Connect with us
Publicitate

ACTUALITATE

Primarul din Ciugud explică de ce a fost reziliat contractul de salubritate cu Salprest. Tarifele aplicate de noul operator, Polaris


Publicat

damianÎn criza gunoiului menajer din judeţul Alba, comuna Ciugud a găsit o soluţie. Primăria a reziliat contractul cu vechiul operator, Salprest SRL şi a contractat serviciile companiei Polaris M Holding, cea care colectează deşeuri menajere şi la Alba Iulia. Primarul Gheorghe Damian explică de ce s-a ajuns la această decizie şi dă detalii despre noile tarife pentru cetăţenii comunei.

Ciugudul este una dintre cele 15 localităţi din judeţul Alba care se confruntă în acest an cu o nouă criză a gunoiului menajer, în contextul în care Salprest nu a mai ridicat deşeurile din gospodăriile cetăţenilor, de o lună. Pentru a rezolva situaţia, administraţia locală a hotărât să rezilieze contractul cu acest operator şi să aleagă serviciile oferite de Polaris M Holding. Cetăţenii vor plăti tarif de 8,05 lei, faţă de 12,5 lei, lunar, până acum, potrivit primăriei.

Vezi şi Criza deşeurilor în localităţi din Alba. Salprest renunţă la activitatea de salubritate în judeţ. Ce soluţii au primăriile

“Nu voi insista asupra modului în care conducerea companiei a sfidat administraţiile publice locale cu care avea o relaţie contractuală şi nici asupra lipsei de respect cu care au fost trataţi locuitorii celor 15 comune, ci voi explica motivele corecte şi legale pentru care, la Ciugud, contractul de salubritate cu SC Salprest SRL a fost reziliat.

Primăria Ciugud a delegat, prin licitaţie, serviciul de salubritate către SC Salprest SRL. În contractul nr. 17/25.03.2016 astfel încheiat, se stipulează foarte clar faptul că operatorul, adică SC Salprest SRL, are obligaţia să demonstreze primăriei că a depus toate eforturile pentru a creste numărul de abonaţi, iar cei care refuză să încheie contracte de salubritate vor fi taxaţi de primărie prin serviciul de impozite şi taxe. În repetate rânduri, am încercat să îi explicam domnului Constantinescu, directorul SC Salprest SRL, că suntem dispuşi să-i sprijinim cu angajaţii primăriei în demersul de încheiere a acestor contracte, însă, de fiecare dată, domnia sa a refuzat, venind cu propuneri ilegale precum taxarea pe pubelă, garantarea de către Consiliul Local al comunei pentru datoriile generate de Salprest etc. Deşi conform contractului, societatea de salubritate era obligată să asigure colectarea selectivă, iar primăria a făcut demersuri în acest sens, prin punerea de eorocontainere la dispoziţia cetăţenilor, operatorul a preferat să colecteze gunoiul la grămadă, descurajând astfel acţiunile primăriei şi ale locuitorilor”, transmite primarul comunei Ciugud, Gheorghe Damian, într-un comunicat de presă.

Potrivit sursei citate, tariful pe care îl plăteau cetăţenii din Ciugud către Salprest era de 12,5 lei/lună/persoană fără taxa de mediu. Dacă ar fi adăugată taxa de mediu la acest tarif, s-ar ajunge la 15 lei/lună/persoană, transmite primăria.

“Primăria Ciugud a fost de bună credinţă şi un partener corect al SC Salprest SRL, astfel că, până la capăt, am încercat să găsim soluţii pentru îndeplinirea corespunzătoare a contractului, dar cu respectarea legalităţii şi a intereselor cetăţenilor. Din păcate, conducerea firmei de salubritate şi-a încălcat în continuare obligaţiile contractuale, a refuzat ridicarea gunoiului menajer invocând motive care nu erau stipulate în contract şi chiar a propus administraţiei locale soluţii ilegale, care, evident, nu au putut fi acceptate.

În aceste condiţii, Primăria Ciugud a reziliat contractul cu SC Salprest SRL şi printr-o procedură legală de achiziţie publică a încheiat un nou contract cu SC Polaris SA. În urma acestui nou contract, cetăţenii comunei Ciugud vor plăti 8,05 lei/ lună/ persoană (preţ cu 4,45 lei mai mic), iar copiii de până la 18 ani şi studenţii plecaţi la studii sunt scutiţi de plata serviciilor de salubritate. Populaţia va primi totodată un sac galben în care se va depozita cartonul, plasticul, sticla şi metalul, iar în pubelă se va depozita doar fracţia umedă. Mai mult, scopul nostru este ca, din primăvară, tariful de salubritate să scadă, în condiţiile în care, pe raza comunei Ciugud, vom distribui unităţi de compostare pentru a mări colectarea selectivă a gunoiului menajer”, a mai transmis primarul.
Potrivit lui Damian, primarii din celelalte comune care se confruntă cu aceeaşi relaţie contractuală deficitară cu Salprest SRL sunt într-o situaţie extrem de dificilă pentru că nu găsesc un operator care să poată prelua serviciul de salubritate.

“Vreau să fie foarte clar că, în ceea ce mă priveşte, orice contract care se încheie de către administraţia locală trebuie, desigur, să fie unul corect pentru ambele părţi ale acestui contract, dar beneficiarii finali nu sunt firmele care aleg de bună voie să le încheie, prin participarea la procedurile de atribuire şi acceptarea condiţiilor, ci cetăţenii care beneficiază de aceste servicii, respectiv administraţia locală al cărei unic scop trebuie să fie protejarea intereselor cetăţenilor pe care îi reprezintă.

Regret că domnul Constantinescu a interpretat măsurile de rezolvare a crizei gunoiului menajer adoptate de comuna Ciugud într-un mod foarte personal, apreciind cumva că gestul nostru ar fi îndreptat împotriva domniei sale, dar singurul nostru interes în tot acest demers a fost soluţionarea crizei gunoiului menajer care a afectat comunitatea noastră, prin restabilirea legalităţii şi punerea intereselor cetăţenilor pe primul loc, aşa cum este, de altfel, normal. Din declaraţiile sale publice, rezultă o supărare pe care o regret, dar în privinţa căreia nu există altă soluţie decât o recomandare privind îmbunătăţirea managementului la nivelul Salprest şi o revizuire drastică a modului în care această societate se raportează la relaţia cu clienţii săi”, a mai precizat Damian.

Cele 16 unități administrative din Alba în care Salprest avea încheiate contracte pentru activităţi de colectare a gunoiului menajer şi salubritate sunt: Ciugud, Cricău, Sîntimbru, Galda de Jos, Stremț, Vințu de Jos, Mihalț, Crăciunelu de Jos, Bucerdea Grânoasă, Săsciori, Daia Română, Ighiu, Șibot, Pianu de Jos, Săliștea și orașul Teiuș.

Vezi şi Criza deşeurilor în Alba. Primarii din cele 16 localităţi încearcă să găsească soluţii pentru colectarea gunoaielor menajere. Contract reziliat la Ciugud



Dacă ți-a plăcut articolul și vrei să fii la curent cu ce scriem:


ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

ACTUALITATE

Condiţii de călătorie în Bulgaria, Grecia, Turcia și Croația. Unele state cer, la intrare, test PCR și pentru turiștii vaccinați

Publicat

Persoanele care călătoresc în Grecia nu mai au nevoie de test PCR la intrarea în ţară dacă au trecut două săptămâni de la data efectuării vaccinului anti-COVID, se arată pe site-ul MAE. În Bulgaria şi Turcia însă, călătorii trebuie să prezinte în continuare un test PCR negativ.

Grecia- fără test PCR

Persoanele vor să își petreacă Paștele și 1 Mai în Grecia, nu mai au nevoie de test PCR la intrarea în ţară dacă au trecut două săptămâni de la data efectuării vaccinului anti-COVID, se arată pe site-ul Ministerului Afacerilor Externe.

Vezi și LISTA GALBENĂ ACTUALIZATĂ a țărilor cu risc epidemiologic: EXCEPȚII la CARANTINA obligatorie pentru cei care vin din 60 de state

Turcia și Bulgaria- test PCR chiar dacă ai făcut vaccinul

În Bulgaria şi Turcia însă, călătorii trebuie să prezinte în continuare un test PCR negativ la intrarea în ţară, chiar dacă au făcut vaccinul împotriva COVID-19, scrie Ziarul Financiar, citat de Mediafax.

„Până la data de 26.04.2021, toate persoanele care vor sosi pe cale aeriană şi rutieră în Republica Elenă sunt obligate să prezinte rezultatul (în limba engleză şi cu datele de identificare ale persoanei testate) unui test molecular tip PCR cu rezultat negativ pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2, nu mai vechi de 72 de ore de la data prelevării şi a formularului PLF ori a dovezii de vaccinare (în limba engleză) cu unul dintre vaccinurile autorizate, cu condiţia să fi trecut minimum 14 zile de la rapel”, informează MAE.

De altfel, în Grecia se discută relaxarea unor măsuri de siguranţă sanitară începând cu data de 1 mai. În Bulgaria, pe de altă parte, testul PCR rămâne obligatoriu în ciuda vaccinului.

„Începând cu data de 29 ianuarie 2021 şi până la data de 30 aprilie 2021, toate persoanele (inclusiv cetăţenii români) care doresc să călătorească în Republica Bulgaria, indiferent de statul din care se deplasează, pot intra pe teritoriul acestui stat cu condiţia prezentării unui test molecular tip PCR cu rezultat negativ pentru infecţia cu virusul SARS-CoV-2, efectuat cu maximum 72 de ore anterior sosirii”, arată tot MAE.

Situaţia este similară şi pentru Turcia, unde, chiar şi vaccinaţi, turiştii trebuie să prezinte un test PCR negativ la intrarea în ţară. Potrivit surselor din turism, din cauza creşterii numărului de cazuri de infectare cu coronavirus, este posibilă înăsprirea măsurilor de acces în această ţară. Turcia şi Bulgaria se află ambele pe lista galbenă în acest moment, astfel că, la revenirea din aceste ţări, este necesară carantina, dacă turistul nu este vaccinat.

„Începând cu data de 28 decembrie 2020, persoanele care sosesc în Republica Turcia pe cale aeriană trebuie să prezinte la îmbarcare un rezultat negativ al unui test molecular tip PCR pentru depistarea infecţiei cu virusul SARS-CoV-2, efectuat cu maximum 72 de ore înainte de intrarea în Republica Turcia.

De asemenea, începând cu data de 30 decembrie 2020, obligaţia prezentării rezultatului negativ al unui test molecular tip PCR pentru depistarea infecţiei cu virusul SARS-CoV-2, efectuat cu maxim 72 de ore înainte de intrarea în Republica Turcia, se aplică şi persoanelor care intenţionează să intre în acest stat pe cale rutieră, feroviară sau maritimă”, se arată pe site-ul MAE.

Bulgaria, Grecia şi Turcia sunt printre cele mai populare destinaţii în rândul turiştilor români, în condiţiile în care pandemia a tăiat elanul pentru deplasările pe distanţă mare.

Croația- doar cu certificat de vaccinare

În acest moment, alături de Grecia, şi Croaţia permite intrarea în ţară pe baza unui certificat de vaccinare împotriva Covid-19, dacă au trecut cel puţin 14 zile de la cea de-a doua doză de vaccin sau de la doza unică, în cazul vaccinului care se administrează într-o singură doză, potrivit site-ului MAE.

Slovenia- certificat de vaccinare

De asemenea, în Slovenia este suficientă prezentarea unui certificat de vaccinare anti-Covid-19, cu menţionarea unui termen de cel puţin şapte zile de la vaccinarea cu a doua doză de vaccin Pfizer/Biontech, cel puţin 14 zile de la a doua doză de vaccin Moderna sau cel puţin 21 de zile de la prima doză de vaccin AstraZeneca.

Începând de pe 20 aprilie 2021, vaccinul va fi suficient pentru a intra şi în Maldive, nemaifiind necesar un test PCR negativ.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

FOTO VIDEO ACCIDENT GRAV pe A1, Sebeș – Deva, pe raza localității Aurel Vlaicu: O dubiță cu 8 persoane implicată

Publicat

Un grav accident de circulație a avut loc vineri, în jurul orei 07.00, pe autostrada A1, sensul de mers Sebeș – Deva, pe raza localității Aurel Vlaicu. 

Potrivit ISU Alba, este vorba despre un autoturism (o dubiță) cu opt persoane.

La fața locului intervin pompierii din Sebeș alături de colegii lor din Orăștie cu mai multe autospeciale.

UPDATE: 7.30 – La ajungerea pompierilor militari la locul accidentului, erau 8 victime care au nevoie de asistență medicală dintre care 3 în stare bună la o prima evaluare și 5 victime cu traumatisme care cel mai probabil vor fi transportate la spital.

UPDATE: 8.01: Dupa evaluarile medicale ulterioare 7 dintre pasageri vor fi transportați la spitale, iar o persoană va rămâne la fața locului. Toate victimele au fost conștiente și cooperante, au transmis reprezentanții ISU Alba.

Știre în curs de actualizare.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Graffiti gigant pe blocul ”280” din Alba Iulia. Proiect inedit legat de întoarcerea la natură

Publicat

O latură a blocului ”280” din Alba Iulia va fi decorată cu un graffiti gigant, realizat de cunoscutul artist stradal „IRLO”. 

Mai exact, pe partea laterală a blocului de deasupra băncii BRD va fi realizat un graffiti de aproape 30 de metri înălțime și 9 metri lățime. 

Proiectul aparține Asociației XEO din Alba Iulia care a câștigat un grant din partea unui supermarket. Banii pentru proiect sunt integral asigurați de proiectul câștigat de tinerii din Alba Iulia.

