Connect with us
Publicitate

BLAJ

Lucrări „anti-inundații” pe DN 14 B, la Crăciunelu de Jos. Licitație pentru realizarea de șanțuri și rigole, lansată de CNAIR

Publicat

CNAIR alocă peste 2,1 milioane de lei pentru realizarea de șanțuri și rigole pe o porțiune de 2,4 kilometri din DN 14 B, la Crăciunelu de Jos. Potrivit documentației, în prezent, în perioadele ploioase, în zonele mai joase, apele pluviale se scurg de pe partea carosabilă direct în curțiile oamenilor. 

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat recent în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) o licitație pentru lucrări de asigurare a scurgerii apelor pe DN 14 B, în localitatea Crăciunelu de Jos.

Valoarea totală estimată este de 2.167.245 de lei, fără TVA.

Porțiunea în lungime de 2,4 km este amplasată pe raza localității Crăciunelu de Jos și se suprapune peste traseul drumului DN 14 B din dreptul indicatorului de intrare în localitate dinspre Cistei (Teiuș) la km 15 + 440 al drumului național, iar sfârșitul străzii se află la km 17 + 840 înspre Blaj, la 55 de metri de marginea căii ferate.

Potrivit proiectului tehnic de execuție, din cauza lipsei lucrărilor de întreținere și, în principal, a lucrărilor de modernizare a rețelelor de apă-canal, gaz, energie electrică și alte utilități, sistemele de colectare și scurgere a apelor pluviale au fost degradate sau colmatate.

Lipsa sistemelor de colectare și scurgere a apelor pluviale duce la stagnarea apei pe partea carosabilă a drumului și infiltrarea acesteia în sistemul rutier provocând astfel degradarea acestuia. În zonele mai joase, în perioadele ploioase apele pluviale de pe partea carosabilă se scurg direct în curțile oamenilor provocând pagube și disconfort cetățenilor localității.

Starea avansată de degradare a sistemelor de colectare și scurgere a apelor pluviale conduce la lipsa de siguranță și punerea în pericol a pietonilor și a celorlalți participanți la trafic.

Obiective preconizate prin realizarea investiției:

– separarea traficului pietonal de cel auto și interferența acestora doar în zona trecerilor e pietoni

– asigurarea siguranței auto și pietonale

– colectarea apelor pluviale și dirijarea acestora înspre podețe existente pe traseu și înspre emisarii din zonă

– eliminarea punctelor de stagnare a apelor pluviale

– eliminarea poluării mediului

– creșterea nivelului de trai al locuitorilor

Sistemul de colectare a apelor pluviale se va realiza prin amplasarea dispozitivelor tip șanț și rigolă carosabilă prefabricată la marginea acostamentelor. S-a optat pentru realizarea acestora din elemente prefabricate pentru o execuție rapidă și precisă a lucrărilor. În zonele unde nu se poate asigura scurgerea apelor prin amplasarea elementelor prefabricate se va realiza o rigolă carosabilă monolită.

În cazul în care pe drumurile laterale în care se face descărcarea apelor pluviale nu sunt rigole sau șanțuri existente, acestea se vor amenaja pe lungimi de 25-50 de metri, cu același tip de dispozitive ca și drumul național.

De-a lungul traseului s-au identificat trei podețe care descarcă apele pluviale către emisarii din apropiere. Aceste podețe sunt în proporție de 80-90% colmatate. Sunt prevăzute lucrări de decolmatare și curățare, și refacerea camerelor de cădere, a coronamentelor și a timpanelor. De asemenea, se va realiza un nou podeț tubular pentru traversarea apelor pluviale de pe o parte pe cealaltă a drumului național, în locul unui podeț care s-a surpat, fiind colmatat complet.

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







Dacă ți-a plăcut articolul:


ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.


Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate



Parteneri: Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro. Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax