Eveniment
Imagini aeriene: AUTOSTRADA Sebeș – Turda. Stadiul lucrărilor, în octombrie, pe loturi. Date actualizate de CNAIR
În ultima lună, cel mai mare avans al lucrărilor pe şantierul Autostrăzii Sebeş-Turda s-a înregistrat pe lotul 3, între Aiud şi Decea, unde lucrează italienii de la Tirrena Scavi. Termenul actualizat pentru finalizarea acestui segment este iulie 2017, la fel ca şi pentru lotul 4. Cele mai întârziate sunt, în continuare, lotul 2, cu avans doar de 0,14%, respectiv lotul 2 (2,2%).
Pe lotul 1, se lucrează în prezent pe secţiunea A. S-au început operaţiunile la podul Mureş şi Nodul Alba Sud. Pentru secţiunile B şi C nu sunt, deocamdată, autorizaţii de construire. S-a încheiat descărcarea siturilor arheologice în zona podului peste Mureş şi au inceput forajele. S-a început descărcarea la situl din apropierea râului Ampoi. În zona Lancrăm, va fi o supratraversare a DN. Se aşteaptă aprobari pentru devierea circulaţiei pe drumul naţional, iar în apropiere este un sit arheologic ce urmează să fie descărcat, după cum arată datele monitorizate pe forum.peundemerg.ro. Potrivit CNAIR, a fost finalizată proiectarea pentru secţiunile B (km 14+000- km 17+000) şi C (km 0+000-km 0+300) şi Nod rutier Sebeş.
Pe lotul 2 au fost semnalate probleme din cauza neplăţii subcontractorilor.
Vezi şi LUCRĂRI OPRITE pe Lotul 2 al Autostrăzii Sebeș-Turda. Firmele subcontractate de AKTOR SA sunt neplătite din 15 iulie
Stadiul de realizare al lucrărilor este cel mai redus, comparativ cu celelalte loturi. Aici, în 5 aprilie a fost obţinută autorizaţia de construire pentru Sectorul 2 (a): km 22+500 – km 25+300; (b) km 26+100 – km 35+000; Sector 3: km 35+000 – km 41+250.
Vedeţi mai jos cum arată lucrările pe toate loturile, într-o filmare aeriană realizată de Asociaţia Pro Infrastructură:
AICI, stadiul proiectelor în derulare, datele CNAIR.
Autostrada Sebeş-Turda, situaţia pe loturi (în octombrie, date CNAIR)
Lotul 1 (15% în octombrie, faţă de septembrie, 12,8%). Lotul are 17 kilometri, de la intrarea pe autostradă de la Sebeș până la Pârâul Iovului, la ieşire din Alba Iulia. Proiectul prevede două noduri rutiere Alba Iulia Sud la km 8 şi Alba Iulia Nord la km 16. De lucrări se ocupă Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pomponio Construcţii SRL. Valoarea contractului este de 541.739.137, 21 lei (fără TVA), semnat în 14 noiembrie 2014. Lucrările au început în 2 decembrie 2014 şi aveau termen inţial de finalizare 2 octombrie 2016. Au fost oprite în octombrie 2015, iar în 28 iunie a fost dată autorizaţia de construire. Doar pe secţiunea A, însă. Termenul actualizat de finalizare a lucrărilor este mai 2018.
Lotul 2 (11,46% în octombrie, faţă de 11,32% în septembrie). Lotul are 24,25 km şi continuă de la ieşirea din Alba Iulia (Pârâul Iovului până la intrarea în municipiul Aiud, km 17+000 – km 41+250). Include nod rutier la Teiuş (km 26). Constructor este Asocierea Aktor Technical Societe Anonyme (Aktor SA) – Euro Construct Trading 98 SRL, cu contract 549.332.493,62 lei (fără TVA), semnat în 14 noiembrie 2014. Termenul de finalizare din contract era 2 octombrie 2016. În 5 aprilie a fost obţinută autorizaţia de construire pe sectoarele 2 şi 3 (km 22+500 – km 25+300; km 26+100 – km 35+000; km 35+000 – km 41+250). Ulterior, în iunie, au fost date autorizaţii pe tot tronsonul. Termenul actualizat de finalizare a lucrărilor, decembrie 2017.
Lotul 3 (59,5% în octombrie, faţă de 53,5% în septembrie). Lotul are 12,45 km urmează traseul de la intrarea în Aiud până la nodul de la Decea (km 41+250 – km 53+700). Pe acest tronson sunt două noduri rutiere, inclusiv bretele de acces, la Aiud (km 44+700) şi Unirea (km 53+200). Constructor este Tirrena Scavi S.p.A (Societa Italiana per Condotte d’Acqua S.p.A), cu valoare contract de 420.511.921,44 lei (fără TVA), semnat în 16 aprilie 2014 şi termen iniţial de finalizare 20 martie 2016. Aici, lucrările au început în mai 2014, cu proiectarea. În iunie, s-a intrat în legalitate în ceea ce priveşte executarea lucrărilor, prin eliberarea autorizaţiei de construire. Termen actualizat de finalizare a lucrărilor, iulie 2017.
Lotul 4 (58,2% în octombrie, faţă de 54,1% în septembrie). Lotul are 16,3 km, de la nodul Decea până la intrarea în autostradă în zona Turda (km 53+700 – km 70+000) a primit autorizaţiile de construire în iulie. Constructor este PORR Construct SRL/PORR Bau GMBH, cu contract de 470.004.894,83 lei (fără TVA), semnat în 16 aprilie 2014. Pe acest lot se va face joncţiunea între A10 şi Autostrada Transilvania (A3). Termen actualizat de finalizare a lucrărilor, iulie 2017.
Lucrările la această autostradă sunt finanţate din fonduri europene şi au fost fazate, pentru a putea fi alocaţi bani atât din perioada de programare 2007-2013, cât şi din perioada 2014-2020. Valoarea totala a fazei I a Proiectului, potrivit Ministerului Transporturilor, este de 986,2 milioane lei, din care valoarea totala eligibila este de 802,7 milioane lei. Contribuţia Comisiei Europene prin Fondul de Coeziune este de 682,3 milioane lei, adică 85% din valoarea totala eligibilă, iar diferenţa de 303,9 milioane lei este asigurată de la bugetul de stat.
sursa video: Pro Infrastructura
sursa foto: forum pe unde merg.ro
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News