Connect with us
Publicitate

EVENIMENT

Licitaţie de CONCESIONARE pe 5 ani a pavilionului central de la Baza de agrement Mamut din Alba Iulia. Taxă de parcare şi condiţii


Publicat

mamut panoramic

restaurant picnic mamut pista de bicicletePentru a întregi variantele de servicii pentru albaiulieni şi vizitatori în zona bazei de agrement de pe dealul Mamut, unde a fost dată în folosinţă pista de biciclete de 5 kilometri şi în apropierea Parcului Dendrologic „Dr. Ioan Vlad”, Primăria Alba Iulia vrea să concesioneze pavilionul central pe 5 ani. În acest sens, se solicită consilierilor locali aprobarea procedurii, a sumei minime de pornire a licitaţiei publice, de 2.886 lei pe lună şi  a documentaţiei.

Un alt proiect ce va fi propus pentru aprobare în şedinţa de joi şi se referă tot la Baza de agrement este cel pentru taxa de parcare de 1 leu pe oră pentru autovehicule, în incinta acesteia. Excepţie fac maşinile de intervenţie (pompieri, poliţie, ambulanţă, salubritate, primărie) şi a organizatorilor de evenimente, pe timpul acestora.

Plata va fi la tariful de o oră, chiar dacă autovehiculul staţionează mai puţin.

Reamintim că anul trecut s-a aprobat închirierea acestei locaţii destinate servirii de produse de primă necesitate – bufet (alimentaţie publică). Însă, potrivit iniţiatorilor, clauzele contractului de finanţare pentru dezvoltarea investiţiei din fonduri europene efectuate în zona de agrement Mamut nu erau foarte clare, dând naştere la diverse interpretări, astfel că Ministerul Dezvoltării Regionale a recomandat ca acest transfer al dreptului de folosinţă să fie prin concesionare, modalitate agreată şi de ADR Centru.

Astfel, Pavilionul central cu o suprafaţă totală de 217,3 mp – respectiv terasă acoperită de 31,34 mp, spaţiu de recreere de 91,62 mp, bucătărie de 19,23 mp, hol acces magazine şi grup sanitar de 9,42 mp, magazie de 11,8 mp, două grupuri sanitare de câte 3,43 mp, alt hol de 8,82 mp cu acces la alte două grupuri sanitare de câte 14,57 mp, cameră centrală termică de 7,40 mp – va fi obiectul unei licitaţii publice în vederea concesionării pe 5 ani cu posibilitate prelungire, preţul minim fiind de 2.886 lei pe lună.

Valoarea acestei construcţii este de 346.276,19 lei şi investiţia ar urmasă fie recuperată în 10 ani din concesionare.

Reamintim că baza de agrement din zona Mamut a fost construită pentru a oferi albaiulienilor şi turiştilor un spaţiu amenajat pentru picnic şi recreere. Investiţia a fost din fonduri europene. Baza de agrement care cuprinde locuri de parcare, locuri destinate desfăşurării unor activităţi de picnic, loc de joacă pentru copii, un pavilion central destinat desfăşurării de activităţi de alimentaţie publică.

Acesta este la baza pistei de biciclete în lungime de peste 5.000 m, prevăzută cu refugii, locuri de belvedere, locuri de joacă pentru copii, locuri de picnic, recent inaugurată.

Citeşte şi FOTO: Pista de biciclete de pe Mamut, DESCHISĂ oficial. Ce urmează să se facă în cea mai nouă în zonă de agrement din Alba Iulia

Dacă această clădire nu va fi concesionată la primele două licitaţii, pentru că nu vor fi depuse trei oferte valabile, se va trece la procedura de negociere directă.

Concesionarul îşi va desfăşura activitatea în perioada 15 februarie – 15 decembrie, iar redevenţa va fi plătită strict pentru acest interval. Are însă posibilitatea să desfăşoare activitate şi în extrasezon, cu anunţarea primăriei cu 15 zile înainte.

Concesionarul are obligaţia să organizeze evenimente culturale cel puţin o dată la 3 luni, numai cu acordul primarului şi trebuie să ţină însă cont de programul de evenimente al municipiului, ce are prioritate.

De asemenea, concesionarul va plăti impozit pe spectacole şi trebuie să anunţe Primăria în 10 zile despre cuantumul sumelor obţinute după eveniment.

La licitaţie pot participa persoane juridice, române sau străine. Concesionarul va asigura paza, întreţinerea şi repararea bunurilor concesionate. Accesul la grupurile sanitare 3 şi 4 va fi permis tuturor vizitatorilor Bazei de Agrement, nu doar clienţilor concesionarului.

Vizitatorii vor avea dreptul de a prepara şi consuma produsele alimentare proprii sau achiziţionate în altă parte în locurile special amenajate din baza de agrement. Concesionarul răspunde doar pentru calitatea produselor pe care acesta le prepară sau comercializează.

Concesionarul trebuie să angajeze personal, minimum 4 persoane, pentru a asigura activitatea în condiţii normale şi nu poate subînchiria sau subconcesiona bunurile în cauză.

De asemenea, va trebui să asigure alimentarea cu apă din surse alternative, pentru că sursa existentă nu asigură debitul necesar. Dacă nu plăteşte două luni consecutiv redevenţa, concesionarul poate pierde contractul.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ADMINISTRATIE

Preşedintele Consiliului Concurenţei: Autoritățile locale își pot face firme proprii. Problema e când o firmă preia toată piața

Publicat

Nu pot să interzic autorităţilor locale să-şi facă firmele proprii şi nici nu cred că ar trebui să le interzicem, dar problema apare atunci când o firmă a municipalităţii preia toată piaţa, a declarat, vineri, preşedintele Consiliului Concurenţei, Bogdan Chiriţoiu.

„În principiu, nu pot să interzic autorităţilor locale să-şi facă firmele lor şi nici nu cred că ar trebui să le interzicem, dar cred că firmele astea trebuie să intre pe o nişă, pe o zonă unde piaţa nu-şi face treaba. Adică eu văd firmele primăriilor cumva reziduale. Exemplul pe care îl mai dau este că am o lucrare de urgenţă şi mi-e greu să fac licitaţie pentru că durează.

Am nevoie de o intervenţie rapidă şi atunci pot să am mica mea firmă, a primăriei, care să facă genul acesta de lucrări. În acelaşi timp, pot să spun că se poate face şi un contract-cadru care să-i acopere genul ăsta de urgenţe…

Unde văd probleme este atunci când apare o firmă a municipalităţii care preia toată piaţa, îi scoate pe toţi ceilalţi. Avem un caz-test, cu plângere împotriva unora dintre firmele Primăriei Bucureşti, plângere care e gestionată de Comisia Europeană. Sper să avem o soluţie cât de curând şi ne va spune cum putem să privim genul acesta de situaţii.

Abordarea noastră până acum a fost să spună că, da, primăriile pot să-şi facă firme, dar dacă vor să ia contracte publice trebuie să participe la licitaţie ca toţi ceilalţi. Rămâne în aer subiectul în care firmelor primăriei le face cadou autoritatea locală echipamente, după care celelalte firme trebuie să concureze cu ele.

Admit că această chestie nu e simplă, nu avem acum o rezolvare, dar împreună cu Comisia Europeană să avem un mod de a compatibiliza legea care vizează serviciile publice, care permite primăriei să-şi facă o firmă şi să-i încredinţeze serviciile, cu Legea concurenţei şi Legea ajutorului de stat”, a explicat şeful autorităţii de concurenţă.

Chiriţoiu a punctat, totodată, faptul că nu e împotriva unui monopol al salubristului pe piaţă, dar numai în situaţia în care acesta îşi face treaba.

„Nu vedem sensul ca salubristul să aibă monopol asupra deşeurilor industriale, şi asta este o poziţie în general respectată. Dacă facem o analiză sectorială vom vedea dacă această regulă este respectată în piaţă, aşa cum avem noi impresia. Sunt absolut de acord cu ideea că licitaţia îţi dă dreptul la un monopol în privinţa colectării deşeurilor municipale din teritoriu. Dacă vine o firmă organizează un sistem de colectare, vine şi ia PET-uri, sticle, trebuie să îi laşi, nu poţi să spui că numai salubristul poate să facă activitatea asta. Aceasta este interpretarea noastră legală. Nici nu sunt atât de mult împotriva monopolului salubristului dacă el face o colectare selectivă, dar în câte locuri din ţară se întâmplă asta? Dacă aş vedea că industria de salubritate îşi face treaba se organizează şi poate să facă această colectare selectivă, atunci aş putea să zic „Da, domnule, hai să le dăm prin lege monopolul. Nu mai intră alţii, am trasabilitate mai bună”. Dar trebuie să-i şi vedem că îşi fac treaba. Dacă ceea ce e benefic social nu se întâmplă, atunci de ce să-i opreşti pe alţii să intre pe piaţa aia? Nu sunt de acord cu ideea „Lasă-mă numai pe mine şi eu fac prost”. Obiectivul social nu e atins, pentru că acea colectare nu se realizează”, a afirmat Chiriţoiu.

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

FOTO: Coșurile de gunoi de pe raza municipiului Sebeș vor fi recondiționate de Serviciul Public de Administrarea Patrimoniului

Publicat

În această perioadă, angajații Serviciului Public de Administrarea Patrimoniului Sebeș efectuează lucrări de reabilitare a coșurilor de gunoi  de pe raza Municipiului Sebeș și a localităților aparținătoare.

Astfel că, acestea sunt strânse din oraș, recondiționate, vopsite și reamplasate.

Potrivit reprezentanților administrației locale, acțiunea va continua până când toate coșurile vor fi recondiționate.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

MApN: Sumele alocate rezerviștilor militari au fost majorate, iar mai multe obligații și constrângeri au fost eliminate

Publicat

parada

Ministerul Apărării Naționale (MApN) anunță că Guvernul a aprobat modificarea legii privind Statutul rezerviștilor militari, care va duce la creșterea atractivității serviciului militar în calitate de rezervist prin majorarea nivelului de remunerare şi prin eliminarea unor obligaţii.

Guvernul a adoptat, în şedinţa de vineri, proiectul de lege pentru modificarea şi completarea Legii nr. 270/2015 privind Statutul rezerviştilor voluntari, care va asigura creşterea atractivităţii serviciului militar în calitate de rezervist voluntar prin majorarea nivelului de remunerare şi prin eliminarea unor obligaţii/constrângeri, potrivit unui comunicat al Ministerului Apărării Naţionale (MApN).

În noul proiect de lege, la indemnizaţia de instalare se vor adăuga, în plus faţă de prevederile actuale, gradaţiile şi solda de comandă. De asemenea, cuantumul remuneraţiei acordate în perioada în care rezerviştii voluntari nu participă la instruire sau la misiuni se va mări la 30% din solda de funcţie, la care se va adăuga solda gradului deţinut, precizează MApN.

Conform sursei citate, o altă modificare importantă este abrogarea din textul iniţial a articolului care prevedea obligativitatea anunţării părăsirii localităţii de domiciliu sau a deplasării în străinătate, respectiv rezilierea contractului pentru plecări în străinătate pe o perioadă mai lungă de 60 de zile. Această prevedere a generat un număr mare de renunţări în rândul candidaţilor recrutaţi, fiind interpretată ca o limitare a dreptului la libera circulaţie. Eliminarea nu afectează responsabilitatea celui în cauză de a respecta prevederile contractului. De asemenea, se elimină obligativitatea restituirii cheltuielilor efectuate pentru recrutare şi selecţie, în situaţia în care cei în cauză nu doresc să semneze angajamentul sau contractul, respectiv cărora le încetează contractul din motive imputabile lor.

În urma punerii în aplicare, la nivelul Ministerului Apărării Naţionale, a prevederilor Legii nr. 270/2015 privind Statutul rezerviştilor voluntari, activităţile de recrutare şi selecţie a candidaţilor pentru îndeplinirea serviciului militar în calitate de rezervist voluntar desfăşurate în perioada 2017-2019 nu au asigurat nivelul aşteptat de încadrare a numărului de funcţii prevăzut pentru această categorie de militari, principalul factor constituindu-l caracterul neatractiv ale unor prevederi ale legii, a menţionat MApN.

Dintre acestea, MApN a amintit nivelul remuneraţiei în cuantum de 10% din suma reprezentând solda de funcţie şi solda gradului deţinut în perioada în care nu participă la instruire sau la misiuni, obligativitatea anunţării părăsirii localităţii de domiciliu sau a deplasării în străinătate, respectiv rezilierea contractului pentru plecări în străinătate pe o perioadă mai mare de 60 zile şi obligativitatea restituirii cheltuielilor pentru recrutare şi selecţie de către cetăţenii care, din motive imputabile lor, renunţă la semnarea angajamentului. AGERPRES

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Legea Pensiilor: Soţul supravieţuitor poate primi un ajutor de 25 % din pensia celui decedat, dacă au fost căsătoriți 10 ani

Publicat

Soţul supravieţuitor care nu optează la pensie de urmaş, poate beneficia, pe lângă pensia proprie, de un ajutor lunar de 25% din pensia soţului decedat, dacă durata căsătoriei a fost mai mare de 10 ani, se arată în proiectul noii Legi a pensiilor, postate joi seară în dezbatere publică de Ministerul Muncii.

„Pensia de urmaş se menţine şi, în plus de actualele prevederi, apare o nouă prestaţie, şi anume ajutorul pentru soţul supravieţuitor, care va primi 25% din pensia soţului decedat. Acest ajutor va putea fi cumulat cu propria pensie”, se arată într-un comunicat al ministerului.

Totodată, potrivit proiectului de act normativ, durata căsătoriei trebuie să fie de minimum 10 ani, iar soţul supravieţuitor să nu se fi recăsătorit.

Alte condiţii pentru cel care primeşte acest ajutor este să fie beneficiar de pensie de limită de vârstă, să aibă stagiul complet de cotizare şi vârsta standard de pensionare, iar suma totală să nu depăşească 80% din salariul minim brut.

Se va menţine şi opţiunea actuală de a lua 50% din pensia soţului decedat, cu renunţarea la propria pensie.

Conform proiectului de act normativ, soţul supravieţuitor are dreptul la pensie de urmaş pe tot timpul vieţii, la împlinirea vârstei standard de pensionare, dacă durata căsătoriei a fost de cel puţin 15 ani. În cazul în care durata căsătoriei este mai mică de 15 ani, dar de cel puţin 10 ani, cuantumul pensiei de urmaş cuvenit soţului supravieţuitor se diminuează cu 0,5% pentru fiecare lună, respectiv cu 6% pentru fiecare an de căsătorie în minus.

Pe de altă parte, soţul supravieţuitor are dreptul la pensie de urmaş, indiferent de vârstă, pe perioada în care este invalid de gradul I sau II, dacă durata căsătoriei a fost de cel puţin un an, sau în cazul în care decesul soţului susţinător s-a produs ca urmare a unui accident de muncă sau a unei boli profesionale.

Soţul supravieţuitor care are în îngrijire, la data decesului susţinătorului, unul sau mai mulţi copii în vârstă de până la 7 ani, beneficiază de pensie de urmaş până la data împlinirii de către ultimul copil a vârstei de 7 ani, dacă în această perioadă nu realizează venituri brute lunare dintr-o activitate pentru care asigurarea este obligatorie sau dacă acestea sunt mai mici decât câştigul salarial mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat.

Potrivit ministerului, proiectul noii Legi a pensiilor se bazează pe mai multe principii fundamentale: contributivitate, adică plată în funcţie de contribuţie; egalitate, adică pensionari care au aceeaşi vechime, dar care au ieşit la pensie în momente diferite, primesc aceeaşi sumă de bani; solidaritate socială, adică generaţiile în activitate susţin, prin plata contribuţiilor lor, generaţiile de pensionari şi, în viitor, vor fi susţinute la rândul lor; imprescriptibilitate, adică dreptul la pensie nu se poate prescrie.

În proiectul de lege se precizează că nicio pensie în plată nu va scădea. În cazul în care, în urma recalculării, va rezulta o sumă mai mică decât cea aflată deja în plată, atunci se va menţine suma în plată. Nu se modifică vârsta standard de pensionare, nici stagiul minim şi nici cel complet.

„Proiectul de lege urmăreşte eliminarea inechităţilor din sistemul public de pensii, care au făcut ca persoane care au lucrat acelaşi număr de ani, în aceeaşi profesie şi au cotizat egal, să aibă pensii diferite. De asemenea, se elimină inechităţile din sistem dintre femei şi bărbaţi care au lucrat acelaşi număr de ani, în aceleaşi condiţii şi care au contribuit egal, dar care aveau pensii diferite. Prin actul normativ, pensiile în discuţie se egalizează”, argumentează oficialii ministerului.

sursa: agerpres

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate