Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

După 30 de ani trăiți în Germania, o femeie din Alba Iulia se întoarce acasă. Vrea să se implice în educația tinerilor


Publicat

În căutarea libertății și a unei vieți mai bune, pe care nu le vedea posibile în România anilor `80, Dana Schneider a decis să-și ducă traiul în altă țară. A plecat alături de familie în Germania, unde timp de 30 de ani și-a construit o carieră, a legat relații de prietenie și a trăit așa cum nu se gândea că ar fi putut să o facă în Alba Iulia, orașul de unde a plecat. Un context nefericit în familie a făcut ca, în primăvara acestui an, să se reîntoarcă pentru prima dată, după foarte mulți ani, în orașul natal, iar scurta perioadă petrecută aici a determinat-o să decidă că Alba Iulia este „acasă” și că trebuie să se întoarcă definitiv. După o viață petrecută în Germania, Dana Schneider vrea să împărtășească românilor cunoștințele și experiența dobândită peste hotare.

28 iunie 1988 este ziua în care, după cinci ani de așteptare și încercări, familia Schneider a reușit să plece din Alba Iulia.

„Am plecat destul de greu, am făcut greva foamei înainte, am așteptat cinci ani până să ne dea pașapoartele și în `88 am plecat. Aveam 25 de ani. A doua viață am început-o în Germania. Demersurile le-am făcut încă din 1983, părinții mei – tata era dintr-o familie de origine germană și mama din Ciugud  – doreau și înainte să plece și se tot gândeau cum să facă, pentru că era foarte greu să obții un pașaport, era și temerea destul de mare și să faci o cerere pentru un pașaport. Așa că a durat câțiva ani până când părinții mei s-au decis să depună actele”, spune Dana Schneider.

La 25 de ani, Dana a plecat într-o lume nouă unde totul era la dispoziția oamenilor.

A fost prima dată un șoc cultural, plecând din România, unde erau emisiuni de televiziune câte două ore, seara, și nu era curent decât o oră sau două pe zi, am ajuns într-o lume în care totul îți stătea la dispoziție”, mărturiseşte Dana.

Deși venea dintr-o familie cu origini germane, trăind în Alba Iulia, nu a fost nevoită să învețe limba, asta până în momentul în care a ajuns în Germania și a trebuit să construiască totul de la zero. A început să învețe limba germană, dialectele, și-a echivalat diploma de bacalaureat și într-un final a reușit să obțină diploma de manager și consultant în domeniul social, și tot în acest domeniu și-a construit o carieră.

În prezent este director la un cămin pentru persoane vârstnice, din 2002 ocupă o funcție de conducere în domeniul serviciilor sociale. Pe lângă asta, de cinci ani se ocupă de traininguri, business coaching, consultanță.

Cu o carieră la care probabil nu visa în țară și oameni care-i sunt mereu alături, nu s-ar fi gândit să revină. Totuși, după ce în primăvara acestui an, un eveniment nefericit, decesul tatălui, care și-a dorit să fie înmormântat în România, a făcut-o să revină în Alba Iulia pentru prima dată în ultimii 25 de ani (ultima vizită a fost în 1991 – n.r.), Dana a simțit că aici trebuie să locuiască, o decizie pe care spune că a luat-o destul de repede.

„De ce doresc să trăiesc aici? Probabil este un motiv sentimental, nu aș putea să explic, este o chemare a locurilor natele probabil, este o energie care se emană în locurile astea și care m-a prins în mrejele ei. Hotărârea am luat-o repede, însă nu în pripă, pentru că situația mea din Germania este una foarte bună”, spune Dana.

Mai spune că a găsit Alba Iulia schimbată, unele părți în foarte bine, alte mai puțin. Nu și-a închipuit că orașul în care a copilărit și unde și-a petrecut adolescența ar putea să crească așa mult.

Dorința Danei de a reveni în Alba Iulia este strâns legată și de dorința de a face ceva aici, de a ajuta comunitatea și de a împărtăși din experiențele și cunoștințele dobândite într-una dintre cele mai dezvoltate țări din Europa. Una dintre ideile pe care ar dori să le aplice aici ar fi bazată pe educație, o educație similară celei pe care a găsit-o în Germania.

Vrea să înființeze o academie de dezvoltare personală și profesională în Alba Iulia, unde dorește să țină cursuri pe diferite teme, iar pe viitor vrea să continue ceea ce a început Germania, public speaking.

„Conceptul este gata și are în vedere mai multe părți. Una este desigur legată de efectuarea temelor, după care sunt planificate diferite activități pentru dezvoltarea creativității, pentru dezvoltarea limbajului, testare muzicală, sportivă și ore pentru aprofundarea materiei, pentru că, ştie toată lumea, copiii încep deja de pe clasa a V-a să meragă la ore. Mai mult, aș vrea aici să punem accentul de dezvoltarea rezilienței psihologice. Dezvoltarea începe de la naștere. Dacă un copil se dezvoltă într-un mediu propice, unde să nu aibă teama de a se exprima sau să-i fie frică să pună o întrebare sau nu poate să țină o prezentare, sunt lucruri care se răsfrâng în viața ulterioară și este mai greu ca la 30 de ani să antrenezi competențele necesare, decât la o vârstă de 10-15 ani”, povestește Dana Schneider.

Pentru a pune acest business pe roate, va veni în țară cu o parteneră și prietenă din Germania, care se va muta și ea, cel puțin câțiva ani.

Dana și-a cumpărat deja o casă în Hăpria și a început să facă demersurile necesare și în Germania, unde urmează să renunțe la joburile pe care le are. Speră ca până în martie 2019 să poată spune din nou că Alba Iulia este acasă.

 

 



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Restricții pentru persoanele care intră în România. Măsuri pentru perioada 10 decembrie-8 ianuarie. Hotărârea CNSU

Publicat

Comitetul pentru Situații de Urgență a emis luni Hotărârea nr. 111 privind stabilirea regulilor de aplicare a măsurii carantinei asupra persoanelor care sosesc în România valabile în perioada 10.12.2021 ora 00:00 – 08.01.2022 ora 24:00.

Vezi HCNSU nr 111 din 06 12 2021

Principalele măsuri:

1. Se instituie măsura carantinei cu o durată de 14 zile la domiciliu, la locația declarată sau spațiul special destinat cu privire la persoanele care sosesc din statele membre ale Uniunii Europene, ale Spațiului Economic European sau Confederația Elvețiană, astfel:

a) persoanele care sosesc din zona Verde sau Galbenă și nu prezintă dovada vaccinării, dovada confirmării pozitive pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară și pentru care au trecut cel puțin 14 zile de la data confirmării până la data intrării în țară ori dovada testării negative RT-PCR pentru COVID-19 efectuată cu cel mult 72 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii);

b) persoanele care sosesc din zona Roșie și nu prezintă dovada vaccinării sau dovada confirmării pozitive pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară și pentru care au trecut cel puțin 14 zile de la data confirmării până la data intrării în țară.

2. Se instituie măsura carantinei cu o durată de 10 zile pentru persoanele nevaccinate ori pentru persoanele care nu au fost confirmate pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară și care sosesc din statele membre ale Uniunii Europene, ale Spațiului Economic European sau Confederația Elvețiană aflate în zona Roșie, dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii).

3. Sunt exceptate de la măsura carantinei instituită în condițiile pct. 1 și pct. 2, următoarele categorii de persoane:

a) copiii cu vârsta mai mică sau egală de 12 ani;

b) copiii cu vârsta mai mare de 12 ani și mai mică de 16 ani, indiferent de încadrarea țării în zona de risc, dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii);

c) persoanele nevaccinate ori persoanele care nu au fost confirmate pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, care sosesc din zona Roșie și rămân pe teritoriul național pentru o perioadă mai mică de 3 zile (72 de ore) dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARSCoV-2, efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii). În situația în care persoanele nu părăsesc teritoriul național în cele 3 zile (72 de ore), cu informarea direcției de sănătate publică din județul în care locuiesc sau în care au adresa declarată la intrarea în țară, vor fi carantinate pentru o perioadă de 14 zile, începând cu cea de-a patra zi ulterioară intrării pe teritoriul României;

d) persoanele aflate în tranzit, dacă părăsesc România în cel mult 24 de ore de la intrarea pe teritoriul tării;

e) lucrătorii transfrontalieri care intră în România din Ungaria sau Bulgaria, precum și cetățenii români angajați ai operatorilor economici din țările menționate, care la intrarea în țară fac dovada raporturilor contractuale cu operatorii economici respectivi;

f) elevii/studenții, cetățeni români sau cetățenii cu domiciliul sau reședința în afara României, care frecventează cursurile unor instituții de învățământ din România sau din afara țării, fac naveta zilnic către acestea și prezintă documente doveditoare, sau care au de susținut examene de admitere ori pentru finalizarea studiilor sau care încep studiile în unități/instituții de învățământ de pe teritoriul țării ori se deplasează pentru activități legate de începerea, organizarea, frecventarea sau finalizarea studiilor, precum și însoțitorii acestora în situația în care sunt minori;

g) membrii delegațiilor sportive, precum și artiștii și staff-ul acestora nevaccinați ori care nu au fost confirmați pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, care sosesc din zona Roșie pentru participarea la competiții sportive, respectiv evenimente culturale, artistice sau de divertisment, organizate pe teritoriul național, dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu SARS-CoV-2 efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii) și participă doar la activități în cadrul competițiilor sau, după caz, evenimentelor menționate;

h) conducătorii autovehiculelor cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone care asigură transportul de marfă, precum și conducătorii autovehiculelor prevăzute cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului, care asigură transport de persoane, nevaccinați ori care nu au fost confirmați pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, care sosesc din zona Roșie, dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu SARS-CoV-2 efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea intrării pe teritoriul național, iar deplasarea se realizează doar în scop profesional;

i) persoanele predate autorităților române în baza acordurilor de readmisie, returnate în procedură accelerată;

j) membrii misiunilor diplomatice, oficiilor consulare, ai altor reprezentanțe diplomatice acreditate la București și posesori de pașapoarte diplomatice, pe bază de reciprocitate, personalul asimilat personalului diplomatic, membrii Corpului Diplomatic şi Consular al României şi posesorii de pașapoarte diplomatice şi de serviciu, nevaccinați ori care nu au fost confirmați pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, care sosesc din zona Roșie și prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 efectuat cu cel mult 72 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii).

4. Se instituie măsura carantinei la domiciliu, la locația declarată sau spațiul special destinat cu o durată de 14 zile cu privire la persoanele care sosesc din statele terțe și nu prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru COVID-19 efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii).

5. Se instituie măsura carantinei la domiciliu, la locația declarată sau spațiul special destinat cu o durată de 10 zile pentru persoanele nevaccinate ori pentru persoanele care nu au fost confirmate pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, care sosesc din statele terțe, indiferent de încadrarea acestora în zona de risc dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARSCoV-2, efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii).

6. Sunt exceptate de la măsura carantinei instituită în condițiile pct. 4 și pct. 5, următoarele categorii de persoane:

a) copiii cu vârsta mai mică sau egală de 12 ani;

b) copiii cu vârsta mai mare de 12 ani și mai mică de 16 ani, dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2, efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii);

c) persoanele nevaccinate ori persoanele care nu au fost confirmate pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, care rămân pe teritoriul național pentru o perioadă mai mică de 3 zile (72 de ore) dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARSCoV-2, efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii). În situația în care persoanele nu părăsesc teritoriul național în cele 3 zile (72 de ore), cu informarea direcției de sănătate publică din județul în care locuiesc sau în care au adresa declarată la intrarea în țară, vor fi carantinate pentru o perioadă de 14 zile, începând cu cea de-a patra zi ulterioară intrării pe teritoriul României;

d) persoanele aflate în tranzit, dacă părăsesc România în cel mult 24 de ore de la intrarea pe teritoriul tării;

e) lucrătorii transfrontalieri care intră în România din Serbia, Ucraina sau Republica Moldova, precum și cetățenii români angajați ai operatorilor economici din țările menționate, care la intrarea în țară fac dovada raporturilor contractuale cu operatorii economici respectivi;

f) elevii/studenții, cetățeni români sau cetățenii cu domiciliul sau reședința în afara României, care frecventează cursurile unor instituții de învățământ din România sau din afara țării, fac naveta zilnic către acestea și prezintă documente doveditoare, sau care au de susținut examene de admitere ori pentru finalizarea studiilor sau care încep studiile în unități/instituții de învățământ de pe teritoriul țării ori se deplasează pentru activități legate de începerea, organizarea, frecventarea sau finalizarea studiilor, precum și însoțitorii acestora în situația în care sunt minori;

g) membrii delegațiilor sportive, precum și artiștii și staff-ul acestora care sunt nevaccinați ori care nu au fost confirmați pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, sosesc pentru participarea la competiții sportive, respectiv evenimente culturale, artistice sau de divertisment, organizate pe teritoriul național, dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu SARS-CoV-2 efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii) și participă doar la activități în cadrul competițiilor sau, după caz, evenimentelor menționate;

h) conducătorii autovehiculelor cu capacitatea maximă autorizată mai mare de 2,4 tone care asigură transportul de marfă, precum și conducătorii autovehiculelor prevăzute cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv locul conducătorului, care asigură transport de persoane, nevaccinați ori care nu au fost confirmați pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, dacă prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu SARS-CoV-2 efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea intrării pe teritoriul național, iar deplasarea se realizează doar în scop profesional;

i) persoanele predate autorităților române în baza acordurilor de readmisie, returnate în procedură accelerată;

j) membrii misiunilor diplomatice, oficiilor consulare, ai altor reprezentanțe diplomatice acreditate la București și posesori de pașapoarte diplomatice, pe bază de reciprocitate, personalul asimilat personalului diplomatic, membrii Corpului Diplomatic şi Consular al României şi posesorii de pașapoarte diplomatice şi de serviciu, nevaccinați ori care nu au fost confirmați pozitiv pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 în ultimele 180 de zile anterioare intrării în țară, care sosesc din statele terțe, indiferent de încadrarea acestora în zona de risc și prezintă rezultatul negativ al unui test RT-PCR pentru infecția cu virusul SARS-CoV-2 efectuat cu cel mult 48 de ore înaintea îmbarcării (pentru cei care călătoresc cu mijloace de transport în comun) sau intrării pe teritoriul național (pentru cei care călătoresc cu mijloace proprii).

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Ce trebuie să știi dacă vrei să renunți la un contract de telefonie. Precizări ANCOM

Publicat

ANCOM amintește condițiile în care utilizatorii pot cere încetarea unui contract de telefonie și ce anume să verifice când doresc încetarea contractului.

Atunci când doresc încetarea contractului de servicii de telefonie, utilizatorii sunt sfătuiți să:

  • verifice dacă a expirat perioada contractuală inițială, caz în care nu sunt percepute penalități pentru rezilierea contractului
  • ce penalități se aplică dacă solicită încetarea contractului înainte de expirarea perioadei inițiale
  • termenul și modalitățile în care pot depune o cerere de încetare a contractului
  • termenul în care este operată efectiv încetarea contractului (de exemplu, 30 de zile de la data depunerii cererii de către utilizator).

Toate aceste informații trebuie să se găsească în contract, anunță site-ul InfoCentru, creat de ANCOM.

Cereri în scris

Unii furnizori oferă posibilitatea ca solicitarea de încetare a contractului să fie adresată și telefonic. Cu toate acestea, este mai sigur dacă cererea este adresată în scris și este transmisă prin poștă, cu confirmare de primire, e-mail sau este depusă la un punct de lucru/magazin al furnizorului, în acest ultim caz utilizatorii fiind sfătuiți să ceară un număr de înregistrare.

Trecerea de la abonament la cartelă

Atunci când utilizatorii cer trecerea de la abonament la cartelă preplătită, la același furnizor de telefonie, trebuie să aibă în vedere că acest aspect ține de politica comercială a fiecărui furnizor. Prin urmare, este la latitudinea furnizorilor dacă și în ce condiții acceptă astfel de solicitări din partea utilizatorilor, această situație nefiind reglementată de legislația din domeniul comunicațiilor electronice.

Dacă furnizorul refuză o astfel de cerere, iar utilizatorii nu sunt interesați în mod special de serviciile acestuia, ci doar să-și păstreze numărul de telefon și, totodată, să beneficieze de servicii preplătite, au posibilitatea să-și porteze numărul de telefon.

Cererea de portare

În acest caz utilizatorii trebuie să aibă în vedere că cererea de portare reprezintă, în același timp, o cerere de încetare a contractului pe care aceștia îl au cu furnizorul din rețeaua căruia pleacă și nu vor fi scutiți de plata eventualelor taxe de reziliere anticipată.

În plus față de informațiile prevăzute în contractele încheiate cu utilizatorii, furnizorii de servicii de telefonie din România sunt obligați să publice pe site-urile proprii: informații legate de încetarea contractelor încheiate cu utilizatorii, respectând, astfel, Decizia ANCOM nr.158/2015 privind obligațiile de informare a utilizatorilor finali, informații privind demersurile pe care utilizatorii trebuie să le facă pentru a obține încetarea contractului, adresa de e-mail, adresa poștală și numărul de telefon/fax, la care utilizatorii pot transmite cererea de încetare a contractului, formulare/cereri-tip, dacă se solicită completarea acestora, precum și informații legate de modalitățile prin care utilizatorii pot întră în posesia lor, dacă este cazul, informații legate de penalitățile care pot fi aplicate în cazul încetării anticipate a contractului, dacă astfel de penalități sunt percepute.

ANCOM poate lua măsuri dacă furnizorul nu a prevăzut în contract sau pe pagină să de internet informații legate de încetarea contractelor.

sursă: Mediafax

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO: CNI va construi o sală de sport școlară la Sălciua de Sus, printr-o investiție de peste 6,5 milioane de lei. Cum va arăta

Publicat

Compania Națională de Investiții (CNI) va construi o sală de sport școlară cu o capacitate de 102 locuri în satul Sălciua de Sus, comuna Sălciua.

Investiția se ridică la peste 6,5 milioane de lei, fără TVA. 

Compania Națională de Investiții SA a lansat joi, 3 decembrie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP), o licitație pentru proiectare – faza adaptare la amplasament, execuție lucrări și asistența tehnică din partea proiectantului pentru obiectivul de investiții „Sală de sport școlară 102 locuri, sat Sălciua de Sus, comuna Sălciua, județul Alba”, combustibil solid – fără canalizare.

Valoarea totală estimată este de 6.556.708,06 de lei, fără TVA. 

 

Potrivit memoriului tehnic, clădirea propusă va fi formată din următoarele zone funcționale:

  • sala de sport, realizată pe un nivel înalt
  • zona de vestiare, de primire și cea destinată spectatorilor, realizată pe 2 niveluri, parter și 1 etaj

Suprafața sportivă

 

Sala de sport va fi dimensionată pentru suprafața sportivă – joc basket (teren basket 15 x 28 m), tenis (teren de tenis 9 x 20 m), volei, cu suprafața de gardă aferentă fiecărui sport în parte. Suprafața sportivă totală este de 754 mp.

Terenul de sport va fi situat la cota intrării și va fi accesibil prin vestiare sau prin legătura directa cu zona de foyer.

Terenul de sport va fi dotat cu coșuri de basket fixe, cu braț mobil, prinse de structură. De asemenea se vor pune la dispoziție suport pentru montarea fileului de tenis, volei, a porților pentru practicarea minifotbalului.

Suprafețele vitarte din jurul suprafeței sportive vor fi protejate cu plasă sportivă de protecție, prinsă de structura de rezistență.

Zona anexă a suprafeței sportive

Parter:

Zona de primire este amplasată pe colț, pentru a permite pozarea accesului pe două laturi diferite, în funcție de amplsament.

Zona de primire va fi dotată cu o ușă rotativă ce va avea rolul de tampon termic.

În zona de primire se va accesa scara spre etaj. Accesul se va face nefiltrat dat fiind că este o sală sportivă școlară, dar pentru utilizarea ei și pentru publicul larg, în zona de foyer se va putea amplasa un desk de recepție cu garderobă.

Vestiare sportivi și arbitri:

Sala va fi dotată cu o baterie de vestiare (separate pe sexe / echipe) dotate cu dușuri și grupuri sanitare dimensionate și configurate conform legislației în vigoare. De asemenea se vor realiza vestiare pentru profesori / arbitrii și un cabinet de prim ajutor.

Organizarea vestiarelor s-a făcut în regim filtru separând-se circulațiile de acces în vestiare de cele de acces la terenul de sport. Vestiarele vor fi dotate cu lockere pentru protecția hainelor elevilor și sportivilor.

Zona dușurilor va fi dotată cu pare de duș fixe, cu temporizare, astfel evitându-se vandalizarea acestora și risipa de apă.

Vestiarul de profesor / arbitru va fi dotat cu duș propriu. Înălțimea liberă a spațiilor va fi de 2,5 m.

 

Etaj:

Tribuna propusă este realizată din structură de beton monolit și este prevăzută cu scaune individuale. Scaunele sunt realizate din polietilenă copolimerizată colorată în masă, au clasa de reactivitate la foc 1 și au fixări ascunse cu șuruburi amplasate în șezut, mascate cu capace clipsate la față cu șezutul.

Capacitatea tribunei este de 102 de persoane.

Gradenele constituie rânduri cu adâncime de 80 cm și înălțime de 60 cm. Treptele scărilor au dimensiuni 24 x 20 cm și sunt dispuse la pas uniform. Spațiul de acces pe rândurile de scaune este neobstrucționat de trepte (treptele intermediare sunt dispuse în dreptul scaunelor).

Zona de tribună va avea liber acces către un grup sanitar destinat publicului. Acesta va fi dimensionat în conformitate cu normativele în vigoare, și va fi grupat pe sexe. Se vor realiza pardoseli din rășini epoxidice, iar pereții vor fi placați cu faianță.

Toaletele vor fi despărțite prin panouri de HPL. Se vor utiliza obiecte sanitare din porțelan alb.

Spații tehnice:

La etaj se vor amplasa spațiile pentru centrala termică și centrala de ventilație și un vestiar pentru personalul de întreținere echipamente. Acestea vor fi avea pardoseala finisată cu ciment sclivisit.

Spațiul dstinat centralei de ventilație va comunica direct cu exteriorul, pe acea zonă neexecutându-se învelitoare.

Centrala de ventilație va fi în sistem rooftop.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate

ADMINISTRATIE

Proiect pentru amenajarea falezei râului Târnava Mare din Blaj. Zonă pentru sporturi nautice și terenuri de beach volley

Publicat

Primăria Blaj vrea să amenajeze faleza râului Târnava Mare, pe raza municipiului. Se propune realizarea unei zone pentru sporturi nautice, amenajarea a 10,9 kilometri de piste de biciclete și alei pietonale. De asemenea, se urmărește amenajarea unor terenuri de beach volley și zone de recreere și construirea a trei poduri pietonale. 

Primăria Blaj a lansat vineri, 4 decembrie, în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru elaboarea studiului de fezabilitate / DALI pentru obiectivul de investiție „Amenajarea falezei râului Târnava Mare din municipiul Blaj”.

Valoarea totală este estimată la 250.000 de lei, fără TVA.

Potrivit caietului de sarcini, obiectivele specifice ale proiectului sunt următoarele:

  • realizarea a 10,9 kilometri piste de biciclete
  • amenajarea unei promenade pietonale pe digurile râului Târnava Mare – 10,9 km
  • reconversia funcțională a zonei falezei râului Târnava Mare
  • amenajarea de terenuri de beach volley
  • amenajarea unor zone de picnic pe malurile râurilor Târnava Mică, Târnava Mare și zona de pădure
  • reabilitarea digurilor de-a lungul râului Târnava Mare
  • construirea a 3 poduri pietonale / velo

Lista activităților necesare pentru atingerea obiectivelor:

  • amenajarea unei zone pentru sporturi nautice;
  • construcția spațiilor verzi (ex.: defrișarea vegetației existente, modelarea terenului, plantarea, gazonarea suprafețelor, inclusiv plantare de arbori etc.);
  • realizarea unui sistem de irigații;
  • dotarea spațiilor verzi și a zonelor de promenadă/velo cu mobilier urban inteligent (bănci, coșuri de gunoi, grupuri sanitare, suporturi pentru parcarea bicicletelor, zone pentru picnic etc.);
  • construirea pistelor de biciclete pe ambele maluri ale Târnavei Mari (pe zona cuprinsă între baraj și stația de epurare);
  • construirea aleilor pietonale pe ambele maluri ale Târnavei Mari (pe zona cuprinsă între baraj și stația de epurare);
  • construirea a 3 poduri pietonale/velo;
  • realizarea unui sistem de iluminat inteligent, eficient energetic și prietenos cu mediul;
  • înființarea unui sistem de supraveghere video și a infrastructurii necesare utilizării acestuia;
  • înființarea unui sistem de internet Wi-Fi în tot arealul aferent proiectului;
  • construirea unor zone cu facilități de recreere (spații de joacă pentru copii, spații/terenuri pentru practicarea sportului, spații de relaxare);
  • facilități pentru persoane cu dizabilități și persoane vârstnice;
  • inovații tehnologice care contribuie la buna gestionare a spatiilor verzi nou construite și care permit reducerea amprentei ecologice a componentei antropice, au impact pozitiv asupra biodiversității urbane și contribuie la îmbunătățirea condițiilor de viață la nivel regional.

Urmăriți știrile Alba24.ro și pe Google News

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate