Connect with us
Publicitate

ADMINISTRATIE

Procurorii DNA cer Consilului Local Alba Iulia constituirea ca parte civilă în dosarul subvențiilor „ilegale” de la transportul local


Publicat

Procurorii DNA Alba Iulia cer Consiliului Local al municipiului constituirea ca parte civilă în dosarul penal privind alocarea de subvenții „ilegale” la transportul local. În acest sens, oamenii legii au înaintat din nou o adresă Consiliului Local prin care solicită să comunice, până în 25 octombrie, poziția CL.

„În interesul soluționării dosarului penal de mai sus privind pe învinuiții Mircea Hava, Paul Voicu. Ioan Bogăţan ș.a, cercetați penal sub aspectul săvârșirii infracțiunii de acordare de subvenții cu încălcarea legii, neurmărirea conform legii a destinațiilor subvenților prev. de art 10 lit. b din Legea nr 78/2000 cu aplicarea art 41 alin. 2 din Cod Penal, și având ca obiect acordarea în mod nelegal de subvenții de la bugetul Consiliului Local  al municipiului Alba Iulia către SC STP Alba Iulia în perioada de la data expirării contractului de servicii transport public local încheiat între Primăria Alba Iulia și această societate și până la data atribuirii acestui contract de servicii unui nou operator de transport prin licitație publică, dacă înțelegeți să vă constituiți parte civilă în cauză în contra învinuiților”, precizează procurorii în adresa înaintată Consiliului Local.

Reamintim că, în acest dosar sunt învinuite 11 persoane în total: 8 din primărie, inclusiv viceprimarii Ioan Bogăţan şi Paul Voicu, Oliviu Gaspar (Biroul Transport, Liberă Iniţiativă şi Comercial – Direcţia Cheltuieli, Primăria Alba Iulia), secretarul Primăriei, Marcel Jeler, şeful departamentului economic, Teofila Ţâr şi alte trei persoane din cadrul STP, inclusiv directorul Stelian Nicola.



ȘTIREA TA - Dacă ești martorul unor evenimente deosebite, fotografiază, filmează și trimite-le la Alba24 prin Facebook, WhatsApp, sau prin formularul online.

Comentează

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


Publicitate

EVENIMENT

Alba Iulia va avea primele autobuze electrice. Achiziția a 13 autobuze împreună cu 17 stații de încărcare a fost finalizată

Publicat

autobuz electric

Procedura de achiziție a 13 autobuze electrice care vor deservi transportul public de persoane din Alba Iulia s-a finalizat, a anunțat luni Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației. Potrivit unui comunicat, autobuzele electrice au o lungime de circa 12 metri, sunt destinate transportului public urban de călători în relief de șes, sunt acompaniate de 4 stații de încărcare rapidă și 13 stații de încărcare lentă. Oferta declarată câștigătoare a fost de 34.221.733 lei fără TVA.

Potrivit caietului de sarcini, obiectivul specific al proiectului este înlocuirea integrală a parcului de material rulant de pe o serie de rute de transport public operaționale, actualmente deservite cu autobuze diesel (în multe cazuri depășite fizic sau moral). Aceste rute sunt: Rutele 103 și 104 din Alba Iulia; 13 autobuze, 4 stații de încărcare rapidă, 13 stații de încărcare lentă.

„Transportul public de călători din municipiile Alba Iulia, Buzău, Constanța și Ploiești se va desfășura în condiții moderne, cu autobuze electrice, ca urmare a finalizării, de către Ministerul Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației (MLPDA), a procedurii de atribuire a achiziției publice (fără contestații) pentru 51 autobuze electrice de cca. 12 m destinate transportului public urban de călători în relief de șes”, se precizează într-un comunicat al ministerului.

Procedura a fost împărțită în 4 loturi, fiecărui municipiu fiindu-i repartizate autobuze electrice, stații de încărcare rapidă și stații de încărcare lentă. Astfel:

  • municipiul Alba Iulia – 13 autobuze electrice de cca. 12 m, destinate transportului public urban de călători în relief de șes, 4 stații de încărcare rapidă și 13 stații de încărcare lentă; oferta declarată câștigătoare a fost de 34.221.733 lei fără TVA.
  • municipiul Buzău – 9 autobuze electrice de cca. 12 m destinate transportului public urban de călători în relief de șes, 3 stații de încărcare rapidă și 9 stații de încărcare lentă; oferta declarată câștigătoare a fost de 24.893.100,50 lei fără TVA.
  • municipiul Constanța- 20 autobuze electrice de cca. 12 m destinate transportului public urban de călători în relief de șes, 5 stații de încărcare rapidă și 20 de stații de încărcare lentă; oferta declarată câștigătoare a fost de 55.327.953,30 lei fără TVA.
  • municipiul Ploiești- 9 autobuze electrice de cca. 12 m destinate transportului public urban de călători în relief de șes, 3 stații de încărcare rapidă și 9 stații de încărcare lentă; oferta declarată câștigătoare a fost de 24.200.262 lei fără TVA.

Finanțarea proiectului este asigurată de MLPDA, prin Programul Operațional Regional (POR) 2014-2020, Axa prioritară 4 – ”Sprijinirea dezvoltării urbane durabile”, Prioritatea de investiții 4e – „Promovarea unor strategii cu emisii scăzute de dioxid de carbon pentru toate tipurile de teritorii, în special pentru zonele urbane, inclusiv promovarea mobilității urbane multimodale durabile și a măsurilor de adaptare relevante pentru atenuare”, Obiectivul specific 4.1 – „Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă”.

Citeste mai mult
Publicitate

EVENIMENT

Un angajat al Curții de Apel Alba Iulia confirmat cu COVID-19. Precizări din partea instanței superioare

Publicat

Un angajat al Curții de Apel Alba Iulia a fost confirmat pozitiv la testul pentru COVID-19 în urma prezentării la unitatea medicală cu simptome ușoare de viroză respiratorie care au debutat în cursul zilei de vineri, 23.10.2020. A fost declanșată ancheta epidemiologică urmând să fie aplicate în continuare măsurile recomandate de reprezentanții Direcției de Sănătate Publică Alba, au comunicat reprezentanții instanței superioare într-un comunicat de presă. 

Până în prezent niciun alt angajat al instanței nu a manifestat simptome de infectare iar colegii contacți direcți aflați în activitate și cu cel mai mare risc de infectare, au rămas în autoizolare la domiciliu, fiind înlocuiți de alți colegi prin metoda rotației personalului. Prin urmare, activitatea Curții de Apel Alba Iulia continuă fără a fi afectat programul de lucru al compartimentelor administrative sau activitatea de judecată, care se desfășoară conform programării anunțate.

Precizăm că după creșterea la nivel local a numărului de cazuri de îmbolnăvire cu SARS-COV-2, prin decizia Președintelui Curții de Apel Alba Iulia nr.77/15.10.2020 la Curtea de Apel Alba Iulia și instanțele din circumscripție au fost dispuse măsuri suplimentare pentru limitarea și prevenirea răspândirii virusului, în principal prin introducerea cu prioritate a muncii la domiciliu și asigurarea desfășurării în bune condiții a activității administrativ judiciare a instanțelor prin rotația personalului care, potrivit specificului funcției, nu își pot desfășura activitatea zilnică de 8 ore la domiciliu.

Reamintim pe această cale că respectarea cu strictețe a măsurilor de protecție și prevenire a infectării cu coronavirus (COVID-19) anunțate public de către Curtea de Apel Alba Iulia, care depinde în mare măsură și de conduita responsabilă a publicului din instanțe, ne va permite să trecem împreună cu bine peste această perioadă. În acest sens, ne menținem recomandările pentru publicul instanței, transmise încă de la începutul pandemiei:

Evitarea prezenței la sediul instanței, în cazul în care aceasta nu este absolut necesară și limitarea staționării în incinta Palatului Justiției doar pentru timpul strict necesar îndeplinirii obligațiilor judiciare sau profesionale;

Folosirea exclusiv a mijloacelor electronice de comunicare cu instanța, de transmitere a documentelor și de informare disponibile permanent la nivelul instanței:o e-mail (ca-albaiulia@just.ro – Registratură; cosmin.muntean@just.ro – Biroul de informare și relații publice) fax (0258810286) telefon (0258810289 – Arhivă, Registratură; 0258819877, 0746100207 Biroul de informare și relații publice)

Utilizarea aplicației informatice DOSAR ELECTRONIC pentru informare sau studierea dosarului și limitarea deplasării fizice la Arhiva instanței sau la celelalte compartimente publice;

Exprimarea acordului pentru citarea și comunicarea actelor de procedură în format electronic prin intermediul aplicației „TDS” (Trimitere Document Securizat) și eliminarea astfel integral a contactului fizic cu documentele de procedură comunicate de instanță prin intermediul serviciilor poștale;

Utilizarea exclusivă a telefonului sau adresei de e-mail pentru informare și solicitarea de lămuriri inclusiv, cu privire la măsurile aplicate în această perioadă.

Citeste mai mult
Publicitate

ACTUALITATE

Criza locurilor la ATI: Medicii de la Spitalul Clinic Județean Sibiu intubează pacienții COVID și la UPU

Publicat

Medicii de la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă (SCJU) Sibiu, unde există secţie ATI pentru pacienţii COVID-19, fac zilnic eforturi tot mai mari pentru a-i salva pe aceşti bolnavi care au nevoie să fie intubaţi şi deja din luna septembrie îi intubează în Unitatea de Primiri Urgenţe, însă şi aşa până acum au decedat şase infectaţi cu noul coronavirus, în UPU, au declarat luni, pentru AGERPRES, directorii Florin Grosu şi Liliana Coldea.

Practic, că nu moară pacientul COVID-19 până se găseşte un loc liber la ATI în alt judeţ sau la Bucureşti, medicii îi asigură toate condiţiile de tratament ca la terapie intensivă, însă în UPU, deoarece toate cele 12 locuri la ATI COVID sunt ocupate.

„Decese în UPU la pacienţi COVID pozitivi am avut două în luna septembrie şi patru în octombrie. (…) Aceştia au fost intubaţi şi ventilaţi”, spune directorul medical al SCJU Sibiu, medicul Florin Grosu.

Atât directorul medical Florin Grosu, cât şi directorul general al Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă Sibiu, medicul Liliana Coldea spun că în UPU pacienţii care au decedat „au fost ventilaţi şi intubaţi”, au beneficiat de asistenţă medicală la fel ca şi pacienţii COVID-19 din cele 12 paturi ATI.

Practic, pacienţii adulţi, care sunt infectaţi cu noul coronavirus, din judeţul Sibiu, dacă au nevoie de ATI pot fi cazaţi şi trataţi deocamdată doar în secţia ATI de la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă unde sunt 12 paturi, dotarea şi personalul calificat pentru aceşti pacienţi COVID-19.

În municipiul Sibiu şi în judeţul Sibiu mai există spitale cu secţii ATI, însă nimeni nu se mai ocupă deocamdată de pacienţii cu COVID-19. Astfel, la Spitalele CFR şi Militar din municipiul Sibiu există paturi ATI, dar aici nu sunt internaţi pacienţii cu COVID-19. La spitalul specializat de boli de plămâni, la Spitalul de Pneumoftiziologie nu există nici măcar un pat de ATI. Secţie ATI mai există doar la Spitalul Municipal din Mediaş, unde încă se aşteaptă avizul Direcţiei de Sănătate Publică şi terminarea lucrărilor la un lift, pentru a putea caza pacienţii COVID-19 în unicul salon ATI destinat lor, care are doar două paturi, a precizat sâmbătă, pentru AGERPRES, directorul spitalului, Gheorghe Nicorici. Aici un pacient a decedat vineri, pentru că nu a putut fi dus în acest salon ATI COVID-19 nefiind aprobările date şi nu s-a găsit niciun pat liber la vreun ATI COVID-19 în ţară.

„Clădirea în care vor fi paturile pentru pacienţii COVID, 20 de paturi, în cadrul cărora vor fi şi paturile de ATI, este amenajată, urmând ultimul lucru care se face, sunt lucrări la lift. Se lucrează şi acum, sâmbătă, duminică, constructorul a promis că luni dimineaţa, liftul va fi funcţional, urmând ca după aceea, de marţi să poată fi cazaţi pacienţi acolo”, a explicat sâmbătă directorul Gheorghe Nicorici.

Dacă marţi va fi deschis salonul ATI pentru pacienţii COVID-19 din municipiul Mediaş, atunci aici pot fi trataţi aceşti pacienţi nu doar din această localitate, ci şi cei din Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă din Sibiu care încă nu sunt în secţia ATI COVID.

Conducerea Spitalului Clinic Judeţean de Urgenţă din Sibiu speră ca peste două săptămâni să mărească cu 50% locurile ATI pentru pacienţii COVID-19. Aici se vor mai amenaja şase paturi ATI pentru bolnavii COVID-19, deja se angajează personal care va fi instruit şi va face echipă cu angajaţi experimentaţi deja în tratarea pacienţilor infectaţi cu noul coronavirus. Deocamdată la Sibiu nu au ajuns toate echipamentele necesare pentru aceste şase noi paturi ATI COVID.

