Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Mega-proiectul de la Alba Iulia pentru modificarea unor străzi din oraș. Primăria caută soluții pentru rețeaua electrică

Publicat

alba iulia

O nouă etapă din proiectul de amploare de la Alba Iulia prin care se inteționează modificarea infrastructurii pe principalele artere din municipiu a fost anunțată de Primăria Alba Iulia.

Este vorba despre atribuirea prin achiziție directă a serviciilor de proiectare pentru elaborarea unui studiu de soluție pentru reglementarea instalațiilor electrice SDEE în cadrul proiectului ”Reabilitare infrastructură rețea majoră de transport public urban din municipiul Alba Iulia”, lotul II”.

Întregul proiect de modernizare a infrastructurii de transport este estimat la peste 14 milioane de euro, iar valoarea estimată pentru serviciile de proiectare –reglementarea instalațiilor electrice este de 28.000 de lei fără TVA.

Reconfigurarea unor străzi principale

Trei bulevarde, Încoronării, Revoluției 1989 și Republicii, alături de alte cinci străzi, vor fi modificate radical în ceea ce privește transportul rutier, public urban, de pietoni și cu bicicleta, potrivit planurilor primăriei.

Vezi FOTO: MEGA-PROIECT la Alba Iulia. Trei bulevarde importante, RASE și REFĂCUTE de la zero. SCHIMBĂRI majore în transportul urban

Proiectul prevede, printre altele, eliminarea a peste 150 de locuri de parcare de pe carosabil și păstrarea celor existente în alveole, monitorizarea contravențiilor rutiere (trecerea pe culoarea roșie a semaforului sau accesarea benzilor dedicate transportului public urban), introducerea unui sistem de management al traficului și a unui sistem de bike-sharing cu 240 de biciclete electrice și 12 stații de închiriere și a unor stații de încărcare a autovehiculelor electrice.

Amplasamentul investiției este alcătuit din Bulevardul Republicii – Bulevardul Revoluției 1989 – strada Lalelelor (de la intersecția cu Bulevardul Revoluției 1989 până la strada Nicolae Grigorescu) – strada Nicolae Grigorescu – strada Francisca (de la intersecția cu strada Nicolae Grigorescu până la mănăstirea Sf. Lazăr) – strada Pinului – strada Gheorghe Pop de Băsești – Bulevardul Încoronării (până la Gară), cu o lungime de 8.494 ml și o suprafață de 154.713 mp.

Potrivit caietului de sarcini, sunt străzi asfaltate, ”la care în timp au fost efectuate lucrări de întreținere curentă, însă sistemul rutier este învechit și nu a sigură o structură corespunzătoare care să satisfacă traficul rutier actual și de perspectivă, prezentând pe alocuri degradări, denivelări, tasări etc, fiind periclitată siguranța circulației. Totodată, la data documentației, nu există piste de biciclete amenajate, circulația desfășurându-se pe partea carosabilă sau pe trotuare”.

Printre obiectivele proiectului se află:

  • reducerea emisiilor de echivalent CO2 generate de transportul rutier motorizat prin îmbunătăţirea infrastructurii transportului public de persoane, infrastructurii pietonale respectiv infrastructurii pentru bicicliști la nivelul ariei de studiu.
  • creșterea utilizării transportului nemotorizat la nivelul municipiului Alba Iulia, respectiv a numărului de bicicliști și a numărului de pietoni prin reabilitarea infrastructurii pietonale și amenajarea pistelor pentru bicicliști, respectiv crearea unui sistem de bike-sharing.
  • creșterea numărului de pasageri în transportul public local prin crearea unor benzi dedicate transportului public, reabilitarea infrastructurii de transport public existente, reabilitarea/ modernizarea staţiilor de autobuz.
  • reducerea traficului cu autoturisme personale prin reabilitarea infrastructurii pietonale, crearea pistelor pentru bicicliști, crearea unor benzi dedicate transportului public, reabilitarea infrastructurii de transport public existente și implementarea unei campanii de conștientizare a publicului cu privire la necesitatea renunţării la utilizarea autovehiculelor personale cu impact negativ asupra mediului înconjurător și utilizarea modurilor alternative de transport la nivelul ariei de studiu.

Reglementarea instalațiilor electrice – servicii solicitate

În documentația pentru atribuirea prin achiziție directă a serviciilor de proiectare pentru elaborarea unui studiu de soluție pentru reglementarea instalațiilor electrice SDEE în cadrul proiectului ”Reabilitare infrastructură rețea majoră de transport public urban din municipiul Alba Iulia”, lotul II”, sunt enumerate serviciile solicitate ofertanților.

Serviciile pentru realizarea și avizarea studiului de soluție de eliberare amplasament trebuie să includă:

  • consultanță tehnică de specialitate
  • culegere documente referitoare la teren, linii electrice
  • culegere date caracteristice despre liniile electrice aeriene și subterane, de joasă și medie tensiune
  • culegere date despre branșamentele electrice
  • culegere date despre circuitele de curenți slabi (telecomunicații)
  • culegere date despre circuitele de iluminat
  • culegere date cu privire la situația proiectată după reabilitarea infrastructurii
  • întocmire proiect cu memoriu ethnic, planșe, stabilirea soluțiilor/cariantelor de coexistență/eliberare de amplasament, estimarea costurilor, interpretare rezultate și concluzii
  • pregătire și multiplicare proiect versiune hard-copy și electronic pe CS
  • verificare proiect de către verificator atestat ANRE
  • avizare proiect la operatorul de rețea Distribuție Energie Electrică România SA.
  • durata prestării serviciilor este de 2 luni

Trecerea în subteran a rețelei electrice pe străzile vizate

Din estimările realizate, este necesară trecerea în subteran a rețelei electrice astfel:

Bulevardul Încoronării – LEA de 0,4kv – pe acest tronson există stâlpii care rămân în pista de biciclete – repoziționarea rețelei electrice în subteran pe tot tronsonul străzii, în lungime de 1.608 ml, inclusiv branșamente

Strada Pinului – LEA de 0,4kv – repoziționarea rețelei electrice aeriene în subteran pe tot tronsonul străzii, în lungime de 503 ml, inclusiv branșamente

Strada N. Grigorescu – – LEA de 0,4kv și LES de 20 kv – repoziționarea rețelei electrice aeriene în subteran pe tot tronsonul străzii, în lungime de 553 ml, inclusiv branșamente

Bd Revoluției între str. Lalelelor și str. V. Goldiș – – LEA de 0,4kv – repoziționarea rețelei electrice aeriene în subteran pe tot tronsonul străzii, în lungime de 450 ml, inclusiv branșamente

Bd Republicii – LEA de 0,4kv și LEA IP kv– există stâlpii care rămân în pista de biciclete – repoziționarea rețelei electrice aeriene în subteran pe tot tronsonul străzii, în lungime de 1.700 ml, inclusiv branșamente.

Fiți la curent cu ultimele noutăți. Urmăriți Alba24.ro și pe Google News



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. David

    sâmbătă, 04.09.2021 at 17:04

    Sa vedem ce o sa iasa

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată.


Publicitate

EVENIMENT

Cauciucuri de iarnă: când sunt obligatorii și amenzile pe care le riscă șoferii care nu-și echipează mașinile corespunzător

Publicat

Se apropie sezonul rece, iar la munte a nins deja, astfel că este readusă în discuție obligativitatea echipării autovehiculelor corespunzător condițiilor meteo. Este vorba despre cauciucurile de iarnă, pentru care legislația actuală nu prevede o dată exactă de la care să fie impusă utilizarea.

Codul Rutier prevede că anvelopele de iarnă sunt obligatorii pe toate drumurile acoperite cu zăpadă, gheață sau polei. Iar acest aspect nu depinde de data din calendar, ci de condițiile de drum.

Amenzi

Șoferii care sunt opriți de Poliție, în condiții de mai sus și care nu au anvelope corespunzătoare pe mașini, riscă amenzi între 1.305 lei și 2.900 de lei (clasa IV de sancțiuni).

„Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amenda prevazută în clasa a IV-a de sancţiuni următoarele fapte săvârşite de persoane fizice:

  • conducerea autovehiculului pe drumurile publice acoperite cu zăpada, gheaţă sau polei, fără ca acesta să fie dotat cu anvelope de iarnă, iar în cazul autovehiculului de transport marfă cu o masă totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone şi al autovehiculului de transport persoane cu mai mult de 9 locuri pe scaune, inclusiv cel al conducătorului auto, fără ca acestea să fie echipate cu anvelope de iarnă pe roţile axei/axelor de tracţiune sau fără a avea montate pe aceste roţi lanţuri sau alte echipamente antiderapante certificate”, prevede legislația.

În plus, vor rămâne fără certificatul de înmatriculare al mașinii, ce va fi reținut de agenți. Li se eliberează în schimb dovadă înlocuitoare, dar fără drept de circulație.

Amenda poate fi plătită în termen de 15 zile, la jumătate din valoare.

Ce fel de anvelope sunt acceptate

Potrivit RAR, toate anvelopele, indiferent de denumirea lor comercială, care sunt marcate cu literele M și S (însemnând noroi și zăpadă), sub forma: M+S, M.S. sau M&S, îndeplinesc cerințele de utilizare în condițiile specifice de iarnă prevăzute în legislația națională rutieră.

În această categorie intră și cele ”all season”, însă dacă au marcajele de mai sus.

Obligativitatea utilizării anvelopelor de iarnă pe drumurile publice acoperite cu zăpadă, gheață sau polei a fost introdusă prin Ordonanța Guvernului nr.5/2011 de modificare și completare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice, republicată în 2006.

Cauciucuri all-season sau cauciucuri de iarnă?

Unii șoferi preferă cauciucurile all season pentru că redus astfel cheltuielile. Însă specialiștii spun că nu toate anvelopele all season sunt recomandate în condiții meteo de iarnă.

Cauciucurile all-season combină proprietățile anvelopelor de vară și a celor de iarnă, materialul folosit fiind mai apropiat de cel folosit la pneurile de iarnă. Au fost concepute pentru regiunile din Europa cu climă moderată, caracterizată de ierni umede şi uşoare.

Anvelopele all-season sunt optimizate pentru a oferi performanțe acceptabile în ceea ce privește aderența și manevrabilitatea atât în sezonul cald, cât și în sezonul rece, însă nu excelează la capitolul performanțe în niciunul dintre ele prin comparație cu o anvelopă de iarnă, potrivit libertatea.ro.

Pe timpul verii, se pot uza mai repede, rezistența lor la viteze ridicate, în condiții de caniculă, fiind semnificativ mai mică. În sezonul rece, aderența pe care o oferă este inferioară comparativ cu pneurile de iarnă, ceea ce înseamnă că tracțiunea nu mai este la fel de bună.

Majoritatea pneurilor all-season au un profil de iarnă, cu blocuri distanțate pentru aderență pe zăpadă în mijloc și blocuri apropiate, atât pentru o mai bună aderență când este cald, cât și pentru a păstra un nivel de zgomot redus, scrie Oponeo.co.uk.

Anvelopele de iarnă sunt create pentru a face față condițiilor meteorologice extreme, atât din punctul de vedere al performanțelor oferite, cât și din punctul de vedere al materialelor folosite la fabricare.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Dezbateri aprinse în CL Alba Iulia, din cauza terasei restaurantului Dante Cafe & Dine. Arhitectul șef consideră că este ilegală

Publicat

Spiritele s-au încins marți în Consiliul Local Alba Iulia din cauza unei construcții aflate în apropierea Cetății. Este vorba despre un proiect care vizează terasa restaurantului Dante Cafe & Dine din oraș. 

Reprezentanții primăriei consideră că este vorba despre o extindere fără autorizație a restaurantului, pe când cei care administrează afacerea spun că este o terasă ridicată în baza unui PUD aprobat anterior de instituție. 

Proiectul proune respingerea Planului Urbanistic de Detaliu „Realizare terasă închisă pentru spațiu alimentație publică existent”, ceea ce i-a încurcat pe consilieri, cel puțin aparent

Arhitectul șef al municipiului, Alexandru Damian, a spus că proiectul nu îndeplinește condițiile legale, fiind edificat în zona de protecție a Cetății Alba Carolina.

Acesta spune că edificarea terasei ar fi trebuit să aibă autorizație de construcție. Terasa a fost construită, se pare, în baza unui PUD, pentru o terasă sezonieră.

FOTO: Dante Cafe & Dine

Documentația din 2017, valabilă 3 ani (prelungită în perioada pandemiei), ar fi expirat.

La rândul său, proprietarul restaurantului, Adrian Mărginean, a explicat că investiția a fost făcută cu credite bancare și cu ajutorul tatăul său.

”Credeți că este ușor să țin angajații fără terasă? E problemă așa mare că am pus acea copertină? Am făcut o terasă provizorie, nu sezonieră, pe termen nelimitat.

Fără această terasă nu putem funcționa. Dacă deranjăm în orașul acesta… Nu cred că am viciat zona istorică, un centimetru nu este săpat în jos!

Faptul că este extindere de clădire este o aberație. Sunt dezamăgit că autoritățile nu respectă o afacere locală” a spus acesta.

În plus, acesta a adăugat că terenul pe care este edificată terasa este privat.

Adrian Mărginean a insistat și asupra calității pe care o oferă restaurantul respectiv și a mai spus că, din punctul său de vedere, nu a făcut nimic care să dăuneze imaginii zonei sau orașului.

Discuțiile au continuat cu propuneri de amânare, amendare și sesizare a Inspectoratului de Stat în Construcții (Alba) pentru un punct de vedere.

Amendamentul de amânare a proiectului a trecut cu 11 voturi, urmând să fie trimisă o adresă către ISC.

Discuția poate fi următită de la momentul 01:50.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Vot în comisii: Primarii, președinții consiliilor județene și bugetarii din administrație vor avea salarii mai mari

Publicat

Primarii, președinții consiliilor județene și restul angajaților din administrația publică vor beneficia de salarii mai mari, nu însă și demnitarii. 

Comisiile reunite de muncă şi buget finanţe au dat, marţi, raport favorabil proiectului de lege privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.115/2022 pentru completarea art. I din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.130/2021 privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative.

Liderul deputaților PSD, Alfred Simonis, a cerut ca cele două comisii să se întrunească în şedinţă şi să respingă amendamentul cu privire la creşterea indemnizaţiilor demnitarilor.

Și celelalte grupuri parlamentare au anunțat că susțin eliminarea majorării salariilor parlamentarilor, inclusiv cei din opoziție, care i-au acuzat pe cei din PSD-PNL că sunt ipocriți.

După aproape o oră de discuţii aprinse, deputaţii au votat pentru renunţarea la majorarea salariilor demnitarilor, cu 25 de voturi „pentru” şi 12 „împotrivă”.

Raportul trebuie să primească votul plenului Camerei Deputaţilor – for decizional – el figurând pe ordinea de zi a şedinţei de marţi, potrivit Agerpres.

Deputaţii au votat un amendament care priveşte creşterea salariilor, la nivelul anului 2021, pentru administraţia publică locală, respectiv pentru primari, viceprimari, preşedinţi şi vicepreşedinţi de Consilii Judeţene.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

PROGRAM play-off, Cupa României. Când se joacă meciurile și unde pot fi urmărite

Publicat

În următoarele zile se desfășoară meciuri din play-offul Cupei României. Sunt opt echipe din prima ligă intră 15 din Liga 2, opt din Liga 3 și una din Liga 4.

Partidele se dispută pe terenul echipei mai slab clasate în sezonul precedent și sunt într-o singură manșă.

Dacă, după 90 de minute de joc, este egalitate, se procedează la prelungiri şi, după caz, la executarea loviturilor de departajare, potrivit ziare.com.

PROGRAM meciuri play-off Cupa României

Marți, 27 septembrie

  • ora 14.30 CSC Dumbrăvița – Politehnica Iași – FRF.tv/ Stadion: ”Ștefan Dobay” (Dumbrăvița – Timiș)
  • ora 16.00 Ripensia Timișoara – ”FC U” Craiova – DigiSport, PrimaSport, OrangeSport, FRF.tv / Stadion: Electrica (Timișoara – Timiș)
  • ora 16.30 Șoimii Lipova – Gloria Buzău / Stadion: Comunal (Lipova – Arad)
  • ora 18.45 Steaua – Chindia Târgoviște – DigiSport, PrimaSport, OrangeSport, FRF.tv / Stadion: Mioveni
  • ora 19.00 Axiopolis Cernavodă – Minaur Baia Mare – FRF.tv / Stadion: Ideal (Cernavodă – Constanța)

Miercuri, 28 septembrie

  • ora 16.00 Jiul Petroșani – SC Oțelul Galați – DigiSport, PrimaSport, OrangeSport, FRF.tv / Stadion: ”Petre Libardi” (Petroșani – Hunedoara)

ora 16.30

  • Foresta Suceava – UTA Arad – FRF.tv / Stadion: Areni (Suceava – Suceava)
  • CSM Reșița – CS Mioveni / Stadion: ”Mircea Chivu” (Reșița – Caraș-Severin)
  • CS Ocna Mureș – CSM Slatina / Stadion: Soda (Ocna Mureș – Alba)
  • Gloria Bistrița Năsăud – Unirea Slobozia / Stadion: ”Jean Pădureanu” (Bistrița – Bistrița Năsăud)
  • ora 18.45 CS Comunal Șelimbăr – Petrolul Ploiești – DigiSport, PrimaSport, OrangeSport, FRF.tv / Stadion: Gaz Metan (Mediaș – Sibiu)
  • ora 21.30 CS Afumați – Rapid – DigiSport, PrimaSport, OrangeSport, FRF.tv / Stadion: Giulești

Joi, 29 septembrie

  • ora 16.00 FC Brașov – FC Hermannstadt – DigiSport, PrimaSport, OrangeSport, FRF.tv / Stadion: Tineretului (Brașov – Brașov)
  • ora 16.30 CSM Alexandria – FK Miercurea Ciuc / Stadion: CSS Peco (Alexandria – Teleorman)
  • ora 18.45 Concordia Chiajna – Universitatea Cluj – DigiSport, PrimaSport, OrangeSport, FRF.tv / Stadion: Concordia 2 (Chiajna – Ilfov)
  • ora 21.30 Viitorul Pandurii Târgu Jiu – Dinamo – DigiSport, PrimaSport, OrangeSport, FRF.tv / Stadion: Municipal (Târgu Jiu – Gorj)

sursă: ziare.com

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Statistici T5

Parteneri Romania24.ro, Cluj24.ro, Ardeal24,ro, Botosani24.ro Copyright © 2022 Alba24.ro powered by Independent Media & More. Alba24.ro folosește fluxurile de știri ale agențiilor Agerpres și Mediafax