Connect with us
Publicitate

ECONOMIE

Litoral 2022: Cât costă drumul până la mare, cu mașina, trenul sau autobuzul. Rute ocolitoare pentru a evita aglomerația

Publicat

Deschiderea sezonului estival, în contextul scumpirii cazării și a creșterii prețurilor carburanților, înseamnă mai multe variante de transport de analizat pentru turiști. Drumul cu trenul  sau călătoria cu autocarul pot deveni o variantă de economisire, dar sunt avantaje și dezavantaje. 

Dată fiind scumpirea carburanților, multe persoane preferă să folosească trenul în detrimentul automobilului personal.

Cu toate acestea, sunt mulți iubitori ai călătoriilor private, care preferă confortul unei călătorii cu mașina, deși prețul este mai mare.

„ Începând din 17 mai 2022, perioada maximă de vânzare cu anticipație a biletelor la trenurile din programul estival „Trenurile Soarelui”, este de 30 zile.

Începând cu data de 12 mai 2022, perioada maximă de vânzare cu anticipație a biletelor din programul estival „Trenurile Soarelui” este diminuată din motive tehnice, de la 30 de zile la 25 de zile.

Perioada de vânzare cu anticipație pentru restul trenurilor din programul de circulație rămâne neschimbată, de 30 de zile.

Menționăm că primele trenuri din programul estival de transport intră în circulație în data de 10/11 iunie și ulterior din 11 și 11/12 iunie 2022”, se menționează pe site-ul CFR Călători.

Cât costă drumul Alba Iulia – Constanța

Pe ruta Alba Iulia- Constanța există 6 trenuri începând cu ora 3:05 până la 22:15.

Durata călătoriei este cuprinsă 11 ore și 46 de minute și  14 ore și 3 minute. Trenurile sunt cu unul sau două schimburi, iar prețurile încep de la 102 lei pentru adulți, la clasa a doua.

Pentru clasa I prețurile pornesc de la 127 lei,  iar pentru studenți prețul unui bilet este redus la jumătate din prețul biletului pentru adulți.

Din Alba Iulia, nu sunt trenuri directe către mare, doar cu unul sau două schimburi. Mersul trenurilor din stația Alba Iulia poate fi văzut AICI

Mașina și autobuzul – alternative mai bune în drumul către mare

Cea mai rapidă variantă pentru drumul spre litoral este mașina personală.

Din Alba Iulia până la Constanța este o distanță de aproximativ 590 km, iar pentru o mașină care consumă în medie 7 litri/100 km, valoarea carburantului se ridică la aproximativ 756 de lei dus-întors.

Durata unei călătorii depășește șapte ore, fără opriri.

De asemenea, din Alba Iulia pleacă zilnic mai multe autobuze spre Constanța, între orele 0:15 și 23.00, dar călătoria durează minim o jumătate de zi. Mersul autobuzelor poate fi văzut AICI

Cursele nu sunt directe, iar prețul unui bilet începe de la 240 lei, aproximativ 500 lei dus – întors.

În funcție de dorințele fiecăruia, trenul poate reprezenta o variantă mai ieftină, dar care nu oferă confortul unei mașini.

Autobuzul poate fi o variantă pentru cei care doresc să îmbine confortul mașinii cu un timp de călătorie rezonabil, iar prețul este aproximativ egal cu cel al călătoriei cu mașina.

Pentru cei mai pretențioși, varianta de călătorie cu avionul poate fi soluția pentru a evita ambuteiajele. O singură linie aeriană operează zboruri directe dus – întors Cluj Napoca- Constanța, iar prețurile încep de la 48 de euro plus taxe pentru un bilet adult dus.

Aeroportul Sibiu, cel mai apropiat de Alba Iulia, nu operează zboruri directe către mare, doar cu escală.

Sfaturi pentru a evita aglomerația către mare

Polițiștii de Rutieră recomandă celor care vor să ajungă la mare să evite aglomerația de pe Autostrada Soarelui și să aleagă alte variante prin care pot ajunge pe litoral.

Ca rute alternative există Autostrada A1 – Ciorcârlia – Mereni – DJ 381 Topraisar – DJ 391 Negru Vodă – DN 39 Mangalia sau Autostrada A2 – DN39 – Agigea – DN 38 – Techirghiol – DJ393 Moșneni – DC 5 – 23 August – DN 39.

Pentru reducerea riscului rutier,  polițiștii recomandă conducătorilor auto să păstreze în mers o distanță corespunzătoare, care să le permită să oprească în condiții de siguranță și să respecte limitele legale de viteză.

De asemenea, șoferii trebuie să se asigure şi să semnalizeze când schimbă banda de circulație, să pună în funcțiuni luminile de avarie când încheie o coloană care oprește sau încetinește brusc, să acorde prioritate la ieşirea din spaţiile de servicii și să nu circule sau să oprească pe banda de urgenţă, exceptând cazurile justificate.

sursa: site CFR Călători, site autogari.ro, sursa foto: arhivă

 Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24 și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

ECONOMIE

Ford Puma, primul autoturism electric fabricat în România, va intra în producție din 2024. Anunțul premierului Ciucă

Publicat

Premierul Nicolae Ciucă a declarat, marţi, că transferul fabricii Ford Craiova către Ford Otosan vizează în principal producerea de alte patru noi tipuri de autovehicule, iar din 2024 va fi produs primul autovehicul complet electric.

Este vorba de Ford Puma, cel mai bine vândut autoturism Ford din Europa, care va beneficia în 2024 de o versiune complet electrică, produsă la fabrica din România.

Prim-ministrul Nicolae Ciucă participă marți, 5 iulie,  la Craiova,  la evenimentul prilejuit de preluarea oficială a fabricii Ford Craiova de către Ford Otosan.

El s-a întâlnit cu președintele Ford Europa, Stuart Rowley, managerul general Ford Otosan, Güven Özyurt, precum și cu președintele Ford România, Josephine Payne.

Președintele Ford Europa și managerul general Ford Otosan i-au ridicat premierului Nicolae Ciucă problema infrastructurii pentru mașinile electrice.

„Este un transfer care vine cu o investiție de 490 de milioane de euro în următorii trei ani. E o investiție care vizează în mod deosebit producerea de alte patru noi tipuri de vehicule.

Începând cu anul 2024 va fi produs primul autovehicul complet electric”, spune premierul Nicolae Ciucă, potrivit Mediafax.

El afirmă că „aceste investiții noi vin cu o serie întreagă de obligații, de angajamente, să putem să susține această tranziție de la motoare pe combustie la cele complet electrice”.

„Practic, Ford Craiova vine și sprijină proiectele guvernamentale pentru a ne atinge obiectivele pentru o tranziție verde pentru a reușit să asigurăm ca din 2035 să producem autovehicule care vor avea emisii de dioxid de carbon zero și ne ajută ca pe orizontală să putem dezvolta capacități de producție.

Avem de nevoie de stabilitate, de predictibilitate, de investiții.

Pot spune că la nivelul guvernului există un angajament asumat prin PNRR, astfel încât până la finele anului 2026 să realizăm 18.000 de stații de încărcat: 13.000 din fonduri europene, iar 5.000 din bugetul de stat”, a mai transmis premierul Ciucă.

Ford Otosan va investi 490 milioane de euro la Craiova: Ce alte autovehicule se vor produce în România

În luna martie, constructorul auto Ford a informat că la fabrica de la Craiova va produce noua generaţie a modelului Courier, atât în varianta Transit (transport marfă), cât şi în varianta Tourneo (transport persoane), ce va intra în producţie în 2023, cu o versiune complet electrică din 2024.

Potrivit reprezentanților Ford, capacitatea totală de producţie a fabricii de la Craiova va creşte de la 250.000 vehicule/an la 272.000 de vehicule/an.

Fabrica Ford Otosan din Craiova joacă un rol cheie în planurile de electrificare ale Ford în Europa, iar prin această preluare, unitatea de producţie din România va beneficia de experienţa şi expertiza vastă a Ford Otosan în electrificare, proiectare de vehicule comerciale, inginerie şi producţie, potrivit Agerpres.

sursa foto: Facebook Ford Romania

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Reducerea vârstei de pensionare pentru polițiști și militari. Inițiativă pentru modificarea Legii pensiilor militare, la Senat

Publicat

Militarii, polițiștii și funcționarii publici cu statut special care își desfășoară activitatea în condiții deosebite s-ar putea pensiona mai devreme, potrivit unui proiect legislativ înregistrat recent la Senat. 

Propunerea legislativă pentru modificarea art. 21 alin. (1) din Legea nr.223/2015 privind pensiile militare de stat a fost înregistrată la Senat pentru dezbatere în data de 8 iunie 2022.

Pensii Armată și Poliție: Ce prevede inițiativa legislativă

Potrivit inițiatorilor, un grup de parlamentari de la PSD, proiectul vizează modificarea legislației astfel încât polițiștii și funcționarii publici cu statut special să poată beneficia de perioade suplimentare la vechimea în muncă, de 4 luni pentru fiecare an lucrat după data de 1 aprilie 2001. 

În prezent, Legea nr. 223/2015 privind Pensiile militare de stat prevede că polițiștii și funcționarii publici cu statut special care au lucrat cel puțin 6 ani în condiții de muncă deosebită, beneficiază de o reducere a vârstei de pensionare de doar 1 an pentru cei 6 ani lucrați.

În continuare, pentru fiecare an lucrat peste cei 6 ani, beneficiază de o reducere de 3 luni la an. Astfel, polițiștii și funcționarii publici cu statut special sunt condiționați să aibă minim 6 ani lucrați în condiții deosebite de muncă, pentru a beneficia de reducerea vârstei de pensionare.

De asemenea, potrivit Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, persoanele care au lucrat în condiții de muncă deosebite, ulterior datei de 1 aprilie 2001, beneficiază de perioade suplimentare la vechimea în muncă, de 4 luni pentru fiecare an lucrat, fără a fi stipulată vreo condiție.

Întrucât prevederile Legii nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice reprezintă cadrul general în materie și nu se aplică polițiștilor și funcționarilor publici cu statut special (acestora fiindu-le aplicată Legea nr. 223/2015 privind pensiile militare de stat), inițiatorii proiectului propun modificarea legislației pentru a elimina „orice tratament preferențial în favoarea unor persoane sau chiar discriminare”.

Pensii Armată și Poliție: Ce prevede acum Legea nr. 223/2015 cu privire la polițiștii și militarii care lucrează în condiții deosebite

Articolul 21

(1) Militarii, polițiștii și funcționarii publici cu statut special care, la data trecerii în rezervă/retragere sau încetării raporturilor de serviciu, îndeplinesc condițiile de vechime prevăzute la art. 16 alin. (1) lit. b), au dreptul la pensie de serviciu pentru limită de vârstă cu reducerea vârstei prevăzute la art. 16 alin. (2), astfel:

Pensii Armată și Poliție: Cum se va modifica legea

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Atenționare COD GALBEN de inundații în ALBA și alte județe din țară până miercuri noaptea. Zonele vizate

Publicat

Județul Alba și alte zone din țară se află sub atenționare Cod Galben de inundații până miercuri, la ora 24.00.

Având în vedere situaţia hidrometeorologică actuală şi prognoza meteorologică pentru următoarele 48 de ore, ca urmare a precipitaţiilor prognozate şi propagării, se pot produce scurgeri importante pe versanţi, torenţi, pâraie, viituri rapide pe râurile mici cu posibile efecte de inundaţii locale şi creşteri de debite şi niveluri cu posibile depăşiri ale cotelor de atenție, potrivit INHGA.

COD GALBEN: până miercuri, 6 iulie, ora 24.00

pe râurile din bazinele hidrografice:

  • Arieş – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Alba şi Cluj)
  • Mureş – afluenţii aferenţi sectorului aval confluenţă cu râul Târnava (judeţele: Alba, Sibiu, Hunedoara şi Arad)

  • Vişeu – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior, Iza – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior, Lăpuş – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţul Maramureş)
  • Someşul Mare – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţul Bistriţa Năsăud)
  • Someşul Mic – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Bihor şi Cluj)
  • Someş – afluenţii mici aferenţi sectorului aval SH Dej (judeţele: Cluj, Sălaj, Maramureş şi Satu Mare)
  •  Crasna – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Sălaj şi Satu Mare)
  • Mureş – bazin amonte S.H. Glodeni (judeţele: Harghita şi Mureş)
  • Bega Veche – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior, Bega – bazin amonte S.H. Făget şi afluenţii aferenţi sectorului aval S.H. Făget (judeţele: Timiş şi Arad)
  • Timiş – bazin amonte S.H. Teregova şi afluenţii aferenţi sectorului aval S.H. Teregova (judeţele: Caraş Severin şi Timiş)
  • Bârzava, Moraviţa, Caraş, Nera – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Caraş Severin şi Timiş)
  • Cerna – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Gorj şi Caraş Severin)
  • Dunăre – afluenţii mici aferenţi sectorului amonte S.H. Gruia (judeţele: Mehedinţi şi Caraş Severin)
  •  Desnăţui  – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Mehedinţi şi Dolj)
  • Jiu – bazin amonte S.H. Sadu şi afluenţii aferenţi sectorului aval S.H. Sadu – amonte S.H. Rovinari, Gilort – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior, Motru – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Hunedoara, Gorj, Mehedinţi şi Dolj)
  • Râul Negru – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Covasna şi Braşov)
  • Olt – afluenţii aferenţi sectorului aval S.H. Sebeş Olt (judeţele: Sibiu, Vâlcea, Argeş, Gorj, Olt şi Dolj)
  • Argeş – bazin superior, Dâmboviţa – bazin superior (judeţele: Argeş şi Dâmboviţa)
  • Ialomiţa – bazin amonte S.H. Moroeni şi afluenţii aferenţi sectorului aval S.H. Moroeni – amonte S.H. Siliştea Snagovului (judeţele: Dâmboviţa, Prahova şi Ilfov)
  • Prahova – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Prahova şi Buzău)
  • Buzău – bazin amonte Ac. Siriu şi afluenţii aferenţi sectorului aval Ac. Siriu – amonte S.H. Baniţa (judeţele: Braşov, Covasna, Buzău şi Prahova)
  • Suceava – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţul Suceava)
  • Moldova – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Suceava şi Neamţ)
  • Bistriţa – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţele: Suceava, Neamţ, Harghita şi Bacău)
  • Putna – bazin superior şi afluenţi bazin mijlociu şi inferior (judeţul Vrancea).

sursă: inhga.ro

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Căutat în Luxemburg, prins la Sebeș. Bărbat reținut în baza unui mandat european de arestare

Publicat

mascati, politie

Un bărbat din Sebeș, căutat de autoritățile din Luxemburg, pentru infracțiuni contra patrimoniului, a fost prins de polițiștii din Alba. Pe numele său fusese emis un mandat european de arestare.

Reprezentanții IPJ Alba au transmis că la data de 4 iulie 2022, poliţiştii de investigații criminale din cadrul Poliției Municipiului Sebeș au depistat, pe raza municipiului, un bărbat, de 36 de ani, din Sebeș, pe numele căruia exista un mandat european de arestare, emis de către autoritățile judiciare din Luxemburg.

Bărbatul fusese condamnat pentru infracțiuni contra patrimoniului.

Pentru depistarea celui în cauză, poliţiştii au beneficiat de date şi informaţii suplimentare, obţinute prin intermediul Biroului SIRENE din cadrul Centrului de Cooperare Poliţienească Internaţională – Inspectoratul General al Poliţiei Române.

Bărbatul a fost prezentat autorității competente, respectiv Parchetului de pe Lângă Curtea de Apel Alba Iulia, care a dispus reținerea acestuia, pentru o perioada de 24 de ore, urmând să fie prezentat Curții de Apel Alba Iulia, pentru demararea procedurilor de confirmare a mandatului european de arestare.

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax