Actualitate
IŞJ Alba: Programul „Bani de liceu” în anul şcolar 2016-2017. Cererile pot fi depuse din 15 septembrie. Cum pot obține elevii 180 de lei pe lună
Inspectoratul Şcolar Judeţean Alba anunţă că din 15 septembrie se pot depune cereri în cadrul programului naţional de protecţie socială „Bani de liceu”, aferent anului şcolar 2016-2017.
Ministerul Educaţiei desfășoară de peste 12 ani Programul naţional de protecţie socială „Bani de liceu”, prin care acordă un sprijin financiar pentru elevii din licee şi şcoli de artă şi meserii.
Pentru elevii care doresc să obţină acest sprijin financiar a fost lansat portalul Bani de liceu, care, împreună cu forumul de discuţii dedicat acestui program naţional reprezintă un mijloc de informare eficient.
Beneficiari ai Programului național de protecție socială „Bani de liceu” sunt elevii care se află în întreținerea familiilor al căror venit brut lunar pe membru de familie realizat în ultimele 3 luni anterioare depunerii cererii este de maximum 150 lei, precum și elevii care beneficiază de o măsură de protecție ori aflați sub tutelă sau curatelă, în cazul respectării condiției de venit.
Sprijinul financiar prevăzut în cadrul Programului național de protecție socială „Bani de liceu” se acordă pe perioada cursurilor școlare, inclusiv pe
timpul pregătirii și susținerii examenului de bacalaureat sau de diplomă și pe perioada practicii în producție.
Cuantumul sprijinului financiar este de 180 lei și poate fi modificat prin hotărâre a Guvernului, la propunerea Ministerului Educației.
La stabilirea venitului brut lunar pe membru de familie se iau în calcul toate veniturile cu caracter permanent, realizate de membrii familiei în ultimele
3 luni anterioare depunerii cererii, cu excepția: alocației de stat, alocației suplimentare pentru familiile cu mulți copii, burselor de studii și burselor
sociale, precum și a altor ajutoare cu caracter social acordate elevilor.
Pentru obţinerea sprijinului financiar în cadrul Programului naţional de protecţie socială „Bani de liceu”, beneficiarii întocmesc o cerere pe care o depun la unitatea de învăţământ la care este înscris elevul. Cererea va fi completată de elev cu autorizarea reprezentantului legal și va fi însoţită de următoarele documente:
a) copie a certificatului de naştere sau a actului de identitate al elevului;
b) copii ale certificatelor de naştere sau ale actelor de identitate, după caz, ale celorlalţi membri ai familiei;
c) acte doveditoare care să ateste statutul juridic sau medical de: orfan, urmaş al eroilor revoluţiei, bolnav de TBC şi se află în evidenţa dispensarului şcolar, că suferă de: diabet, o boală malignă, sindrom de malabsorbţie gravă, insuficienţă renală cronică, astm bronşic, epilepsie, cardiopatie congenitală, hepatită cronică, glaucom, miopie gravă, boli imunologice, că este infestat cu virusul HIV sau este bolnav de SIDA, că suferă de poliartrită juvenilă, spondilită anchilozantă sau reumatism articular, handicap locomotor. Certificarea bolii se face de către medicul abilitat să avizeze acordarea burselor, conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 150/2002*) privind organizarea şi funcţionarea sistemului de asigurări sociale de sănătate, cu modificările şi completările ulterioare, numai după efectuarea unor anchete sociale pentru a se analiza starea materială a familiei;
d) acte doveditoare, în original, privind veniturile membrilor familiei;
e) adeverinţă eliberată de către unitatea şcolară din care să rezulte media generală şi numărul de absenţe nemotivate din anul şcolar anterior depunerii cererii pentru acordarea sprijinului financiar în cadrul Programului naţional de protecţie socială „Bani de liceu”.
Documentele prevăzute la alin. (3) lit. a) şi b) se vor depune în copie, cu condiţia ca, la depunerea cererii, solicitantul să prezinte şi actele în original.
Persoanele din cadrul unităţii de învăţământ, desemnate să primească dosarele, vor confrunta actele în original prevăzute la alin. (3) cu copiile, iar pe acestea din urmă vor trece menţiunea „conform cu originalul” pe fiecare pagină, sub care vor semna atât primitorul, cât şi solicitantul.
În cazul în care există elevi care au acelaşi venit, la departajarea lor se va ţine cont, în ordine, de unul dintre următoarele criterii:
a) statutul juridic sau medical al elevilor, în sensul că au prioritate: orfanii, urmaşii eroilor revoluţiei, bolnavii de TBC şi care se află în evidenţa dispensarelor şcolare, cei care suferă de diabet, boli maligne, sindrom de malabsorbţie gravă, insuficienţă renală cronică, astm bronşic, epilepsie, cardiopatie congenitală, hepatită cronică, glaucom, miopie gravă, boli imunologice, cei infestaţi cu virusul HIV sau bolnavi de SIDA, cei care suferă de poliartrită juvenilă, spondilită anchilozantă sau reumatism articular, handicap locomotor;
b) domiciliul, având prioritate elevii proveniţi din mediul rural şi care sunt şcolarizaţi în altă localitate, conform Legii învăţământului nr. 84/1995, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
c) media generală a anului şcolar anterior depunerii cererii pentru acordarea sprijinului financiar în cadrul Programului naţional de protecţie socială „Bani de liceu”;
d) absenţele nemotivate acumulate în anul şcolar anterior depunerii cererii pentru acordarea sprijinului financiar în cadrul Programului naţional de protecţie socială „Bani de liceu”.
Nu pot constitui criterii de acordare a burselor: religia, rasa, sexul, apartenenţa politică a elevului sau a familiei acestuia, apartenenţa la organizaţii legal constituite.
Sprijinul financiar prevăzut în cadrul Programului naţional de protecţie socială „Bani de liceu” se acordă lunar, în cuantum de 180 lei pe lună, la începutul anului şcolar, pe perioada cursurilor şcolare, inclusiv pe timpul pregătirii şi susţinerii examenului de bacalaureat sau de diplomă şi pe perioada practicii în producţie.
Sprijinul financiar se sistează în următoarele situaţii:
– elevul absentează nejustificat minimum 20 de ore, la diferite discipline de învăţământ;
– elevul a fost eliminat de la cursuri pe o perioadă de 3 – 5 zile
– elevul a obţinut sub nota 7 la purtare;
– elevul nu mai frecventează cursurile unităţii de învăţământ sau a fost exmatriculat
Calendarul de desfăşurare al programului naţional de protecţie socială „Bani de liceu” este următorul:
15 septembrie – 1 octombrie – Depunerea cererilor pentru programul naţional de protecţie socială „Bani de liceu”
1 octombrie – 23 octombrie – Efectuarea anchetelor sociale şi evaluarea eligibilităţii cererilor depuse de către comisii
1 octombrie – 27 octombrie – Centralizarea cererilor, prin intermediul portalului dedicat
28 octombrie – Afişarea pe internet a listei beneficiarilor
28 octombrie – 2 noiembrie – Depunerea contestaţiilor
2 noiembrie – 6 noiembrie – Rezolvarea contestaţiilor
Vezi şi Programul „Bani de liceu” 2015-2016: Peste 700 de elevi din Alba primesc ajutoare sociale de la stat. Numărul beneficiarilor, în scădere
Urmăriți Alba24.ro și pe Google News