Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

DEFINITIVAT 2019: Miercuri, proba scrisă. MODELE de SUBIECTE și calendarul examenului. Detalii pentru candidați


Publicat

examen

Miercuri, 24 iulie, va avea loc proba scrisă în cadrul concursului de Definitivat 2019. Peste 100 de candidaţi din Alba s-au înscris la examen.

Cadrele didactice care promovează examenul dobândesc dreptul de practică în învăţământul preuniversitar. Apoi, profesorii pot evolua în carieră prin gradul didactic II și gradul didactic I.

AICI lista celor 112 candidaţi din Alba înscrişi la examen.

Pentru proba scrisă, Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare elaborează 3 variante de subiecte şi baremele de evaluare aferente.

Proba scrisă se desfăşoară începând cu ora 10.00, durata de redactare a lucrării fiind de 4 ore.

MODELE de SUBIECTE pentru Definitivat 2019, publicate de Ministerul Educației:

Română și Matematică – învățământ primar:

Def_083_Limba_romana_I_2019_var_model_LRO

Def_083_Limba_romana_I_2019_bar_model_LRO

Română – învățământ preșcolar:

Def_096_Limba_romana_E_2019_var_model_LRO

Def_096_Limba_romana_E_2019_bar_model_LRO

Matematică:

Def_109_Matematica_P_2019_var_model_LRO

Def_109_Matematica_P_2019_bar_model_LRO

Informatică:

Def_050_Informatica_P_2019_var_model_LRO

Def_050_Informatica_P_2019_bar_model_LRO

Limba Engleză:

Def_060_Limba_engleza_P_2019_var_model_LRO

Def_060_Limba_engleza_P_2019_bar_model_LRO

Geografie

Def_046_Geografie_P_2019_var_model_LRO

Def_046_Geografie_P_2019_bar_model_LRO

Toate modelele de subiecte și bareme, AICI.

Stagiul minim de practică obligatoriu pentru obţinerea definitivării în învăţământ are o durată de un an şcolar (sau ore de predare echivalente normei de un an), fiind un stagiu efectiv de predare la catedră, în sistemul naţional de învăţământ preuniversitar, ca personal didactic calificat conform studiilor absolvite, potrivit metodologiei de examen.

Candidaţii aflaţi pentru prima dată în situaţia efectuării stagiului de practică se pot înscrie la examen dacă în anul de stagiu desfăşoară activitate la catedră cu normă întreagă în calitate de cadru didactic calificat şi pot susţine proba scrisă dacă finalizează stagiul de practică obligatoriu în sesiunea respectivă.

Candidaţii pot susţine examenul naţional pentru definitivare în învăţământ fără taxă de cel mult trei ori. Prezentările ulterioare la examen sunt condiţionate de achitarea, la unitatea de învățământ desemnată centru de examen, a unei taxe în cuantum de 300 lei.

Etapele examenului

Etapa I – eliminatorie:

1. Susţinerea a două inspecţii de specialitate

Inspecţiile de specialitate în unitatea de învăţământ la care este încadrat candidatul sau, după caz, într-o altă unitate de învăţământ, cu avizul inspectorului şcolar pentru dezvoltarea resursei umane şi al directorului unităţii de învăţământ primitoare.

Inspecţiile de specialitate se efectuează la 4 activităţi didactice, se evaluează prin note de la 1 la 10 care nu pot fi contestate şi sunt valabile numai în sesiunea pentru care candidatul s-a înscris.

În situaţia în care candidatul este încadrat conform specialităţilor/programelor de studiu înscrise pe diploma/diplomele de absolvire/licenţă/master sau pe una dintre disciplinele pe care o poate preda conform Centralizatorului, respectiv este încadrat suplinitor calificat, inspecţiile la clasă se efectuează la disciplina pe care cadrul didactic este încadrat în anul şcolar respectiv.

În situaţia în care candidatul nu este încadrat conform specialităţilor/programelor de studiu înscrise pe diploma/diplomele de absolvire/licenţă/master sau pe una dintre disciplinele pe care o poate preda conform Centralizatorului, inspecţiile la clasă se efectuează la două activităţi didactice la disciplina pe care este încadrat în anul şcolar respectiv şi la două activităţi didactice la disciplina la care s-a înscris să susţină examenul.

Cadrele didactice titulare, aflate sub incidenţa prevederilor art. 255 alin. (1) – (3) şi (5) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, înscrise la examenul naţional de definitivare în învăţământ, trebuie să efectueze cel puţin 4 ore de predare, săptămânal, în anul susţinerii inspecţiilor de specialitate

2. Evaluarea portofoliului profesional

Portofoliul profesional personal este particularizat pentru una din clasele/grupele din norma didactică a candidatului şi evaluează nivelul de competenţă didactică a acestuia, urmărind adaptarea pregătirii psihopedagogice la specificul clasei/grupei selectate. În elaborarea portofoliului profesional personal, candidatul respectă precizările formulate în programa de pedagogie şi elemente de psihologie şcolară în vigoare, corespunzătoare funcţiei didactice ocupate.

Portofoliul profesional personal cuprinde:

a) curriculum vitae;

b) o scrisoare de intenţie, având între 200 şi 400 de cuvinte, în care se prezintă motivaţia participării la examenul de definitivat, obiectivele şi aşteptările proprii în formarea personală ca profesor, autoaprecierea activităţii/experienţei câştigate pe parcursul semestrului, autoaprecierea portofoliului profesional şi propuneri de ameliorare;

c) un raport de progres şcolar, însoţit de următoarele documente-suport:

– planificările: anuale, semestrială şi pe unităţi de învăţare;

– minimum 10 proiecte didactice, pentru tipuri de lecţii diferite;

– instrumente de evaluare (un test predictiv, cu baremul aferent, rezultatele testării, măsuri);

– catalogul profesorului;

– resursele didactice adaptate nivelului clasei/grupei;

Autoevaluarea portofoliului profesional, conform grilei de evaluare prevăzute în anexa nr. Portofoliul profesional personal este notat cu note între 1 şi 10. Nota acordată nu poate fi contestată.

Etapa a II-a – finală: o probă scrisă

Proba scrisă a examenului se susține la:

a) disciplina de specialitate şi metodica predării acesteia – pentru profesori din învăţământul de masă şi din învăţământul special, antrenori şi cadre didactice medicale cu studii superioare;

b) limba şi literatura română şi matematică, metodica predării acestora – pentru învăţători, institutori şi profesori pentru învăţământul primar din unităţile şcolare cu limba de predare română;

c) limba şi literatura română şi universală pentru copii, limba şi literatura maternă, matematică, metodica predării acestora la clasele cu predare în limbile minorităţilor – pentru învăţători, institutori şi profesori pentru învăţământul primar din unităţile şcolare cu limba de predare în una dintre limbile minorităţilor naţionale;

d) limba română şi literatura pentru copii, metodica activităţii instructiv-educative din învăţământul preşcolar – pentru educatoare, institutori şi profesori pentru învăţământul preşcolar din unităţile preşcolare cu predare în limba română;

e) limba şi literatura română şi universală pentru copii, limba şi literatura maternă, metodica predării acestora – pentru educatoare, institutori şi profesori pentru învăţământul preşcolar din unităţile preşcolare cu limba de predare în una dintre limbile minorităţilor naţionale;

f) limba română şi literatura pentru copii, matematică, metodica predării acestora sau terapie educaţională complexă şi integrată – pentru învăţători-educatori, învăţători, învăţătorii-tineranţi, institutori, profesori pentru învăţământul primar din învăţământul special cu predare în limba română;

g) limba şi literatura română şi universală pentru copii, limba şi literatura maternă, matematica, metodica predării acestora la clasele cu predare în limbile minorităţilor sau terapie educaţională complexă şi integrată – pentru învăţători, învăţători-itineranţi, institutori, profesori pentru învăţământul primar din învăţământul special cu predare în una dintre limbile minorităţilor;

h) limba română şi literatura pentru copii, metodica activităţii instructiv-educative în învăţământul preşcolar sau terapie educaţională complexă şi integrată – pentru educatoare, institutori, profesori pentru învăţământul preşcolar din învăţământul special cu predare în limba română;

i) limba şi literatura română şi universală pentru copii, limba şi literatura maternă, metodica predării acestora sau terapie educaţională complexă şi integrată – pentru educatoare, institutori, profesori pentru învăţământul preşcolar din învăţământul special cu predare în una dintre limbile minorităţilor;

j) disciplina de specialitate şi didactica acesteia – pentru maiştri-instructori, antrenori şi cadre didactice medicale cu studii medii

Reguli pentru proba scrisă

Prezentarea comisiei la centrul de examen se face în intervalul orar 7.00 – 7.30, pe baza buletinului/cărţii de identitate şi a delegaţiei de serviciu.

Accesul candidaţilor în centrul de examen la proba scrisă se face în intervalul 8.00 – 8.45, pe baza actului de identitate valabil – carte de identitate, carte de identitate provizorie sau buletin de identitate – ori, în lipsa acestuia, pe baza paşaportului în termen de valabilitate.

Candidaţii şi asistenţii supraveghetori nu pot avea asupra lor, în sala de examen, obiecte sau materiale din următoarele categorii: genţi, poşete, ziare, reviste, cărţi, caiete, mijloace electronice de calcul, telefoane mobile sau orice alte mijloace care intermediază/facilitează comunicarea la distanţă, alte obiecte/materiale a căror utilizare afectează desfăşurarea examenului în condiţii de legalitate, echitate şi obiectivitate. Materialele şi/sau obiectele nepermise vor fi depuse în sala de depozitare a obiectelor personale, înainte de intrarea în sala de examen.

Candidaţii care introduc în sala de examen materiale nepermise, din categoria acelora menţionate sau compatibile cu acelea, chiar dacă nu le utilizează în momentul în care sunt depistaţi, sunt eliminaţi din examen pentru tentativă de fraudă, prin decizie motivată a preşedintelui comisiei de examen, situaţie în care asistenţii supraveghetori sau membrii comisiei de examen încheie un proces-verbal.

Preşedintele comisiei de examen, împreună cu secretarul comisiei, distribuie în sălile de examen plicurile secretizate cu subiecte, astfel încât, la ora 10.00, acestea să poată fi desfăcute, în prezenţa candidaţilor.

În structura lucrării scrise, subiectul de specialitate are o pondere de 60%, iar subiectul de metodică de 30%, 10% din punctaj fiind acordat din oficiu.

Fiecare lucrare scrisă este evaluată independent, în săli separate, de doi profesori evaluatori, şi apreciată separat, cu note de la 10 la 1, incluzând şi punctul/punctele din oficiu, conform baremului de evaluare şi notare, fără a se face însemnări pe lucrare.

Fiecare evaluator stabileşte, prin raportare la baremul de evaluare şi notare, nota lucrării scrise. Pentru validarea evaluărilor, diferenţa dintre notele acordate de cei doi evaluatori nu trebuie să fie mai mare de 1 punct.

Examenul se susţine în limba română.

Cadrele didactice care predau la clase cu predare integrală în limbile minorităţilor naţionale pot susţine probele examenului în limba minorității naționale la care asigură predarea.

Definitivarea în învăţământ poate fi obţinută, în baza specialităţilor/programelor de studiu înscrise pe diploma/diplomele de absolvire/licenţă/master pe care candidatul le deţine, la una dintre disciplinele pe care cadrul didactic o poate preda.

Nota obţinută la examen se calculează după formula: ND = (NI1 + NI2 + NP + 7NS) / 10, unde ND reprezintă nota la examen, NI1 reprezintă nota inspecţiei de specialitate 1, NI2 reprezintă nota inspecţiei de specialitate 2, NP reprezintă nota acordată pentru portofoliul profesional personal, iar NS reprezintă nota la proba scrisă. Nota minimă de promovare a examenului este 8 (opt).

Calendar examen Definitivat 2019:

până la 31 mai: efectuarea inspecțiilor de specialitate

3 – 14 iunie: completarea dosarelor și validarea datelor de înscriere existente în aplicația electronică

24 iulie: susţinerea probei scrise

31 iulie: afişarea rezultatelor

31 iulie – 1 august: înregistrarea contestaţiilor

1 – 5 august: soluționarea contestaţiilor

5 august: afişarea rezultatelor finale

6 – 9 august: transmiterea la Ministerul Educației Naționale a tabelelor nominale cu candidaţii admişi

9 – 14 august: validarea rezultatelor examenului prin ordin al ministrului educației naționale

 



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EDUCAȚIE

Note mărite cu aproape PATRU puncte după CONTESTAȚII la TITULARIZARE, în Alba. Unui profesor i-a crescut nota de la 4,35 la 8,1

Publicat

scrisoare

Aproape patru puncte în plus la proba scrisă de Titularizare 2020, după contestații. Diferența imensă între nota inițială și cea finală le-a adus șansa la obținerea posturilor de titulari în învățământ unor profesori din Alba.

Alba24 a comparat listele inițiale cu rezultate la Titularizare 2020 și cele cu notele finale. Două educatoare din Alba au obținut note mai mari cu aproape patru puncte, după contestații.

G. Z. a obținut nota 7,6 după contestații, față de 3,7 nota inițială (3,9 puncte diferență), iar A. C. are 8,1 față de 4,35 (3,75 puncte în plus). Este diferența între nota care nu le permitea nici măcar un post de suplinitor și intrarea în cursa pentru posturile de titulari.

O altă diferență mare de notare după contestații a fost de 2.25 în plus, pentru M. B., educatoare (de la 6.3 la 8.55).

Pentru angajarea pe perioadă determinată (suplinire), candidaţii trebuie să obțină minimum nota 5 (cinci) atât la proba scrisă, cât şi la proba practică/inspecţia specială în profilul postului.

Titularizarea este concursul naţional prin care profesorii ocupă posturile didactice sau catedrele vacante în învăţământul preuniversitar, având posibilitatea să se angajeze perioadă nedeterminată. Condiția pentru a obține titularizarea este obținerea unei note de minimum 7 atât la proba scrisă, cât şi la inspecţia specială la clasă.

Vezi TITULARIZARE 2020, rezultate finale: Rata de promovare în ALBA a urcat la 56,52%. Numărul profesorilor cu note sub 5 a scăzut

După contestații, în județul Alba, rata de promovare (adică note peste 7) a crescut la 56,52%, de la 54,23% înainte de contestații. Numărul profesorilor care au luat note sub 5 a scăzut de la 80 la 67. Prin urmare, după contestații, alți 13 candidați din județ au șanse la posturi de suplinitori sau chiar titulari.

După primele rezultate, 87 de profesori au depus contestații. Situația finală în județul Alba la Titularizare este: 247 candidați cu note între 7 și 10 – 56.52% (înainte de contestații, 237); 123 candidați cu note între 5 și 6,99 – 28,15% (înainte de contestații, 120); 67 candidați cu note între 1,01 și 4,98 – 15,33% (înainte de contestații, 80).

Ședințele de repartizare pe posturi încep de miercuri, 12 august.

În Alba, sunt 115 posturi titularizabile și 728 neocupate în total.

Vezi AICI lista posturilor în Alba.

ŞEDINŢE DE REPARTIZARE

12 august 2020 – Şedinţa pentru repartizarea cadrelor didactice angajate cu contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului care au obținut minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020, în condiţiile art. 62 alin. (13) din Metodologie;

13 august 2020 – Şedinţa de repartizare a candidaților care au obținut minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020, indiferent de statutul acestora, pe posturi didactice/catedre vacante publicate pentru angajare cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată, ierarhizați pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor;

14 august 2020 – Şedinţă de repartizare cu următoarea ordine de prioritate:

completarea normei cadrelor didactice titulare, a cadrelor didactice debutante prevăzute la art. 21 alin. (4) lit. a) și alin. (6), respectiv a cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului, rămase cu norma didactică incompletă din etapele anterioare;

soluţionarea restrângerilor de activitate: cadrele didactice titulare, a căror restrângere de activitate a apărut în perioada aprilie-iulie 2020 și cadrele didactice titulare rămase cu restrângerea de activitate nesoluționată din etapele anterioare, în vederea soluționării restrângerii de activitate prin transfer sau detașare în interesul învățământului pentru restrângere de activitate nesoluționată;

candidații cu statut de cadre didactice titulare în învățământul preuniversitar anterior înscrierii la concursul naţional, sesiunea 2020, cu păstrarea statutului de cadru didactic titular care au obținut minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020;

cadrele didactice debutante, prevăzute la art. 21 alin. (4) lit. a) și alin. (6) din Metodologie, care au promovat examenul național pentru obținerea definitivării în învățământ, sesiunea 2020, și au obținut minimum nota 7 (șapte) la proba scrisă în cadrul concursului național, sesiunea 2020;

(Pct. 3 şi pct.4 – ierarhizați pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor)

ocuparea posturilor didactice, rămase vacante, de către cadrele didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată, conform prevederilor art. 61 din Metodologie.

17 august 2020 – Detaşarea în interesul învăţământului pentru funcţiile de conducere, îndrumare şi control.

18 august 2020:

Ocuparea posturilor didactice pentru detaşare în interesul învăţământului – dosare ale titularilor, înregistrate pentru detaşare în interesul învăţământului în perioada: 10-12 iunie 2020.

Ocuparea posturilor didactice, rămase neocupate, de către cadrele didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată, conform prevederilor art. 61 din Metodologie.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Teleșcoală pentru profesori din 24 august. Cadrele didactice vor avea 15 lecții prin care să învețe cum se poate preda online

Publicat

examen profesor

Din 24 august, profesorii vor avea o emisiune pe TVR prin care să învețe să predea online, a spus ministrul Educației, Monica Anisie, în cadrul unei întâlnirii online cu parlamentarii din Comisia de Educație din Senat.

Emisiunea va începe din 24 august, la fel cum în prezent există Teleșcoala pentru elevii care se pregătesc pentru bacalaureat.

Citește și TITULARIZARE 2020: Rezultatele finale, publicate marți. Profesorii află notele după contestații. Calendarul de repartizare

Profesorii vor avea 15 lecții de predare online timp de trei săptămâni, până la începerea noului an școlar. Cei care vor susține cursurile sunt formatori de la Google și Microsoft.

Ministrul Educației a mai spus că până acum au fost pregătiți mai multe zeci de mii de profesori pentru predarea online.

„Numărul de profesori formați în această perioadă: prin Casa Corpului Didactic au fost formați 29.967 de profesori în perioada martie – 15 iunie, în perioada 15 iunie – final de august vor fi formați aproximativ 19.000 de profesori.

Pentru alți furnizori de formare acreditați avem 13.859 de cadre didactice pe care le-am format deja până la 31 iulie. În perioada 1-10 septembrie, preconizăm să mai formăm 20.500 de cadre didactice. Prin proiectul CRED au fost formați 11.000 de profesori, iar prin Editura Didactică și Pedagogică – pentru folosirea manualelor 3D – 5.000 de profesori”, a spus Monica Anisie.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Salariații pierd ziua liberă din august. Calendar- câte zile libere și minivacanțe mai sunt până la sfârșitul anului 2020

Publicat

zile libere

Ziua de 15 august, în care se sărbătorește Adormirea Maicii Domnului – Sfânta Maria Mare, este liberă pentru toți salariații din România, potrivit prevederilor din Codul Muncii. Este considerată sărbătoare legală.

Cei care lucrau în această zi, trebuiau să primească două zile libere plătite, care puteau fi folosite în următoarele 30 de zile. De asemenea, angajații puteau fi recompensați cu plata dublă a unei zile de muncă. 

Citește și MESAJE de Sfânta Maria 2020. Felicitări și urări pentru prieteni, familie şi cunoscuţi, de ziua numelui

În acest an acesta românii pierd ziua liberă, din 15 august 2020 și, pe cale de consecință, toate drepturile generate de aceasta.

În mod normal, ziua în care se sărbătorește Adormirea Maicii Domnului, pe 15 august, este zi liberă de la stat. Anul acesta, însă, românii pierd această zi liberă și asta pentru că pica într-o zi de sâmbătă. Pentru acest motiv, angajații nu vor resimți această zi ca fiind una liberă.

Adormirea Maicii Domnului sau Sfânta Maria Mare este marcată în calendar pe data de 15 august. Este una dintre cele mai mari sărbători din an. De această zi sunt legate mai multe obiceiuri și superstiții, din diferite zone ale țării.

Citește și Sfânta MARIA MARE. Ce NUME se sărbătoresc în 15 August şi semnificaţiile acestora

Ce zile libere mai au angajații în 2020 :

15 august – sâmbătă – Adormirea Maicii Domnului

30 noiembrie – luni – Sfântul Andrei ( minivacanță de 4 zile )

1 decembrie – marţi – Ziua Marii Uniri ( minivacanță de 4 zile)

25 decembrie – vineri – Crăciun ( minivacanță de 3 zile)

26 decembrie – sâmbătă – A doua zi de Crăciun

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FC Unirea va primi bani de la Primăria Alba Iulia. Voicu Paul: În paralel vor demara și lucrările de la stadion

Publicat

Echipa de fotbal Unirea Alba Iulia va primi 400.000 de lei de la administrația locală din Alba Iulia. Potrivit viceprimarului cu atribuții de primar, Voicu Paul, acordarea banilor va avea loc în viitoarea ședință a consiliului local. 

Voicu Paul a postat un mesaj pe contul său de Facebook, legat de acest lucru. De asemenea, acesta a adăugat că și stadionul va intra în reabilitare, în paralel cu susținerea echipei.

Postarea lui Voicu Paul: 

”Ni se poate reproșa că nu am făcut destul? Desigur! Dar orice lucru își are timpul său iar acum „planetele” s-au „aliniat” în formula de joc perfectă.

Echipa de fotbal Unirea Alba Iulia devine prioritate pentru comUNITATE! Și nu începem de mâine, ci chiar de azi.

Primii 400.000 de lei pentru susținerea cubului sunt pregătiți să fie aprobați în Consiliul Local iar pe viitor, cu sprijin de la alte instituții sau chiar de la nivel central, vom reda simbolului ce e al simbolului.

Știu, suntem abia în liga a 3-a și ne așteaptă, în curând, un nou sezon competițional. Fără să zic vorbe mari, datoria băieților e să transpire pe teren, iar a mea și a colegilor mei să jucăm și în prelungiri, pentru a le asigura toate condițiile.

În paralel, lucrările de la stadion vor demara. Proiectați-vă puțin în viitor și imaginați-vă mii de suporteri care-și susțin, pe un stadion reabilitat, echipa de suflet. E visul pe care trebuie să îl împlinim și să-l trăim, nu color, ci alb-negru, în culorile Unirii!”

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate