Connect with us
Publicitate

POLITICA

Ioan Rus a fost audiat de procurorii ÎCCJ în dosarul referendumului. Vezi declaraţiile fostului ministru de Interne


Publicat

Citat ca martor în dosarul privind referendumul, fostul ministrul de Interne, Ioan Rus, a fost audiat, luni, de procurorii Parchetului Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie (ÎCCJ). În aceeaşi cauză, sunt cercetaţi secretarul de stat MAI Ioan Nicolae Căbulea şi şeful Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor, chestorul Constantin Manoloiu, pentru abuz în serviciu. De asemenea, în cazul fostului ministru al Administraţiei, Victor Paul Dobre a fost solicitat avizul Parlamentului pentru începerea urmăririi penale.

Ioan Rus a declarat că a votat „Da” la referendum şi că, „în consecință mi-am dorit să plece Traian Băsescu, pentru că-l consider vinovat de multe din eșecurile noastre din ultimii ani. Dar mi-am dorit, ca membru al Guvernului unei țări membre NATO și UE, ca acest lucru să se întâmple în cadrul constituțional și legal existent astăzi în România”.

Acesta a precizat că nu s-au făcut presiuni asupra sa privind eventuale modificări pe listele pentru referendum: „Nu s-au făcut presiuni, domnul preşedinte interimar Crin Antonescu nu m-a sunat niciodată nici să modific liste în plus sau în minus, nici să fac altceva. A spus doar la TV că sunt mincinos şi că am de ascuns ceva”, a spus Ioan Rus. De asemenea, a precizat că nici preşedintele suspendat, Traian Băsescu, nu l-a contactat în contextul menţionat, însă, potrivit declaraţiilor lui Rus, „mi-a explicat doar la TV, din uşa garajului, cum îi cu puşcăria, cu organizatorii”. „Faptele arată … că eu sunt în uşa Parchetului, nu la vreun restaurant şi că am fost demisionat. Deci înseamnă că nimeni nu a făcut nicio presiune asupra mea şi îmi cer scuze public acestor doi politicieni de anvergură, fete mari în România, că nu m-au presat în niciun fel”, a precizat Ioan Rus.

 

Reamintim că potrivit unui comunicat al Ministerului Public din 8 august, „pe rolul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie s-a înregistrat sesizarea vizând săvârşirea infracţiunii de fals material în înscrisuri oficiale, în raport cu adresa transmisă de către Curtea Constituţională la data de 2 august 2012 Guvernului României, despre care s-a arătat că este contradictorie în raport cu cea anterioară.

Sesizarea menţionată a fost formulată de către o persoană fizică şi a fost înregistrată pe rolul Secţiei de urmărire penală şi criminalistică din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, fiind în faza actelor premergătoare. Cercetările continuă pentru lămurirea tuturor împrejurărilor şi stabilirea răspunderii judiciare.”

De asemenea, „procurori ai Secţiei de urmărire penală şi criminalistică din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie au dispus, la data de 8.08.2012, începerea urmăririi penale faţă de Căbulea Ioan Nicolae, sub aspectul săvârşirii infracţiunii de abuz în serviciu contra intereselor publice în forma calificată prevăzută de art.248 raportat la art.2481 Cod penal.

Din probatoriul administrat în cauză, până în acest moment al urmăririi penale, s-a reţinut faptul că, învinuitul, la data de 1 august 2012, în exercițiul atribuțiilor de serviciu, respectiv de asigurare a continuității conducerii Ministerului Administrației și Internelor, cu știință, și-a îndeplinit în mod defectuos atribuțiile ce îi reveneau în temeiul funcţiei deţinute.

Astfel, învinuitul Căbulea Ioan Nicolae a dispus învinutului Manoloiu Constantin – chestor de poliție și director al Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date – să întocmească un act oficial, respectiv adresa nr.3479199, conform căreia Ministerul Administrației și Internelor nu îşi poate asuma veridicitatea numărului de persoane înscrise în listele electorale permanente. De asemenea, în data de 2 august 2012, învinuitul Căbulea Ioan Nicolae a semnat adresa oficială nr. 74619/VPD către Curtea Constituțională a României prin care a transmis înscrisul anterior menţionat, care a fost întocmit din dispoziția sa, prin încălcarea legislaţiei în materie.

Încălcările dispoziţiilor legale în materie sunt evidente, întrucât potrivit art.5 din H.G. nr.682/07.07.2012, Ministerul Administraţiei şi Internelor, prin Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date, selectează şi prelucrează datele privind cetăţenii cu drept de vot, tipăreşte şi pune la dispoziţia primarilor listele electorale permanente actualizate, în două exemplare, şi copii de pe acestea, în 3 exemplare, iar învinuitul Căbulea Ioan Nicolae, chestor principal de poliție, secretar de stat, șef al Departamentului ordine și siguranță publică din cadrul Ministerul Administraţiei şi Internelor a făcut parte, pe întreaga desfășurare a referendumului național, din Comisia Tehnică Centrală înființată prin hotărârea Guvernului României sus-menționată. Cercetările continuă în vederea lămuririi tuturor împrejurărilor de fapt şi stabilirii răspunderii judiciare.”

În 10 august, Ministerul Public a comunicat că „în cauză există indicii că numitul Dobre Victor Paul a solicitat învinuitului Manoloiu Constantin, directorul Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date, să întocmească un înscris în care s-a consemnat că <Ministerul Administraţiei şi Internelor nu își poate asuma veridicitatea numărului de persoane înscrise în listele electorale permanente>, în condițiile în care tocmai acest minister, prin Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date, a fost îndrituit de Guvernul României prin H.G. nr.682/07.07.2012 să selecteze și să prelucreze datele privind cetăţenii cu drept de vot, să le tipărească și să le pună la dispoziţia primarilor.

Ulterior, Dobre Victor Paul a semnat adresa nr. 74619/VPD/02.08.2012, prin care a transmis către Curtea Constituțională înscrisul întocmit de către învinuitul Manoloiu Constantin, fără a exista o solicitare în acest sens din partea instanţei de contencios constituţional.

Întrucât la data săvârşirii faptelor pentru care procurorii Secţiei de urmărire penală şi criminalistică din cadrul Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie s-au sesizat din oficiu, numitul Dobre Victor Paul avea calitatea de ministru delegat pentru Administraţie în cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor, deputat în Parlamentul României în Parlamentul României, s-a solicitat Camerei Deputaţilor declanşarea procedurilor în vederea formulării cererii de începere a urmăririi penale.

În cauză s–a reţinut că, prin îndeplinirea defectuoasă, cu ştiinţă, a atribuţiilor de serviciu, a fost cauzată o tulburare însemnată bunului mers al instituţiilor cu atribuţii în evidenţa persoanelor cu drept de vot şi au fost afectate grav acele relaţii sociale a căror normală desfăşurare şi dezvoltare nu este posibilă fără îndeplinirea cu corectitudine a îndatoririlor de serviciu de către funcţionarii publici sau alţi funcţionari.”

 

Totodată, în presa centrală au fost publicate o serie de stenograme ale unor presupuse conversaţii telefonice ce ar fi avut loc între Ioan Rus şi Victor Dobre privind modificări ale listelor pentru referendum:

Rus Ioan, fost ministru de interne: Deci, ei ţin, neapărat, să fie aşa, deci să fie…să se demonstreze faptul că nu…că ăla e valid şi că majoritatea, cvorumul, e ăsta şi noi trebuie să facem cvorumul ăla. Punct. Păi, de unde…să-l facem?
Dobre Victor Paul, fost ministru al Administraţiei: Îhî.
Rus Ioan: Că sunt unii care zic că aşa este şi că noi ne opunem sau eu mă opun, că-s omul preşedintelui şi dumneata te-ai convertit. Am zis: Măi, deci, e în regulă, numai că voi vreţi să ne învăţaţi…ce? Că suntem tâmpiţi amândoi, eu şi cu omul ăla! Om fi proşti, dar chiar tâmpiţi nu suntem! Am băgat şi noi de seamă câţi sunt, cum sunt, iar eu nu semnez niciun singur om în plus sau în minus! Şi cu asta basta! Dacă sunt care cred că ştiu ei mai bine ca noi şi ştiu ei să numere aşa, încât aşa să fie, n-am nicio împotriveală să încurc pe cineva. Că nu înţeleg, că ăsta e un gest politic important care…Bun, e important, dar eu chiar nu vreau să-mi petrec bătrâneţile în puşcărie!”



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ECONOMIE

LIVE VIDEO: Declarații Klaus Iohannis. Președintele vorbește despre rectificarea bugetară și despre noul record de infectări

Publicat

iohannis

Președintele Klaus Iohannis susține miercuri o conferință de presă cu jurnaliștii acreditați la Cotroceni, de la ora 18:00.

Declarațiile președintelui vin după o ședință pe care șeful statului o are cu premierul și cu ministrul Finanțelor, pe tema rectificării bugetare.

Luni, Orban anunţa că „rectificarea bugetară va fi adoptată în cursul acestei săptămâni”, după ce „Ministerul Finanţelor a finalizat raportul privind starea economică şi bugetară”.

De asemenea, președintele este ateptat să vorbească și despre măsurile pentru limitarea răspândirii infecțiilor cu coronavirus, după ce România a înregistrat un nou record.

 

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Doar doi politicieni au voie la ușa dumneavoastră. LISTA regulilor pe care partidele trebuie să le respecte în campanie

Publicat

Prezența la mitingurile electorale organizate în aer liber va fi de maximum 50 de participanți, iar pentru evenimentele organizate în spații închise va fi de maximum 20.

Numărul maxim de agenți electorali care pot participa la acțiuni de tipul door-to-door este de doi.

Sunt doar două dintre prevederile unui raport trimis de premierul Ludovic Orban președinților celor două camere ale Parlamentului, legat de organizarea alegerilor locale din 2020.

Ce conține documentul:

Decizia organizării evenimentelor electorale va ține cont de contextul epidemiologic al localității și al regiunii unde acesta se organizează, de contextul epidemiologic al localităților și regiunilor din care provin participanții.

Măsuri pentru menținerea distanței fizice de minimum 1,5 m între oricare două persoane, cu asigurarea unei suprafețe de minimum 4 mp /persoană, asigurarea facilităților la locul de desfășurare al evenimentului electoral pentru spălarea sau dezinfecția regulată a mâinilor, spălatul sau dezinfecția frecventă a mâinilor este preferabilă purtării mănușilor.

În cazul în care participanții la activitățile electorale utilizează mănușile, acestea vor fi schimbate după fiecare contact și se va evita atingerea feței cu mănuși, asigurarea curățeniei și dezinfecția riguroasă a încăperilor, inclusiv a toaletelor, portul măștii pe toată perioada desfășurării evenimentului electoral și afișarea regulilor de acces și de protecție individuală în locuri vizibile.

Direcțiile de sănătate publică vor realiza evaluările de risc și vor aviza fiecare eveniment în parte, asigurând și consultanță pentru organizatorii evenimentelor.

Limitarea numărului la maxim 50 de participanți în cazul evenimentelor în aer liber și 20 în cazul evenimentelor organizate în spațiu închis.

Se vor plasa la loc vizibil indicatoare cu regulile de acces și cele de protecție universal valabile:

  • portul obligatoriu al măștii care să acopere atât gura, cât și nasul,
  • menținerea distanței fizice de 1,5 m între oricare două persoane,
  • limitarea formării de grupuri mai mari de 6 persoane;
  • igiena respirației și luarea măsurilor de protecție în cazul tusei/strănutului.
  • limitarea duratei evenimentului la maximum 2 ore,
  • limitarea/eliminarea distribuirii din mână în mână de pliante, broșuri, alte materiale publicitare, distribuirea materialelor promoționale se va face de către persoane care vor purta mănuși pe care le vor schimba regulat sau se vor crea standuri de autoservire cu pliante și alte materiale promoționale, asigurarea unui număr suficient de recipiente de colectare /coșuri de gunoi cu capac dedicate exclusiv aruncării măștilor de protecție și a mănușilor,
  • evitarea contactelor interumane apropiate la o distanță mai mică de 1,5 m pentru un timp mai lung de 15 min.
  • dezinfecția riguroasă a echipamentelor utilizate în campanie: microfoane, stații de amplificare, camera video, aparate de fotografiat, asigurarea unui număr rezonabil de toalete, acolo unde este posibil,
  • numărul maxim de persoane prezente simultan în interiorul cortului electoral va fi de maximum trei, se va evita contactul cu materiale promoționale (broșuri, pliante), pixuri, etc.

În sarcina organizatorilor evenimentelor electorale va cădea stabilirea unor fluxuri de intrare/ieșire separate, unice ce vor facilita menținerea distanței fizice între participanți.

Organizatorii vor desemna persoane ce se vor îngriji de respectarea acestor reguli.

În cazul toaletelor ecologice, se recomandă să existe lavoare cu apă și săpun în proximitatea acestora, curățenia și dezinfecția riguroasă a suprafețelor și aerisirea temeinică a încăperilor înainte și după eveniment.

Numărul maxim de agenți electorali care pot participa la acțiuni de tipul door-to-door este de doi.

Sursă: Digi24.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

EVALUARE NAȚIONALĂ 2021: Reducerea programei și revizuirea modelelor de subiecte, cerute de Federația Asociațiilor de Părinți

Publicat

examen

Federația Națională a Asociațiilor de Părinți solicită reducerea programei de examen pentru Evaluarea Națională 2021, revizuirea noului model de cerințe pentru examen și cursuri de formare pentru profesorii corectori.

Părinții nu sunt mulțumiți de modalitatea în care au fost construite noile modele de subiecte la Limba și literatura română, potrivit edupedu.ro.

Reamintim că în iulie Ministerul Educației a publicat noile modele de subiecte, pentru Evaluare Națională 2021, ce au ca model testele PISA.

Vezi MODELE de SUBIECTE pentru Evaluarea Națională 2021, publicate de Ministerul Educației

Federația mai solicită teste de antrenament construite pe tipul noilor subiecte.

Reprezentanții acesteia cer “reducerea programei pentru Evaluarea Națională 2021, ținând cont de continuitatea materiei în liceu, de faptul că semestrul al II-lea al clasei a VII-a s-a desfăşurat online, cu mari lacune privind predarea şi asimilarea materiei, a necesităţii recuperării materiei clasei a VII-a, a conţinutului stufos al programei de clasa a VIII-a, care s-ar putea desfăşura tot on-line şi nu în ultimul rând a egalităţii de şanse şi a nediscriminării faţă de generaţia precedentă care a beneficiat de scutirea materiei aferentă semestrului 2, tocmai din considerentul învățământului on-line”.

Aceștia solicită și “revizuirea modelului de subiect pentru Evaluarea Națională 2021 şi conceperea unor subiecte ‘de tranziţie’, care să facă trecerea între vechile modele şi modelele la care se doreşte să se ajungă”.

De asemenea, vor “cursuri de formare profesională pentru cadrele didactice care vor participa la corectarea lucrărilor de evaluare naţională“.

“Renunţarea la formatul tip broşură, care, prin numărul mare de pagini, are un impact psihologic negativ asupra copiilor, dat fiind faptul că nici la şcoală, pe parcursul anilor de gimnaziu, dar nici la olimpiadele şcolare nu s-a abordat această variantă de examinare – pot ajunge în criză de timp şi la descurajare văzând numărul mare de pagini”, este de asemenea una dintre revendicările federației.

sursă: edupedu.ro

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Cifra de afaceri din industrie a scăzut cu 14%, în primele șase luni ale anului. Cele mai afectate domenii

Publicat

Cifra de afaceri din industrie pe total (piaţa internă şi piaţa externă), în termeni nominali, a scăzut cu 14% în primele şase luni comparativ cu perioada similară din 2019, ca urmare a scăderii industriei extractive (-15,2%) şi industriei prelucrătoare (-14%), potrivit datelor publicate miercuri de Institutul Naţional de Statistică (INS).

Pe marile grupe industriale scăderi ale cifrei de afaceri s-au înregistrat în sectoarele: industria energetică (-31,5%), industria bunurilor de capital (-21,2%), industria bunurilor intermediare (-9,0%), industria bunurilor de folosinţă îndelungată (-6,9%) şi industria bunurilor de uz curent (-2,9%).

În iunie 2020 comparativ cu aceeaşi lună din 2019, cifra de afaceri din industrie a scăzut pe ansamblu cu 10,2%, ca urmare a declinului înregistrat în industria prelucrătoare (-10,3%) şi în industria extractivă (-6,4%).

Pe marile grupe industriale scăderi au înregistrat: industria energetică (-38,5%), industria bunurilor de capital (-15,4%), industria bunurilor intermediare (-4,2%) şi industria bunurilor de uz curent (-3,9%). Industria bunurilor de folosinţă îndelungată a crescut cu 14,1%.

În iunie 2020 comparativ cu luna precedentă, cifra de afaceri din industrie a crescut, pe total, cu 20,1% datorită creşterii înregistrate în industria prelucrătoare (+20,7%) şi în industria extractivă (+0,2%).

Pe marile grupe industriale creşteri au înregistrat: industria bunurilor de folosinţă îndelungată (+40,8%), industria bunurilor de capital (+33,5%), industria energetică (+18,4%), industria bunurilor de uz curent (+14,2%) şi industria bunurilor intermediare (+10,7%).

INS precizează că informaţiile din acest comunicat de presă (iunie 2020) surprind impactul crizei COVID-19 şi al măsurilor luate de autorităţi ca urmare a decretării stării de urgenţă pe teritoriul României începând cu 16 martie 2020 şi a stării de alertă începând cu 17 mai 2020.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate