Actualitate
Drive test cu un Mercedes GLC 250, de la Casa Auto Sebeș. Cum s-a comportat cel mai frumos SUV al noii generaţii
Casa Auto Sebeş, dealer autorizat Mercedes Benz, a adus zilele trecute la redacția Alba24.ro un Mercedes GLC 250 şi ni l-a lăsat aproape o săptămână să vedem de ce este în stare.
Am profitat de ocazie şi am testat SUV-ul în aproape toate condiţiile cu care se poate confrunta un şofer obişnuit mergând într-o mică excursie până la Băile Felix pe drumuri naţionale aglomerate, autostradă (atât cât este gata, adică între Aiud şi Nădășelu) şi oraş. A rezultat un drive test făcut de şoferi normali, fără veleităţi de cunoscători în ale automobilismului sau construcţiilor de autoturisme, deci cu păreri de oameni obişnuiţi aşa cum sunt majoritatea şoferilor. De aceea acest articol nu va conţine date tehnice şi păreri foarte avizate ci va fi mai degrabă un raport de consumator făcut pentru alţi consumatori care poate se gândesc să îşi cumpere o maşină mai specială.
Pentru că da, Mercedes GLC 250 este o maşină mai specială. În primul rând pentru că este un Mercedes şi despre masinile acestea se spune că sunt aparte. „Există Mercedes şi alte masini” cam aşa sună un clişeu despre brandul german cu stea în 3 colţuri.
Prima impresie a fost, normal, cea vizuală. GLC este un SUV ceva mai compact, undeva asemănător ca dimensiuni cu Land Rover Evoque, Jaguar E-Pace sau BMW X3 modele cu care se şi bate pe piaţă. Designul GLC-ului e mult mai plăcut decât la mai vechiul GLK pe care cred că îl moşteneşte ca dimensiuni, cu linii mai fluide şi cu rotunjimi frumoase. Spatele lat, cu stopuri mai înguste şi cu un hayon plonjat plus cele două guri de evacuare cromate ale esapamentului cu forme paralelipipedice dar cu colţuri rotunjite, îi dau maşinii un aspect sportiv şi foarte plăcut ochiului. Partea din faţă urmează liniile de design ale întregii game Mercedes din ultima generaţie, cu faruri cu LED, grilă mare de radiator şi stemă Mercedes supradimensionată. Jantele mari, în 5 spiţe şi pragurile de aluminiu cu inserţii negre, antiderapante, întregesc imaginea de SUV.
Modelul condus de noi este un GLC 250, cu tracţiune integrală permanentă şi cu un motor diesel din noua generaţie având 2.143 centimetri cubi şi dezvoltând 204 cai putere care s-au dovedit mai mult decât suficienţi în cei 6-700 de km pe care i-am parcurs cu maşina.
Cutia de viteze este una automată, cu nouă trepte, mai mult ca sigur produsă chiar la noi în Alba într-una din fabricile Daimler de la Sebeş.
La interior lucrurile stau exact aşa cum te-ai aştepta de la un Mercedes: keyless go, piele perforată, lemn din esenţe rare, aluminiu satinat, volan îmbrăcat în piele, lux şi multe butoane. Aproape exagerat de multe butoane! Ai nevoie de cel puţin o oră să studiezi setările şi să îţi dai seama ce fac toate acele butoane, manete, ecrane şi touch-pad-uri. Ai un ecran de 7-8 inchi pe care vezi setările maşinii, ai un touch-pad ca la laptop de pe care le schimbi, ai şi o rotiţă cromată de pe care optezi pentru diverse chestiuni. Mai ai şi instrumentarul de bord tot sub forma unui ecran LCD cu tot felul de informaţii şi setări. Dar odată ce eşti proprietar cred că va fi o adevărată plăcere să afli tot ce ştie să facă maşinuţa asta, deci nu va fi o corvoadă să manevrezi butoanele ci dimpotrivă.
Înainte de a pleca la drum am descoperit totuşi primul lucru puţin deranjant. Portbagajul nu e chiar suficient de încăpător pentru 4 adulţi care pleacă pentru un weekend prelungit de acasă. Şi nu vă imaginaţi că îl puteţi închide dacă nu sunt toate lucrurile aranjate cum trebuie acolo pentru că va refuza pur şi simplu, închiderea fiind de tip soft-close, de la buton. Aşa că, puţină grijă ce luaţi cu voi şi cum le asezaţi în portbagaj.
Odată plecaţi la drum o să uitaţi rapid de portbagaj. Scaunele încălzite, cu suport lombar şi lateral, cu reglaje pe toate direcţiile, climatizarea automată pe 4 zone şi sistemul audio premium te fac să nu mai vrei să te dai jos. Iar ca şofer, te va da gata modul în care schimbă cutia de viteze automată şi te va surprinde cât de bine se mişcă o maşină care e totuşi un SUV. După ce ieşiţi din oraş vă recomand cu căldură să schimbaţi setarea de la modul Confort în cel Sport sau chiar Sport Plus. Nu de alta dar, dacă în oraş veţi aprecia faptul că nu se simte nici o denivelare sau groapă pe Confort, la drum lung veţi fi ca într-o barcă pe valuri dacă nu treceţi pe Sport. Cel puţin mie şi pasagerilor din spate nu ne-a plăcut deloc să ne legănăm. Dar odată trecut pe modul Sport parcă eşti într-o altă maşină: suspensiile se întăresc, maşina coboară garda puţin, direcţia devine mai fermă şi maşina stă mult mai bine pe drum. Plus că motorul parcă “trage” altfel pentru că şi cutia schimbă vitezele la turaţii mai mari. Ce să mai vorbim…o plăcere să calci pe acceleraţie. Şi chiar dacă nu am fost atenţi la acest aspect, consumul mediu arătat după cei 6 sau 700 de km parcurşi atât în oraş cât şi în afară a fost de 7,9 litri la o sută de km, adică mai mult decât rezonabil la o maşină de aceste dimensiuni şi cu 204 cai sub capotă.
După patru zile de condus pe ploaie, zăpadă, asfalt şi puţin teren accidentat (în vestitul Floreşti de lângă Cluj) am văzut şi de ce este utilă tracţiunea integrală la o maşină de oraş. Mercedes GLC cu al său 4×4 permanent îşi face treaba fără să fie nevoie să ştii tu să cuplezi nu-ştiu-ce reductoare sau alte minuni. Ştie singur să îşi regleze tracţiunea asftel încât să ieşi uşor din noroi sau zăpadă şi nu e nevoie să îţi pui pasagerii să facă sport împingându-te.
Concluziile drive-testului de consumator nespecialist sunt simple: dacă vă permite bugetul, Mercedes GLC este maşina perfectă pentru o femeie de afaceri, pentru o familie cu maximum un copil sau pentru un tânăr şi prosper manager de companie care vor o mașină bună și în aglomerația tot mai mare din oraş dar si într-o escapadă la munte.
Mai multe detalii tehnice despre mașina testată de noi, precum și preţul modelului GLC 250 găsiţi aici. Vă indemnăm să dați click cu încredere și să-i asaltaţi cu întrebări pe cei de la Casa Auto Sebeş pentru că oamenii sunt profesionişti bine pregătiţi să facă față întrebărilor oricărui client cu pretenţii.
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News