Mai mult de atât, pe lângă vopseaua care se folosește de obicei în desenele graffiti de mari dimensiuni, artistul va folosi o vopsea purificatoare de aer, care garantează faptul că 100 de metri pătrați vopsiți cu vopseaua respectivă sunt echivalenți cu 100 de metri pătrați de pădure plină de copaci. Ideea proiectului este ca aproximativ 250 de metri pătrați să fie acoperiți cu vopseaua respectivă.

Exemplu de lucrare realilzată de Irlo (foto: facebook.com/irlo.neaparat)

Exemplu de lucrare realilzată de Irlo (foto: facebook.com/irlo.neaparat)

Desenul va reda viziunea artistului pe tema întoarcerii vieții urbane sufocate de de poluare și zgomot, spre natură curată și purificatoare.

Cel mai probabil, schița va fi gata în prima parte a lunii mai, au precizat pentru alba24.ro, reprezentații XEO Alba Iulia.

Desenul va fi gata undeva la sfârșitul lunii iulie.

Cu ce bani contribuie Primăria Alba Iulia

Potrivit unui hotărâri ca va intra la vot în viitoare ședință de Consiliu Local, inițiat de primarul Gabriel Pleșa, Primăria trebuie să contribuie cu o sumă de maxim 15.000 de lei, cheltuieli cu asigurarea platformei de ridicare pentru artistul graffiti, punerea în valoare a picturii și realizarea unui video cu rezultatul proiectului.

sursa foto: Facebook – Irlo Doidoi

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Vânzările de automobile ”verzi” în Uniunea Europeană s-au triplat anul trecut. Europenii preferă încă mașinile hibride

Publicat

masini-electrice

În 2020, pentru prima dată, în Europa au fost vândute mai multe vehicule electrificate noi decât în China. Un studiu arată că cele două pieţe regrupează peste 70% dintre cele 9,9 milioane autoturisme electrificate vândute până acum.

Vânzările de automobile electrice şi hibride în Uniunea Europeană s-au triplat anul trecut, depăşind pragul de un milion de unităţi şi fiind responsabile pentru mai mult de 10% din numărul total de vehicule vândute, arată datele publicate de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Europa şi China domină piaţa mondială pentru autoturisme electrice, dar cu toate acestea sunt foarte puţine vehicule electrificate pe drumurile de pe mari pieţe precum Rusia, America Latină şi Africa, arată un studiu efectuat de Munich Mobility Show, informează Reuters.

Munich Mobility Show, succesorul îmbunătăţit al Salonului auto de la Frankfurt, care ar urma să aibă loc în luna septembrie a acestui an, a examinat datele privind înmatriculările de vehicule din mai multe surse şi a descoperit că, în 2020, China avea 4,2 milioane de vehicule electrice în circulaţie, Europa avea 3,2 milioane şi SUA aproximativ 1,7 milioane.

Vânzările de vehicule electrice noi au crescut pe toate marile pieţe în 2020, în pofida pandemiei de coronavirus, cu excepţia pieţei din SUA unde vânzările au scăzut cu 6%.

În condiţiile în care 80% dintre vehiculele electrificate vândute până acum în China şi 79% din cele vândute în SUA sunt modele electrice pe bază de baterie, în cazul Europei (incluzând şi ţările EFTA) ponderea este de doar 54%, ceea ce înseamnă că vechiul continent est în continuare mult prea dependent de vânzările de automobile hibride.

De asemenea, studiul Munich Mobility Show arată că există diferenţe mari la nivel mondial în deţinerea de automobile electrice. De exemplu, în Norvegia, o ţară cu cinci milioane de locuitori şi un sprijin puternic pentru autoturismele electrice, un număr de 433.609 de autoturisme electrice au fost vândute până acum după ce, în 2020, au fost vândute peste 105.000 de noi exemplare. În schimb, în Rusia, o ţară cu aproximativ 145 de milioane de locuitori, anul trecut au fost vândute doar 1.760 de autoturisme electrificate.

De asemenea, înmatriculările de autoturisme electrice în America de Sud, un continent cu o populaţie de peste 420 milioane de locuitori, au fost mai mici de 18.000 de unităţi în 2020. În cazul Africii, un continent cu 1,2 miliarde locuitori, înmatriculările de autoturisme electrice au fost limitate exclusiv la Africa de Sud, şi aici s-au cifrat la doar 1.509 de autoturisme.

În România, numărul autoturismelor prietenoase cu mediul s-a situat, la finele anului 2020, la 8.902 unităţi, în creştere cu 33,3% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2019, când erau înregistrate 6.678 de exemplare, conform datelor Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Autoturisme (APIA).

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate

Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate