Connect with us
Publicitate

Economie

Firma care întreţine Autostrada Orăștie – Sibiu, plină de datorii și procese: Ponta a cerut CNADNR, în 2012, să rezilieze contractele cu CCCF

Publicat

Firma responsabilă cu întreținerea Autostrăzii Orăştie-Sibiu, tronson pe care, duminică, peste 30 de maşini au fost implicate într-un accident în lanț şi patru persoane au fost rănite, este CCCF Drumuri și Poduri Timișoara. Pentru că una dintre cauzele care au dus la producerea accidentului în lanţ este poleiul, acum CNADNR a declanşat o anchetă pentru a stabili modul în care firma şi-a îndeplinit obligaţiile privind întreţinerea carosabilului.

Șeful CNADNR a anunțat duminică printr-un comunicat că l-a suspendat și pe șeful punctului de întreținere și control al autostrăzii de la Pianu. În același timp, vicepreședintele CJ Alba, liberalul Florin Roman a cerut demisia sefului CNADNR pe motiv că atribuit contractul de întreținere a autostrăzii pe care a avut loc accidentul unei firme din Timișoara. Potrivit informațiilor din presa timișoreană, CCCF Drumuri și Poduri Timișoara se confruntă cu unele probleme financiare de mai mult timp, chiar dacă este “abonată” la contracte cu statul.

Citeşte şi Vicepreşedintele CJ Alba cere demisia şefului CNADNR: În zona nodurilor rutiere de la Sebeş nu sunt puncte de deszăpezire. Oricând se pot produce accidente

Pe “lista neagră”

În jurul firmei din Timişoara se conturează un nou scandal, având în vedere că se află “sub lupa” CNADNR după accidentul de pe A1, la Cunţa. Mai mult, premierul Victor Ponta cerea, anul trecut, rezilierea contractelor cu toate firmele de deszăpezire care nu-şi îndeplinesc obligaţiile .“Inculpată” era tot CCCF Drumuri şi Poduri Timişoara, care se ocupa de întreţinerea autostrăzii Arad-Timişoara şi care a fost blocată în decembrie anul trecut, în urma unui viscol mai puternic. Atunci, premierul a cerut punere lor pe lista neagră şi “să nu mai primească nici un contract cu statul român”, iar fostul director al CNADNR, Mircea Pop, declara că urmau procedurile de reziliere a contractului cu firma respectivă, iar aceasta nu va mai putea participa la alte licitaţii publice. Cu toate acestea, noul director al CNADNR a atribuit contractul pentru întreținerea autostrăzii Orăștie- Sibiu aceleiași firme. CNADNR nu a precizat metoda (licitație sau atribuire directă) prin care CCCF Timișoara a obținut contractul pentru tronsonul A1 care traversează  Alba.

CCCF Drumuri și Poduri Timișoara (fosta Antrepriză Drumuri şi Poduri Timişoara) face parte din holdingul CCCF – SA Bucureşti, privatizat din 1 februarie 1995. În Alba, societatea a mai executat lucrarea de consolidare a DN 74, între Abrud şi Buceş (judeţul Hunedoara), respectiv tronsonul între kilometrii 26+800 m şi 28+900 m.

În pragul falimentului, dar alimentată de Primăria Timişoara

Presa din Timiş a scris de mai multe ori despre situaţia finanaciară a societăţii şi probleme în lucrările executate de aceasta. În iunie, conturile acesteia erau blocate prin sentinţă de executare silită emisă de Judecătoria Timişoara. Procesul în instanţă a pornit după ce o firmă timişoreană de cadastru a cerut recuperarea unei datorii de 720.000 de lei.

Ulterior Primăria a creditat firma, cu bani în avans pentru lucrări, pentru a plăti salariile angajaţilor. Potrivit presei locale, CCCF şi-a adjudecat executarea lucrărilor la Pasajul Michelangelor din Timişoara la “preţ de dumping”, în condiţiile în care era în pragul insolvenţei şi avea aproximativ cinci angajaţi. Anterior, concediase 200 de angajaţi, aşa că a fost nevoită să apeleze la muncitori de la firma-mamă din Bucureşti, care, la rândul ei, a apelat la forța de muncă mai ieftină din estul ţării. Ca urmare, lucrările la acest obiectiv au început cu întârziere. Citat de presa locală, primarul Nicolae Robu a explicat că firma respectivă nu a avut bani de salarii pentru că a cumpărat materialele pentru construcţie.

Însă CCCF, firmă abonată la contracte cu statul, după cum susţin surse locale, este înglodată în datorii, de ordinul milioanelor de lei, pentru că şi alte firme ar urma să-şi recupereze datorii de la această societate. Zeci de societăţi au cerut în instanță fie executarea silită a CCCF, fie insolvența, fie chiar falimentul.

surse presa locală: debanat.ro, opiniatimisoarei.ro

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

3 Comentarii

3 Comentarii

  1. matilda

    marți, 24.12.2013 at 08:05

    PROSTIA LA PUTERE …..

  2. CCCF DP TM

    marți, 24.12.2013 at 11:04

    In realitate firma care se ocupa de dezapezirea acestui sector de autostrada este SCT SA BUCURESTI. Actuala firma CCCF DP TM este umbra fostei filiale a grupului CCCF SA BUCURESTI. Daca te duci la sediu acestie firma CCF DP TM vei gasi usa inchisa, iar pe ea un anunt cu o adresa de email unde poti trimite somatiile.
    Grup SCT este un Grup TEPAR – a se vedea datoriile pe care le are catre subantreprenorii de la Pasaj Michelangelo : TERATES, INSTGAT etc.
    Contractul de dezapezire trebuie anulat. Fiti atenti ca aceeasi firma are si sectorul de drum DN76 133+660 – 180+911 Beius – Oradea.

  3. ciprian

    sâmbătă, 01.11.2014 at 09:45

    Da așa este. Cccf drumuri si poduri finisoare face parte din SCT grup.eu iam dat in judecata pentru ne achitarea facturilor la termen.am lucrat cu utilajele la dn76 beiuș Oradea.cei mai mari tepari ai tari.ciprian nedelcu București.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate