Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Daniel Zdrânc, singur împotriva tuturor în Consiliul Județean Alba. Nu a votat un proiect de hotărâre pentru că îl consideră ilegal

Publicat

IMG_8559 Problemele juridice pe care le are Consiliul Județean Alba, după ce în 2008 a votat „Regulamentul serviciului de transport public de persoane”, proiect contestat în instanță, au fost din nou subiect de dispută la ședința de CJ.

Noul consilier Daniel Zdrânc a refuzat să voteze un proiect ce prevedea asigurarea continuității serviciului de transport, pe motiv că acesta este ilegal și că trebuia să fie informat cu privire la problemele juridice legate de această temă. Deși el a fost singurul care s-a opus, iar proiectul a trecut la vot, vicepreședintele CJ Alba, Florin Roman, l-a făcut ”inconștient” pentru faptul că, prin atitudinea sa, ar fi putut lăsa zeci de mii de oameni fără acces la transport județean. 

Consilierii județeni au avut pe ordinea de zi, de la ședința extraordinară de joi, de votat un proiect de hotărâre privind „aprobarea unor măsuri pentru asigurarea continuității serviciului de transport public județean de persoane prin curse regulate în judeţul Alba”.

Consilierul Daniel Zdrânc a refuzat să voteze pentru aprobarea proiectului pe motiv să este ilegal, enumerând dosarele și deciziile date de Tribunalul Cluj-Napoca în procesele pe care instituția le are cu mai mulți operatori de transport din județ.

Zdrânc a fost singurul consilier care nu a votat pentru aprobarea acestui proiect, iar gestul său nu a rămas „neamendat” de vicepreședintele CJ Alba, Florin Roman, care i-a spus că dă dovadă de inconștiență, iar calitatea sa de consilier nu îi permite să lase 30.000 de oameni fără transport județean.

„Ați votat pentru ca circa 30.000 de oameni să poată să meargă la muncă sau în altă parte, să aibă județul Alba un transport județean asigurat. Sunt surprins de atitudinea domnului Zdrânc, fără să vă supărați, este vorba despre puțină inconștiență.

Vreau să vă spun că înainte de a ridica probleme trebuie să aveți și soluții la problemele pe care le ridicați, asta e unu la mână. Doi la mână, nu vă puteți permite ca din postura dumneavoastră de consilier să lăsați 30.000 de oameni fără transportul județean.

Trei la mână, nu vă puteți permite să întrerupeți vechimea pe traseu pentru operatorii din județul Alba pentru că, dacă faceți asta, faceți trafic de influență.

V-aș ruga ca pe viitor să vă pregătiți și v-am rugat că, dacă aveți chestiuni pe care doriți să le cunoașteți cu adevărat și să nu faceți circ în Consiliul Județean, puteți să faceți în conferințele de presă de la partidele dumneavoastră. Rugămintea mea este să veniți să vă informați”, i-a transmis vicepreședintele CJ Alba, Florin Roman, consilierului județean Daniel Zdrânc.

La rândul său, Zdrânc a repetat faptul că nu poate vota un proiect pe care îl consideră ilegal și mai mult i se pare normal ca proiectul de hotărâre să dispună de toate informațiile referitoare la aceste subiect.

”Consider că, așa cum am menționat la începutul ședinței, introducerea pe ordinea de zi a unui astfel de proiect în ședință extraordinară ridică numeroase chestiuni de legalitate, care presupuneau discutarea lor într-o ședință ordinară.

Strict în ce privește proiectul de hotarâre, se invocă art. 3 până la 5 din Legea 107/2016, care se referă strict și exclusiv la situația programelor de transport public de persoane care au fost suspendate prin hotărâri judecătorești, ori în cazul nostru este evident că prin hotărârea judecătorească definitivă si irevocabilă nr.3965/2012 din dosar nr. 3836/107/2008 a fost constatată nulitatea mai multor hotărâri ale CJ Alba, cât și a hotărârii comisiei paritare ( HCJ 108/2008, HCJ 69/2008, HCJ 108/2008) cu privire la programul de transport și CJ Alba a fost obligat să reia procedura de atribuire a traseelor.

Un act administrativ anulat de către instanță se consideră că nu mai există și nu mai produce efecte, de aceea reiterez că era necesară o ședință ordinară, iar la PH să existe un raport de specialitate complet și corect, ca să înțeleg cum poate fi prelungit ceva care din punct de vedere juridic a fost anulat.

Mă întreb cum poate invoca urgența CJ Alba, când din data de 23.04.2016, data adoptării HCJ 61, ultima hotărâre de prelungire, cunoștea că la data de 31.07.2016 se împlinește termenul de prelungire”, a spus Daniel Zdrânc.

Povestea transportului județean este una veche, ce târăște de câțiva ani Consiliul Județean prin instanțe. Totul a început în martie 2008, când CJ Alba a votat  un proiect de hotărâre privind aprobarea Regulamentului serviciului de transport public județean de persoane. Mai exact, la acea dată, consilierii au votat în unanimitate cedarea câtorva rute din județ către două firme la care erau acționari doi consilieri județeni, Eugen Popa (PSD) și Ioan Iviniș (PDL). Firmele care au pierdut licitația, Man Tour SRL, Arion Trans SRL și Transgilyen SRL, au contestat decizia și de acolo au început procese lungi și complexe.

Sumele cerute de cele trei societăți sunt exorbitante. Man Tours SRL cere 8,1 milioane de lei, Arion Trans SRL solicită 1,8 milioane de lei și Transgilyen SRL cere 3,1 milioane de lei – „daune interese compensatorii”. Pe lângă aceste sume, s-au cerut și daune morale de 110.000 de euro total.

VEZI:  Șeful CJ Alba și 30 de consilieri ar putea fi obligați să plătească din PROPRIUL BUZUNAR aproape 3 MILIOANE de euro. Artificiul juridic ce mută vina pe doi foști consilieri

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate