor merge spre 1.000 de ore remediale şi şcoli care vor merge spre 200 de ore remediale”, a adăugat Sorin Cîmpeanu.

Școlile nu vor fi deschise fără măsuri de precauție

Școlile nu vor fi deschise fără să fie luate măsuri de precauție. Vlad Voiculescu: ”Nu o vom face fără măsuri de precauție și printre măsurile de precauție vor fi următoarele:

  • vaccinarea personalului din învățământ, vaccinarea învățătorilor, vaccinarea profesorilor. Tot personalul din învățământ este în etapa a doua de vaccinare, etapă deschisă astăzi.
  • A doua măsură pe care o luăm este testarea, testarea tuturor persoanelor simptomatice și a tuturor persoanelor care sunt contacți ai celor identificați pozitiv cu Covid-19. Cu alte cuvinte, dacă cineva apare într-o anchetă epidemiologică și intră în contact cu cineva din acea școală sau lucrează în acea școală, va fi imediat testată cu teste antigen, fie că este copil, fie că este adult. De asemenea, dacă un copil într-o clasă este depistat pozitiv, atunci toți copii vor fi testați.

Cele patru scenarii aplicate după data de 8 februarie pentru școli, licee și grădinițe:

Scenariul verdeincidența sub 1 la mie:  toate școlile se redeschid fizic. Toți elevii merg la școală

Scenariul galbenincidența între 1- 3 la mie:  merg la școală elevii din ciclul primar ( clasele I- IV) și cei din clasele terminale clasa a VIII-a și Clasa a XII-a și a XIII-a. NU merg la scoală clasele V, VI, VII și IX, X, XI. La aceste clase NU se fac cursuri în sistem hibrid. Numai online.

Scenariul roșu –  incidența peste 3 la mie: continuă să meargă la școală copiii de grădiniță și elevii din ciclul primar. Ceilalți elevi nu merg la școală.

Rata de infectare peste 6 la mie: Când se ajunge la rata de infectare peste 6 la mie, localitatea se carantinează, școlile de închid.Nimeni nu mai merge la școală

Sistemul hibrid dispare complet după 8 februarie

Ministrul Educației susține că varianta hibridă nu a dat rezultate, fiind eliminată complet în decizia luată de autorități.

„Experiențele din educație mi-au arătat că nu este eficient și mi se pare mai eficient așa. Unul dintre motivele pentru renunțarea la varianta hibrid este acela că profesorilor le e imposibil să aibă grijă de jumătate de elevi în clasă și de cealaltă jumătate în online, în același timp”, a declarat Ministrul Educației la Digi24.

Rata de infectare și scenariul pentru fiecare localitate vor fi publicate zilnic de autoritățile locale.

Structura anului școlar în semestrul al doilea:

  • Vacanţa intersemestrială – sâmbătă, 30 ianuarie 2021 – duminică, 7 februarie 2021.Semestrul al II-lea are 17 săptămâni de cursuri dispuse în perioada 8 februarie 2021 – 18 iunie 2021, astfel:
  • Cursuri – luni, 8 februarie 2021 – joi, 1 aprilie 2021
  • Vacanţă – vineri, 2 aprilie 2021 – duminică, 11 aprilie 2021
  • Cursuri – luni, 12 aprilie 2021 – joi, 29 aprilie 2021
  • Vacanţă – vineri, 30 aprilie 2021 – duminică, 9 mai 2021
  • Cursuri – luni, 10 mai 2021 – vineri, 18 iunie 2021

Pentru clasa a VIII-a – cursurile se termină în 11 iunie, iar pentru clasa a XII-a cursurile se termină în 4 iunie.

Calendar Evaluare națională și Bacalaureat 2021

IMPORTANT: Din cauza întârzierii încheierii mediilor există posibilitatea ca pentru examenele naționale să fie necesare sesiuni suplimentare, decalate față de datele stabilite

CALENDAR Evaluare Națională pentru absolvenții clasei a VIII-a, în anul școlar 2020-2021:

  • 7 – 11 iunie 2021 – Înscrierea la evaluarea națională
  • 22 iunie 2021 – Limba și literatura română, probă scrisă
  • 24 iunie 2021 – Matematică, probă scrisă
  • 25 iunie 2021 – Limba și literatura maternă, probă scrisă
  • 29 iunie 2021 (până la ora 14:00) – Afișarea rezultatelor înaintea contestațiilor
  • 29 iunie 2021 (ora 16:00 – ora 19:00) – 30 iunie 2021 (ora 8:00 – ora 12:00) – Depunerea contestațiilor
  • 30 iunie – 4 iulie 2021 – Soluționarea contestațiilor
  • 4 iulie 2021 – Afișarea rezultatelor finale după soluționarea contestațiilor

CALENDARUL examen de Bacalaureat 2021:

Sesiunea iunie – iulie 2021

  • 31 mai – 4 iunie 2021 – Înscrierea candidaților la prima sesiune de examen
  • 4 iunie 2021 – Încheierea cursurilor pentru clasa a XII-a/a XIII-a
  • 14-16 iunie 2021 – Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română -proba A
  • 16-17 iunie 2021 – Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B
  • 18-23 iunie 2021 – Evaluarea competențelor digitale – proba D
  • 23-25 iunie 2021 – Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională – proba C
  • 28 iunie 2021 – Limba și literatura română – proba E.a) – proba scrisă
  • 29 iunie 2021 – Proba obligatorie a profilului – proba E.c) – proba scrisă
  • 30 iunie 2021 – Proba la alegere a profilului și specializării – proba E.d) – proba scrisă
  • 1 iulie 2021 – Limba și literatura maternă – proba E.b) – proba scrisă
  • 5 iulie 2021 – Afișarea rezultatelor la probele scrise până la ora 12,00) și depunerea contestațiilor în intervalul orar 12,00 – 18,00
  • 6 – 9 iulie 2021 – Rezolvarea contestațiilor
  • 9 iulie 2021 – Afișarea rezultatelor finale

Sesiunea august – septembrie 2021

  • 19 – 26 iulie 2021 – Înscrierea candidaților la a doua sesiune de examen, inclusiv a candidaților care au promovat examenele de corigențe
  • 16 august 2021 – Limba și literatura română – proba E.a) – proba scrisă
  • 17 august 2021 – Proba obligatorie a profilului – proba E.c) – proba scrisă
  • 18 august 2021 – Proba la alegere a profilului și specializării – proba E.d) – proba scrisă
  • 19 august 2021 – Limba și literatura maternă – proba E.b) – proba scrisă
  • 23-24 august 2021 – Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba română – proba A
  • 25 august 2021 – Evaluarea competențelor lingvistice de comunicare orală în limba maternă – proba B
  • 26 – 27 august 2021 – Evaluarea competențelor digitale – proba D
  • 30 – 31 august 2021 – Evaluarea competențelor lingvistice într-o limbă de circulație internațională – proba C
  • 31 august 2021 – Afișarea rezultatelor la probele scrise (până la ora 12,00) și depunerea contestațiilor (orele 12,00 – 18,00)
  • 1- 3 septembrie 2021 – Rezolvarea contestațiilor
  • 3 septembrie 2021 – Afișarea rezultatelor finale

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

VIDEO Ministrul Sănătății: Avem mai puține doze de vaccin decât am avea nevoie. Controale la centrele unde se sare peste rând

Publicat

Ministrul Sănătății, Vlad Voiculescu, a declarat că există suspiciunea că un număr mare de persoane care ar fi trebuit vaccinate în etapa a III-a, au fost de fapt vaccinate mai repede, respectiv în a doua etapă.

Asta, spune ministrul, în contextul în care în România sunt mai puține vaccinuri decât este nevoie. 

Declarațiile ministrului Voiculescu: 

”În momentul acesta avem mai puține doze de vaccin decât am avea nevoie. E necesar ca autoritățile să nu rămână pasive la inechități. În principiu și în practică trebuie să îi protejăm pe cei vulnerabili.

Se vor face echipe de control MS-DSP pentru a vedea cum stau lucrurile în fapt la centrele de vaccinare. România nu poate să fie un sat fără câini.

Am vorbit cu premierul pentru introducerea de sancțiuni, dacă strategia de vaccinare nu este respectată la centre. În acest moment putem să îi asigurăm de avertismente disciplinare, în curând vom putea vor de sancțiuni (…).

Nu au fost puţine exemplele semnalte în presă de organizări separate pentru diverse instituţii ale statului. Cred că este jenant.

Acest lucru a fost discutat cât se poate de onest cu toată lumea, inclusiv cu premierul României, care împărtăşeşte pe de-a întregul această opinie şi această îngrijorare.

Vulnerabilități: 30% din vaccinări sunt în afara platformei de vaccinare. Sunt oameni care merg în centre sau centre care nu sunt bine informatizate.

Faptul că oamenii nu se programează în platformă și merg direct la centru reprezintă o vulnerabilitate pe care i-am semnalat-o dr Gheorghiță care trebuie remediată cât mai rapid. 30% este mult”.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate