Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Investiţie de 350.000 lei de la CJ Alba pentru poliţiştii de la Criminalistică. Vor primi autospeciale, aparate de fotografiat, calculatoare şi imprimante


Publicat

sediul IPJ Alba

masini noi autospeciale IPJ AlbaPoliţiştii de la serviciul criminalistic al IPJ Alba vor primi autospeciale, aparate de fotografiat, calculatoare, imprimante şi scannere, în comodat, de la Consiliul Judeţean, care va face în acest sens o investiţie de 350.000 de lei. Iniţiativa este cuprinsă într acordul de cooperare între IPJ Alba lu CJ, aprobat marţi, pentru implementarea proiectului „Creşterea capacităţii şi operativităţii în protejarea patrimoniului public şi privat la nivelul Judeţului Alba”.

Consiliul Judeţean Alba – Autoritatea Teritorială de Ordine Publică va cumpăra trei autospeciale, care să fie utilizate de Inspectoratul de Poliţie Judeţean Alba, aparate de fotografiat cu blitz extern pentru înlocuirea aparatelor foarte uzate din dotarea compartimentelor criminalistice de la Serviciul criminalistic şi structurile criminalistice din cadrul poliţiilor municipale, orăşeneşti şi secţiile de poliţie rurală, care nu mai prezintă siguranţă în ceea ce priveşte funcţionarea în condiţii optime, 30 de sisteme de calcul, 30 de imprimante multifuncţionale, 4 scannere flatbed, 8 scannere portabile (book scanner) şi 4 imprimante multifuncţionale profesionale.

Toate aceste bunuri materiale vor fi utilizate de Inspectoratul de Poliţie Judeţean Alba, în baza unui contract de comodat, pe o perioadă de 10 ani, începând cu data la care acestea vor fi predate comodatarului pe bază de proces-verbal.

Investiţia este estimată la valoarea de 350.000 lei.

Potrivit documentaţiei prezentate CJ Alba, proiectul are drept scop “creşterea nivelului de siguranţă a cetăţeanului prin intensificarea măsurilor pentru prevenirea, descoperirea şi combaterea fenomenului infracţional; asigurarea unui serviciu poliţienesc de calitate şi creşterea capacităţii de investigare tehnico-ştiinţifică a locului faptei la Serviciul Criminalistic şi structuri criminalistice din cadrul poliţiilor municipale, orăşeneşti şi secţiile de poliţie rurală şi stoparea fenomenului infracţionalităţii silvice şi a celei din domeniul drepturilor de autor”.

Obiectivele acestuia sunt “creşterea mobilităţii echipajelor de patrulare şi intervenţie la solicitările cetăţenilor, reducerea timpilor de răspuns a structurilor operative la solicitările primite din partea cetăţenilor; eliminarea unor neconformităţi şi neajunsuri privind dotarea cu tehnică foto, video de investigare tehnico-ştiinţifică a locului faptei, precum şi tehnică necesară multiplicării imaginilor, astfel încât să se realizeze creşterea calităţii şi eficienţei activităţilor criminalistice”.

În situaţia achiziţiei şi folosirii noii tehnici, “cetăţenii judeţului, vor beneficia de un serviciu poliţienesc calitativ superior, eliminându-se unele neajunsuri privind obţinerea unor imagini foto-video şi realizarea unor paşi către creşterea siguranţei persoanelor şi patrimoniului la nivelul judeţului”, se mai arată în proiect.

De asemenea, se mai urmăreşte reducerea infracţionalităţii silvice, a celei din domeniul drepturilor de autor prin crearea posibilităţii verificării în timp real în baze de date ale altor instituţii cu care cooperează Poliţia Română.

Dotarea cu mijloace de transport a Inspectoratului de Poliţie al Judeţului Alba

În documentaţia proiectului, se prezintă situaţia actuală în aceea ce priveşte dotarea tehnică a IPJ Alba. La nivelul instituţiei, necesarul de autovehicule este de 482, ceea ce înseamnă că mobilitatea în ansamblu a tuturor structurilor este acoperită într-un procent de 36,72 %. Grupele de muncă, operativă, patrulare pentru ordinea publică şi circulaţie au o acoperire a mobilităţii redusă, respectiv: 38,60%, 58% şi 57,58%.

Aceste valori reduse ale dotării cu mijloace de transport generează şi deficitul pentru unitate, care în prezent se situează la 305 de autovehicule.

Din totalul de autovehicule aflate în exploatare, în cadrul tuturor structurilor asigurate logistic de către IPJ Alba, respectiv un număr de 184 mijloace de transport (151 mărci autohtone 33 mărci străine), majoritatea prezintă un grad de uzură avansat. Situaţia este generată şi de numărul de kilometri efectivi, realizaţi de către de către fiecare mijloc de transport, corelaţi cu vechimea acestor autovehicule, toate pe fondul insuficienţei resurselor bugetare alocate.

Unitatea dispune de un număr de 9 autovehicule cu vechimea în exploatare sub 5 ani, de 120 autovehicule cu vechimea între 5 şi 10 ani, iar restul de 48 autovehicule cu vechimea peste 10 ani. Din totalul acestora, un număr de 11 autovehicule au un rulaj sub 50.000 km efectivi, 14 autovehicule între 50.000-100.000 km.efectivi, 148 autovehicule între 100.000-250.000, iar un număr de 4 autovehicule cu peste 250.000 km.efectivi.

Serviciul Criminalistic din cadrul Inspectoratului de Poliţie Judeţean Alba este implicat într-un proces de euroconformizare, pentru alinierea la cerinţele impuse desfăşurării activităţilor criminalistice de către Reţeaua Europeană a Institutelor de Criminalistică „ENFSI”.

În acest sens, ca prim pas s-a reuşit amenajarea spaţiilor Serviciului Criminalistic de la reşedinţă, s-a obţinut acreditarea RENAR pentru activităţile derulate în cadrul laboratoarelor criminalistice, fapt ce se constituie ca o primă etapă realizată din obiectivul propus încă din anul 2010, se mai rată în proiect.

Însă, “o problemă acută este cea legată de tehnica de fotografiere a locului faptei”, astfel că a fost solicitat “sprijin în vederea dotării cu aparate de fotografiat digitale a compartimentelor de investigare tehnico-ştiinţifică a locului faptei din cadrul inspectoratului – biroul specializat de la reşedinţă, compartimentele de la municipii şi oraşe, precum şi secţiile de poliţie rurală”.

foto: arhivă



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Avertizare Infotrafic: Restricția de circulație pe autostrada A1 Sebeș – Sibiu, rămâne și pe timpul nopții

Publicat

Centrul INFOTRAFIC din Inspectoratul General al Poliţiei Române informează că, restricţia aplicată (prima bandă şi cea de urgenţă) între km 274-272, raza localităţii Sălişte, jud. Sibiu, sensul de deplasare Sebeș – Sibiu, va rămâne şi pe timpul nopţii, până la finalizare, semnalizată corespunzător.

În zonă se fac pentru lucrări de colmatare a fisurilor din asfalt

Pentru prevenirea accidentelor rutiere, Poliția sfătuiește conducătorii auto să ruleze cu prudenţă sporită, să păstreze distanţa regulamentară între vehicule şi să se asigure temeinic la schimbarea direcţiei de deplasare.

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

După pandemie, 45% dintre români vor să-și schimbe locul de muncă. IT-iştii și specialiştii, cele mai mari șanse

Publicat

angajat lucru munca

Primul lucru pe care îl vor face 45% dintre români, după pandemie, va fi să îşi schimbe locul de muncă, iar cea mai mare încredere în şansele de a găsi un post disponibil o au IT-iştii, specialiştii şi muncitorii calificaţi, reiese dintr-un sondaj întocmit de o platformă de recrutare online.

Potrivit eJobs România, 14,5% dintre respondenţi nu au în plan să facă vreo schimbare, 11% vor să urmeze un proces de reconversie profesională, iar 9% au de gând să plece din ţară.

De asemenea, 6,5% din totalul celor chestionaţi spun că vor să-şi deschidă un business odată ce economia îşi va reveni, în timp ce 5% se gândesc să solicite o mărire salarială.

Întrebaţi care cred că sunt categoriile profesionale care îşi vor găsi cel mai uşor un loc de muncă la finalul pandemiei, 23% dintre participanţii la sondaj au pus pe primul loc specialiştii, iar 21% cred că şansele cele mai mari le au IT-iştii şi 15% menţionează muncitorii calificaţi. În ierarhie urmează tinerii fără experienţă (14%), muncitorii necalificaţi (12,5%) şi candidaţii peste 45 de ani (7,4%).

În această vară, cel mai bun moment pentru schimbarea locului de muncă

Conform datelor centralizate, pe ultimele locuri apar liber profesioniştii (freelancers) – cu 4,3% dintre sufragii, şi managerii (2,8%).

În acest context, peste jumătate dintre români (52%) sunt de părere că acum este cel mai bun moment pentru a se angaja sau a-şi schimba locul de muncă, în timp ce 20% cred că, în această vară, va fi ocazia potrivită pentru o astfel de schimbare, 12% cred că din toamnă, iar 10% estimează că abia din 2022 piaţa muncii îşi va reveni.

Principalul motiv pentru care cei mai mulţi candidaţi ar schimba în acest moment angajatorul este un salariu mai mare, menţionat de 31% dintre respondenţi. 17% ar pleca pentru oportunităţi mai bune de creştere, 12% s-ar muta într-o companie mai stabilă şi 11% ar pleca dacă ar găsi un loc de muncă într-un alt domeniu de activitate.

O pondere de 6,1% dintre cei chestionaţi au declarat că ar renunţa la locul actual de muncă dacă ar avea posibilitatea să plece în altă ţară şi tot atât de mulţi şi-ar da demisia pentru un pachet de beneficii extra-salariale mai bun decât cel pe care îl au în prezent.

Sondajul eJobs a fost realizat în perioada aprilie – mai 2021, pe un eşantion de 700 de respondenţi.

În acest moment, peste 28.000 de locuri de muncă pentru Romania şi străinătate sunt disponibile pe platforma eJobs şi, pentru acestea, sunt înregistrate, în fiecare lună, între 1,1 şi 1,5 milioane de aplicări.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Elevii din județul Alba pot participa la concursul RoboTEC. În acest an, competiția se desfășoară atât online, cât și fizic

Publicat

Liga Studenților din Facultatea de Automatică și Calculatoare a Universității Politehnica Timișoara organizează și în acest an un proiect de tradiție – RoboTEC (Robot Engineering Contest). Elevii din județul Alba sunt invitați să participe. 

Cea de-a VI-a ediție a competiției va avea loc în perioada 21-23 mai 2021, atât online, cât și fizic.

RoboTEC este un concurs internațional și se adresează atât elevilor de liceu cât și studenților pasionați de robotică.

Participanții au ocazia de a-și pune în practică cunoștințele în acest domeniu, dar și a-și măsura creativitatea.

Ediția din acest an beneficiază de sprijinul Universității Politehnica din Timișoara, prin Facultatea de Automatică și Calculatoare.

Noutatea din cadrul acestui proiect constă în susținerea unor sesiuni de workshop pentru cei dornici de a afla informații în domeniul roboticii.

Proiectul este structurat în 4 probe și două formate:

Format on-site:

Line follower
Maze

La probele on-site (în format fizic) participanții trebuie să construiască un robot, să-l trimită echipei de organizare, robotul având scopul de a naviga printr-un labirint și de a urma un traseu.

Format online:

Freestyle: are rolul de a testa imaginația participanților, fiind o probă de tip remote;

Computer Vision Simulation: are scopul de a testa capacitățile tehnice, desfășurându-se prin intermediul unui simulator.

Înscrierile în cadrul concursului sunt deschise pe site-ul Ligii AC până în data de 20 mai 2021, iar câștigătorii vor beneficia de premii în bani, ediția din acest an fiind susținută de patru companii partenere din Timișoara.

Pentru probele on-site, participanții trebuie să-și trimită roboții cu 2 săptămâni înainte de deadline.

Pentru a afla informații suplimentare, cei interesați sunt invitați să viziteze site-ul proiectului, https://robotec.ligaac.ro.

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

OFICIAL: Academia de Poliție va rămâne doar cu două facultăți din cele șase. Declarațiile miniștrilor Educației și Internelor

Publicat

Academia de Poliție va avea doar două facultăți pentru studiile de licență, în locul celor șase de acum. Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a dat detalii despre schimbările aprobate joi, prin hotărâre de Guvern.

Este vorba despre reorganizarea studiilor de licenţă la nivelul Academiei de Poliţie „Alexandru Ioan Cuza” exclusiv în cadrul a două facultăţi, în vederea formării iniţiale a ofiţerilor, respectiv:

  • Facultatea de Poliţie (domeniul de licenţă „Drept”, specializarea „Drept”, şi domeniul de licenţă „Ştiinţe militare, informaţii şi ordine publică”, specializarea „Ordine şi siguranţă publică”)

şi

  • Facultatea de Pompieri (domeniul de licenţă „Ingineria instalaţiilor”, specializarea „Instalaţii pentru construcţii-pompieri”).

Vezi și ADMITERE ACADEMIA de POLIȚIE 2021: Înscrieri, calendar, condiții, probe, documente, taxă. Detalii pentru candidați

Facultatea de Poliţie se înfiinţează prin reorganizarea Facultăţii de Poliţie, Facultăţii de Jandarmi, Facultăţii de Poliţie de Frontieră şi a Facultăţii de Ştiinţe Juridice şi Administrative din cadrul Academiei şi preluarea de la acestea a atribuţiilor formative, a elementelor de structură şi a personalului didactic.

AICI, proiectul de reorganizare a Academiei de Poliție.

De asemenea, Școala doctorală de Drept, înființată în anul 1997, precum și Școala doctorală de Ordine și Siguranță Publică, înființată în anul 2002, vor fi desființate. La nivel de master, pe modelul european, va exista doar masteratul profesional.

Mai mult, Academia de Poliție va fi supusă și unei evaluări făcute de Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Superior (ARACIS), însărcinată prin lege cu evaluarea, acreditarea și autorizarea temporară a învățământului superior din România. Evaluarea aceasta se face o dată la 5 ani, iar Academia de Poliție a ajuns chiar la finalul termenului, urmând ca în următoarele luni să aibă loc o nouă evaluare, potrivit edupedu.ro.

„Practic, la nivel de licență, din șase facultăți rămân două, Facultatea de Arhivistică va intra în lichidare în următorii doi ani, va mai școlariza în lichidare, la nivel de licență. La nivel de master, pe modelul european, va susține masteratul profesional, asta va ridica semnificativ nivelul de pregătire al ofițerilor de poliție. Este o măsură de profesionalizare a cadrelor MAI. La nivel de doctorat, așa cum a prezentat și domnul ministru, intră în lichidare cele două școli doctorale, Școala doctorală de Drept, înființată în anul 1997, precum și Școala doctorală de Ordine și Siguranță publică, înființată în anul 2002.

Ambele școli doctorale intră în lichidare. În concluzie, Academia de Poliție va pregăti ofițeri profesioniști pe diverse specialități la nivel de licență, master profesional și, la fel ca orice altă universitate din România, va acorda atenție nivelului de calificare 5, nivelul colegiilor de învățământ terțiar non-universitar, postliceal cu alte cuvinte. Deci, Academia de Poliție va avea absolvenți cu calificări de licență nivel 6 și calificări de master nivel 7. Toate aceste acțiuni au fost realizate și în vederea pregătirii evaluării instituționale de către ARACIS. Anul acesta se împlinesc 5 ani de la ultima evaluare instituțională și Academia de Poliție va intra lunile următoare în evaluarea instituțională ARACIS.”

Ministrul de Interne, Lucian Bode: se reduc funcții de conducere

„În contextul acumulării în ultimii ani a unor probleme legate de funcționarea Academiei, în deosebi din perspectiva corpului profesoral și al eficienței pregătirii corpului polițienesc, am decis reorganizarea Academiei de Poliție pornind de la câteva aspecte fundamentale. (…) Ne-am propus prin acest demers să restabilim moralitatea și etica academică și profesională în ideea că studenții care ies de pe băncile Academiei de Poliție să fie bine pregătiți profesional și cu o înaltă ținută morală. (…)

Facultatea de Poliție va fi produsul reorganizării anterioarelor facultăți de poliție, de jandarmi, poliției de frontieră și cea de științe juridice și adimistrative. În urma adoptării HG de reorganizare, se reduc, pentru început, o serie de funcții de conducere, spre exemplu patru funcții de decan.

Formarea continuă va fi asigurată prin masterate profesionale destinate doar absolvenților de studii universitare de licență în specializările necesare MAI. (…) De asemenea, reorganizarea Academiei de Poliție vizează desființarea celor două școli doctorale, care, din păcate, au adus mari prejudicii de imagine instituției. Totodată, proiectul de HG prevede desființarea facultății de arhivistică (…)

Programele de studii universitare curente vor continua până la finalizare, conform planurilor de învățământ deja aprobate în cadrul Facultății de Poliție nou înființate.

Numărul maxim de studenți care pot fi școlarizați în acest an este de 740 la Facultatea de Poliție, învățământ la zi, respectiv 150 la învățământ la distanță și cu frecvență redusă. La Facultatea de Pompieri, numărul de locuri aprobat este de 50”, a declarat, joi, ministrul de Interne.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate