Connect with us
Publicitate

Economie

CNADNR: TRANSALPINA, între Obârşia Lotrului şi Rânca, rămâne ÎNCHISĂ ANUL ACESTA, din cauza nefinalizării lucrărilor de modernizare

Publicat

CNADNR ţine închisă Transalpina în acest an, motivul oficial fiind nefinalizarea lucrărilor de modernizare şi lipsa condiţiilor de siguranţă a traficului rutier. Astfel şoferii care se aventurează pe tronsonul dintre Obârşia Lotrului (judeţul Vâlcea) şi Rânca (judeţul Gorj) riscă amenzi de până la 680 de lei, în zonă fiind indicatoare de restricţionare a accesului pentru autovehicule.

Dacă după vizita de luni pe Transalpina, şeful CNADNR a declarat că nu poate preciza un moment la care ar putea fi deschisă cea mai înaltă şosea din România, adică „nici acum, nici în următoarea lună sau două luni”, într-un comunicat al companiei transmis RomâniaTV se precizează clar că traseul nu va fi accesibil vizitatorilor în acest an.

Potrivit CNADNR, sectorul de drum naţional DN 67C cuprins între km 34+500 (localitatea Rânca, judeţul Gorj) şi km 59+800 (la intersecţia cu DN 7A Obârşia Lotrului, judetul Vâlcea) este închis circulaţiei publice pe toată perioada anului, din cauza nefinalizării lucrărilor de construcţie şi de asigurare a condiţiilor de siguranţă a traficului rutier, interdicţia fiind semnalizată prin indicatoare specifice.

„Ca urmare a nefinalizării lucrărilor de modernizare a drumului naţional DN 67C Bengeşti – Sebeş (km 0+000 – km 148+414), circulaţia rutieră este deschisă doar între localităţile Bengeşti – Rânca (km 0+000 şi km 34+500) şi între localitaţile Obârşia Lotrului – Sebeş (km 59+800 şi km 148+414). Facem precizarea că în perioada sezonului rece (iarna), circulaţia rutieră este închisă pe sectorul de drum cuprins între localităţile Rânca (km 35+500) şi cabana Curpat (km 79+200)”, potrivit comunicatului menţionat.

De asemenea, CNADNR mai precizează că „în baza expertizei tehnico-economice elaborată după rezilierea contractului de execuţie a lucrărilor de modernizare a DN 67C încheiat cu antreprenorul SC ROMSTRADE SRL, se va organiza o procedură de achiziţie publică pentru atribuirea contractului de lucrări rămase de executat. Reluarea lucrărilor de modernizare a DN 67C se va face imediat după finalizarea procedurii de atribuire şi semnarea contractului de execuţie”.

Directorul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, Narcis Neaga, s-a aflat luni într-o vizită de verificare pe teren pe traseul Transalpina, pentru a decide deschiderea oficială a celei mai înalte şosele din România. Deşi data la care sectorul ar fi trebuit redeschis circulaţiei publice a fost 1 iunie, oficialităţile au amânat acest termen, în principal din cauza faptului că la altitudini înalte şoseaua era încă acoperită de zăpadă, iar drumul este în regim de şantier.

A declarat, după vizita pe Transalpina de luni, că nu doreşte ca turiştii veniţi pe munte să fie implicaţi în evenimente rutiere şi, ca urmare, singura decizie pe care o poate lua este aceea de a menţine circulaţia închisă până la finalizarea litigiului cu Romstrade.

Citeşte şi TRANSALPINA: CNADNR verifică starea drumului pentru deschiderea tronsonului până la Sebeş. Problemele celei mai înalte şosele din ţară

Segmentul de drum fără parapeţi vizat în special este cel de la mare altitudine, care nu se află în judeţul Alba. Cel puţin din punct de vedere al întreţinerii drumului, se circulă în condiţii normale dinspre Sebeş, până la Lacul Oaşa şi limita cu judeţul Vâlcea. Sectorul cel mai spectaculos însă, “adevărata” Transalpina se află în zona alpină, de la Obârşia Lotrului spre Rânca şi Novaci, prin Pasul Urdele, la 2.145 de metri altitudine. Aici este zona care testează cel mai mult îndemânarea şoferilor şi este şi cea mai periculoasă, atât prin faptul că nu există parapeţi, cât şi prin specificul climatului de munte, cu momente de vizibilitate redusă şi carosabil acoperit.

DN 67C are caracter de şantier, Neaga declarând că turiştii care se aventurează dincolo de staţiunea Rânca (spre Sebeş – n.r.) pentru a vedea peisajele montane fac acest lucru pe cont propriu, CNADNR neasumându-şi nicio responsabilitate.

“Acest drum nu aparţine CNADNR, ci constructorului, dar Romstrade e în insolvenţă. Noi am făcut demersuri pentru a rezilia contractul, în contract existând o prevedere conform căreia rezilierea se poate face doar pe cale judiciară. Am făcut o notificare către casa de insolvenţă, care nu a fost de acord cu rezilierea contractului. În consecinţă, noi nu am putut prelua nicio parte din drum pentru a începe lucrările de întreţinere şi să continuăm ceea ce nu s-a făcut până acum”, a declarat Neaga.

Conform acestuia, lucrările la Transalpina sunt finalizate în proporţie de 75-80%, însă şoseaua nu are elemente de siguranţă, de genul parapetelor de protecţie, al indicatoarelor rutiere sau chiar al marcajelor.

“Dacă se întâmplă cel mai mic accident suntem puşi la zid cu toţii. De asemenea, nu putem face o preluare pentru punere în trafic pentru că miza adevărată o reprezintă viciile ascunse pe care noi încercăm să le descoperim. Situaţia e neplăcută pentru toţi cei din zonă, pentru că înseamnă o frânare a dezvoltării turismului, lucru care va fi cuantificat în prejudiciul pe care îl calculăm. Doar până la Rânca încercăm să menţinem cu elemente de siguranţa traficului ca să circule în siguranţă lumea care vine până aici. După Rânca, cine va circula, va circula pe propria răspundere. Noi nu deschidem drumul cel puţin până la data la care vorbim acum”, menţionează Neaga.

Şeful CNADNR spune că nu ştie când vor putea circula şoferii pe Transalpina fără să rişte amenzi pentru că intră cu maşina pe un drum pe care sunt indicatoare prin care sunt avertizaţi că circulaţia rutieră este interzisă.

Traficul e închis, drumul nu ne aparţine. Şoferii ar trebui să nu fie speriaţi de amenzi, ci de ce ar putea păţi orice, oricând. Amenda o plăteşti, dar dacă păţeşti ceva? Aţi văzut ce am păţit după 6-7 ani cu tânăra care a păţit ce a păţit şi încă o dată ne exprimăm regretul pentru situaţia creată. Dacă nu suntem atenţi, există posibilitatea ca aceste cazuri să se întâmple zilnic, ceea ce nu ne putem permite şi nu neapărat din cauza banilor, ci pentru că e vorba de o chestiune de viaţă, de siguranţa persoanei. Până la Rânca lucrurile stau destul de bine din punct de vedere al siguranţei traficului. Până la Rânca vom întări măsurile pentru siguranţa traficului. După Rânca nu pot să afirm acum dacă se va deschide acum sau în următoarea lună sau două luni”, a mai declarat Narcis Neaga.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Active News

    joi, 03.07.2014 at 23:56

    Peisaje foarte frumos pe Transalpina. Pacat ca nu ne putem bucura de ele in deplina siguranta.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate