Connect with us
Advertisement

Administrație

Opt segmente de drumuri județene din Alba, pregătite pentru modernizări. Cât costă lucrările și cum vor fi finanțate

Publicat

Modernizarea a opt tronsoane de drum județean din Alba este aprobată pentru finanțare prin Programul Național de Investiții „Anghel Saligny”. Banii vor fi dați de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, cu confinanțare de la Consiliul Județean.

Este vorba despre segmente de drumuri pietruite, unele dintre acestea încadrate la stare tehnică ”rea”, care au fost pregătite de mai mult timp pentru modernizări.

Tronsoane de drumuri județene ce vor fi modernizate prin PNI ”Anghel Saligny”

DJ106K, tronson Vingard-Ohaba / modernizare

  • Valoarea totală a investiţiei: 29.222.840,35 lei cu TVA din care construcții-montaj 25.782.540 lei cu TVA
  • Valoarea finanţată de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (cheltuieli eligibile): 28.832.320 lei
  • Valoare finanţată de CJ Alba: 390.520,35 lei
  • Lucrări pe: 8085 metri drum 25 podețe

Drumul județean DJ 106 K: Sebeş (DN 1) – Daia Română – Ohaba – Secăşel – DJ 107 traversează localităţile Sebeș, Daia Română, Ohaba, și Secăşel, asigurând legătura cu drumul județean DJ 107 și drumul național DN1, una dintre principalele artere de circulație care străbate teritoriul județului Alba. Are lungimea totală de 29,929 km, din care 1,210 km administrați de municipiul Sebeș.

Din punct de vedere al structurii rutiere, drumul este asfaltat între km 0+000 – 18+029 și 24+700 – 29,929. Restul de 6,671 km este pietruit.

Tronsonul de 8,085 km ce se dorește a fi modernizat este pietruit pe 6,671 km, restul fiind asfaltat. Partea asfaltată este într-o stare foarte degradată. Tronsonul respectiv este situat pe teritoriul administrativ al comunelor Șpring și Ohaba.

Lățimea platformei drumului județean este cuprinsă între 5,00m – 5,50 m, cu o lățime a părții carosabile între 4,00 – 5,00 m și acostamente cu lățimi variabile de 0 – 0,50 m.

Acostamentele existente prezintă denivelări, nu sunt amenajate corespunzător, iar prin pantele transversale existente nu se asigură evacuarea apelor de pe carosabil. Pe cea mai mare parte a traseului nu există dispozitive de colectare a apelor, iar acolo unde sunt acestea nu sunt dimensionate corespunzător. Șanţurile existente sunt insuficiente și funcționează deficitar fiind în mare parte necurăţate şi colmatate. Pe traseul drumului se află 6 podețe tubulare, parțial colmatate sau complet nefuncționale, unele având diametru insuficient, motiv pentru care apele pluviale nu sunt colectate și evacuate în mod corespunzător.

Drumul se intersectează cu 12 drumuri laterale de exploatare în dreptul cărora scurgerea apelor se realizează deficitar, nefiind asigurată continuitatea dispozitivelor de colectarea apelor pluviale. Pe acest tronson există 2 accese la proprietăți.

Nu este asigurată semnalizarea verticală și orizontală, lipsesc atât indicatoarele de orientare cât și cele de asigurare a siguranței circulației, se arată în documentația proiectului.

DJ 107 H, Coşlariu Nou – DN1 / modernizare

  • Valoarea totală a investiţiei: 3.994.103,19 lei din care construcții-montaj: 3.341.911,05 lei
  • Valoarea finanţată de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (cheltuieli eligibile): 3.805.424,77 lei
  • Valoare finanţată de CJ Alba: 188.678,43 lei
  • Lungime drum: 1.401 m / 55 lucrări consolidare

Drumul județean DJ 107 H: Coşlariu Nou – Galda de Jos – Cricău – Ighiu – Şard – Gara Şard Ighiu (DN 74) traversează localităţile Galda de Jos, Cricău, Ighiu și Şard, asigurând legătura cu drumurile naționale DN1, DN 74 și DN 14B, artere principale de circulație care străbat teritoriul județului Alba. Are lungimea totală de 18,21 km.

Din punct de vedere al structurii rutiere drumul este asfaltat între km 2+374 – 18+210. Restul de 2,347 km este pietruit.

Tronsonul drumului județean DJ 107H propus pentru modernizare este situat între DN1 și DN14B, pe teritoriul administrativ al UAT Galda de Jos și Teiuș, are lungimea de 1,347 km, restul până la 2,374 km fiind afectat de lucrările la autostrada A10.

Lățimea platformei drumului județean este cuprinsă între 5,50 – 6,00 m, cu o lățime a părții carosabile între 5,00 – 5,50 m și acostamente cu lățimi variabile de 0 – 0,50 m.

Acostamentele existente prezintă denivelări, nu sunt amenajate corespunzător, iar prin pantele transversale existente nu se asigură evacuarea apelor de pe carosabil. Pe cea mai mare parte a traseului nu există dispozitive de colectare a apelor, iar acolo unde sunt acestea nu sunt dimensionate corespunzător. Șanţurile existente sunt insuficiente și funcționează deficitar fiind în mare parte necurăţate şi colmatate.

Pe tronsonul I de drum se află 2 podețe de cadre, parțial colmatate sau complet nefuncționale, motiv pentru care apele pluviale nu sunt colectate și evacuate în mod corespunzător. Tronsonul I de drum județean se desfășoară în proximitatea aproximativ paralel cu calea ferată și se intersectează cu o linie secundară de cale ferată. Pe acest tronson există accese la proprietăți. Tronsonul II se intersectează cu două drumuri laterale de exploatare (pe partea dreaptă și pe partea stângă) în dreptul cărora scurgerea apelor se realizează deficitar, nefiind asigurată continuitatea dispozitivelor de colectarea apelor pluviale.

Nu este asigurată semnalizarea verticală și orizontală, lipsesc atât indicatoarele de orientare cât și cele de asigurare a siguranței circulației.

Consolidare corp drum județean DJ107K: Galda de Jos (DJ107H) – Mesentea – Galda de Sus – Măgura – Poiana Galdei – Modolești – Întregalde – Ivăniș – Ghioncani – DJ107I (Bârlești), tronson IV: km 23+700 – km 37+500

  • Valoarea totală a investiţiei: 25.399.861,28 lei, din care construcții-montaj: 20.429.560,95 lei
  • Valoarea finanţată de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (cheltuieli eligibile): 24.972.485,81 lei
  • Valoare finanţată de CJ Alba: 427.375,47 lei
  • Lucrări: 13.800 m drum / 1995 m lucrări consolidare, 5 poduri (65 m total)

Drumul județean DJ 107 K: Galda de Jos (DJ 107 H) – Mesentea – Galda de Sus – Măgura – Poiana Galdei – Modoleşti – Întregalde – Ivăniş – Ghioncani – DJ 107 I (Bârleşti) traversează localităţile Galda de Jos, Mesentea, Galda de Sus, Măgura, Poiana Galdei, Modoleşti, Întregalde, Ivăniş, Ghioncani și Bârleşti, asigurând legătura cu drumul județean DJ 107H și drumul național DN1, una dintre principalele artere de circulație care străbate teritoriul județului Alba. Are lungimea totală de 37,5 km.

Din punct de vedere al structurii rutiere drumul este asfaltat între km 0+000 – 17+700. În prezent de la km 17+700 la km 23+700 se execută lucrări de modernizare. Restul de 13,8 km este pietruit.

Tronsonul de 13,8 km de la km 23+700 la km 37+500 din drumul județean DJ107K ce se dorește a fi modernizat este situat pe teritoriul administrativ al comunelor Întregalde și Mogoș. Acesta urmărește ca și traseu valea râului Galda, fapt ce a dus în timp la erodarea corpului de drum. De-a lungul drumului apar zone îngustate între vale și versant.

Lățimea platformei drumului județean este cuprinsă între 5,00 m – 5,50 m, cu o lățime a părții carosabile între 4,00 – 5,00 m și acostamente cu lățimi variabile de 0 – 0,50 m.

Acostamentele din pământ au lățime variabilă și sunt înierbate și denivelate față de partea carosabilă, nepermițând scurgerea apelor către șanțuri. Șanțurile de scurgere a apelor sunt insuficiente și funcționează deficitar, podețele sunt în diferite stadii de degradare, parțial colmatate sau complet nefuncționale, unele având diametru insuficient, motiv pentru care apa pluvială nu se scurge și nu este evacuată în mod corespunzător.

Nu este asigurată semnalizarea verticală și orizontală, lipsesc atât indicatoarele de orientare cât și cele de asigurare a siguranței circulației.

Modernizare şi consolidare drum județean DJ107V: DJ 107 – Alecuş – DJ 107D

  • Valoarea totală a investiţiei: 25.762.118,07 lei din care construcții-montaj 23.430.047,74 lei
  • Valoarea finanţată de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (cheltuieli eligibile lei): 24.979.359,85 lei
  • Valoarea finanţată de CJ Alba: 782.758,22 lei
  • Lucrări: 11.537 m drum; 290 m consolidări, 45 podețe

Tronsonul de drum ce se dorește a fi modernizat (în Alecuș) este pietruit. Acesta începe de la km 3+150 (limita sectorului modernizat) și, conform măsurătorilor topografice, are o lungime de 11.537 m.

În prezent pe acest tronson se poate dezvolta o viteză de deplasare redusă. Acest lucru se datorează gropilor apărute în lipsa unor sisteme de preluare și scurgere a apelor pluviale de pe partea carosabilă, dar și din zona drumului (șanțuri și podețe colmatate sau subdimensionate), precum și din lipsa unei suprafețe de rulare rezistentă la acțiunea factorilor climatici.

Îmbrăcămintea rutieră şi traseul drumului nu corespund necesităţilor şi perspectivelor de dezvoltare economică şi socială a regiunii în care se situează.

Suprafața carosabilă se prezintă în stare mediocră. De-a lungul traseului s-au observat o serie de degradări specifice drumurilor pietruite: gropi locale, făgașe longitudinale, denivelări, piatră alergătoare, tasări locale, fapt care împiedică desfășurarea normală a circulației și conduce la generarea de praf pe timp uscat, respectiv de noroi pe timp umed (adus pe partea carosabila de pe acostamente, drumurile laterale, accese, respectiv provenit din patul drumului ca urmare a contaminării cu argilă a pietruirii sub efectul precipitațiilor și a circulației rutiere).

Acostamentele existente au lăţime variabilă, sunt din pământ, înierbate şi denivelate faţă de partea carosabilă.

De-a lungul traseului studiat sunt amenajate șanțuri care însă nu asigură scurgerea eficientă a apelor pluviale de pe platforma drumului sau taluzului de debleu, datorită unei întrețineri deficitare. Șanțurile existente sunt în mare parte neprofilate, colmatate, degradate, acoperite cu foarte multă vegetație, ceea ce favorizează stagnarea și înfiltrarea apei în straturile de fundație ale drumului.

Semnalizarea orizontală (marcaje) lipsește pe toata lungimea sectorului studiat, având în vedere natura actuală a structurii rutiere (drum pietruit). Semnalizarea verticală (indicatoare) lipsește de asemenea. Nu sunt montate borne kilometrice si hectometrice.

Lucrările propuse a se executa pe drumul județean DJ 107V din județul Alba vor conduce la îmbunătățirea condițiilor de colectare și evacuare a apelor de pe carosabil, vor asigura o circulație fluentă a traficului auto și vor influența benefic zona atât din punct de vedere ambiental, cât și din punct de vedere socio-economic.

Modernizare drum județean DJ142N, Căpâlna de Jos – Sânmiclăuș 

  • Valoarea totală a investiţiei: 4.053.299,56 lei din care construcții-montaj: 3.457.138,47 lei
  • Valoarea finanţată de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (cheltuieli eligibile): 3.881.841,52 lei
  • Valoare finanţată de CJ Alba: 171.458,04 lei
  • Lucrări: 1.835 m drum; 165 m consolidări

Drumul județean DJ 142 N: DJ 107 – Căpâlna de Jos – Sânmiclăuş – (DJ 107 V) traversează localităţile Căpâlna de Jos și Sânmiclăuş, asigurând legătura cu drumul județean DJ 107V și drumul județean DJ 107. Din punct de vedere al structurii rutiere drumul este asfaltat pe toată lungimea, cu excepția unui tronson de pământ cu o lungime de 1,835 km.

Tronsonul de 1,835 km din drumul județean DJ142N ce se propune a fi modernizat este situat pe teritoriul administrativ al comunelor Jidvei și Șona, între localităţile Căpâlna de Jos și Sânmiclăuş.

Lățimea platformei drumului județean este cuprinsă între 5,00 m – 5,50 m, cu o lățime a părții carosabile între 4,00 – 5,00 m și acostamente cu lățimi variabile de 0 – 0,50 m.

Partea carosabilă prezintă defecțiuni specifice drumurilor de pământ, respectiv gropi, făgașe, denivelări ce împiedică desfășurarea normală a circulației și conduc la stagnarea apei și infiltrarea acesteia în corpul drumului. Acostamentele sunt denivelate și înierbate, iar pantele transversale existente nu asigură evacuarea apei de pe carosabil.

Preluare și scurgerea a apelor se realizează deficitar datorită lipsei șanțurilor. Traseul propus pentru modernizare se intersectează pe partea dreaptă cu 2 drumuri de exploatare. Podețul existent este degradat și în stare precară de funcționare, fiind colmatat de vegetația abundentă.

Nu este asigurată semnalizarea verticală și orizontală, lipsesc atât indicatoarele de orientare cât și cele de asigurare a siguranței circulației.

Modernizare drum județean DJ 704A, DN7 – Pianu de Jos

  • Valoarea totală a investiţiei: 15.625.229,60 lei din care lucrări construcții-montaj 13.671.910 lei
  • Valoarea finanţată de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (cheltuieli eligibile): 15.322.235,00 lei
  • Valoare finanţată de CJ Alba: 302.994,60 lei
  • Lungime drum de modernizat: 5.096 metri; consolidări 220 m, 17 podețe

Drumul județean DJ 704 A: DN 7 (Sebeş) – Pianu de Jos – Pianu de Sus – Strungari – Răchita – DN 67 C (Sebeşel) traversează localităţile Pianu de Jos, Pianu de Sus, Strungari, Răchita, asigurând legătura cu drumul național DN7 și drumul național DN1. Are lungimea totală de 24,393 km.

Din punct de vedere al structurii rutiere drumul este asfaltat între km 0+000 – 0+280 și 5+050 – 24+393. Restul de 4,770 km este pietruit.

Tronsonul de 5,050 km de la km 0+000 la km 5+050 din drumul județean DJ704 A ce se dorește a fi modernizat este situat pe teritoriul administrativ al UAT Sebeș, Vințu de Jos și Pianu.

Din punct de vedere al structurii rutiere acest tronson asfaltat pe primii 280 m și pietruit restul lungimii și este în stare ”rea” de viabilitate.

Lățimea platformei drumului județean este cuprinsă între 5,00 m – 6,00 m, cu o lățime a părții carosabile între 4,00 – 5,00 m și acostamente cu lățimi variabile de 0 – 0,50 m. Acostamentele existente prezintă denivelări, nu sunt amenajate corespunzător, iar prin pantele transversale existente nu se asigură evacuarea apelor de pe carosabil. Pe cea mai mare parte a traseului nu există dispozitive de colectare a apelor, iar acolo unde sunt acestea nu sunt dimensionate corespunzător. Șanţurile existente sunt insuficiente și funcționează deficitar fiind în mare parte necurăţate şi colmatate. Podețele, 2 tubulare și unul de cadre, sunt parțial colmatate sau complet nefuncționale, unele având diametru insuficient, motiv pentru care apele pluviale nu sunt colectate și evacuate în mod corespunzător.

Drumul se intersectează cu mai multe drumuri laterale (au fost identificate 15 drumuri de exploatare) în dreptul cărora scurgerea apelor se realizează deficitar, nefiind asigurată continuitatea dispozitivelor de colectarea apelor pluviale. Pe tronsonul de drum analizat au fost identificate 18 accese la proprietăți

Reabilitare drum județean DJ 705: limită Județul Hunedoara – Almașu de Mijloc – Almașu Mare – Zlatna (DN 74)

  • Valoarea totală a investiţiei: 31.764.972,78 lei din care lucrări construcții-montaj 27.729.679,21 lei
  • Valoarea finanţată de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (cheltuieli eligibile): 31.188.417,78 lei
  • Valoare finanţată de CJ Alba: 576.555,00 lei
  • Lungime drum de modernizat: 6195 m, consolidări 1491 m

Sectorul de drum, cuprins între km 40+663 și 46+828, se împarte în trei tronsoane (1, 2.1, 2.2): primul prezintă structură rutieră suplă cu îmbrăcăminte asfaltică, al doilea și al treilea structură rutieră rigidă cu îmbrăcăminte din beton de ciment. Starea tehnică a tuturor tronsoanelor de drum este „rea”.

Există un număr mare de podețe în diferite stadii de amenajare și degradare, majoritatea într-o starea tehnică a podețelor necorespunzătoare fiind parțial colmatate, cu coronamentele degradate.

Lucrările propuse a se executa pe drumul județean DJ705 din județul Alba vor conduce la îmbunătățirea condițiilor de colectare și evacuare a apelor spre emisar, vor asigura o circulație fluentă a traficului auto și vor influența benefic zona atât din punct de vedere ambiental, cât și din punct de vedere socio-economic.

Modernizare și consolidare drum județean DJ 762, Vidrișoara – limită Județul Hunedoara (Avram Iancu)

  • Valoarea totală a investiţiei: 11.973.645,65 lei din care lucrări construcții-montaj: 10.708.975,63 lei
  • Valoarea finanţată de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei (cheltuieli eligibile): 4.115.121,78 lei
  • Valoare finanţată de CJ Alba: 7.858.523,87 lei
  • Lungime drum de modernizat: 6325 m/ consolidări 850 m

Drumul județean DJ 762: limită Judeţul Hunedoara – Dealu Crişului – Valea Maciului -Mărteşti – Vidra – Lunca de Jos – Vârtăneşti – Burzoneşti – Mihoieşti (DN 75) se desfășoară pe teritoriul administrativ al județului Hunedoara de la km 0+000 până la km 40+600 unde este limita de județ, iar de la km 40+600 până la km 63+900 pe teritoriul administrativ al județului Alba, având o lungime totală de 63,9 km. Pe teritoriul administrativ al județului Alba drumul județean DJ 762 asigură legătura între localitățile Dealu Crişului, Valea Maciului, Mărteşti, Vidra, Lunca de Jos, – Vârtăneşti, Burzoneşti și Mihoieşti, având o lungimea totală de 23,3 km. Din punct de vedere al structurii rutiere drumul este pietruit pe o lungime de 5,7 km, între km 40+600 – 46+300 și asfaltat pe o lungime de 17,6 km, între km 46+300 – 63+900.

Tronsonul de 6,3 km din drumul județean DJ 762, între localitatea Vidrișoara și limita cu județul Hunedoara, ce se dorește a fi modernizat este situat pe teritoriul administrativ al comunei Avram Iancu.

Din punct de vedere al structurii rutiere, tronsonul de drum propus pentru modernizare este asfaltat pe o lungime de 1,3 km și se află în stare bună de viabilitate. Pe restul lungimii drumul este pietruit și se află în stare rea de viabilitate. (conform stării de viabilitate la data de 31.12.2020).

Lățimea platformei drumului județean este cuprinsă între 4,00 m – 6,00 m, cu o lățime a părții carosabile între 3,00 – 5,00 m și acostamente cu lățimi variabile de 0 – 0,50 m.

Acostamentele existente prezintă denivelări, nu sunt amenajate corespunzător, iar prin pantele transversale existente nu se asigură evacuarea apelor de pe carosabil. Pe cea mai mare parte a traseului nu există dispozitive de colectare a apelor, iar acolo unde sunt acestea nu sunt dimensionate corespunzător. Șanţurile existente sunt insuficiente și funcționează deficitar fiind în mare parte necurăţate şi colmatate. Pe traseul drumului se regăsesc: un pod, podețe dalate, podețe tubulare, parțial colmatate sau complet nefuncționale, unele având diametru insuficient, motiv pentru care apele pluviale nu sunt colectate și evacuate în mod corespunzător.

Drumul se intersectează cu drumuri laterale de exploatare în dreptul cărora scurgerea apelor se realizează deficitar, nefiind asigurată continuitatea dispozitivelor de colectarea apelor pluviale. Pe acest tronson există și accese la proprietăți.

Nu este asigurată semnalizarea verticală și orizontală, lipsesc atât indicatoarele de orientare cât și cele de asigurare a siguranței circulației.

foto: arhivă

Urmăriți Alba24.ro și pe Google News

1 Comentariu

1 Comentariu

  1. Sanda

    vineri, 25.11.2022 at 12:37

    STIM NOI CUM E DRUMUL LA ALECUS,
    STIM CA VI S-AU ALOCAT SI BANI NECESARI ,
    DAR CAND VA APUCATI DE LUCRU LA ASFALTAREA DRUMULUI ALECUS???ASTA NE INTERESEAZA, VREM SERVICI,TOATE SAU SCUMPIT.
    VREM UN RASPUNS FARA MINCIUNI CJ ALBA!!!!*

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *







ȘTIREA TA - trimite foto/video la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement
Advertisement