„Au venit o parte din componente, urmează, am înţeles că peste două săptămâni, să vină restul”, a anunţat directorul general al SCJU, Liliana Coldea.

Guvernul încearcă să mărească cu 10% locurile la ATI din spitalele COVID şi cele suport pentru pacienţii infectaţi cu noul coronavirus din Transilvania, a anunţat recent, într-o conferinţă de presă, vicepremierul Raluca Turcan.

„În fiecare spital COVID, suport COVID, se caută disponibilitate astfel încât să creştem cu 10 % capacitatea la ATI la nivel de regiune”, a precizat, în 21 octombrie, vicepremierul Raluca Turcan.

Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă din Sibiu este singurul din judeţ care are cea mai bună dotare, cei mai mulţi specialişti şi staţie de oxigen şi circuite funcţionale pentru pacienţii COVID-19. Practic, pentru salvarea unui pacient infectat în sare critică este nevoie de mai mult decât de un ventilator care se introduce într-o priză, explică directorul Liliana Coldea.

„Nu este vorba doar despre un ventilator pe care îl pui în priză. Pentru ventilator ai nevoie de sursă de oxigen, sursă de aer, partea de instalaţii (…) care să îţi asigure că poate funcţiona acest ventilator, care nu e ca un feon de duş, pe care îl pui în priză şi funcţionează, nu e aşa. Pe urmă îţi trebuie resursa umană, îţi trebuie personal specializat care ştie să îţi urmărească ventilatorul, parametrii de pe ventilator, care să ştie să spună, că sunt mai multe tipuri de ventilaţie, deci aici este nevoie de personal specializat, de asistente şi medic. (…) Intubaţie înseamnă că este o sondă de intubaţie orotraheală, care se introduce prin gât în traheee, sondă care este conectată la aparatul de ventilaţie (…) Aparatul de ventilaţie îţi mai poate asigura un debit de oxigen, de 50 de litri pe minut, care numai ventilatorul ţi-l face, iar pentru asta ai nevoie tot de sursa de oxigen, că nu vine oxigenul din aer”, a arătat directorul Liliana Coldea.

sursă: Agerpres

foto: arhivă

Citeste mai mult
Publicitate

EDUCAȚIE

Evaluare Națională 2021: Structura subiectului la Limba română va fi simplificată. Precizările ministrului Educației

Publicat

Structura subiectului pentru Evaluarea Naţională susţinută de elevii de a VIII-a la Limba şi literatura română va fi simplificată, a declarat, luni, la Biblioteca Centrală Universitară, ministrul Educaţiei şi Cercetării, Monica Anisie.

„Am primit feedback referitor la modelul de Limbă şi literatură română, model ce a fost pus în consultare publică, şi acel feedback a fost unul pozitiv, dar în acelaşi timp am avut şi câteva recomandări din partea profesorilor, părinţilor, chiar şi din partea elevilor.

Vezi și MODELE de SUBIECTE pentru Evaluarea Națională 2021, publicate de Ministerul Educației

Una dintre aceste recomandări a fost aceea că ar trebui să simplificăm într-un fel acel model de subiect. Exact la acest lucru se lucrează acum, şi anume la faptul că structura subiectului pentru Evaluarea Naţională pentru elevii de clasa a VIII-a la Limba şi literatura română va fi una simplificată şi va fi pus – probabil luni – modelul respectiv pe site-ul Ministerului Educaţiei, după ce ne vom consulta cu partenerii noştri şi cu cadrele didactice.

Cred că este cel mai important lucru”, a spus Anisie.

Vezi și Tezele ar putea dispărea, iar olimpiadele ar putea avea loc online. Schimbări anunțate de ministrul educației în acest an școlar

Calendar Examen Evaluare Națională 2021:

7 – 11 iunie 2021: înscrierea la evaluarea națională

11 iunie 2021: încheierea cursurilor pentru elevii de clasa a VIII-a

22 iunie 2021: Limba și literatura română – probă scrisă

24 iunie 2021: Matematică – probă scrisă

25 iunie 2021: Limba și literatura maternă – probă scrisă

29 iunie 2021: afișarea rezultatelor înaintea contestațiilor (până la ora 14:00)

29 iunie 2021 (ora 16:00 – ora 19:00) – 30 iunie 2021 (ora 8:00 – ora 12:00): depunerea contestațiilor

30 iunie – 4 iulie 2021: soluționarea contestațiilor

4 iulie 2021: afișarea rezultatelor finale după soluționarea contestațiilor

sursă: Agerpres

Citeste mai mult
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate
Publicitate